Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Misschien hoopte ze dat ze het niet hoefde te doen. Maar moest ze uiteindelijk. Er wordt gesproken van druk. We weten het niet.
Schimmelig schreef:Ik mag hopen dat de mensen die hier nu keihard veroordelen niet in dezelfde situatie terecht komen. De precieze omstandigheden zijn niet bekend, dus wie weet waarom deze vrouw deze keuze heeft gemaakt?! Misschien werd ze wel met de dood bedreigd ofzo.
beantsje schreef:Schimmelig schreef:Ik mag hopen dat de mensen die hier nu keihard veroordelen niet in dezelfde situatie terecht komen. De precieze omstandigheden zijn niet bekend, dus wie weet waarom deze vrouw deze keuze heeft gemaakt?! Misschien werd ze wel met de dood bedreigd ofzo.
nou en? het is gewoon vergelijkbaar met het vermoorden van een gewone baby. Dat zou ik nooit doen, al had ik een mes op mijn keel!!!
Lusitana schreef:Dat is zo, maar het feit dat het zo laat was, maakt het zo´n heftig iets.
Schimmelig schreef:Stel dat het kind onder levensbedreigende omstandigheden van de moeder (een ziekte) geaborteerd was? Dan had het het nieuws niet eens gehaald...
kirri schreef:@beantsje soms weet je niet wat je doet uit angst, ik vind niet dat je het zo kan zeggen dat je het nooit kan kan doen, heb jij ooit in die situatie gezeten?
Schimmelig schreef:Komt omdat je Christelijk bent
Ik heb zelf geen problemen met de dood en soms is 'moorden' zelfs liefdevol, dus inderdaad... abortus kan een liefdevolle keuze zijn.
soesita schreef:Ik kan me meerdere situaties inbeelden waarin je als moeder gedwongen wordt om zulke beslissingen te nemen: doodsbedreigingen, levensgevaar om medische redenen,... Hoewel ik het ook diep triest vind.