HIV-besmet kind in boom gehangen om te sterven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: HIV-besmet kind in boom gehangen om te sterven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 10:24

Alane schreef:
Die man is zijn vrouw kwijtgeraakt, heeft een ziek kind, leeft in heel andere omstandigheden dan wij in heel andere cultuur (en helemaal zonder de internetwijsheden en soms zelf zonder enige opleiding)
Die zijn niet zo wijs als wij...

Stel je je zelf eens voor, geen geld voor de dokter... een doodziek kind, wetende dat het zal sterven zonder medische hulp.... zou jij erbij blijven zitten en wachten?
En ja wij weten van weeshuizen en weet ik welke opvang, maar ik weet ook dat het ergste wat een ouder kan overkomen is de dood van zijn/haar kind, en erger is het te moeten zijn lijden...

Ik praat het niet goed, ook ik vind het afschuwelijk wat het kind is overkomen... maar ik denk ook aan de vader.

Dan nog je gaat voor je kind toch door het vuur. Je kinderen zijn toch je alles? Al zie je dat niet alleen in dat soort landen, ik ken hier ook genoeg gevallen waarbij dat niet het geval is Bloos

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:50

Dan ben je echt ziek.. Scheve mond

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:36

Ineke2 schreef:
Ik Weleens opgemerkt hoe mensen doen als ze weten dat je besmet bent met dat virus?

Er is ooit eens een besmette man komen praten op mijn oude middelbare school. Hij vertelde dat hij eens op bezoek was bij een vrouw met vrienden, en die vrouw wist dat hij besmet was. De vrouw had hem een tas koffie gegeven en was heel vriendelijk tegen hem aan het babbelen. Toen de vrouw naar binnen ging om alles op te ruimen, liep hij even later ook naar binnen omdat hij even naar het toilet moest. Net toen hij binnen was, zag hij de vrouw de kop thee waaruit hij had gedronken in de vuilnisbak gooien..zijn letterlijke woorden terwijl hij zijn wijsvinger en duim bij elkaar hield: "Als je ziet dat iemand de spullen die je hebt aangeraakt weggooid alsof het iets walgelijks is, dan voel je je nog maar zó klein".

Ik kan me voorstellen dat het in een arm land als India nog erger is. Ja wij begrijpen het niet, dat iemand zoiets zijn kind kan aandoen. En zou het zou echt niet mogen! Maar enig idee hoeveel meisjes er in China jaarlijks sneuvelen? Ook door hun bloedeigen ouders omdat ze graag een jongen willen? Hoeveel moeders en vaders zullen er wel niet zijn op de wereld die in staat zijn hun eigen kinderen te vermoorden omdat ze anders toch allemaal zullen omkomen van de honger? Ik denk meer dan je lief is hoor Verdrietig . Toen wij nog in een hongerland leefden was het hier niets anders hoor. Nu zien wij kinderen als 'luxe', je wilt een kind omdat je er dol op bent en je zult je leven ernaar schikken (zo hoort het althans). Maar in zulke landen zullen ze kinderen in de eerste plaats zien als bron van inkomen. Als dat kind te zwak is om te werken dan is de stap om het te dumpen bij sommige ouders vlug gezet.

Daarnaast is HIV een nog groter taboe dan hier. In die streken geloven ze bv echt dat je van HIV kan genezen door seks te hebben met een jonge maagd. Daar worden dus de klok rond jonge kinderen verkracht (en besmet!) omdat ze niet beter weten Verdrietig . Het zou mij niets verbazen als ze ook geloven dat het de fout van het kind zelf is, of een straf van hun God.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 00:47

Al die dingen komen uit onwetendheid.
Ook in ons land weten de meeste nog niet hoe ze met HIV/Aids moeten omgaan.
Zelfs in dit forum is er een die ervanuitgaat dat als de moeder besmet is en het kind ook dan moet de vader ook wel besmet zijn anders is het niet de vader. Nou dit is dus niet zo. De vader kan besmet zijn maar dit hoeft niet.
Er zijn ook nog altijd HIV/AIDS patienten die geloven dat als ze seks met een maagd hebben zij weer zullen genezen. Zolang de voorlichting niet de hele wereld bereikt zullen er altijd zulke excessen blijven bestaan. En dan nog is de kennis die bij de mensen blijft hangen summier zolang ze er niet direct mee te maken hebben.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 00:59

MISTRAL94 schreef:
Alane schreef:
Die man is zijn vrouw kwijtgeraakt, heeft een ziek kind, leeft in heel andere omstandigheden dan wij in heel andere cultuur (en helemaal zonder de internetwijsheden en soms zelf zonder enige opleiding)
Die zijn niet zo wijs als wij...

Stel je je zelf eens voor, geen geld voor de dokter... een doodziek kind, wetende dat het zal sterven zonder medische hulp.... zou jij erbij blijven zitten en wachten?
En ja wij weten van weeshuizen en weet ik welke opvang, maar ik weet ook dat het ergste wat een ouder kan overkomen is de dood van zijn/haar kind, en erger is het te moeten zijn lijden...

Ik praat het niet goed, ook ik vind het afschuwelijk wat het kind is overkomen... maar ik denk ook aan de vader.

Dan nog je gaat voor je kind toch door het vuur. Je kinderen zijn toch je alles? Al zie je dat niet alleen in dat soort landen, ik ken hier ook genoeg gevallen waarbij dat niet het geval is Bloos

En als die andere kant van het vuur nu je kind op een vindbare plaats in een tas in de boom hangen is?
Omdat je zelf als ouder niet de mogelijkheden hebt? Dan is afscheid nemen en zo'n stap nemen ontzettend groot en de drempel heel hoog... toegeven dat je als ouder tekort schiet je niet je kind kunt bieden wat het nodig heeft...