Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitch schreef:Madeliefw, wat bedoel jij met extreme dingen?
Die mensen doen vrijwillig mee, en ze kunnen bij elke vereniging elk moment stoppen. Lijkt me dan niet strafbaar... Wat ik wel strafbaar vind is als er dingen met andere mensen/dieren worden gedaan, want die hebben er niet om gevraagd. Zie bijvoorbeeld de zaak die nu nog steeds loopt van wat Utrechtse k*tstudenten die seks hadden met een kip. Als ze weigerden moest de kip in hun geslachtsdeel pikken... tsja. Dat is dus echt triest. Net als levende goudvissen opeten trouwens, dat gebeurde in Groningen.
Renskeeee schreef:Ik snapt zelf ook niks van die ontgroeningen
Maar ik heb wel zoiets van; je kiest er zelf voor om bij een studentenvereniging te gaan en dan weet je dat er een ontgroening aan vast zit.
Je kiest er dus zelf voor, en van te voren weet je ook wel hoe erg het zal worden.
Tegenwoordig is het wel heel streng met regels van alcohol enzo (als is dat blijkbaar in Portugal nog niet zo, Lusitana?!)
maar toch gebeuren er volgens mij elk jaar wel weer dingen...
toch hoor ik ook genoeg mensen die er positief over zijn, en die inderdaad een 'band' hebben opgebouwd.
Zelf heb ik ook banden opgebouwd met mensen, en ik hoefde er niet voor op mijn knieen met een tandenborstel de vloer te schrobben,
maar ja ieder zijn ding tochEn het is gelukkig niet verplicth om bij een studentenvereniging te gaan, je kiest er zelf voor dus dan heb ik zoiets van dan moet je ook 'niet zeuren' over de ontgroeningen...
Narya schreef:Ach, iedereen die bij een studentenvereniging met ontgroening wil, weet waar hij of zij aan begint.
Citaat:Wat ik wel altijd erg jammer vind, is dat de vereniging niet vertellen wat de ontgroening inhoud. Daar ben ik nou razend benieuwd naar, wat mij allemaal bespaard is gebleven, maar niemand aan wie ik het vraag, mag het vertellen
Fitch schreef:36 urige werkweek, én een fulltime studie en al dat andere? :S
madeliefw schreef:En tenslotte vind ik het lid zijn van mijn dispuut en het doorlopen van de ontgroening een vorm van exclusiviteit. Je bent trots op je jaargenootjes en op jezelf. Het bindt zeg maar.
Citaat:Trouwens ik vind ontgroening dus oké als er bijv wordt afgezeken etc,
Citaat:Verder hou ik mij vanaf nu maar buiten deze discussie omdat ik vind dat er teveel mensen een mening hebben die zelf geen ontgroening hebben gelopen. Dan is het lekker makkelijk om te zeggen dat je het verschrikkelijk vindt.
Shadow0 schreef:Narya schreef:Ach, iedereen die bij een studentenvereniging met ontgroening wil, weet waar hij of zij aan begint.
Dat weerspreek je met je volgende opmerking:Citaat:Wat ik wel altijd erg jammer vind, is dat de vereniging niet vertellen wat de ontgroening inhoud. Daar ben ik nou razend benieuwd naar, wat mij allemaal bespaard is gebleven, maar niemand aan wie ik het vraag, mag het vertellen