Tiener overleeft staaf door hoofd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicci88

Re: Tiener overleeft staaf door hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:04

oh dit is wel vaker gebeurd hoor. Ik heb wel eens een hele aflevering op tv gezien waar een jongen met een staaf door zijn hoofd het ziekenhuis werd ingereden.

zag er ongeveer hetzelfde uit. (alleen was dat voor mensen met een sterke maag, want ze lieten alles zien) Maar die jongen heeft er echt niet aan overgehouden

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:46

nicci88 schreef:
oh dit is wel vaker gebeurd hoor. Ik heb wel eens een hele aflevering op tv gezien waar een jongen met een staaf door zijn hoofd het ziekenhuis werd ingereden.

zag er ongeveer hetzelfde uit. (alleen was dat voor mensen met een sterke maag, want ze lieten alles zien) Maar die jongen heeft er echt niet aan overgehouden

hoe kun je hier in godsnaam zo luchtig over doen. Ik denk dat als jij in zijn plaats had gestaan je je echt wel anders zou voelen! En dat die jongen er niets aan over heeft gehouden (wat ik overigens niet geloof), betekent niet gelijk dat deze jongen er wel zo goed vanaf komt!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:58

Het is niet het einde van de wereld, die jongen leeft toch nog!
Positief blijven, leven met een beperking is ook geen ramp!
Dankbaar zijn!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:04

Je hersenen, en zeker bij jonge mensen, zijn in staat zichzelf voor een groot deel te herstellen. Ze maken nieuwe verbindingen. Sterker nog, je kunt met slechts 1 hersenhelft of maar een KWART leven, en daar bestaan al meerdere voorbeelden van op de wereld. En die zijn niet eens gehandicapt.
Wat littekens betreft, het is een in en uit wond, gewoon gaten, houd je niet meer aan over dan een ander gat in je kop. Alleen moeten ze het bot eronder wel herstellen. Tegenwoordig vullen ze dat op met botcement, maar er kan ook een metalen plaatje tegen, ligt eraan. Het andere gat zit onder zijn haar.
Sommige mensen maken mooie littekens (zelf behoor ik daar onder, je vind ze haast niet meer terug), andere hele lelijke (zoals mijn zus, die blijven verdikt en rood). Kun je niet zoveel van zeggen.
Wat pijn betreft, moeilijk te zeggen. Het lichaam schakelt zichzelf uit en of laat endorfine vrij als het erg is, dus tijdens het ongeluk en er vlak na zal hij in en soort roes geweest zijn. Hersens zelf hebben trouwens geen gevoel.

Het kán dus allemaal wat minder dramatisch uitvallen dan het lijkt.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:05

wow die heeft geluk! Bloos!

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:24

Waarom gebeuren dat soort dingen altijd in india enzo?? Altijd als er een raar kind wordt geboren of een 'wonderlijk' ongeluk gebeurt is het in india!

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:40

soiets was ook eens in medische wonders ofzo, of je geloofd je ogen niet. weet het al niet meer

een man die ging in zijn auto pizza bezorgen en toen is er een paal omhoog gekomen, dwars door de voorruit, zijn hoofd en toen toen door zijn stoel. de man was gewoon bij en vroeg aan mensen die hem woude helpen om gauw de pizza te bregen voordat die koud werd.

die heeft het overleefd, zijn hersens waren ook net niet geraakt.. en wonder boven wonder zie je het nu jaren later nog nauwelijks!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:43

en het enige dat die jongen er nu aan overhoud (uiteindelijk) is een litteken? ik hoop het voor hem!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:44

Lusitana schreef:
Je hersenen, en zeker bij jonge mensen, zijn in staat zichzelf voor een groot deel te herstellen. Ze maken nieuwe verbindingen. Sterker nog, je kunt met slechts 1 hersenhelft of maar een KWART leven, en daar bestaan al meerdere voorbeelden van op de wereld. En die zijn niet eens gehandicapt.

Je kan mij niet vertellen dat je helemaal geen enkele handicap heb als je maar een kwart hersenen heb. Dat heeft zeker wel gevolgen op je gedrag en functies Ja

Ik moest trouwens ook meteen aan Phineas Gage denken. Gelukkig leeft de jongen nog, het is nu alleen nog maar afwachten wat hij eraan over houd.