Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Apple schreef:Eens even kijken, ze geeft les in Soedan, beetje aanpassen naar de locale gewoontes en gebruiken lijkt me het minste.
Apple schreef:Als dat de wet is in dat land dan is daar niet zoveel aan te doen.
Zo komt het ook nog regelmatig voor dat Hollanders in Thailand in erbarmelijke omstandigheden in de cel zitten omdat ze drugs hebben gesmokkeld. Of in andere landen zelfs ter dood veroordeeld.
Tsja, als je daar bent dan val je onder de wetten en straffen van dat land.
Fitch schreef:Tevens zitten de toonaangevende landen in de wereld nu op een beschavingsniveau waar de rest nog wat van kan leren. En als zo'n machtig land een arm land waar chaos en oorlog heerst dan ook nog gaat HELPEN vind ik het zeer achterlijk dat zij zo met hun hulpverleners omgaan!!
Barbara_m schreef:Fitch schreef:Tevens zitten de toonaangevende landen in de wereld nu op een beschavingsniveau waar de rest nog wat van kan leren. En als zo'n machtig land een arm land waar chaos en oorlog heerst dan ook nog gaat HELPEN vind ik het zeer achterlijk dat zij zo met hun hulpverleners omgaan!!
Ik kan je niet helemaal volgen
Barbara_m schreef:@Fitch, thanks en ik ben het met je eens!
@Equidea, als jij dat nou eens doet in Soedan voor de Ambassade... Wie weet helpt het. (Ik zou het maar laten als ik jou was).
Apple schreef:Fitch, dat vind ik een beetje een 'gevaarlijke' vergelijking. Alsof westerse landen per definitie dus ook 'meer' zijn dan armere landen. Beetje als het oude paternalistische ontwikkelingshulp idee, de arme negertjes moesten ook vooral erg 'dankbaar' zijn.
Op die manier hou je ze klein.
Het is maar net wat belangrijk is in een cultuur. Kijk naar China, daar is het individu bijvoorbeeld niet belangrijk en wordt gekeken naar de massa. Dat dit bijzonder schrijnende persoonlijke verhalen oplevert is niet belangrijk, als de massa maar beter wordt. Dat hele denken zit tot in de diepste vezels van de mensen daar.
Overigens zijn de meer ontwikkelde culturen ook niet zaligmakend, de VS bijvoorbeeld: martelingen, doodstraf, armoede, slecht sociaal stelsel (in elk geval niet voor iedereen toegankelijk), groot verschil tussen de bevolkingsgroepen, derderangsburgers, noem maar op.
Apple schreef:Equidea, wij mogen toch ook hier in Nederland met christelijke vloekwoorden strooien? Of je teddybeer Mohammed noemen? Dat maakt toch niet uit of je Chinees, Turks, Ethiopisch of wat dan ook bent? Als je in Nederland bent dan mag dat.
Omdat je hier te maken hebt met deze wetgeving.