Trampoline springende pitbull onterecht afgemaakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

Re: Trampoline springende pitbull onterecht afgemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:30

LimaGentle schreef:
Meetje22 schreef:
Ik geloof nooit dat de hond enkel en alleen is afgemaakt voor het slopen van een konijntje.
Daar gaan heel wat testen aan vooraf op de plaats waar het dier word ondergebracht tijdens de inbeslagname.
Blijkbaar heeft het dier afwijkend gedrag vertoond en is hierop het in laten slapen van de hond gebaseerd.
Het maakt mij geen donder uit of het een pitbull,bouvier,poedel,chihuawawa of weet ik veel is.
Een hond hoort gewoon sociaal gedrag te vertonen ongeacht het ras.
En feit is nog steeds dat een maffe pitbull meer schade kan aanrichten als een losgeslagen chihuawawa Knipoog

hoe kan je jachtinstinct afwijkend gedrag noemen.. wij als mens zijn zo leuk geweest om de hond tot huisdier te maken.. dat kan je de honden niet kwalijk nemen
daarbij komt dat wij als mens ook een aardig 'jachtinstinct' hebben.. of eten we allemaal nooit een lekker biefstukje? Tong uitsteken

Je moet goed lezen voordat je een reactie plaatst.
Er staat heel duidelijk dat de hond echt niet alleen is afgemaakt op het feit dat ie een konijn gemold heeft.
Maar dat er waarschijnlijk uit een van de vele testen meer afwijkend verdrag naar boven zal zijn komen.
Dus iets als: agressief gedrag vertonen op bijv. katten,kinderen,aanrakingen tijdens het eten enz.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 17:33

Meetje22 schreef:
Je moet goed lezen voordat je een reactie plaatst.
Er staat heel duidelijk dat de hond echt niet alleen is afgemaakt op het feit dat ie een konijn gemold heeft.
Maar dat er waarschijnlijk uit een van de vele testen meer afwijkend verdrag naar boven zal zijn komen.
Dus iets als: agressief gedrag vertonen op bijv. katten,kinderen,aanrakingen tijdens het eten enz.

hoe lees jij?
er staat niks over tests die ze gedaan hebben
Laatst bijgewerkt door Wesco op 23-11-07 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:36

Chiqa schreef:
Gelukkig weer een gevaar minder Lachen

Gestoord pfff jou opmerking slaat ook nergens op !!!
hoezo moet zo hondje afgemaakt worden omdat hij een konijn heeft doodgebeten Rolleyes

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:40

meissielief schreef:
hoe lees jij?

Nee hoor,ze hebben de hond vast meteen na binnenkomst een kogel gegeven zonder verder te kijken Frusty
Iedereen die een beetje weet hoe het gaat weet dat zo'n hond eerst aan een aantal testen moet doorstaan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:50

Meetje22 schreef:
meissielief schreef:
hoe lees jij?

Nee hoor,ze hebben de hond vast meteen na binnenkomst een kogel gegeven zonder verder te kijken Frusty
Iedereen die een beetje weet hoe het gaat weet dat zo'n hond eerst aan een aantal testen moet doorstaan.

sorry.. maar je weet echt niet waar je over praat..
wat voor een testen.. DEDEN ze maar een test naar het karakter vd hond.. nee nu word er alleen naar uiterlijk gekeken Boos!
er is een fout gemaakt door justitie
de hond is in beslag genomen omdat men dacht dat het om een pitbullachtige ging.. aangezien er nog niet eens duidelijkheid is over het ras is de hond dus ONTERRECHT afgemaakt.. en daar gaat het hier over

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:52

Meetje22 schreef:
meissielief schreef:
hoe lees jij?

Dit is volgens mij niet correct. Indien een hond geschouwd wordt en n.a.v. die schouwing op basis van de uiterlijke kenmerken van betreffende hond wordt bepaald dat de hond onder de RAD valt, wordt deze zonder meer ingeslapen, zonder een voorafgaande gedragstest.

Zie ook:
http://www.zinloosgewelddieren.nl/jooml ... apport.pdf
http://www.dierenbescherming.nl/content ... id=8&sid=4
http://www.freewebs.com/regelingagressievedieren/

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:56

Ptries schreef:
Dit is volgens mij niet correct. Indien een hond geschouwd wordt en n.a.v. die schouwing op basis van de uiterlijke kenmerken van betreffende hond wordt bepaald dat de hond onder de RAD valt, wordt deze zonder meer ingeslapen, zonder een voorafgaande gedragstest.

het klopt wat jij zegt , hoe lief de pitbull achtige ook is hij zal een spuitje krijgen

edit : als je er geen papier bij hebt dan

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:01

Jahoor,er word vast en zeker alleen naar het uiterlijk gekeken.
Beetje naief om dat te denken.
Maar ik zie het alweer,je mag hier alleen reageren als je te melden hebt dat het sieluggggg is,stom is,of dat justitie een fout heeft gemaakt.
Bij ons op stal hadden we een herder die de schapen van de buren had afgemaakt.
Politie erbij,niks aan de hand,schade moest vergoed worden en de hond moest vast komen te liggen of in ieder geval moest er voorkomen worden dat ie weer een schaap zou mollen.
Afijn,hond breekt weer los en sloopt een schaap.
Er is toen door de stalhouder gekozen om de hond weg te doen naar een plek waar ie dit niet meer kon doen.
Dus als je gelooft dat deze hond is afgemaakt omdat ie 1 konijntje heeft vermoord en het uiterlijk van een pitbull heeft vind ik dat erg kortzichtig.

Begrijp me niet verkeerd,ik heb geen hekel aan pitbulls,ik heb een hekel aan agressieve honden.
En ik heb vooral een hekel aan de sukkel die een hond zo slecht opvoed dat ie agressief word,en afgemaakt moet worden.
En een hond op uiterlijk afmaken vind ik helemaal not done maar ze moeten ergens een lijn trekken.
Ik vind het stom dat mensen die weten dat een ras verboden is toch zo'n hond in huis nemen,met als gevolg de kans dat het dier moet worden ingeslapen.

Je weet dat als je steelt je de kans hebt om gepakt te worden en dan word er een straf bij de daad bepaalt.
Je weet dat er een kans is dat als je een pitbull in huis haalt, je hond word ingeslapen.
Er moeten nou eenmaal regels zijn,anders zou het helemaal een losgeslagen zooitje worden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:06

Meetje22 schreef:
Maar ik zie het alweer,je mag hier alleen reageren als je te melden hebt dat het sieluggggg is,stom is,of dat justitie een fout heeft gemaakt.
Politie erbij,niks aan de hand,schade moest vergoed worden en de hond moest vast komen te liggen of in ieder geval moest er voorkomen worden dat ie weer een schaap zou mollen.
Er is toen door de stalhouder gekozen om de hond weg te doen naar een plek waar ie dit niet meer kon doen.
Dus als je gelooft dat deze hond is afgemaakt omdat ie 1 konijntje heeft vermoord en het uiterlijk van een pitbull heeft vind ik dat erg kortzichtig.

Begrijp me niet verkeerd,ik heb geen hekel aan pitbulls,ik heb een hekel aan agressieve honden.
En ik heb vooral een hekel aan de sukkel die een hond zo slecht opvoed dat ie agressief word,en afgemaakt moet worden.
En een hond op uiterlijk afmaken vind ik helemaal not done maar ze moeten ergens een lijn trekken.
Ik vind het stom dat mensen die weten dat een ras verboden is toch zo'n hond in huis nemen,met als gevolg de kans dat het dier moet worden ingeslapen.

je snapt het echt niet he? met sommige opmerkingen trap je echt mensen op hun hart..
JA er word alleen maar gekeken naar uiterlijk!!
en NEE de hond is niet meteen agressief als het een konijntje doodbijt.. zoiets heet jachtinstinct
en NEE er was nog niet eens bekend of het hier daadwerkelijk om een pitbullachtige ging..

mensen vergeten heel snel dat het voor een hond van nature heel gewoon is om een prooi te vangen.. wij als mens moeten dit voorkomen door er rekening mee te houden..
het verhaal van dit konijntje is gewoon een ongeluk.. als ik mijn hond los laat in een konijnenhok dan gaat er geheid een konijntje aan.. IK als eigenaar moet er voor zorgen dat dit nooit gebeurt.. een hond kan je dit niet aanrekenen.. gewoon weg omdat dit in het aard van het beestje zit.. net zoals dat een kat ook muizen en vogeltjes vangt.. Knipoog

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:08

Meetje22 schreef:

Lees de betreffende wet maar eens, het staat er letterlijk in. Honden die qua uiterlijk beschouwd worden als vallend onder de RAD en geen papieren hebben, mogen inderdaad in beslag genomen worden en ingeslapen. Het staat letterlijk in de wet en komt in de praktijk ook voor.

Citaat:

Ik lees dit nergens terug, er wordt alleen een onjuist feit genoemd en dat wordt gecorrigeerd. Het is gewoon niet zo dat een gedragstest voor inslapen voor alle honden van toepassing is.

Citaat:

Een herder valt qua uiterlijke kenmerken dan ook niet onder de RAD. De situatie is dus wettelijk gezien niet vergelijkbaar.

Citaat:

Ik heb ook geen hekel aan pittbulls en wel aan agressieve honden en inderdaad een hond wordt in het algemeen agressief gemaakt door zijn baas. Ik ben het er zeker mee eens dat er een lijn moet worden getrokken voor honden die agressief gedrag vertonen, maar ik vind de basis zoals die er nu ligt (uiterlijke kenmerken) niet correct.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:15

LimaGentle schreef:
je snapt het echt niet he? met sommige opmerkingen trap je echt mensen op hun hart..
JA er word alleen maar gekeken naar uiterlijk!!
en NEE de hond is niet meteen agressief als het een konijntje doodbijt.. zoiets heet jachtinstinct
en NEE er was nog niet eens bekend of het hier daadwerkelijk om een pitbullachtige ging..

Nou ik snap het beter als jij denk ik maar dat daar gelaten.
En over iemand op zijn hart trappen? geef mij 1 zin aan waarbij ik iemand op zn hart heb getrapt.
Je gaat een discussie aan of het wel of niet terecht is dat een hond is afgemaakt en op grond waarvan.
Dan moet je ook een ander zn mening laten geven en niet meteen over mensen op hun hart trappen gaan praten.
Geef mij dan maar eens antwoord waarom er toendertijd is besloten om alle pitbullachtige in te laten slapen tenzij er papier bij zit?
Omdat ze lelijk zijn?de krant verscheuren ipv naar je toe brengen,of omdat er bij teveel ongelukken pitbulls betrokken zijn geweest?
Vertel mij het maar.............. Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:22

Citaat:
Beetje naief om dat te denken

deze reactie alleen al.. weet je hoeveel mensen wachten op hun hondje die toevallig op een pitbullachtige leek, die nog nooit wat gedaan had..
je vergeet ook dat kruisingen die verkeerd uitvallen, zoals labrador x boxer, ook onder die wetgeving kunnen vallen.. dus er hoeft geen eens pitbullbloed in te zitten wil een hond onder deze uiterlijke kenmerken vallen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:25

Volgens mij is er een centraal RAD topic, ik tem even

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:25

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:29

Ptries schreef:
Meetje, ieder zijn mening, maar baseer je mening wel op feiten:
http://www.dogweb.nl/bijtincidenten.html

Citaat:
Dan de 40 bijters met zeker een stamboom nader bekeken. Het betreft hier:

Rottweiler
9
Golden en Labrador Retriever
6
Duitse Herdershond
2
Mechelaar
2
Engelse Cocker Spaniel
2
Newfoundlander
1
Berner Sennenhond
1
Engelse Bulldog
1
Tervuerense Herder
1
Bouvier
1
Bearded Collie
1
Duitse Staande Hond
1
Grote Münsterländer
1
Dashond
1
Rhodesian Ridgeback
1
Akita Inu
1
Samojeed
1
Schnauzer
1
Bull Terrier
1
American Staffordshire Terrier
1
Jack Russell Terrier
1
Border Terrier
1
Cavalier King Charles Spaniel
1
Yorkshire Terrier
1

Van de 164 onderzochte bijtincidenten was in slechts 40 gevallen met zekerheid sprake van een rashond. Op grond van zo'n gering aantal gegevens is het volgens ons onmogelijk om conclusies te trekken over eigenschappen van welk ras dan ook.

Maar de hond waar we nu over praten had volgens mij geen papieren Knipoog
Had ie dit wel gehad was er geen enkel probleem volgens mij.
Dus conclusie een pitbullachtige zonder papieren is vragen om ellende.
Laatst bijgewerkt door Meetje22 op 23-11-07 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:29

Ptries schreef:
Meetje, ieder zijn mening, maar baseer je mening wel op feiten:
http://www.dogweb.nl/bijtincidenten.html

idd...

Citaat:
Volgens mij is er een centraal RAD topic, ik tem even

volgens mij gaat dit nieuwsbericht ook over de RAD dus ik zie niet in waarom er getemt moet worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:36

Vul de hele nieuwpagina met RAD topics zou ik zeggen, er lopen genoeg van dat soort verboden honden rond. Ik ben voor de wet, de eigenaar moeten ze maar eens hoog beboeten dan houdt het houden van deze honden vanzelf op.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:37

Citaat:
Dus conclusie een pitbullachtige zonder papieren is vragen om ellende.

Pittbullmet papieren mag ook niet meer gefokt worden.
Feit blijft dat er puur geselecteerd wordt op uiterlijke kenmerken, waardoor dus bijvoorbeeld de hierboven eerder aangehaalde kruising labrador-boxer ook onder de RAD kan vallen.
Of een voorbeeld wat op een van de sites waar ik naar heb gelinkt stond, stel dat er een nest komt uit een labrador en een Staffordshire terrier. De ene helft lijkt op de reu, de andere op de teef. Een helft van het nest komt dan conform de RAD zonder meer voor inbeslagname + inslapen in aanmerking, terwijl dit voor de andere helft niet geldt.

Ik ben veel meer voor gedragstesten voor honden, ook omdat dit veel beter te toetsen is dan een schouwing (waarvoor je niet eens kynoloog hoeft te zijn).

Sowieso vind ik het eigenlijk jammer dat iedere "gek" maar een hond aan kan schaffen zonder er iets vanaf te weten, maar dat is een heel andere discussie.

Het is jammer dat een deel van de honden de gevolgen moet dragen van het gedrag van een paar idiote mensen...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:41

faye schreef:
Vul de hele nieuwpagina met RAD topics zou ik zeggen, er lopen genoeg van dat soort verboden honden rond. Ik ben voor de wet, de eigenaar moeten ze maar eens hoog beboeten dan houdt het houden van deze honden vanzelf op.

ik ben er ook voor om agressieve honden te weren uit de maatschappij.. maar niet ten koste van onschuldige hondenlevens..
er moet gewoon een test komen voor ALLE honden.. en niet gekeken worden naar uiterlijke kenmerken

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:44

Afbeelding

pitbull of niet? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:46

nee staff.

Je moet gewoon geen pitbull of kruising pitbull, met of znder papieren aanschaffen, Klaar. Zorg dat je papieren hebt bij een staff, niets aan de hand. Ik snap werkelijk het gedoe niet. De wetgever is de boosdoener, nee, de eigenaar is fout! Dan moet je niet gaan miepen als je hond in beslag genomen wordt en ingeslapen.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:52

faye schreef:
nee staff.

Je moet gewoon geen pitbull of kruising pitbull, met of znder papieren aanschaffen, Klaar. Zorg dat je papieren hebt bij een staff, niets aan de hand. Ik snap werkelijk het gedoe niet. De wetgever is de boosdoener, nee, de eigenaar is fout! Dan moet je niet gaan miepen als je hond in beslag genomen wordt en ingeslapen.

Maar er izjn ook kruisingen van bv bulldogs die een strakkere kop en die ook onder de wettgeving vallen bij deze wet kijken ze ALLEEN naar het uiterlijk en das fout.
Ik snap het heel goed als een hond een ander dier doodbijt dat de desbetreffende eigenaar ravanche wil in de vorm van ofwel euhtenasie ofwel een muilkorf en een geldboete.
Maar om daar nou 1 soort hond op af te kraken en te zeggen deze mogen niet meer worden gefokt das belachlijk.
Een hond wordt gemaakt door zijn eigenaar.......

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:53

faye schreef:
nee staff.

fout... dit is Max en die is gister vrij gekomen na 10 maanden laserasiel.. max is dus een papierloze hond die NIET onder re RAD valt..
vind het ook wel leuk dat je denkt dat het een staff is.. het enige verschil is dat max geen papiertje had.. en wat zegt zo'n papiertje nou eigenlijk? tegenwoordig echt niks meer hoor..
Laatst bijgewerkt door Limanade op 23-11-07 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 18:54

Ptries schreef:
Pittbull met papieren mag ook niet meer gefokt worden.

een pitbull heeft nooit een officiele stamboom gehad Knipoog

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 18:56

LimaGentle schreef:
pitbull of niet? Knipoog

volgens mij heb ik deze hond voorbij zie komen op een andere forum alleen waar?
Laatst bijgewerkt door Wesco op 23-11-07 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt