LimaGentle schreef:Meetje22 schreef:Ik geloof nooit dat de hond enkel en alleen is afgemaakt voor het slopen van een konijntje.
Daar gaan heel wat testen aan vooraf op de plaats waar het dier word ondergebracht tijdens de inbeslagname.
Blijkbaar heeft het dier afwijkend gedrag vertoond en is hierop het in laten slapen van de hond gebaseerd.
Het maakt mij geen donder uit of het een pitbull,bouvier,poedel,chihuawawa of weet ik veel is.
Een hond hoort gewoon sociaal gedrag te vertonen ongeacht het ras.
En feit is nog steeds dat een maffe pitbull meer schade kan aanrichten als een losgeslagen chihuawawa
hoe kan je jachtinstinct afwijkend gedrag noemen.. wij als mens zijn zo leuk geweest om de hond tot huisdier te maken.. dat kan je de honden niet kwalijk nemen
daarbij komt dat wij als mens ook een aardig 'jachtinstinct' hebben.. of eten we allemaal nooit een lekker biefstukje?
Je moet goed lezen voordat je een reactie plaatst.
Er staat heel duidelijk dat de hond echt niet alleen is afgemaakt op het feit dat ie een konijn gemold heeft.
Maar dat er waarschijnlijk uit een van de vele testen meer afwijkend verdrag naar boven zal zijn komen.
Dus iets als: agressief gedrag vertonen op bijv. katten,kinderen,aanrakingen tijdens het eten enz.