kind alleen thuis tijdens inbraak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: kind alleen thuis tijdens inbraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:36

Achgoss zielig voor dat jochie!

Ik begrijp ook niet dat de ouders dan toch weggaan als ze al verwacht hadden dat de inbrekers terug zouden komen en ik begrijp al helemaal niet dat je dan je mobiel niet klaar hebt liggen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:38

mijn kind van 9 is ook alleen thuis soms........... maar mijn huis is totaal niet inbraakgevoelig, kan zelfs niet op slot Lachen Lachen

maar ik woon met nog twee andere gezinnen in EEN boerderij, midden tussen de weilanden Lachen dus kost zowizo al veel moeite om hier te komen, dan moet je nog langs de waakhond, en als je dat overleefd heb dan moet je nog langs mijn twee honden.........

neeeuh, bij mij inbreken zal niet snel gebeuren joh Lachen

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:16

na het lezen van dit berichtje denk ik maar 1 ding.
ALS je al vermoed dat de inbrekers terug komen dan laat je toch je kind niet
alleen thuis!!! Dan blijf je toch thuis. Gelukkig had de jongen zijn mobiel bij zich.[/quote]

inderdaad.
Echt eng, waar ligt oostvoorne?
maar 1 ding begrijp ik niet: zijn kamer zat op slot en de hond ging eerst heel de tijd ''allarmeren'' als het ware en daarna zat ie ineens in zijn kamer terwijl de deur op slot was gedraait? Verward

Majax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 01:06

Jeetje, wat moet hij bang zijn geweest zeg, ik moet er niet aan denken dat dat mij overkomt zeker niet op die leeftijd.

En idd, als je vermoed dat de inbrekers terug komen laat je je kind toch niet alleen zeg Koe

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 02:10

Jeetje, arm kind! Scheve mond
Die zal wel erg geschrokken zijn.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 02:18

Sorry hoor, maar ik vind dit best een rare actie van de ouders. Ze wisten dat er al geprobeerd was om in te breken, en dan laten ze hun 12 jarige zoontje alleen thuis.
Als je dan gewoon weggaat, zorg dan dat je in ieder geval bereik hebt met je telefoon en dat je die op je lijf draagt zodat je hem voelt als hij afgaat!
Wat zal dat kind zich doodgeschrokken zijn..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:23

Dat is schrikken!
Ik zou ook netzoals meerdere mensen hier dat kind niet alleen thuis hebben gelaten..

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:25

begrijp goed dat dat kind zich kapot is geschrokken!

raar hoor dat die ouders gewoon weg gingen, terwijl er al eerder was ingebroken,
arm kind Ach gut

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:30

goe dgehandeld van jongetje
snap dat een kind niet mee wil en alleen wil blijven, ik bleef vroeger ook vaker allenehoor
wel jammer van de ouders dat ze gsm niet op trillen zetten en in broekzat dragen, of ook nr van de oprganisatie doorgeven oid.
iemand zei net wat over dat slot, je kan een deur toch ook van binnen sluiten, dat jochie de sleutel heeft en zelf deur kan openen, wat is daar brandgevaarlijk aan??
Hij zal zich wel rotgeschrokken zijn.... arm jochie

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:55

.. zie komende bericht..
Laatst bijgewerkt door esperance op 21-11-07 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:58

Gowlan schreef:

Ligt volgens mij in Zeeland. Bij Brielle/Spijkernissen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:50

Billy schreef:
De ouders zijn hier duidelijk fout, maar het kind gaat ook niet vrij-uit. Als hij gewoon meegegaan was, was er niks aan de hand geweest. Hij was duidelijk gewaarschuwd....

Wat een onzin. Ten eerste kun je het dit kind niet verwijten, die kan het niet helpen dat er mensen zijn die hun handen niet thuis kunnen houden.
Ten tweede vind ik dat die ouders hadden moeten zeggen: geen discussie, je gaat mee. Of ze hadden thuis moeten blijven. Die verantwoordelijkheid kun je niet bij een kind van 12 leggen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 12:28

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:03

Die arme knul heeft nu een fiks trauma... Ach gut
En die ouders moeten ze uit de ouderlijke macht zetten, WALGELIJK!! Niet te volgen gewoon... Boos!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:20

esperance schreef:
Gowlan schreef:

Ligt volgens mij in Zeeland. Bij Brielle/Spijkernissen

Ooh, niet eens zo ver van mij vandaan, ik woon in Rotterdam haha Tong uitsteken

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:37

Nou mensen overdrijven is ook een vak hoor!
Iemand van 12 kan al heel volwassen zijn en oké als ouders zijnde is het misschien niet de verstandigste keuze geweest, maar vergeet niet dat opvoeden ook niet makkelijk is. Soms maken ouders verkeerde keuzes. Dat hoort er allemaal gewoon bij.
Waarschijnlijk zal het niet weer gebeuren!
Op die foto in dat artikel vind ik die jongen niet erg bang aandoen en in mijn ogen vindt hij het maar al te leuk om op de foto te gaan! Belangstelling en weer een stoer verhaal te vertellen op school!
Bovendien zal die jongen best hulp krijgen om over de schrik heen te komen.
Oordeel niet te snel!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:28

Miska: ik was als 12 jarige ook wel eens alleen thuis op dat tijdstip, ook wel eens omdat ik gewoon écht niet mee wou op visite Nagelbijten / Gniffelen Maar ja, ik weet niet of ik een kind snel alleen zou laten in een huis waarvan je wel weet dat er veel te halen valt (villa) en er volgens mij al een keer eerder een poging gedaan was tot inbreken... De buren wonen ook vaak niet direct aangrensend waardoor niemand eigenlijk zal merken dat er iets gebeurd (en niemand die een oogje in het zeil kan houden, want de buren kregen vaak wel de instructie: kind is alleen thuis Tong uitsteken)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 11:17

Miska schreef:
Nou mensen overdrijven is ook een vak hoor!
Iemand van 12 kan al heel volwassen zijn en oké als ouders zijnde is het misschien niet de verstandigste keuze geweest, maar vergeet niet dat opvoeden ook niet makkelijk is. Soms maken ouders verkeerde keuzes. Dat hoort er allemaal gewoon bij.
Waarschijnlijk zal het niet weer gebeuren!
Op die foto in dat artikel vind ik die jongen niet erg bang aandoen en in mijn ogen vindt hij het maar al te leuk om op de foto te gaan! Belangstelling en weer een stoer verhaal te vertellen op school!
Bovendien zal die jongen best hulp krijgen om over de schrik heen te komen.
Oordeel niet te snel!

Mijn zoon van 12 blijft ook alleen met zijn zusje thuis. MAAR wanneer er bij ons ingebroken zou zijn, dan zou ik dus never nooit weg gaan, ZEKER niet wanneer ik zou weten ze komen terug. Dit is gewoon pure gemakzucht van de ouders.
Je wilt je kind toch niet in gevaar brengen, teminste ik niet hoor. Stel dat inbrekers anders gewilt hadden, dan had er gestaan jongen vermoord tijdens inbraak, ouders lekker gezellie uit. Wat dan???
Zeg je dan ook, hoort er allemaal bij? In mijn ogen als moeder zijn die ouders meer dan fout

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:20

Arm ventje, ik snap niet dat die ouders gewoon weg gaan als ze al vermoeden dat de inbrekers terug komen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:59

Wat slecht dat die ouders onbereikbaar waren!
Als je weet dat je naar een tent met pokke herrie gaat zorg je toch dat je je foon op zak hebt, of je seint een buur in die af en toe eens polshoogte kan nemen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:05

Dat je zoon van 12 niet met pa en ma mee wilt op dat tijdstip, oké... Kan me voorstellen dat 'ie dan lekker thuis blijft, maar wanneer er is ingebroken en je al half het vermoeden hebt dat ze terug komen, laat je toch je kind verdorie niet alleen achter?!
Vervolgens dan ook nog onbereikbaar zijn....dát begrijp ik dus echt niet,

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:26

Zo is het leven, vallen en opstaan. Overal gebeuren er vreselijke dingen in de wereld.
Het valt misschien een beetje onder het kopje gemakzucht, maar je weet natuurlijk niet wat er vooraf is gegaan.
En -over-bezorgdheid zijn is ook niet goed. Zou je dan je kinderen nooit meer alleen laten, na een voorval zoals dit?
Bovendien niet bereikbaar?!
Je weet zelf als je ergens bent en je gaat in het gezelschap op, dat je niet overal aan denkt en dat je de telefoon door het lawaai niet zult horen.
Waarschijnlijk wordt het vermoeden dat ze terug zouden komen, hier een beetje uit het verband getrokken... Het zal eerder gegaan zijn, dat hij wéér niet mee wilde gaan en met als geruststellende woorden dat tegen hem gezegd is. Áls...dán... Om hem niet bang te maken, je gaat er immers niet vanuit dat iemand voor een 2e x terug zal komen zo kort achter elkaar!
Al met al is het toch allemaal goed gegaan? Dan kun je wel ramp scenario's gaan bedenken wat er allemaal wel of niet hád kunnen gebeuren. Wat een onzin! Dat is toch helemaal niet het geval!
Das lood om oud ijzer!!!
En ik denk dat deze ouders zeker wel behoorlijk schrik hebben en in het vervolg er anders mee om zullen gaan!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 22:57

er stuk duidelijk in het krantenartikel dat de ouders het grote vermoede hadden dat ze terug kwamen. En dat is het gene waar iedereen over valt. Dat is toch niet gek!
Jij denk er behoorlijk makelijk over Miska.
Tuurlijk is het leven geven en nemen, vallen en opstaan.
Maar in dit geval vind het gewoon enorm fout van die ouders.
Zeker omdat ze er gewoon vanuit gingen dat de inbrekers terug kwamen. Anders geef je je zoon toch geen opdracht, sluit je op in je slaapkamer en neem je mobiel mee!
Een beetje normaal denkend ouder zou gewoon thuis gebleven zijn, en zijn pleziertjes voor later bewaard

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:04

Iedereen bekijkt het vanuit het oogpunt van hoe erg en hoe zielig het is voor dat jochie, maar er is altijd nog een andere kant van het verhaal!
En de media weet het altijd zo te draaien dat meteen de ouders als hele verschrikkelijke mensen bestempeld worden!
Ik denk gewoon dat het hier helemaal uit zijn verband getrokken wordt!
Je moet niet meteen alles geloven wat er geschreven staat!
Dat is niet makkelijk denken, dat is gewoon niet meteen oordelen over iets, waar je de helft maar van weet!
Hoe denk je dat die ouders zich nu voelen? Vast ook behoorlijk rot!

Bekijk het eens vanuit andermans perspectief! Zie het geheel!
Ook vind ik -niet- dat je als ouders zijnde, je plezier maar moet bewaren voor later omdat je kind wéér niet mee wilt en voor wat er -misschien- nog zou kunnen gaan gebeuren.
Dan kun je net zo goed nergens meer naar toe gaan en je kinderen op sluiten, zodat ze niet blootgesteld worden aan de grote boze wereld!
Die ouders hebben vast hun wake-up call nu wel gehad!
Het gaat er niet om of het wél of niet fout is geweest (dat is mosterd na de maaltijd), het gaat er om dat iedereen nu de ervaring wel gehad heeft en de les geleerd heeft om het in het vervolg anders te doen! Je kunt namelijk alles niet voorkomen. Helemaal niks!!!

Het is misschien ingrijpend in het leven van iemand, maar so what? Heeft het namelijk zin om mensen een stempel te geven of in een hokje te drukken, hoe fout je bent geweest ed? Nee! Die mensen hebben zelf al wel geleerd van hun ervaring dus dat hoef jij er niet meer in te wrijven! Kijk 1st naar de balk in je eigen oog voordat je over de splinter van een ander begint! Juist door dit soort meningsverschillen en geen respect hebben voor andermans handelingen, worden de gruwelijkste oorlogen gevochten! Jij bent fout, wánt....!!! -IK- zie het anders! Bovendien heeft niemand de waarheid in pacht!
Gun ieder toch zijn eigen ervaring!
Dat is waar het hele leven om draait!!!

Ik kan me er gewoonweg niet naar om maken, het is vervelend zoiets te moeten ervaren, maar zo krijgt ieder zijn eigen s-h-i-t voor geschoteld! Het is zoals het is! Je verandert de situatie toch niet door je er over op te winden of iemand in een hokje te drukken!
Je mag het fout vinden, begrijp me niet verkeerd en iedereen zal het anders doen en dat is alleen maar goed. We zijn allemaal individuen met een eigen mening en visie, maar door er over te oordelen waar je de helft maar van weet, vind ik behoorlijk kortzichtig.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:57

Agh gossiie

Arm kind..