Shadow0 schreef:Ik vind dit een bijzonder kinderachtige manier van uitdrukken. Maar goed.
Ik vidn jou manier van discussieren niet prettig, dus ga dr ook niet nader op in als je het niet heel erg vindt

Groetjes Chiqa
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Ik vind dit een bijzonder kinderachtige manier van uitdrukken. Maar goed.
runningkawa schreef:En idd chiqa, denk dat er erg veel anders piepen als ze zelf eens verkracht zouden worden en de dader een jaar later weer rond zien lopen.
Shadow0 schreef:En wil je zoiemand terug in de maatschappij hebben, dan moet je niet stomweg gaan straffen, maar iemand heel bewust leren wat de gevolgen zijn, en hoe die na moet denken over langere termijn.
"yadayadayada"
Als dat strengere straffen zijn, so be it, maar als dat andere aanpak is, dan ook prima. Want daar heb IK het meeste voordeel van
luxx schreef:"yadayadayada"
Vermoedelijk niet veel meer dan het onderhouden van voldoende gevangenissen kost voor alle strafverlengingen.Citaat:heb je enig idee hoeveel mensen, tijd en geld daarin gaat zitten?
Dat merk je toch? Als de criminaliteit een stuk afneemt, ben je op de goede weg, als de criminaliteit niet afneemt is dat een duidelijke aanwijzing dat je 'niet doordringt'.Citaat:daarbij, hoe weet je dat je doordringt?
Citaat:en we praten over een ander soort mensen, mensen met een kwade wil.
Citaat:daarbij denk ik ook dat een hoop mensen schrander genoeg zijn om een 'cover op te houden' te acteren dat ze het allemaal snappen en het nóóit meer zullen doen, alles om maar weer terug te komen in vrijheid, en op de zelfde wijze als voorheen op hun eigen wijze van leer te trekken in de maatschappij.
Nu, dat heeft niets met 'leren' te maken.Citaat:het is voor mij wat vaag, 'heel bewust leren wat de gevolgen zijn', kan ik op heel diverse manieren invullen, in het oosten hakken ze de hand van een dief eraf, maar ik denk niet dat je dat bedoeld.
Oh, maar wanneer is iemand een 'bewezen crimineel'? Ook dan hou je verschil tussen een dubbele tasjesdief van 18 of een meervoudige moordenaar, toch?Citaat:op water en brood en met zijn twaalven in een cel op de grond slapen wat mij betreft.
bij de bewezen criminelen dan hè,
luxx schreef:het heeft mijn interesse niet, dus ik weet er niets van en ik heb ook geen zin om het op te zoeken, maar weet er misschien iemand hier of er ooit in de geschiedenis van leven op aarde een samenleving geweest is waar géén geweld en misdaad in was?
runningkawa schreef:Want kijk eens rond, er is nog nooit zoveel zware criminaliteit geweest, nieuwsflits, het geaai van de afgelopen jaren werkt dus ook niet!
Er zal dus duidelijk wat moeten veranderen...
Nieuwsflits, niemand weet of het in ander landen niet helpt, anders was het misschien nóg meer.
runningkawa schreef:Er zal dus duidelijk wat moeten veranderen...
Citaat:Nieuwsflits, niemand weet of het in ander landen niet helpt, anders was het misschien nóg meer.
Shadow0 schreef:RK: je zou je bv af kunnen vragen of die stijgende criminaliteit onder jongeren nou juist niet iets te maken heeft aan de enorme problemen en bezuinigingen in onderwijs en jeugdzorg. De strafmaten zijn vrijwel niet veranderd de laatste tijd, en kunnen dus ook niet verantwoordelijk zijn voor de verandering in het criminele gedrag.
runningkawa schreef:Wie zegt dat ik me dat niet afvraag?
Maar daar ging dit topic toch niet over?
Shadow0 schreef:Goed, wil ik wel in meegaan. Maar waarom zou dat alleen maar strafverhoging moeten zijn?
.
Citaat:Moordcijfer New York naar laagterecord
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: zondag 25 november 2007 @ 00:42
New York is op weg naar het laagste moordcijfer in jaren. Dat meldde The New York Times vrijdag. Het ziet er naar uit dat er dit jaar minder dan vijfhonderd mensen worden vermoord in de Big Apple.
Sinds de politie het huidige statistieksysteem in 1963 invoerde, zijn er niet zo weinig mensen vermoord in de Amerikaanse stad met 8,2 miljoen inwoners. In 1990 werden nog 2200 mensen in New York met geweld om het leven gebracht.
Chiqa schreef:Je zou het haast denken Luxx...Eigenlijk lijkt het me ook meer dan logisch, wat zal meer indruk maken een barbaarse straf of even een maandje of wat uitrusten in een of ander paleis met je natje en je droogje om vervolgens weer van voor af aan te beginnen?
Keus lijkt me niet zo moeilijk, het nederlanse strafstelsel is een lachtertje
Saskiaatje schreef:Ik vind het altijd zo knap dat jullie wéten dat het in Nederlandse gevangenissen allemaal zo "goed" is. Echt, onvoorstelbaar.
luxx schreef:Saskiaatje schreef:Ik vind het altijd zo knap dat jullie wéten dat het in Nederlandse gevangenissen allemaal zo "goed" is. Echt, onvoorstelbaar.
http://www.hetklokhuis.nl/lees/dossiers ... 4CA8B174C3
daar 'de cel' aanklikken.
dat is andere koek dan met zijn twaalven in een cel en op de grond slapen ook nog eens een keer, maar misschien zie jij dat anders?
luxx schreef:werkt het dan misschien toch wel, het amerikaanse systeem, in tegenstelling tot wat hier eerder in het topic beweerd werd?
Citaat:Consider a building with a few broken windows. If the windows are not repaired, the tendency is for vandals to break a few more windows. Eventually, they may even break into the building, and if it's unoccupied, perhaps become squatters or light fires inside.
Zep schreef:[Bart heeft al heel goed verwoord hoe ik erover denk. Zwaarder straffen heeft, blijkt uit onderzoek, geen enkele gunstige invloed op de criminaliteitscijfers. In de VS is het aantal moorden het hoogst in de staten waar er de doodstraf op staat