De jeugd van tegenwoordig" mag geen kippen slachten"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: De jeugd van tegenwoordig" mag geen kippen slachten"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:46

Goede zaak dat dit aangepakt is, nu idd dat ritueel slachten aanpakken. Traditie? doen ze maar lekker in hun eigen land Bloos

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:19

MISTRAL94 schreef:
Goede zaak dat dit aangepakt is, nu idd dat ritueel slachten aanpakken. Traditie? doen ze maar lekker in hun eigen land Bloos

Wat een opmerking, het gaat je dus niet om het dierenleed maar om het principe dat zij niet hier hun tradities mogen uitvoeren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 11:41

Lenn schreef:
MISTRAL94 schreef:

Wat een opmerking, het gaat je dus niet om het dierenleed maar om het principe dat zij niet hier hun tradities mogen uitvoeren.

Maar dat traditie vergt dierenleed, dus in een europese samenleving waar ze sterk tegen dierenleed staan is het raar dat het hier uitgevoerd mag worden. Maar goed andere discussie

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:13

vergt? Is het inherent aan de traditie dat het dier moet lijden?
En ik bedoelde te zeggen dat als je je werkelijk iets aantrekt van het leed, dan zeg je niet dat ze het maar 'in eigen land' moeten doen, los van het verschil in 'common sense'.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:25

LiNdA1986 schreef:
Tja ik vind dat dus ook abnormaal!

ik ook.. wat bereik je ermee Verward

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:31

maarja, deze kippen hebben buiten kunnen lopen, hebben geen half uur op hun kop gehangen om aan de lopende band hun kop er af gehakt te worden. Dan vind ik dit nog niet zo heel erg.
niemand van hun heeft zeker ooit een kippenfilm gezien, van kuikentje tot gegrilde kip Huilen van het lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 01:29

Lenn schreef:
MISTRAL94 schreef:

Tja als jij dat zo wilt zien dan is zie je dat maar zo Knipoog

Nee ik ben wel degelijk tegen dierenleed maar ik weet ook dat je het helaas niet helemaal uit de wereld kunt krijgen. Het begin is er als ze het hier verbieden...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:33

beantsje schreef:
Whahahahahahaha [img] Afbeelding [/img]

waar is de tijd dat de nederlandse jongens in diensttijd nog gewoon op bivak een kip moesten slachten plukken en eten?

en dan deze...
Citaat:
De dienst dierenwelzijn stelt een onderzoek in.

Dierenbescherming OK, maar je kan ook te ver gaan...

Wat nou bivak in diensttijd?! Gewoon tijdens survivalweekend. 1 kip, 1 scherp mes/bijltje, kan niet mis.....

Het schiet nou toch echt allemaal door hoor: ik mag de kip in de fabriek wel een half uur lekker op z'n kop laten hangen en mechanisch laten sneuvelen, maar het beestje pakken en binnen 5 seconden het koppie eraf halen is dierenbeulerij?!?! Snap jij het snap ik het.....

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:25

Heb ook de aflevering ervan gezien en op dat moment dacht ik echt: dat gaan ze zeker en vast aanklagen!
En terecht! Ten eerste werden die meisjes min of meer gedwongen om het te doen of er volgden sancties, er waren nl. heel wat meisjes bij die het niet wilden doen, maar liever dat dan de sancties te moeten uitvoeren. Ten tweede ging het er zo amateuristisch aan toe, en waarom moest nu per se iedereen een kip slachten? En waarom door zo'n onervaren meisjes die schrik hebben van die beesten? Sja ik kon het op een bepaald ogenblik ook niet meer aanzien! Het is een leuk programma, maar dat was er over!

Maar buiten dit alles vond ik het nog meevallen in vergelijking met wat er zich enkele jaren terug in expeditie robinson afspeelde waar ze een kip zijn kop er gewoon afzáágden.

Zulk entertainement gaat tegenwoordig ver, té ver in de media

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:47

Klinkt niet echt als een leuke aflevering..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:51

hm, geld dat voor alle jeugd dan? Tong uitsteken
want op de landbouwschool (waar je opzit tot je 16e) hoort een kip slachten ook bij de lesstof..
en dat gaat ook niet altijd in 1 keer goed Lips are sealed

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:22

Marigold schreef:
hm, geld dat voor alle jeugd dan? Tong uitsteken
want op de landbouwschool (waar je opzit tot je 16e) hoort een kip slachten ook bij de lesstof..
en dat gaat ook niet altijd in 1 keer goed Lips are sealed

Dat klopt idd maar daar heb je wel de keus of je het doet of niet. Tenminste bij ons op school mocht je kiezen of een kip slachten of een werkstuk oid maken Knipoog Maar als het gaat om media gebeuren vind ik het nog wel even een ander verhaal. In het boerenleven hoort het er nou eenmaal bij.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:55

das waar, bij ons was die keuze er idd ook.
en ja, in de media, het is dan vaak echt om de kijkcijfers, dus ik ben het er wel meer eens dat er ingegrepen moet worden.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:58

Verdrietig Zieke mensen....

Wel vind ik dat het steeds beter gaat qua dierenrechten!
Ze worden steeds strenger!
Ik vind dat persoonlijk stukken beter!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:16

Ik vind het egoïstisch dat de TS zegt; varkens die onverdoofd worden gecasteerd op tv uitzenden is niet goed.. Maar vervolgens eten wij allemaal wel die varkens op? Sorry hoor, maar dat vind IK niet kunnen.

Ik eet geen varkens vlees omdat ik het niet lekker vind en ik niet zulke dingen op mijn geweten wil hebben.

sinds kort is 1 kwart van de varkens in nl die wel onder narcose gecastereerd worden, maar 3 kwart word zonder verdoving gecastereerd, eet smakelijk allemaal

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 12:17

Nessah schreef:
Ik vind het egoïstisch dat de TS zegt; varkens die onverdoofd worden gecasteerd op tv uitzenden is niet goed.. Maar vervolgens eten wij allemaal wel die varkens op? Sorry hoor, maar dat vind IK niet kunnen.

Ik eet geen varkens vlees omdat ik het niet lekker vind en ik niet zulke dingen op mijn geweten wil hebben.

sinds kort is 1 kwart van de varkens in nl die wel onder narcose gecastereerd worden, maar 3 kwart word zonder verdoving gecastereerd, eet smakelijk allemaal

Hoe weet je dat ik egoistisch ben Lachen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:27

Omdat je zegt dat je niet tegen dieren slachten bent, maar het wel raar vind als ze varkens laten zien die gecastereerd worden zonder verdoofd te zijn.. Dat is namelijk een standaard procedure in nederland ( oh, wat zijn wij diervriendelijk.. en dan maar zeuren naar hallal geslachten dieren.. terwijl wij castereren terwijl die beesten helemaal bij zijn.. net zo erg denk ik dan of nog wel erger)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:28

egoïstisch is misschien wat te hard verwoord, ik weet alleen geen passend woord. Ik bedoel het niet aanvallend.. Ik begrijp het alleen nooit zo als mensen zulke dingen zeggen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 12:31

Nessah schreef:
Omdat je zegt dat je niet tegen dieren slachten bent, maar het wel raar vind als ze varkens laten zien die gecastereerd worden zonder verdoofd te zijn.. Dat is namelijk een standaard procedure in nederland ( oh, wat zijn wij diervriendelijk.. en dan maar zeuren naar hallal geslachten dieren.. terwijl wij castereren terwijl die beesten helemaal bij zijn.. net zo erg denk ik dan of nog wel erger)

Ik ben niet tegen slachten neen, zolang het diervriendelijk gebeurt, dus zo snel mogelijk en door een persoon die het kan.
En waarom je het raar dat ik tegen onverdoofd castreren ben, er zijn tal van punten waar je jou vlees verdoofd gecastreerd kan halen (klinkt raar bv natuurpunt vlees). Onverdoofd castreren gaat niet meer zo lang een standaard procedure zijn hoop ik Lachen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:43

Sorry, dan heb ik je een beetje verkeerd begrepen denk ik.

Het was toevallig afgelopen maandag op het nieuws dat per ingang van (?) 1 kwart van de varkens verdoofd gaat worden. Maar nog voorlopig 3 kwart niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 12:48

Maar snap je frustratie, je hoort vaak op bokt zeggen bv ik eet paardenvlees omdat die tenminste een goed leven hebben gehad.
Dan denk ik, als je zo denkt. Zorg dan zelf dat die dieren een goed leven hebben gehad, want jij bent de markt, en de markt bepaald de gang van zaken..
Dus snap wat je wil zeggen, eerst was ik tegen vlees van bioindustrie en at ik dus geen vlees meer. Maar dan heb ik eigenlijk tot het besluit gekomen. Dat ik beter goed vlees kan eten dan geen vlees. En zo ben ik in aanraking met natuurpunt gekomn enzo, maar snap je frustratie Ja.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:51

IK eet alleen biologisch vlees, gras eieren ( en geen onzin "scharreleieren") en zelfs biologische kaas ect.

Ik ben een student en heb weinig geld, voor mij betekend dit dat ik niet elke dag vlees kan eten.. Ik ben een vleeseter, vind het heerlijk.. Maar ja, dan maar niet elke dag vlees. Het vlees wat ik eet, eet ik met een gerust hart Lachen

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:31

ja ze hebben dus meteen alles uit de volgende afleveringen gehaald. want ze waren direct gaan protesteren dertegen.

en van die varkens, in nederland gaan ze in 2009 alleen nog ma varkensvlees verkopen die waarvan de varken verdoofd zijn geweest. jammer genoeg in belgie nog nie

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:29

Alleen snap ik dan weer niet waarom dat pas in 2009 in gaat Verward

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:54

NessaX schreef:
ja ze hebben dus meteen alles uit de volgende afleveringen gehaald. want ze waren direct gaan protesteren dertegen.

en van die varkens, in nederland gaan ze in 2009 alleen nog ma varkensvlees verkopen die waarvan de varken verdoofd zijn geweest. jammer genoeg in belgie nog nie

Sorry dit klopt maar half wat je zegt.

Ze gaan binnen nederland inderdaad alleen nog maar varkensvlees verkopen dat verdoofd is MAAR.. slechts 1 kwart van de varkens die in nederland gehouden worden blijven ook in nederland.. De rest gaat allemaal naar het buitenland.. En je raad het al; die 3 kwart worden niet verdoofd.. Knipoog