Gezocht: Universiteit voor 7-jarige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Figaro

Re: Gezocht: Universiteit voor 7-jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:43

Karin schreef:
Zou hij daarnaast niet 'gewoon' de basisschool blijven bezoeken? Of iig voor de overige vakken op een 'meer bij zijn leeftijd passend' niveau les krijgen?

Waar maak je trouwens uit op dat deze jongen niet 'sociaal' is?

Ik weet niet of hij op de gewone basisschool blijft zitten, als dat zo is zou het wel beter zijn. Maar het lijkt me niet te combineren met een 'full-time' universitaire studie, hoe slim iemand ook is. Wat ik al zei, uitdaging is goed, maar dan wel met een aangepast programma. (Misschien een professor die af en toe een opdracht kan geven en begeleiden?)
Ik zeg niet dat deze jongen niet sociaal is, maar ik denk dat het ontwikkelen van zijn sociale vaardigheden wel in het gedrang komt als hij alleen nog maar naar de universiteit zou gaan. Iedere 7-jarige moet zijn sociale vaardigheden nog (verder) ontwikkelen en dat gaat imo het beste als je regelmatig met leeftijdsgenoten in contact komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:46

hij gaat toch geen fulltime uni doen?
Toch aleen scheikunde? Of lees ik het bericht nu verkeerd? Lachen

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:48

runningkawa schreef:
Toch aleen scheikunde? Of lees ik het bericht nu verkeerd? Lachen

Scheikunde is een fulltime universitaire studie..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:50

Het niveau is daar wel lager dan hier, vind wel spijtig dat ze hem zo snel mogelijk naar unief willen sturen voor hij zijn interesse in scheikunde verliest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:52

ow sorry, dat wist ik niet...dacht dat het net als op het vwo een onderdeel van de rest was....

Al dat zo is kan ik me ook niet vinden in de keuze, want dan kan de basisschool er naast niet.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:58

runningkawa schreef:
ow sorry, dat wist ik niet...dacht dat het net als op het vwo een onderdeel van de rest was...

Het ligt er natuurlijk wel aan wat voor studie het is. Misschien heb je ook wel een deeltijdstudie scheikunde in Singapore?
Maar het komt niet duidelijk in het bericht naar voren...

Galexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:01

Je kan een kind niet zover puchen ,als hij niet zelf het talent zou hebben, om dit te begrijpen.
Als die ouders dat wel zouden kunnen, zouden het verdikkeme goede leraren zijn.
Dit kind heeft het potentieel om ,op dit niveau te presteren. Het zou meer kwaad kunnen , voor hem, als zijn ouders, dit zouden negeren. Op sociaal gebied liggen deze kinderen ver voor op hun leeftijdsgenoten. Alleen op emotioneel gebied zijn ze meestal nog hun eigen leeftijd. Dus wat ze ook gaan doen , aansluiting zal deze jongen nooit vinden. Niet op de basis school en ook niet op de uni.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:32

Ik denk niet dat je dat kind een 'gewoon' kind kán laten zijn. Spelen enzo gaat best, maar die heeft toch een ander niveau van denken en doen..
Wij hebben ook een 11-jarig kind dat meedoet op wiskunde 4VWO, en Natuurkunde 3VWO, maar hij denkt gewoon anders dan zijn leeftijdsgenootjes.

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:00

Karin schreef:
Lianne84 schreef:
Maar stel dat hij naar een scheikundige opleiding mag op de universiteit dan ziet hij de hele dag alleen nog maar scheikunde, scheikunde en scheikunde. Volgens mij verwaarloos je dan de ontwikkeling van andere vakken op school of (belangrijker) sociale vaardigheden.

Zou hij daarnaast niet 'gewoon' de basisschool blijven bezoeken? Of iig voor de overige vakken op een 'meer bij zijn leeftijd passend' niveau les krijgen?

Meestal blijven deze kinderen toch gewoon op de basisschool, maar dan met een apart programma? Waarschijnlijk blijft hij dan wel bij zn leeftijdsgenootjes in de klas zitten, maar volgt hij ipv de basisschoolvakken scheikunde op WO-niveau. Of misschien gaat hij een aantal dagen naar de uni voor les en blijft hij ook nog een aantal dagen op de basisschool voor sociale contacten.

Mijn moeder had ook een keer een kind op school die hoogbegaafd was, deze kreeg al snel een aangepast programma met latijn en russisch, maar bleef wel bij leeftijdsgenootjes in de groep zitten.

Ik vind het overigens wel goed dat zijn ouders nu al uitzoeken waar hij kan studeren als hij klaar is met het VWO, deze kinderen vervelen zich meestal dood als ze geen uitdagend werk meer hebben.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:42

Met alleen scheikunde op Havo of VWO niveau ga je het niet redden. Hij zal toch echt ook eea van wiskunde, natuurkunde en biologie moeten weten.
Scheikunde is nl. nogal breed en er komt bijvoorbeeld nogal wat interpretatie van resultaten bij kijken.
En welke kant wil hij op, analytische chemie, organische chemie of biochemie om maar een paar totaal van elkaar verschillende gebieden te noemen.

Als 7-jarige laat je je imo nogal beinvloeden door wat je ouders zeggen en vindt je veel leuk als je daarmee van je ouders poditieve aandacht krijgt.
Dus in hoeverre dit werkelijk zijn keuze is vraag ik me af.
Laat het kind lekker op de basisschool, geef hem uitdaging dmv extra vakken en heel belangrijk, ontwikkel zijn sociale kant!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:48

Galexie schreef:
Je kan een kind niet zover puchen ,als hij niet zelf het talent zou hebben, om dit te begrijpen.
Als die ouders dat wel zouden kunnen, zouden het verdikkeme goede leraren zijn.
Dit kind heeft het potentieel om ,op dit niveau te presteren. Het zou meer kwaad kunnen , voor hem, als zijn ouders, dit zouden negeren. Op sociaal gebied liggen deze kinderen ver voor op hun leeftijdsgenoten. Alleen op emotioneel gebied zijn ze meestal nog hun eigen leeftijd. Dus wat ze ook gaan doen , aansluiting zal deze jongen nooit vinden. Niet op de basis school en ook niet op de uni.

nou pas op, mijn moeder heeft die techniek bij men zus gebruikt, er heeft eens een docu over geweest wonderkinderen in aanmaak.En die zat ook heel ver boven der niveau, maar ze is er mee gestopt omdat de omgeving vond dat dit niet goed was. En ze heeft er spijt van, en ik ook wel. Want men zus heeft veel makkelijker gehad dan ons Vork

Galexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:58

Dat je kinderen kan puchen ben ik met je eens. Maar als deze jongen de capaciteiten niet had, dan kan je puchen zoveel je wilt, dan lukt zo'n niveau nooit. Dat bedoel ik eigenlijk.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:01

ik vind dat ze dat kind lekker kind moeten laten zijn...
hoe geweldig goed hij ook is... ik bedoel hji zal vast tussen allemaal oudere personen in de klas moeten zitten .... vraag me af of ie uberhaupt wel vriendjes heeft

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:03

Als die jongen dat wil zou ik hem echt niet tegenhouden. Wie weet wat die allemaal gaat uitvinden Lachen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:35

Galexie schreef:
Dat je kinderen kan puchen ben ik met je eens. Maar als deze jongen de capaciteiten niet had, dan kan je puchen zoveel je wilt, dan lukt zo'n niveau nooit. Dat bedoel ik eigenlijk.

Idd, dat krijg je er nooit uit voor het erin zit.
Laat zon kind gewoon lekker op eigen niveau functioneren, wat dat dan ook is.
Daar wordt ie vast het gelukkigst van.

En in zijn vrije tijd kan hij heus gewoon sporten met leeftijdgenootjes of wat ook. We weten tochverder niets van dit kind? Misschien heeft ie wel 10 broertjes en zusjes en is hij heel sociaal. Knipoog

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:16

Mensen, het is pushen niet puchen. Ik neem aan dat hij met 7 jaar niet ook al op een brommer rijdt...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:20

Een 7 jarige op de universiteit he.... Hoe gaat hij die ontgroening overleven? Haha! Clown

Even zonder gekkigheid, als die jongen het zelf heel erg graag wilt en hij niet gepushed wordt door zijn ouders vind ik het allemaal best!

Galexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:37

Lianne84 schreef:
Mensen, het is pushen niet puchen. ...

Dank je wel, hihihi stond de hele tijd te twijfelen. Bloos
Mijn ouders hebben mij te weinig gevorderd denk ik . Haha!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 02:52

Het zou een verkeerd zijn om deze jongen af te remmen, hij moet continue geestelijk uitgedaagd worden anders gaat het de verkeerde kant op met dit kind.

Het is een zware taak voor ouders en omgeving zoals school etc.
Zoals iedereen hier al aangeeft moet hij ook kind blijven en dat is problematisch en wel omdat hij geestelijk op een andere golflengte zit dan zijn leeftijdsgenoten, het zal de kunst zijn om en hem uit te dagen in de stof en hem ook te prikkelen in het kind zijn, een zware taak.

Als alles zal kloppen dan zal dit kind uitgroeien tot een hoogbegaafde volwassene die ook in sociaal opzicht functioneert.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:48

echt bizar, dat een kind van 7 dat niveau al aankan!

Uiteindelijk denk ik dat ik vooral blij ben dat ik niet zo hoogbegaafd ben, want uiteindelijk vinden zulke mensen vaak nergens goed aansluiting. Het lijkt me in sociaal opzicht dat je best eenzaam kan zijn als je zo slim bent..
Of ze hem nou op de basisschool houden of naar de uni sturen, aansluiting vindt hij toch niet makkelijk. Maar het zal wel goed zijn om te zorgen dat hij uitgedaagd wordt!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:44

laat dat kind iig eerst die bassischoolperiode doorlopen. Nagelbijten / Gniffelen
Daar krijgt ie ontzettend veel belangrijke dingen aangeleerd. Nagelbijten / Gniffelen

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:49

Ik denk dat als je zo slim bent je het niet naar je zin hebt op de basisschool.. Dat je je daar toch zal vervelen..

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:03

_Kiki_ schreef:
Ik denk dat als je zo slim bent je het niet naar je zin hebt op de basisschool.. Dat je je daar toch zal vervelen..

denk ik dus ook

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:07

Ookal zal je willen, een normaal kind zal je niet kunnen en misschien ook wel willen zijn. Je denkt niet zoals je leeftijdsgenoten, dus ik denk niet dat je het daar naar je zin zal hebben

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:10

Hoe dan ook, ik ben blij niet in de schoenen te staan van die ouders.
Wat lijkt het me ontzettend moeilijk om samen met je kind de juiste keuzes te maken.
Want wanneer maak je de juiste keuze?
Ik zou het erg moeilijk vinden om te zeggen met zo'n jong kind.