Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:ik heb een thuiszorg organisatie....... ik lever 2500 uur zorg in de week... ik heb 37 man op de loonlijst en 70 zzpers aan het werk........
als ik ga beginnen met wat er niet goed is in de zorg, dan heb ik aan 4 volle bladzijdes niet genoeg..........
De schrijnende gevallen..... die gewoonweg niet krijgen wat ze horen te krijgen... En ook al ben ik werkgever..... maar ik vind dat ik mijn personeel niet genoeg kan belonen voor het werk dat ze doen, heeft zeker ook te maken met de vergoeding die ik krijg van de BV Nederland/zorgverzekeraars.
Indicaties die niet goed lopen, gemeenten die zich in het kader van de WMO met zorg gaan bemoeien, het CIZ, het CAK, het PGB, de ZIN......... breek me de bek niet open....
goede zorg is alleen weggelegd voor de mensen die het kunnen betalen......
hoe bedoel je geen tweedelling.
Ik maak me er boos over, maar het heeft geen zin...
even een voorbode voor iedereen..... Thuiszorg gaat verzekerbare zorg worden, dus wil je in de toekomst thuiszorg dan zal je, je aanvullend moeten verzekeren
KiWiKo schreef:vandaag een klant, krijgt 2 uur per week hvz1
heeft een PGB, moet een eigen bijdrage betalen bij het CAK......
de eigen bijdrage komt neer op een bedrag van 13,85 PER UUR!!!!
Mannn mijn "werkster" krijgt 8 euro per uur!!!
is toch te gek voor woorden
WAT willen ze nou in de BV Nederland......... ik vind het niet gek dat hij uiteindelijk besluit om iemand zwart aan te nemen zodat deze met behoud van uitkering een leuk centje bij kan verdienen?
Is dat nou wat ze willen...........
De generatie die we nu verzorgen is WEL de generatie die dit land weer opgebouwd heeft na de oorlog....... die jaahaaren lang hoge premies hebben betaald zodat ze verzekerd waren vanuit overheidswegen van een goede oude dag... ziektekosten, verpleegkosten, aow........... zeg maar dag met je handje........
zo triest
Miryamk schreef:En dan de cliënten die voor ALLE zorg (incl hdl) per maand maar 22 euro betalen en zitten te zeuren dat het zo duur is
Citaat:Ik heb veel stages gehad en zo kan je overal zien hoe het eraan toe gaat. In verpleeg en verzorgingshuizen is het echt slecht vind ik zelf! Mensen worden inderdaad aan de lopende band gewassen en aangekleed.
Ik werk sinds augustus dit jaar in de thuiszorg in het weekend als 3IGer en dit is onwijs leuk. Je kan veel meer aandacht per client besteden en dit geeft een goed gevoel...
Lovely1 schreef:Vooral de mensen die echt aan bed werken (verzorgende, verpleegkundigen) zijn zwaar ondergewaardeerd. Mijn ouders werken allebei in de zorg en verdienen een schijntje vergeleken met het bedrijfsleven terwijl de verantwoordelijkheid super groot is. Mijn moeder is momenteel werkzaam in de thuiszorg en mijn vader in een hospice (waar de waardering zeker groter is) maar hebben al het één en ander gezien in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen en het is gewoon diep triest!
KiWiKo schreef:ooo absoluut, Ik zou willen dat ik mijn verzorgenden zeker een kwart meer salaris kon geven joh!!
Ze werken hard, onregelmatig....... noem maar op. En ga daar maar staan in je eentje bij een terminale met alle toeters en bellen erop en eraan....... daar ben jij dan verantwoordelijk voor! voor dat scheitloontje wat ik kan betalen.
Ik zou wel meer willen betalen hoor, absoluut........... maar als ik zeg dat de vergoeding (zowel PGB als ZIN) absoluut niet toereikend is........... dat de indicaties altijd tekort schieten maar dat ik als bedrijf wel de zorg wil leveren die de mensen gewoon NODIG hebben........ dus inderdaad, uurtje meer hier...... uurtje meer daar....... maar dat moet wel uit die indicatie komen.... en dat komt er nooit uit.
Ik heb 24 uurszorgen, waar er slechts 7 uur van vergoed wordt!! Nou wordt dat wel vergoed in OB en PV en VP1 maar van die vergoeding moet ik wel 24 uur draaien, met andere woorden........... ik verdien niks op die zorgen, sterker nog als ik het netto uit ga rekenen (dus de tijd die ik en ander kantoorpersoneel aan kwijt is, postzegels.... noem maar op) dan kost zo een zorg me geld........
maarja moet ik dan zeggen tegen een halve demente met een kampsyndroom............. gaat u maar lekker het verpleeghuis in???? kan toch niet!