Week van de zorg:Hoe denk jij over de zorg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Re: Week van de zorg:Hoe denk jij over de zorg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:18

Meer geld meer personeel en ruimere indicaties.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:29

Ik werk in de zorg, in een woonzorgcentrum voor oudere.
Deze mensen wonen in aanleunwoningen, dus zelfstandig.
Maar hebben dus wel hulp nodig bij ADL bijv.

Waar ik nu werk, vind ik dat het best goed geregeld is.
Vind dat ik best wat tijd heb voor de mensen.

Ook heb ik stage gelopen in een verpleeghuis.
Nou echt... NOOIT meer !!
Wat iemand hier al zei, net lopende band werk.

Verdrietig

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 15:25

KiWiKo schreef:
ik heb een thuiszorg organisatie....... ik lever 2500 uur zorg in de week... ik heb 37 man op de loonlijst en 70 zzpers aan het werk........

als ik ga beginnen met wat er niet goed is in de zorg, dan heb ik aan 4 volle bladzijdes niet genoeg..........

De schrijnende gevallen..... die gewoonweg niet krijgen wat ze horen te krijgen... En ook al ben ik werkgever..... maar ik vind dat ik mijn personeel niet genoeg kan belonen voor het werk dat ze doen, heeft zeker ook te maken met de vergoeding die ik krijg van de BV Nederland/zorgverzekeraars.

Indicaties die niet goed lopen, gemeenten die zich in het kader van de WMO met zorg gaan bemoeien, het CIZ, het CAK, het PGB, de ZIN......... breek me de bek niet open....

goede zorg is alleen weggelegd voor de mensen die het kunnen betalen......

hoe bedoel je geen tweedelling.

Ik maak me er boos over, maar het heeft geen zin...

even een voorbode voor iedereen..... Thuiszorg gaat verzekerbare zorg worden, dus wil je in de toekomst thuiszorg dan zal je, je aanvullend moeten verzekeren

IK KEN JE ERGENIS HELAAS, bij ons gaat het precies hetzelfde, bovendien vind ik het verschrikkelijk voor de medewerkers dat alles nu zelfstandig moet worden, wij zitten nu dus met een grote onderbezetting qua thuishulp A en moeten dagelijks 10-tallen clienten afbellen hierdoor Boos!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:21

LZP -> NM

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:55

vandaag een klant, krijgt 2 uur per week hvz1

heeft een PGB, moet een eigen bijdrage betalen bij het CAK......

de eigen bijdrage komt neer op een bedrag van 13,85 PER UUR!!!!

Mannn mijn "werkster" krijgt 8 euro per uur!!!

is toch te gek voor woorden

WAT willen ze nou in de BV Nederland......... ik vind het niet gek dat hij uiteindelijk besluit om iemand zwart aan te nemen zodat deze met behoud van uitkering een leuk centje bij kan verdienen?

Is dat nou wat ze willen...........

De generatie die we nu verzorgen is WEL de generatie die dit land weer opgebouwd heeft na de oorlog....... die jaahaaren lang hoge premies hebben betaald zodat ze verzekerd waren vanuit overheidswegen van een goede oude dag... ziektekosten, verpleegkosten, aow........... zeg maar dag met je handje........

zo triest

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:15

En dan de cliënten die voor ALLE zorg (incl hdl) per maand maar 22 euro betalen en zitten te zeuren dat het zo duur is Clown

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:51

KiWiKo schreef:
vandaag een klant, krijgt 2 uur per week hvz1

heeft een PGB, moet een eigen bijdrage betalen bij het CAK......

de eigen bijdrage komt neer op een bedrag van 13,85 PER UUR!!!!

Mannn mijn "werkster" krijgt 8 euro per uur!!!

is toch te gek voor woorden

WAT willen ze nou in de BV Nederland......... ik vind het niet gek dat hij uiteindelijk besluit om iemand zwart aan te nemen zodat deze met behoud van uitkering een leuk centje bij kan verdienen?

Is dat nou wat ze willen...........

De generatie die we nu verzorgen is WEL de generatie die dit land weer opgebouwd heeft na de oorlog....... die jaahaaren lang hoge premies hebben betaald zodat ze verzekerd waren vanuit overheidswegen van een goede oude dag... ziektekosten, verpleegkosten, aow........... zeg maar dag met je handje........

zo triest

Afgod dit vraag ik me ook elke dag weer af, ben het roerend met je eens!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:53

Miryamk schreef:
En dan de cliënten die voor ALLE zorg (incl hdl) per maand maar 22 euro betalen en zitten te zeuren dat het zo duur is Clown

ik heb regelmatig ouderen, die thuiszorg krijgen, die best wat meer eurootjes op tafel willen leggen als ze verzekerd zijn van hulp. De besluiten die nu zijn genomen pakt beide partijen; zowel de hulpbehoevende als de medewerkers.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:20

Wij hebben hier zeer zuinige oudjes Haha!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:26

Vooral de mensen die echt aan bed werken (verzorgende, verpleegkundigen) zijn zwaar ondergewaardeerd. Mijn ouders werken allebei in de zorg en verdienen een schijntje vergeleken met het bedrijfsleven terwijl de verantwoordelijkheid super groot is. Mijn moeder is momenteel werkzaam in de thuiszorg en mijn vader in een hospice (waar de waardering zeker groter is) maar hebben al het één en ander gezien in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen en het is gewoon diep triest!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:32

als je ziet hoe zwaar ons werk is vind ik dat we te weinig beloning krijgen.. ook is er veel te weinig tijd om patienten de tijd en aandacht te geven die ze nodig hebben,

ik werk in een middelgroot ziekenhuis, momenteel op een neurologie afdeling. we zouden zeker 2 man personeel per dag er bij moeten hebben om iedereen de tijd en aandacht te geven die ze nodig hebben.
Maar toch.. je kunt dit werk alleen (goed)doen als dit een soort van roeping van je is... dus doe ik heb nog steeds met veel plezier, en ik zou nooit meer iets anders willen doen..

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:15

Ik ben zelf EVV-er in een verzorgingshuis.
De bezuinigingen op het moment zijn niet meer grappig.
Als je ziet hoe druk onze ochtend zorg is, da's niet normaal.
Je moet alles snel snel doen en hup naar de buurvrouw!
Momenteel hebben we gelukkig staigaires en dat scheelt enorm.
Bij ons zijn de cursussen e.d. wat niet nodig is, stop gezet.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:10

Ik heb zelf mijn diploma niveau 3IG behaald anderhalf jaar geleden en in juli volgend jaar behaal ik hopelijk mijn diploma verpleegkunde.
Ik heb veel stages gehad en zo kan je overal zien hoe het eraan toe gaat. In verpleeg en verzorgingshuizen is het echt slecht vind ik zelf! Mensen worden inderdaad aan de lopende band gewassen en aangekleed.

Ik werk sinds augustus dit jaar in de thuiszorg in het weekend als 3IGer en dit is onwijs leuk. Je kan veel meer aandacht per client besteden en dit geeft een goed gevoel...

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 13:29

Citaat:
Ik heb veel stages gehad en zo kan je overal zien hoe het eraan toe gaat. In verpleeg en verzorgingshuizen is het echt slecht vind ik zelf! Mensen worden inderdaad aan de lopende band gewassen en aangekleed.

Ik werk sinds augustus dit jaar in de thuiszorg in het weekend als 3IGer en dit is onwijs leuk. Je kan veel meer aandacht per client besteden en dit geeft een goed gevoel...

Ja daar ben ik het helemaal mee eens.Al vind ik het wel erg jammer dat ze de nachtzorg eruit halen bij de thuiszorg.Nu zijn familieleden van terminale patiénten degene die s'nachts naast het bed moeten zitten terwijl ze juist hun slaap zo nodig hebben.
En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die dan maar heel de nacht in hun eigen ontlasting en urine moeten blijven liggen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:25

Lovely1 schreef:
Vooral de mensen die echt aan bed werken (verzorgende, verpleegkundigen) zijn zwaar ondergewaardeerd. Mijn ouders werken allebei in de zorg en verdienen een schijntje vergeleken met het bedrijfsleven terwijl de verantwoordelijkheid super groot is. Mijn moeder is momenteel werkzaam in de thuiszorg en mijn vader in een hospice (waar de waardering zeker groter is) maar hebben al het één en ander gezien in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen en het is gewoon diep triest!

niet alleen voor hun, ook in de thuiszorg wordt flink ondergewaardeerd!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:50

ooo absoluut, Ik zou willen dat ik mijn verzorgenden zeker een kwart meer salaris kon geven joh!!

Ze werken hard, onregelmatig....... noem maar op. En ga daar maar staan in je eentje bij een terminale met alle toeters en bellen erop en eraan....... daar ben jij dan verantwoordelijk voor! voor dat scheitloontje wat ik kan betalen.

Ik zou wel meer willen betalen hoor, absoluut........... maar als ik zeg dat de vergoeding (zowel PGB als ZIN) absoluut niet toereikend is........... dat de indicaties altijd tekort schieten maar dat ik als bedrijf wel de zorg wil leveren die de mensen gewoon NODIG hebben........ dus inderdaad, uurtje meer hier...... uurtje meer daar....... maar dat moet wel uit die indicatie komen.... en dat komt er nooit uit.

Ik heb 24 uurszorgen, waar er slechts 7 uur van vergoed wordt!! Nou wordt dat wel vergoed in OB en PV en VP1 maar van die vergoeding moet ik wel 24 uur draaien, met andere woorden........... ik verdien niks op die zorgen, sterker nog als ik het netto uit ga rekenen (dus de tijd die ik en ander kantoorpersoneel aan kwijt is, postzegels.... noem maar op) dan kost zo een zorg me geld........

maarja moet ik dan zeggen tegen een halve demente met een kampsyndroom............. gaat u maar lekker het verpleeghuis in???? kan toch niet!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:55

@Jenna gaat de nachtzorg eruit? Daar heb ik nog niks over gehoord dát kan toch helemaal niet...
Bij ons in het team loopt de werkdruk nu ook aardig op, we hebben structureel 1 verzorgende tekort en dat is dan ook nog eens als er niemand ziek is *zucht*. En vakantie nemen is helemaal een ramp, het gaat hard bergafwaarts.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 13:41

Jep bij ons is de nachtzorg er echt uit.Lang leve meavita Boos!

Wat ik ook zo gek vind, zal jij alles van weten kiwiko,dat steeds meer verpleegtechnische taken in de thuiszorg naar verzorgende D worden geschoven.ACT wordt nu al niet meer vergoed onder VP( product 11) maar onder OB(product 8).Maar ook medicijnen en wondzorg gaat naar product 8.Lekker verandwoordelijk.Tuurlijk laten wij dat niet gebeuren in de zin dat een verzorgende een ACT gaan aanleggen maar goed.Je krijgt het niet meer vergoed zoals het zo moeten.
Rare zaak hoor!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:58

Dat is idd met veel handelingen dat het niet meer onder VP valt maar gewoon onder ADL. Ook word er bij ons ineens enorm veel onder OBalg geschreven om toch maar aan de nodige tijd te komen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:54

KiWiKo schreef:
ooo absoluut, Ik zou willen dat ik mijn verzorgenden zeker een kwart meer salaris kon geven joh!!

Ze werken hard, onregelmatig....... noem maar op. En ga daar maar staan in je eentje bij een terminale met alle toeters en bellen erop en eraan....... daar ben jij dan verantwoordelijk voor! voor dat scheitloontje wat ik kan betalen.

Ik zou wel meer willen betalen hoor, absoluut........... maar als ik zeg dat de vergoeding (zowel PGB als ZIN) absoluut niet toereikend is........... dat de indicaties altijd tekort schieten maar dat ik als bedrijf wel de zorg wil leveren die de mensen gewoon NODIG hebben........ dus inderdaad, uurtje meer hier...... uurtje meer daar....... maar dat moet wel uit die indicatie komen.... en dat komt er nooit uit.

Ik heb 24 uurszorgen, waar er slechts 7 uur van vergoed wordt!! Nou wordt dat wel vergoed in OB en PV en VP1 maar van die vergoeding moet ik wel 24 uur draaien, met andere woorden........... ik verdien niks op die zorgen, sterker nog als ik het netto uit ga rekenen (dus de tijd die ik en ander kantoorpersoneel aan kwijt is, postzegels.... noem maar op) dan kost zo een zorg me geld........

maarja moet ik dan zeggen tegen een halve demente met een kampsyndroom............. gaat u maar lekker het verpleeghuis in???? kan toch niet!

tja, ik moet elke keer weer zeggen dat ik het eens ben met je, wij zitten hier precies hetzelfde...verschrikkelijk gewoon, ik word het ook zat eerlijk gezegd om mensen momenteel te moeten afbellen omdat we onvoldoende mensen hebben, ze moeten immers allemaal met ontslag of als zelfstandige terugkomen...en dat is voor de mensen die al langer in dienst zijn niet echt fijn, ze gaan er dan flink op achteruit. voor de jonge medewerkers is het iets leuker, die verdienen dan ietsje meer dan normaal.

ik ben benieuwd wanneer de regering eens wakker wordt!!!!!
deze mensen hebben hard gevochten voor ons en verdienen dit niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:52

Ben ik meer dan met je eens .............

Ik wordt er verdrietig van........... ik heb een mevrouw van 101 in de zorg......... die mevrouw is nog supergoed hoor! helemaal......... maar wil gewoon wat aanspraak hier en daar...... ze woont in een aanleunwoning (101 he!!!) kan de dingen die een 70 jarige kan.......... doet dat ook........

maar mensje is volgens het CIZ niet afhankelijk van zorg.............

is dat erg!....... gaat mijn hart van bloeden joh!