Kerk moet 10,9 mln dollar betalen voor verstoren homobegrave

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

supertygetje

Re: Kerk moet 10,9 mln dollar betalen voor verstoren homobegrave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:54

Naastenliefde staat inderdaad niet echt op het programma. Wel voor mensen die zich 'bekeren' en bij hun geloof volgen. Ik kan er ook niet bij wat deze mensen doen.

De meeste kerken geloven overigens wel in naastenliefde. Jezus vat wat hij van Christenen vraagt in 2 zinnen samen: Je moet God met je hele hart/leven lief hebben en je moet je naaste liefhebben als jezelf. Redelijk moeilijk over het hoofd te zien dus. Wat je dus (en wat deze kerk waarschijnlijk doet) wel kunt aanvechten is wie je naaste is. Maar daar gaf Jezus ook weer antwoord op met de door shadow0 al aangehaalde parabel van de barmhartige samirataan.

@ Toad: waarom denk je dat de kerken van het geld bulken?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:59

Amerika is een super christelijk land en net als in Nederland vroeger gaat heel veel geld daar naar de kerken, christelijke mensen denken zo 'een goed woordje te doen bij God'. Terwijl de pastoor in een villa woont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:03

one ticket to heaven please-systeem Clown

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:45

Te zot voor woorden dat je het überhaupt in je hoofd haalt om iemand's uitvaart te verstoren.

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:04

Toad schreef:
Amerika is een super christelijk land en net als in Nederland vroeger gaat heel veel geld daar naar de kerken, christelijke mensen denken zo 'een goed woordje te doen bij God'. Terwijl de pastoor in een villa woont.

Haha, nou dat valt in mijn ervaring wel mee, hoor. (Ik heb er bijna 5 jaar gewoond) Men geeft wel meer geld aan de kerk (ook omdat de collecte in veel kerken altijd voor de kerk is), maar het is niet zo dat ze nou bakken met geld hebben. En Amerika is ook niet zó superchristelijk. Men zal wel eerder zéggen christen te zijn, maar dat wil niet zeggen dat men er ook altijd naar handelt.

Bovendien, als ik het mij goed herinner, bestaat deze kerk uit rond de honderd mensen? Dat kan inmiddels anders zijn, hoor, maar dan hebben ze zeker geen 10,9 miljoen dollar te besteden natuurlijk.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:33

erleyne schreef:
Shadow0 schreef:
Mensen die er meer over willen weten kunnen de reportage van Louis Theroux kijken op youtube. http://www.youtube.com/watch?v=mT_WHiHaXdw De hele documentaire staat er niet meer op, maar het is een zeer extreme family die volledig los staat van de omgeving en erg aanvallend en kwetsend hun 'boodschap' verspreiden.

Ik heb de docu op Ned 3 gezien, wellicht staat hij er nog op bij uitzending gemist ( geen idee hoe lang dat er op blijft staan? ).

Hij staat nog op google video..
http://video.google.com/videoplay?docid ... 6858417528