11 jarig zwanger meisje in Spanje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Re: 11 jarig zwanger meisje in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:26

Armani88 schreef:
ze weet niet wie de vader is ??
of ze is verkracht of ze is wel een beetje een s l e t j e Tong uitsteken

Gaaaap hoezo kort door de bocht.....
Altijd makkelijk om iemand gelijk te veroordelen, weet jij veel wat er gebeurt is met dat kind.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:27

Ik ben zelf half Spaans, mijn moeder is geadopteerd aangezien haar moeder ook erg jong was en het kind niet mocht houden. Haar moeder (mijn oma) was streng Katholiek, zodat ze geen abortus mocht laten plegen, maar het kind mocht ze ook niet houden. De vader was zelf ook nog vrij jong.
Het zal er in Spanje zeker anders aan toegaan, het is een andere cultuur.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 14:27

Toch raar hoe het voor de een vanzelfsprekend is om van zijn/haar kind te houden en voor de ander helemaal niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:35

Elf klinkt jong, maar de een van elf is niet de andere van elf!
In Zuid Amerikaanse dorpen bv is de levensverwachting hooguit 45-50 jaar. Dan is het normaal dat je jong kinderen krijgt anders ben je zelf hulpbehoevend tegen de tijd dat ze opgroeien....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:37

Dat scheelt ook al een hoop...

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:43

maar dat wil dan toch niet zeggen dat je lichaam automatisch klaar is voor kinderen te baren?
elf jaar, dan ebn je toch echt minder ontwikkeld als n volwassen vrouw, ook al zien ze dr van buiten nog zo volwassen uit!

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 14:46

In het krantenberichtje staat ook niets voor niets dat de gyneacologen helemaal tegen zijn.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:47

was reactie op lusitana

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:48

peetje82 schreef:
maar dat wil dan toch niet zeggen dat je lichaam automatisch klaar is voor kinderen te baren?
elf jaar, dan ebn je toch echt minder ontwikkeld als n volwassen vrouw, ook al zien ze dr van buiten nog zo volwassen uit!

Ik vind 11 ook veel te jong

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 14:49

peetje82 schreef:
was reactie op lusitana

Kinderen worden daar niet uit liefde gekregen, dat heb ik al uit haar verhaal afgeleid. De rest is slechts feit. (leeftijd e.d.)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:50

pffff, was 21 toen ik van mn eerst bevallen ben, nu 25 en ben anderhalve week van mn 2e bevallen.Moet er niet aan denken dat ik dat zou moeten doen als 11 jarige!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:50

tamorka schreef:
peetje82 schreef:
was reactie op lusitana

Kinderen worden daar niet uit liefde gekregen, dat heb ik al uit haar verhaal afgeleid. De rest is slechts feit. (leeftijd e.d.)

dus?wil toch niet zeggen dat het dan wel kan!

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 14:51

Er zijn wel mensen die kinderen krijgen uit liefde, maar hier is dat veel vanzelfsprekender kennelijk.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:00

ik snap je punt niet geloof ik! Verward

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 15:06

peetje82 schreef:
ik snap je punt niet geloof ik! Verward

quote="Lusitana"]Nee, de ouders, dat is het hem nou juist, willen gewoon niks van hun kinderen weten, ze willen ze alleen hebben om gratis werkkracht te hebben en iemand die later voor ze zorgt. Zelf zijn ze vaak ook gewoon een product van mishandeling en ongewenste zwangerschappen. Dat zijn dingen die men niet een twee drie veranderd.

De ouders die wel bewust kinderen kiezen gaan er anders mee om en zullen ze ook voorlichten en helpen met toegang tot voorbehoedsmiddelen.
Er is pas uit onderzoek gebleken dat maar weinig ouders met hun kinderen spelen, ik meen maar 6% ik zoek het even op. Dat is dan Portugal, Spanje kan wat verschillen, maar de cultuur om kinderen bv van 9 tot 6 op school te laten is hetzelfde.[/quote]

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:07

aaha ok, maar ik doelde daarnet op de laatste reactie van lusitana, niet deze!
duidelijk nu!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:36

tamorka schreef:
Er zijn wel mensen die kinderen krijgen uit liefde, maar hier is dat veel vanzelfsprekender kennelijk.

Liefde voor wat? Een kind op de wereld zetten vind ik persoonlijk geen act van liefde, maar dat is een andere discussie. Ik denk dat je bedoeld dat andere kinderen gewenst zijn. Hier is ook heus kinderwens bij velen hoor, maar bij anderen heeft de eh geiligheid al gewonnen, zal ik maar zeggen voordat ze het onderwerp kinderen krijgen ter sprake brengen. Een stel vormen en kinderen willen is wat anders dan sex hebben en kinderen krijgen Haha! .
Trouwens, Engeland is ook een van de landen met hoogst aantal tienerzwangerschappen... ook al zo'n land waar je er vooral niet over praat. Maar dat wil niet zeggen dat kinderen het dan ook automatisch niet DOEN... in Nederland is men heel vrij met spreken over sex. Daardoor weten jongeren er meer van af en vooral ook hoe iemand zwanger raakt en wat er echt tegen helpt.... Dat is niet overal zo.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:39

peetje82 schreef:

Ik denk dat ze in landen als Afrika en India toch echt hun schouders ophalen. Je kijkt toch echt met westerse ogen.
Verder hoeven ze in dit soort gevallen (blanken) vaak de kinderen niet te baren, die worden wel met de keizersnee gehaald. Ze gaan niet dood aan het dragen van een kind. Dat ze te jong zijn om fatsoenlijk een kind op te voeden naar westerse maatstaven is een helaas vaak wel een feit. Vandaar het gevolg, de mishandeling en doding die ik al eerder genoemd heb. Overigens worden veel van dat soort kinderen gewoon door grootouders of andere familie grootgebracht.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:23

LiNdA1986 schreef:
Toen ik 11 was, was ik totaal niet met liefde en s*x bezig.
Over een paar jaar lopen er al kids rond die 8 jaar zijn en zwanger.

En ook niet met seksuele voorlichting blijkbaar. Haha! Je moet toch eerst vruchtbaar zijn wil je zwanger raken. Nu gebeurt dat over het algemeen wel steeds jonger, maar 8 jaar zie ik nog niet zo snel gebeuren Clown

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:27

Kan best hoor. een vriendin van mij was op haar vijfde al ongesteld geworden.. Maargoed doet er niet toe..

Toen ik 14 was en hoorde dat mijn nichtje van 11 zwanger was, snapte ik dat niet want toen was sex voor mij nog vies enzo..
Maarja, het gebeurt nou eenmaal, kijk maar naar Afrika.. Daar gebeurt dit zooo vaak, ik vind het niet echt schrikbarend nieuws ofzo..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:30

Ik zeg niet dat het niet kan, maar het zal toch eerder uitzondering zijn dan regel. En 5 jaar en (echt) ongesteld worden is niet goed. Ik ga d.r dan ook maar vanuit dat ze met haar naar de dokter zijn gegaan.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:20

Tja het gebeurd nu eenmaal! Ik denk dat de teddybeer de vader is, aangezien ze daar vast wel innig mee heeft geknuffelt! Clown

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:34

5 jaar en ongesteld dat vind ik echtraar , dat heb ik echt nog nooit meegemaakt !! , dan klopt er echt iets niet met het ontwikkelen van je lijf.
meestal beginnen je hormonen vanaf je 11e een beetje aan de gang te gaan en met uitzondering 9/10

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:51

peetje82 schreef:

Eigenlijk wel, ze was toen al ongesteld en dan is ze dus klaar om kinderen te krijgen, oké ze was minder ontwikkeld als een volwassen vrouw maar toch. Maar waarschijnlijk zal ze daar toch psychisch niet klaar voor zijn geweest, je bent nog zo jong, en je weet echt nog niet genoeg om kinderen te krijgen..

Het is wel zo dat als dit soort dingen in een westers land gebeuren iedereen helemaal in shock is, maar als zoiets in bijv. azie of zuid-amerika gebeurt er niemand raar van opkijkt..
Maar dat zal zijn omdat het daar vaker gebeurt?

Maar toch, pff ik zou er niet aan moeten denken dat ik nu al een kind zou moeten hebben..

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 23:25

jw hoort het idd steeds meer de laatste tijd, maarja wat moet je er aan doen als buitenstaander?