Europarlement wil schrikfoto's op sigaretten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Europarlement wil schrikfoto's op sigaretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:56

Ne dat gaat niet werken omdat het niet voor de regel is dat
alle rokers zwartgeteerde longen hebben of dood gaan aan de gevolgen van het roken Knipoog

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:59

Oehhhh schocking!!!! Wahaha dat werkt toch niet, voor mij in ieder geval niet.
Ik geniet wel van me sigretje hoor. Maar als ze die prijs nog veel hger gaan maken ga ik wel shag roken...

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 01:01

Hier in Australie hebben we van die afbeeldingen op de pakjes sigaretten en shag. En ik moet eerlijk bekennen het schrikt absoluut niet af. Er worden zelfs grappen over gemaakt, dat wanneer je sigaretten gaat kopen. Wij hebben afbeeldingen met een blind oog, mondkanker, baby, longkanker, gele vingers en nog een aantal.
Maar het schrikt dus absoluut niet af vind ik.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 01:07

Waar gaat het KWF Kankerbestrijding dan in beleggen als de tabaksindustrie er niet meer is?
Ik denk persoonlijk dat het bar weinig zin heeft. Mensen laten zich niet afschrikken door teksten en volgens mij krijgt de gemiddelde roker al vaak genoeg plaatjes te zien van de mogelijke gevolgen en toch blijven ze roken. Ik denk juist dat het "schrik" effect een stuk minder is als ze het plaatje elke dag langs zien komen.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:42

Ik denk ook niet dat het veel uit geen maken,
ze hebben er dan weer een nieuw collectors item bij!
De teksten die op de pakjes zitten worden nu ook al gespaard.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:12

ozzieozzie schreef:
Hier in Australie hebben we van die afbeeldingen op de pakjes sigaretten en shag. En ik moet eerlijk bekennen het schrikt absoluut niet af. Er worden zelfs grappen over gemaakt, dat wanneer je sigaretten gaat kopen. Wij hebben afbeeldingen met een blind oog, mondkanker, baby, longkanker, gele vingers en nog een aantal.
Maar het schrikt dus absoluut niet af vind ik.

grappig, mopjes over ziektes rare humor daar in australie

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:28

_rosita_ schreef:
Schimmelig schreef:
Ze moeten de prijs verhogen naar 10 per pakje, eens zien wie er dan nog rookt Tong uitsteken
Die afbeeldingen zullen vast wel een aantal mensen er van afhouden.

en moet je zien hoe duur andere dingen dan worden als de overheidskas niet meer gespekt wordt door de rokers.....
vind het allemaal een beetje jammer, laat iedereen toch doen wat ie wilt.... nog ff en je bent geen baas meer over je eigen lijf, huis of leefgewoonten

juist, als niemand meer rookt gaan er volgens mij een aantal andere dingen een flink omhoog

wat betreft die schrikfoto's
van mij mogen ze maar het haalt geen ruk uit
kan ik ze van te voren al vertellen

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 15:47

alex66 schreef:
dan gaat het dus om een geur en niet om schadelijke stoffen en dat is gelukkig iets wat de overheid nooit kan verbieden Knipoog
en doen ze dat toch dan weet ik nog wel wat parfum merken op te noemen die van mij in de ban mogen Haha! Haha!

Van mij ook hoor! Haha! Maar tja, dat zijn tenminste nog mensen die hun best doen om 'netjes' te ruiken. (Zelfs al is mijn reukorgaan het er niet mee eens)

Rookgeurtjes, zweetgeurtjes...dat zijn minder leuke reukjes.
Paardengeur vind ik lekker ruiken maar als ik heb uitgemest en ik moet op de trein zorg ik ook wel dat ik me eerst was en verfris zodat andere passagiers niet moeten lijden onder mijn hobby. Lachen Wel zo respectvol vind ik...

Maar nu gaan we eigenlijk off-topic en het was ook meer een kleine opmerking bij mijn verhaal.

On topic, tja blijkbaar in het verre Oceanië hetzelfde probleem als hier in ons Belgenlandje. Prentjes en waarschuwende teksten lijken dus niet te helpen. Scheve mond