Bijenkorf ontruimd na val moeder en kindje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paix

Re: Bijenkorf ontruimd na val moeder en kindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:41

soesita schreef:
Waarom nemen steeds meer mensen hun kind(eren) mee in de dood? Retorische vraag natuurlijk: als je zelf niet meer in het leven gelooft wil je je kind er ook niet alleen in achterlaten. Maar het blijft zo diep en diep triest en ergens toch ook onbegrijpelijk. Huilen

jou stukje ben ik het wel mee eens.

maar ik heb zo iets.. artse laat die vrouw lekker gaan! zij wou niet meer leven en nu haar kind ook nog dood is door haar schuld (als zij het overleeft dan word ze overspoelt met schuldgevoel en terecht!) dan gaat ze alleen maar meer haar best doen om dood te gaan en kan ze anderen ook in gevaar gaan brengen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:41

Mensen die zelfmoord plegen kunnen wel degelijk denken. Misschien de foute dingen, maar denken kunnen ze wel. Er zijn zoveel mensen die nog een afscheidsbrief schrijven met waarom ze zelfmoord plegen, dan moet je wel enigsinds kunnen nadenken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:46

Nou laat ik het dan zó zeggen.Ze kunnen niet meer HELDER denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:47

gohya schreef:
Nou laat ik het dan zó zeggen.Ze kunnen niet meer HELDER denken.

Nee okee. Maar ik vind het ook niet dat je helder denkt als je 1 van de dingen denkt die ik hiervoor beschreef Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:56

Pfff mijn zusje werkt daar, ben blij dat ze er die dag niet was. Nagelbijten / Gniffelen

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:27

en nu zal ze (iig voorlopig) moeten leven met de gedachte dat ze er zelf nog is,en haar kind een toekomst heeft ontnomen!
dat moet een straf zijn,en zory,maar vind eigenlijk dat ze dat wel verdiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:29

Dat vind ik nou een respectloze reactie ikkemetwikke. Je weet niet wat die vrouw allemaal meemaakte voor ze sprong.

Ik vind ook dat ze beter de stekker dr bij dr uit kunnen trekken, een beter leven dan ze had krijgt ze toch niet vrees is. Maar helaas, dat mogen de dokters niet..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:51

Triest

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 21:12

Ik hoorde vandaag op de radio dat ze eerst haar kind naar beneden had gegooid en daarna er zelf achteraan gesprongen is..

Diep triest Scheve mond

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 23:06

ikkemetwikke schreef:
en nu zal ze (iig voorlopig) moeten leven met de gedachte dat ze er zelf nog is,en haar kind een toekomst heeft ontnomen!

Niemand verdient dat, ook niet het klote leven wat ze waarschijnlijk achter de rug heeft gehad.
Als zelfmoord egoistisch is, dan betekent het dat we dus in leven zouden moeten blijven voor onze omgeving en dat gaat mij te ver.. Voor je kind in leven blijven vind ik wat anders maar je hebt recht over je eigen lijf en leven.

Ookal shockeer ik waarschijnlijk een hoop bokkers hiermee. Egoisme vind ik het neit het woord. Ik vind het eerder dieptriest dat het zo ver heeft moeten komen voor deze vrouw.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 23:22

detour schreef:
ikkemetwikke schreef:

Niemand verdient dat, ook niet het stinkmodder leven wat ze waarschijnlijk achter de rug heeft gehad.
Als zelfmoord egoistisch is, dan betekent het dat we dus in leven zouden moeten blijven voor onze omgeving en dat gaat mij te ver.. Voor je kind in leven blijven vind ik wat anders maar je hebt recht over je eigen lijf en leven.

Ookal shockeer ik waarschijnlijk een hoop bokkers hiermee. Egoisme vind ik het neit het woord. Ik vind het eerder dieptriest dat het zo ver heeft moeten komen voor deze vrouw.

Ben ik het mee eens...In wat voor een wereld moet je leven als jezelf en je kindje naar beneden gooien de beste oplossing lijkt.
Ik denk dat veel mensen geen flauw idee hebben hoe het is om zo depressief en doodongelukkig te zijn dat zoiets de beste oplossing lijkt. Ik spreek uit ervaring, dan ben je heel erg ver. Dat het zover heeft kunnen komen dat iemand het bedenkt is al erg genoeg.

Wil natuurlijk niet zeggen dat ik me niet afvraag hoe de omstanders, het winkelpersoneel en de hulpdiensten zich moeten hebben gevoeld....Je zult zoiets maar zien, mijn hemel zeg...Bij deze heel veel sterkte gewenst...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 23:26

Tuurlijk, dat is afschuwelijk! Net als dat er iemand voor de trein springt, dat kan zeer traumatiserend zijn voor conducteurs..

Mensen kunnen helaas heeeel erg diep zitten..

Zonde. Echt zonde.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 00:03

Erg triest inderdaad dat het zover heeft moeten komen, ook dat er een kind de dupe geworden is hiervan.

Over de reacties op waarom kinderen meenemen, tja ik kan me dat als moeder wel indenken. Stel je hebt niemand in je omgeving waar je op kunt rekenen of verzin maar een reden. Je ziet het leven zelf niet meer zitten en wil daar een einde aan maken. Laat je dan je kind buiten schot zodat die vervolgens in opvanghuizen of waar dan ook terecht zal komen? Ik heb vast laten leggen in mijn testament waar mijn dochter heen gaat na mijn overlijden maar heel veel mensen denken niet over zulke dingen na. Uiteraard heb ik het vast laten leggen ivm evt dodelijk ongeluk oid Knipoog

Ik praat deze actie niet goed maar kan me voorstellen dat de moeder in dit geval zo'n beslissing neemt, ipv met het beschuldigende vingertje naar de moeder te wijzen zou je moeten weten waarom ze deze beslissing genomen heeft. Was het een financieel probleem? Daar kun je erg door in de put raken, waardoor je geen andere uitweg meer ziet. Of was er misschien toch een ander probleem, Postnatale depressie (kindje was tenslotte nog zeer jong)

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 00:08

Inderdaad erg triest! Ik snap niet hoe mensen kunnen bedenken om MET hun kind een zelfmoordpoging te doen. Ik denk dat ze zich nu heel erg schuldig gaat voelen tegenover haar kind.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 00:09

Als ze dit zal overleven zal ze vast een nieuwe poging doen Knipoog

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 00:16

Ja, misschien wel, maar ik denk dat ze nu wel heel erg wordt gestraft door schuldgevoel (en terrecht!)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 00:19

yousra schreef:
Ja, misschien wel, maar ik denk dat ze nu wel heel erg wordt gestraft door schuldgevoel (en terrecht!)

Terecht? Het is in en in triest dat het zo ver komt, dat je nog maar 1 uitweg ziet!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 00:25

Ja, ik vind dat ook heel erg triest, ik snap dat zulke mensen inderdaad maar 1 uitweg zien, maar vaak als het om hun kind gaat, komen er toch andere gevoelens naar boven en zijn vaak niet in staat om hun kind te verwaarlozen of er bij te trekken etc. Dus daarom vind ik het terecht dat ze nu zo gestraft wordt, dat ze dus een schuldgevoel krijgt tegenover haar kind of ze moet zo erg psychisch niet in orde zijn, dat ze dat zelfs niet voelt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 00:27

Dat weet niemand en juist daarom moet je ook voorzichtig zijn met uitspraken Knipoog

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 00:30

het eerste wat in mij opkomt is:

ik hoop dat ze het overleeft en moet leven met de ergste straf die er is en dat is, dat ze de dood van haar kindje op haar geweten heeft....

dan ga je denken....
hoe heeft het zover kunnen komen...
is er niemand geweest die opgemerkt heeft dat het zo slecht ging met de vrouw....

hier zijn eigenlijk gewoon geen woorden of verklaringen voor die deze hele trieste zaak minder triest maken.... Huilen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 08:03

Veel mensen "durven" ook niet alleen zelfmoord te plegen, dat is vaak een oorzaak van gezinsdrama's. Een ouder wil zijn of haar leven beeindigen en brengt eerst het gezin om het leven en dan zichzelf. Ik denk dat het heel meoilijk is om te bepalen waarom iemand zelfmoord pleegt, het kunnen vaak relatief kleine dingen zijn die uiteindelijk op te lossen zijn maar waar mensen geen oplossing voor zien waardoor ze voor deze uitweg kiezen. De beeindigging van een relatie, geldzorgen, ontslag en depressie zijn belangrijke oorzaken maar ook een postnatale depressie kan de oorzaak zijn. Ook speelt het karakter vaak een rol bij deze keuze of wordt het besluit genomen in een soort van opwelling.

Het is een afschuwelijke situatie voor nabestaanden en winkelend publiek. Waarschijnlijk is de moeder zo zwaar gewond (hersenletsel) dat zij nooit zal beseffen wat zij gedaan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:19

De mensen die zelfmoord egoistisch vinden hebben kennelijk zelf niet met een zware depressie te kampen gehad. Als je zelf met zelfmoord aan het dubben bent ga je hier wel anders over denken. Het egoistisch vinden om zelfmoord te plegen is komt zelf ook voort uit egoisme. Je wilt dus zelf niet met het verdriet blijven zitten, maar diegene mag wel met zulke depressieve gevoelens rondlopen.

Ik ga mee met de mensen die zeggen dat ze het wel begrijpen dat ze haar baby hierin meeneemt. Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is, maar de reden waarom het heeft moeten gebeuren is ook vreselijk.

lottehorse schreef:
jou stukje ben ik het wel mee eens.

maar ik heb zo iets.. artse laat die vrouw lekker gaan! zij wou niet meer leven en nu haar kind ook nog dood is door haar schuld (als zij het overleeft dan word ze overspoelt met schuldgevoel en terecht!) dan gaat ze alleen maar meer haar best doen om dood te gaan en kan ze anderen ook in gevaar gaan brengen!

Ben bang dat de artsen hier niks over te zeggen hebben. Ze hebben niet voor niks een eed af moeten leggen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:15

@ anique_ vaarding, wat bedoel je met eed Bloos!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:58

Waar ik me over verbaas is de hardheid waarmee sommigen hier oordelen; "Oog om oog, tand om tand"....

MIsschien heeft deze vrouw haar hele leven wel als straf ervaren, niemand zou haar mogen veroordelen; er zijn moeders die het leven als een hel ervaren en het kind diezelfde hel willen ontnemen, hoe krom ook; haar intentie zal vast niet zijn geweest haar kind ff lekker om te brengen...

Daarbij is het goed dat er artsen zijn die op wat voor manier ook deze vrouw zouden kunnen proberen te helpen om haar prutsleven op wat voor manier weer iets op orde te krijgen...

Ik hoop maar dat het kindje niet geleden heeft.
Probeer niet te snel te oordelen; het is fout om een ander de dood in te jagen, het is moord.

Ik ben echter blij dat we in een land leven waar er toch nog mogelijkheden zijn voor de moeder om ondersteund en geholpen te worden; haar leven zal er niet makkelijker op zijn geworden.

Dat iemand hier dan ook zegt dat ze vast weer een poging zal doen en er een smiletje met een knipoog bij heeft geplaatst, dat vind ik echt ziek.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:20

Ketaki schreef:
@ anique_ vaarding, wat bedoel je met eed Bloos!

Artsen mogen niet zo maar het leven van een patient beeindigen en hebben de eed van hippocrates moeten afleggen dat zij ongeacht de patient altijd naar allerbeste vermogen moeten handelen om de beste zorg te verlenen en iemand niet te laten sterven.