2misty2 schreef:Paracetamol zetpit kan je die gewoon verkrijgen bij de drogist?Ik heb daar nog nooit van gehoord.Zou handig zijn voor mij
Ja hoor die kan je gewoon bij de drogist halen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
2misty2 schreef:Paracetamol zetpit kan je die gewoon verkrijgen bij de drogist?Ik heb daar nog nooit van gehoord.Zou handig zijn voor mij
Kayla schreef:Sommige reacties zijn wel wat overdreven, zo'n vaart loopt het niet. Paracetamol heeft geen bijwerkingen (alleen hele doosjes tegelijk slikken is niet zo goed voor je)en NSAID's (zoals ibuprufen) ook niet als je er zo nu en dan eentje neemt. Maagbloedingen kunnen idd als bijwerking voorkomen, maar alleen bij erg hoge doseringen en lang gebruikt en er zijn middelen op de markt die gebruikt worden om de maag hier tegen te beschermen. Pijnstillers zijn ook geneesmiddelen en moeten daarom niet als snoepjes worden gegeten, maar als je je goed laat informeren is er ook zeker geen reden tot paniek.
Princess_ schreef:Dit vind ik best eng. Ik zelf heb reuma en slik regelmatig pijnstillers. Nu heb ik door de jaren heen een redelijk sterke maag gekregen door alle oliebol die ik moest slikken, maar toch.
Soms wil ik gewoon van de pijn af en slik ik er eentje meer dan mag, van zo'n bericht schrik ik heel erg.
Persoonlijk vind ik het ook idioot dat je brufen gewoon in de super kan kopen.
Nickeltje schreef:Kayla schreef:Sommige reacties zijn wel wat overdreven, zo'n vaart loopt het niet. Paracetamol heeft geen bijwerkingen (alleen hele doosjes tegelijk slikken is niet zo goed voor je)en NSAID's (zoals ibuprufen) ook niet als je er zo nu en dan eentje neemt. Pijnstillers zijn ook geneesmiddelen en moeten daarom niet als snoepjes worden gegeten, maar als je je goed laat informeren is er ook zeker geen reden tot paniek.
Met die uitspraak zou ik toch voorzichtig zijn.
Langdurig gebruik van maximale doseringen paracetamol leiden to blijvende nierschade.
LiNdA1986 schreef:Lijkt mij dat die mensen die pijnstillers dan verkeerd gebruiken, hoe kan je anders eraan sterven.