Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chantal86 schreef:Het moorden, dood gereden worden enz loopt uit de hand gewoon.
Ik heb om hard te zijn totaal geen medelijden met jongeren die zich kapot rijden door drank op achter het stuur, dus dat ze zelf hebben gezopen. Wel met de mede inzittende..
Net zoals motor rijders die knetter hard op de wegen heen rijden, rottig als je je kapot rijdt, maar geen medelijden mee.
Mensen die iemand vermoorden om niets, opsluiten ergens op een onbewoond eiland.
Ze zeggen wel, de maatschappij dat ben jij, maar de gehele maatschappij is verneukt..
Adriana schreef:Cassidy daar heb je een goed punt! Nederland is te vol... ik ben vorig jaar door een deel van België gereden en ik werd gek... overal beton... Ik woon zelf in het noorden van Friesland en zonder uitgestrekte weilanden of bos zou ik gek worden. Ik moet ruimte hebben.
Zelf krijg ik het gevoel dat het alleen nog maar erger gaat worden... het is al hartstikke erg. Initatieven zoals Wendy van Dijk die heeft vindt ik hartstikke goed, maar bij een populatie van 17 miljoen mensen valt dat weer in het niet.
Wat de opvoeding betreft, ik mag hopen dat het tot de meesten doordringt dat je met liefde alleen (net zoals bij dieren) er niet komt. Je moet ook een stuk leiderschap kunnen tonen. Die programma's die op tv komen over ontspoorde peuters en kleuters bezorgen mij kippevel... want die kinderen maken deel uit van onze toekomst.
MISTRAL94 schreef:Chantal86 schreef:Het moorden, dood gereden worden enz loopt uit de hand gewoon.
Ik heb om hard te zijn totaal geen medelijden met jongeren die zich kapot rijden door drank op achter het stuur, dus dat ze zelf hebben gezopen. Wel met de mede inzittende..
Net zoals motor rijders die knetter hard op de wegen heen rijden, rottig als je je kapot rijdt, maar geen medelijden mee.
Mensen die iemand vermoorden om niets, opsluiten ergens op een onbewoond eiland.
Ze zeggen wel, de maatschappij dat ben jij, maar de gehele maatschappij is verneukt..
Om de nabestaanden niet te vergetenHet zal je kind maar zijn tenslotte
Gaby schreef:In tegenstelling tot vroeger is er meer en betere media gekomen, Gevolg: Over elke moord krijg je te lezen. Vroeger wist je echt niet als Limburger dat er een moord was gepleegd in Hoek van Holland hoor.
En strengere celstraffen helpen niet, kijk maar naar de situatie in Amerika. Als ik dat zie, vraag ik me af of meteen super streng straffen wel zo effectief is.
En als hier de doodstraf weer zou worden ingevoerd ga ik emigreren.
Daphnezz schreef:Nederland is aan het amerikaniseren met alle negatieve gevolgen va dien.
crossmonster schreef:de maatschappij van tegenwoordig, daarin word je geleefd..
keihard werken om de eindjes aan elkaar te knopen,
de mentaliteit van de mensen is zo enorm achteruit aan het gaan, gunnen elkaar het licht niet in de ogen,
op de weg zo ontzettend veel agressie,
bij hobby's zoveel afgunst.
feit is dat er steeds meer mensen depressief zijn en worden,
dat verklaart de vreselijke acties die de mensen ondergaan..
depressief zijn word nog steeds door veel mensen als taboe gezien,
en veel mensen durven het dus niet toe te geven
depressief zijn is zo erg, dat je soms geen uitweg meer ziet.
moeders van kinderen die echt niet meer door willen... vinden het verdriet van de kinderen als ze er niet meer zouden zijn , te groot, en daarom nemen ze hen ook mee....
heel heel heel erg triest, maar dit is in veel gevallen de reden..