wat is er met nederland aan de hand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: wat is er met nederland aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 00:05

Ik denk de media hier ook een grote rol in meespeelt. Ze gaan er tijdens het nieuws uitgebreid op in kortom ze brengen elkaar gewoon op ideeen Knipoog

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 02:45

hm, er is vandaag in Middelburg ook weer iemand gevonden met een tot nu toe "niet-natuurlijke" doodsoorzaak.

Ik sluit me verder aan bij de algemeen heersende too in het topic; NL wordt individualistischer, de druk van het bestaan wordt hoger. Tijd om te ontspannen (en geld om te ontspannen!) is er minder en minder, er is een hoge kliekvorming en de vijandigheid neemt toe.
Ik denk dat we met z'n allen al tijden wachten en hopen op beter, maar het gaat te lang duren. We lopen al te lang gebogen onder zorgen en gaan stuk voor stuk barsten.
Prioriteiten liggen verkeerd, het is vechten tegen de bierkaai en je moet er maar een uitweg uit zien te vinden. Helaas zijn er dus aardig wat mensen die die uitweg op een wel bijzonder slechte plaats vinden...

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 12:14

Het moorden, dood gereden worden enz loopt uit de hand gewoon.
Ik heb om hard te zijn totaal geen medelijden met jongeren die zich kapot rijden door drank op achter het stuur, dus dat ze zelf hebben gezopen. Wel met de mede inzittende..
Net zoals motor rijders die knetter hard op de wegen heen rijden, rottig als je je kapot rijdt, maar geen medelijden mee.
Mensen die iemand vermoorden om niets, opsluiten ergens op een onbewoond eiland.
Ze zeggen wel, de maatschappij dat ben jij, maar de gehele maatschappij is verneukt..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:20

Chantal86 schreef:
Ik heb om hard te zijn totaal geen medelijden met jongeren die zich kapot rijden door drank op achter het stuur, dus dat ze zelf hebben gezopen. Wel met de mede inzittende..
Net zoals motor rijders die knetter hard op de wegen heen rijden, rottig als je je kapot rijdt, maar geen medelijden mee.

Mensen die iemand vermoorden om niets, opsluiten ergens op een onbewoond eiland.
Ze zeggen wel, de maatschappij dat ben jij, maar de gehele maatschappij is verneukt..

Om de nabestaanden niet te vergeten Knipoog Het zal je kind maar zijn tenslotte Bloos

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:38

Cassidy daar heb je een goed punt! Nederland is te vol... ik ben vorig jaar door een deel van België gereden en ik werd gek... overal beton... Ik woon zelf in het noorden van Friesland en zonder uitgestrekte weilanden of bos zou ik gek worden. Ik moet ruimte hebben.

Zelf krijg ik het gevoel dat het alleen nog maar erger gaat worden... het is al hartstikke erg. Initatieven zoals Wendy van Dijk die heeft vindt ik hartstikke goed, maar bij een populatie van 17 miljoen mensen valt dat weer in het niet.

Wat de opvoeding betreft, ik mag hopen dat het tot de meesten doordringt dat je met liefde alleen (net zoals bij dieren) er niet komt. Je moet ook een stuk leiderschap kunnen tonen. Die programma's die op tv komen over ontspoorde peuters en kleuters bezorgen mij kippevel... want die kinderen maken deel uit van onze toekomst.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:58

Adriana schreef:
Cassidy daar heb je een goed punt! Nederland is te vol... ik ben vorig jaar door een deel van België gereden en ik werd gek... overal beton... Ik woon zelf in het noorden van Friesland en zonder uitgestrekte weilanden of bos zou ik gek worden. Ik moet ruimte hebben.

Zelf krijg ik het gevoel dat het alleen nog maar erger gaat worden... het is al hartstikke erg. Initatieven zoals Wendy van Dijk die heeft vindt ik hartstikke goed, maar bij een populatie van 17 miljoen mensen valt dat weer in het niet.

Wat de opvoeding betreft, ik mag hopen dat het tot de meesten doordringt dat je met liefde alleen (net zoals bij dieren) er niet komt. Je moet ook een stuk leiderschap kunnen tonen. Die programma's die op tv komen over ontspoorde peuters en kleuters bezorgen mij kippevel... want die kinderen maken deel uit van onze toekomst.

Ik woon ook in Noorden. Ik denk dat het land gewoon te vol is, veels te veel immigratie. Knipoog
En dat heeft ook nadelen gehad want meestal zijn de marrokanen en turken etc in het nieuws die iets geflikt hebben. Niet rascistisch maar het is gewoon zo. Knipoog Ja genoeg nederlands maar het is alleen maar erger geworden.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 14:38

MISTRAL94 schreef:
Chantal86 schreef:

Om de nabestaanden niet te vergeten Knipoog Het zal je kind maar zijn tenslotte Bloos

Voor de nabestaande vind ik het wel sneu. Dat zekers wel. Zat hier vorig jaar een kennis van mij en bram, en zij zat te vertellen dat haar maatje zich dood had gereden tegen een anwb paal/bord. Ik vroeg hoe het kwam, zij vertelde dood leuk, ja hij had xtc genomen en was aardig aan de drank. Hij is van de ene weg naar de andere gereden. Ik heb geen medelijden met hem, maar wel met de nabestaande.
Lees nu op teletex 8 jongens opgepakt in amsterdam slotervaart

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:24

In tegenstelling tot vroeger is er meer en betere media gekomen, Gevolg: Over elke moord krijg je te lezen. Vroeger wist je echt niet als Limburger dat er een moord was gepleegd in Hoek van Holland hoor Lachen .
En strengere celstraffen helpen niet, kijk maar naar de situatie in Amerika. Als ik dat zie, vraag ik me af of meteen super streng straffen wel zo effectief is.
En als hier de doodstraf weer zou worden ingevoerd ga ik emigreren.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 12:43

Gaby schreef:
In tegenstelling tot vroeger is er meer en betere media gekomen, Gevolg: Over elke moord krijg je te lezen. Vroeger wist je echt niet als Limburger dat er een moord was gepleegd in Hoek van Holland hoor Lachen .
En strengere celstraffen helpen niet, kijk maar naar de situatie in Amerika. Als ik dat zie, vraag ik me af of meteen super streng straffen wel zo effectief is.
En als hier de doodstraf weer zou worden ingevoerd ga ik emigreren.

Kopt, want in amerika gaat het moorden in de gevangenis gewoon verder. Daar ben je als bewaarder je leven echt elke keer niet zeker als je gaat werken. Ze proberen je uit, steeds weer.
Heb laatst een documentaire gezien over de gevangenissen in Amerika, ze transporteren de drugs aan een touwje in iets gewoon door het riool heen. Maken messen ed van de meeste uit eenlopende dingen. Echt bizar om te zien.. Dat soort mensen kan je nooit veranderen.
Kijk in Nederland, je kan nooit echt iemand veranderen, eenz een verkrachter misschien altijd een verkrachter. Ze vallen toch altijd weer in herhaling...

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:06

Ik ben het met jullie eens, nederland is vol en als mensen op elkaars lip wonen en dan ook nog eens te maken hebben met zoveel stress en zorgen dan gaat het gewoon mis. Helemaal niet zo heel ingewikkeld denk ik.... Het gaat inderdaad al mis met de jeugd, overal agressie, seks en grote culturele verschillen op school en in de omgeving...Heel erg triest!! Nederland is een soort mulit-culturele bom geworden door gebrek aan leiding en grenzen stellen, maar over de overheid begin ik niet eens

Ik heb dan ook het besluit genomen om te gaan emigreren, ik woon nu tijdelijk op Curacao maar ik ga me hier vestigen. Hier is ook niet alles koek en ei ( waar wel ), maar ik voel hier meer onderling respect en menselijkheid....

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 17:43

eej littleann,

doe je goed om daar te wonen. Alles weides moeten hier leeg en omgeploegd worden en bedrijven neer worden gezet. Ik verhuis van den helder naar tweede valthermond. Om de rust. En een huis met genoeg grond enige wat er komt is een binnenrij bak met stallen en voor de rest alleen maar weides Haha!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:24

Nederland is aan het amerikaniseren met alle negatieve gevolgen va dien.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:36

Daphnezz schreef:
Nederland is aan het amerikaniseren met alle negatieve gevolgen va dien.

kijk dat is de grootste oorzaak als je het mij vraagt.
europa is bang voor amerika en zijn legertjes en bommen.
daarom lopen we kwijlend achter amerika aan.
half afrika vermnoord?
o maak ni uit amerika mag dat.

punt twee. ook al genoemd
nederland word vol. dit is niet racisties bedoeld. helemaal niet.
maar in het noorden gebeurd er toch echt veel minder.
ik kom uit de polder bij nijmegen en woon nu bij arnhem in de drukte.
ik erger me hier kapot aan mensen. (bij mij ouders nooit) er gebeuren veel raardere dingen.

kijk ook maar naar paarden. met zijn tienen op een groooote wei gaat prima zet je die tien paarden in een klein pokkestukje dat gaat niet.

zo das even lekker spuien, bovenal is dit mijn mening.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:44

Teveel cultuur in 1 landje,dat gaat botsen en irriteren bij veel mensen.Die cultuur mag dat niet en die cultuur dat weer niet en die cultuur moet zó.Tja, dat gaat gewoon niet in zo'n klein landje als nederland.En ik kan je nu al zeggen,het word nog veel erger.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:52

oja nog veel erger.
mensen willen zo graag multi culti zijn. maar dat kunnen wij helemaal niet.
wij kunnen ons heel slecht anapassen. blijkt maar weer

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:58

Maar WIJ hoeven ons toch zeker niet aan te passen?Zij zijn "te gast" in ONS land.We maken het ze best wel makkelijk om tóch hun cultuur te blijven volgen in ons landje.Ik vind dat ons landje best veel voor ze doet en we passen ons best wel wat aan.Maar je kan ook té veel willen van ons Nederlanders en dat gaat fout.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:04

crossmonster schreef:
de maatschappij van tegenwoordig, daarin word je geleefd..
keihard werken om de eindjes aan elkaar te knopen,
de mentaliteit van de mensen is zo enorm achteruit aan het gaan, gunnen elkaar het licht niet in de ogen,
op de weg zo ontzettend veel agressie,
bij hobby's zoveel afgunst.

feit is dat er steeds meer mensen depressief zijn en worden,
dat verklaart de vreselijke acties die de mensen ondergaan..

depressief zijn word nog steeds door veel mensen als taboe gezien,
en veel mensen durven het dus niet toe te geven

depressief zijn is zo erg, dat je soms geen uitweg meer ziet.
moeders van kinderen die echt niet meer door willen... vinden het verdriet van de kinderen als ze er niet meer zouden zijn , te groot, en daarom nemen ze hen ook mee....

heel heel heel erg triest, maar dit is in veel gevallen de reden..

Oh wat is het stuk dat jij schrijft zo ontzettend waar. Een kennis van mij heeft afgelopen zaterdag zelfmoord gepleegd. Hij heeft een kogel door zijn hoofd geschoten. Echt verschrikkelijk. Iemand kan er van buiten nog zo ok uitzien, allerlei dingen kunnen gaan knagen binnenin.
Hij lag in scheiding en kon het geroddel niet aan wat er over zijn (ex)vrouw werd verteld. Hij was daar woest om.
Hij laat 3 kinderen van 11, 9 en 7 achter... Verdrietig

Soms is de wens te sterven, groter als de wil om te leven...

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:31

of wat er dan in de Bijenkorf is gebeurd: "Vrouw springt van 4 hoog naar beneden met kindje op de arm."

Die zag ook gewoon geen uitweg meer... :s maar nu is het kind dood en zij zwaar gewond.

Naar mijn mening is er zoveel aan het verslappen in Nederland.
Kijk maar eens naar de Nederlandse taal en de normen en waarden die ouders hun kinderen meegeven of leren op school.

Wat ik ook erg opvallend vind is dat veel jonge kindjes (9-14) al vol op in merkkleding lopen. (bjorn borg boxers, replay broeken) en dan gaat het zogenaamd zo slecht met de financiële situatie van de ouders. Iedereen wordt zo gek gemaakt met dure spullen, terwijl het financieël niet eens haalbaar is voor de meeste.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:37

Pff ja het loopt echt uit de hand hier in Nederland.. Naar mijn idee heeft het meerdere oorzaken die samengelopen zijn, waardoor het nu zo'n rare maatschappij is geworden.

Ten eerste is de opvoeding van kinderen veel minder streng geworden. Als je vader of moeder vroeger een keer een tik heeft uitgedeeld als je iets deed wat niet mag, of tegen je schreeuwde, dan is dat meteen een excuus om later een psychische stoornis in je hoofd te hebben. En och jee, dan kan zo'n getraumatiseerd persoon er natuurlijk niets aan doen dat hij of zij zomaar iemand neermept. Gevolg is dat zo'n persoon niet langer dan een paar maanden de bak in gaat, of zelfs helemaal niet. En áls hij of zij dan de bak in gaat, komt-ie in een soort hotel terecht.

Daarnaast komt het naar mijn idee ook - en ik durf het bijna niet neer te zetten - doordat allerlei islamitische mensen deze kant op zijn verhuisd. Begrijp me niet verkeerd, ik ben géén rascist en ik wil niets of niemand discrimineren, alleen het wordt me wel moeilijk gemaakt. Hoevaak is het niet zo dat je onder een krantenbericht ziet staan dat 'de jongen(s) waren van marrokaanse afkomst', of iets dergelijks. Ik weet het, het zijn 'de rotte appels' tussen de goede, maar het valt wel erg op. Deze maatschappij is anders dan de maatschappij waar zij in leefden of zouden willen leven en door die verschillen ontstaan dan weer zulke incidenten.

Ik denk dat we gewoon nog een lange weg te gaan hebben op dit gebied.
Ik hoop dat we het met zn allen kunnen oplossen, anders ben ik hier snel weg, vrees ik Scheve mond

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:01

Nederland is inderdaad veels te vol en nou krijgen we ook nog een stroom Polen, dus je kan je lol op Knipoog

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:06

ik ga of heel ver naar het noorden verhuizen. of naar een ander bananenland. (moet alleen erna wel meekunnen)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:54

We krijgen idd.een stroom Polen binnen,maar deze mensen zijn wel harde werkers.En je hoort er weinig over wat betreft criminaliteit.Ook blijven deze mensen niet voor altijd in nederland, én wij halen ze zelf binnen omdat ze goedkoper zijn in hun werk.Nederland is gewoon te vol,daarom word het alleen maar erger hier.En je moet nog op passen met wat je zegt over de buitenlanders,want anders ben je al gelijk een racist.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:58

het woord turk of islamiet is al racisties. (hoe schrijf je dat:P)
zo heten ze toch?
en dan die polen we hebben niet eens genoeg werk voor de mensen hier. eerst je eigen zaakjes op orde en dan mensen helpen (slaat niet alleen op de polen:P)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:02

"sandra1986" ben het volledig met je eens.Eigen volk eerst!Je kan niet heel de wereld redden in je [bijna] eentje,dat nederland dat niet begrijpt? Ze durven nix te zeggen in die regering,op Wilders na dan.Maar wat heeft die man nu voor leven?Kan nergens heen zonder bescherming/bodyguarts.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:08

ja zo gaat dat. we zijn `veroverd.`
om het zo maar te zeggen.