Verdonk richt partij op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verdonk richt partij op

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:49

mmm..vind juist de dingen die ze noemt wel problemen van nu waar andere partijen de kop mee in het zand steken....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:49

Ronja schreef:
Trots op Nederland... mag ik een tijltje.

Nagelbijten / Gniffelen

Partij voor de vrijheid, Partij voor de dieren, partij van de arbeid. Allemaal 1 pot nat als je die naam bekijkt. Partij Verdonk dan Vork

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:51

runningkawa schreef:
mmm..vind juist de dingen die ze noemt wel problemen van nu waar andere partijen de kop mee in het zand steken....

Vind je? Ik heb juist het idee dat dat de onderwerpen zijn die zo vaak in de schijnwerpers staan in de media. En waar iedereen wel een mening over heeft. Dat bedoel ik met populistisch Knipoog

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:52

runningkawa schreef:

Ik vind het wel goed dat ze die dingen noemt, maar ben het gewoon niet eens met haar oplossingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:53

Ik denk dat Verdonk zeker wel wat kan bereiken, een vergelijking met Wilders vind ik zeer ongepast. Vrouwen op dergelijke posities worden toch altijd als bitches omschreven? Ik zeg Go Verdonk, weet alleen nog niet of ze mijn stem krijgt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:54

Ronja schreef:
runningkawa schreef:

Vind je? Ik heb juist het idee dat dat de onderwerpen zijn die zo vaak in de schijnwerpers staan in de media. En waar iedereen wel een mening over heeft. Dat bedoel ik met populistisch Knipoog

Hier waren deze dingen op verjaardagen al 15 jaar geleden populair...alleen waren de slapers in Den Haag toen nog niet wakker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:55

Ronja schreef:
MissJ schreef:
naam ,,Trots op Nederland''. De beweging zal zich vooral bezighouden met maatschappelijke problemen als file's, onderwijs, immigratie en integratie.

Misselijk
Trots op Nederland... mag ik een tijltje.
Lekker populistische onderwerpen pikt ze er weer uit.

Zal wel veel kiezers trekken ja. Maar ik geloof niet dat ze in staat zal zijn om ook maar één probleem op te lossen. En dat de partij daarom geen lang leven beschoren zal zijn.

Denk ik he Haha!

Een teiltje bedoel je? Clown

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:56

Goed nieuws! (Niet omdat ik voor Rita ben, ben heel erg tegen, vind het een afgrijselijk wijf) maar omdat er nu meer rechtse partijen zijn en dus minder kans dat een rechtse partij groot wordt. Lachen

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:56

Woeps, een spelfout, ik ben de Nederlandse taal kennelijk toch niet zo machtig.

Vind Verdonk vast niet leuk Tong uitsteken

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:58

Ronja schreef:

Vind Verdonk vast niet leuk Tong uitsteken

Ja, ze zouden je uit moeten zetten! Whoosh! Haha!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:01

Kiezers zal ze zeker trekken als ze net zo standvastig blijft als ze dat bij de vvd was. Zoals delirium ook al zei is dat gewauwel wat iedereen in den haag zo goed kan niets meer dan gebakken lucht. Veel zeggen weinig meer doen dan onze belastingcenten over de balk gooien. Als verdonk linksaf wil zal ze ook linksaf gaan en niet honderd keer welles/nietes spelen. Ze staat ergens voor, zet zich daarvoor in en weet ook gewoon duidelijk te maken wie ze is.

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:04

Trots op Nederland? Hmm ja ja, maar dan wel op een Nederland die aan haar voorwaarden voldoet?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:06

Ronja schreef:

VindT Verdonk vast niet leuk Tong uitsteken

Nog 1!! Ai ai..

Ik ben ook wel 'blij' met deze partij, ik ga er vanuit dat ze veel kiezers bij Wilders weg trekt. Ze is toch een stuk minder eng dan Wilders Nagelbijten / Gniffelen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:09

Bolxy schreef:
Trots op Nederland? Hmm ja ja, maar dan wel op een Nederland die aan haar voorwaarden voldoet?

Dat heeft toch iedereen?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:10

Ach, uiteindelijk is het een grote pupulist die naar mijn idee weinig visie heeft. Als je aan een "wedstrijd" mee doet en je verliest die ga je niet in een kroeg staat roepen dat jij had moeten winnen. Als je ergens aan mee doet weet je vantevoren dat je kunt verliezen, en dan moet je dat accepteren: afspraak is afspraak toch? Dat 19 van de 21 fractieleden de situatie met haar niet meer werkbaar vond zegt genoeg over het feit dat Rita Verdonk zelf nogal moeite heeft zich aan afsprakeen te houden.

Wat heeft ze nou gedaan aan haar eigen portefeuille de afgelopen tijd? Helemaal niks! Alleen maar haar eigen partij onderuit proberen te halen en de nadruk gelegd op haar voorkeurstemmen.
Ik heb Rita Verdonk life meegemaakt en toen (voor de verkiezingen zelfs) bleek al dat Rita vooral goed kan benadrukken wat er verkeerd is aan andere partijen (en de laatste tijd vooral haar eigen partij) maar niet zelf met een inhoudelijk verhaal kan komen hoe het dan wel moet. Ze stond vanaf een papiertje voor te lezen wat er mis was met alle politieke partijen en Nederland (waar ze nu zo trots op is) en had als conclusie dat je dus maar VVD moest stemmen. De enigste inhoud die ze bracht waren een paar (moet ik toegeven) best goede punten over onderwijs, waar we vervolgens niks meer over gehoord terwijl dat wel binnen haar portefeuille zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:12

Idd...iedereen stemt toch op de partij die denkt aan de voorwaarden te voldoen waarin die partij denkt beter te zijn dan een ander...

Ik weet wel dat ik het zacht donze gezever voortaan erg beu ben....
Aanpakken kennen ze niet meer in dit land...leuteren en zeveren en de burger maar flink laten dokken...maar voor wat??

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:16

zodat ze op zakenreisje kunnen gaan en het pluche van hun zachte stoeltjes nog eens kunnen laten opkloppen zodat hun al-dan-niet charmante derrières nog wat comfortabeler achteruit kunnen zakken.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:27

lies schreef:
Nog 1!! Ai ai..

Amai, heb geloof ik mijn dag niet... Nagelbijten / Gniffelen

Dat ze me maar uitzetten naar een warm eilandje in de zon Dromen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:54

Woogy schreef:
ik ga ervoor, ik vind het een dijk van een wijf...maar nou is de keuze moeilijk tussen geert wordt wild en rita...

Nou inderdaad!
Ik vind het harstikke gaaf dat ze een partij op richt. Eindelijk weer iemand die echt weet hoe ver het al gesteld is in Nederland!
Als ik op 3 partijen mocht stemmen, worden het zeker Wilders, Rita en de PVD.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:15

Volgens mij heeft ze geen partij opgericht hoor, maar een beweging. En op een beweging is niet te stemmen..
Kan zijn dat het in de toekomst nog wel een partij gaat worden?

Ik vind het wel een geslaagde actie, Verdonk doet wat ze zegt en dat is hard nodig.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:45

Dat zat er wel aan te komen...Ze gaat haar gang maar. Mijn stem zal ze niet krijgen. Ik ga liever op zoek naar iemand die het niet nodig vind om op de hoogste toren allerlei populistische ongein uit te kramen zonder er een goede, menswaardige oplossing bij te vermelden. Iemand die niet alleen een mening heeft, maar die ook in staat is open te staan voor tegengestelde ideeen, die met degelijke oplossingen komt waar mensen echt wat aan hebben ipv te roepen wat er allemaal fout is, het liefst ook nog eerlijk is ( i know, wishfull thinking) én in staat is om zijn/haar fouten te erkennen.

Ik geloof dat ik bij de verkiezingen maar blanco stem...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:38

Sammie schreef:
Verdonk is iig niet iemand die tijdens de verkiezingen zus roept en als ze eenmaal in de regering zit terugkrabbelt. Je weet wat je aan haar hebt, als ze iets zegt meent ze dat en doet ze dat ook. (tot zover ik het allemaal heb meegemaakt/gezien)

Toch is dat niet zo; haar beleid is misschien consistent geweest, maar in de uitvoering heeft ze het vaak niet waar kunnen maken. En uiteindelijk gaat het daar natuurlijk om: dat het ook wordt uitgevoerd. Als minister ben je daar óók verantwoordelijk voor, anders wordt het wel heel gemakkelijk om te regeren.

@ Delerium; ik moet je teleurstellen, Verdonk schijnt zeer gesteld te zijn op het comfortabele pluche, stelde zeer hoge eisen aan bv haar auto toen ze minister was...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 21:45

Kendra schreef:
Toch is dat niet zo; haar beleid is misschien consistent geweest, maar in de uitvoering heeft ze het vaak niet waar kunnen maken. En uiteindelijk gaat het daar natuurlijk om: dat het ook wordt uitgevoerd. Als minister ben je daar óók verantwoordelijk voor, anders wordt het wel heel gemakkelijk om te regeren.

@ Delerium; ik moet je teleurstellen, Verdonk schijnt zeer gesteld te zijn op het comfortabele pluche, stelde zeer hoge eisen aan bv haar auto toen ze minister was...

Ben ik niet met je eens. Bovendien heb je nou eenmaal ook nog wetten en regels waar je tegenaanloopt, die kunnen de uitvoering van plannen ernstig dwarsbomen. Bovendien zie ik de relevantie van het soort auto waar ze in wil rijden/in vervoerd wil worden ook niet. Lijkt mij dat iedereen die veel onderweg is zo comfortabel mogelijk wil reizen. Wat is daar mis mee? Lachen

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:56

Zou toch wel fraaie boel worden, als ministers alleen maar beleid hoeven te maken, maar niet verantwoordelijk zijn voor de uitvoering. Dat zou een vrijbrief betekenen om dingen te bedenken, zonder je te realiseren of het ook uitvoerbaar is.
Mooi weer spelen heet dat!

Maar goed, we zien wel waar het schip strandt. Ik vind het altijd jammer als mensen simpele oplossingen bedenken voor ingewikkelde problemen, in mijn ogen kun je maar beter gewoon aan het werk gaan en stapje voor stapje proberen de dingen te veranderen. Grootspraak bekt makkelijk, maar levert uiteindelijk niet zo veel op.

Wat betreft die auto: Delerium geeft aan dat ze een hekel heeft aan een bepaald soort politici. Ik vraag me af of Verdonk ook niet 'zo'n soort politica is'.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 22:03

Kendra schreef:
Zou toch wel fraaie boel worden, als ministers alleen maar beleid hoeven te maken, maar niet verantwoordelijk zijn voor de uitvoering. Dat zou een vrijbrief betekenen om dingen te bedenken, zonder je te realiseren of het ook uitvoerbaar is.
Mooi weer spelen heet dat!

Maar goed, we zien wel waar het schip strandt. Ik vind het altijd jammer als mensen simpele oplossingen bedenken voor ingewikkelde problemen, in mijn ogen kun je maar beter gewoon aan het werk gaan en stapje voor stapje proberen de dingen te veranderen. Grootspraak bekt makkelijk, maar levert uiteindelijk niet zo veel op.

Wat betreft die auto: Delerium geeft aan dat ze een hekel heeft aan een bepaald soort politici. Ik vraag me af of Verdonk ook niet 'zo'n soort politica is'.

Ik denk dat Delerium meer doelde op het slaapverwekkende gewauwel van sommige politici. Nooit direct antwoord geven maar met de aardappel in de strot er ellenlang omheen l*llen zodat je bijna in slaap valt en aan het einde van hun relaas niet meer weet wat je ook alweer vroeg.
Ministers maken idd beleid, maar soms worden ze in de uitvoering gehinderd door de Nederlandse regels en wetten. Dat is geen mooi weer spelen, dat is helaas de realiteit van de dag. Mooi weer spelen noem ik in een verkiezingscampagne roepen dat het kwartje van Kok gaat verdwijnen, maar dit niet doen.