Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ronja schreef:Trots op Nederland... mag ik een tijltje.
runningkawa schreef:mmm..vind juist de dingen die ze noemt wel problemen van nu waar andere partijen de kop mee in het zand steken....
runningkawa schreef:mmm..vind juist de dingen die ze noemt wel problemen van nu waar andere partijen de kop mee in het zand steken....
Ronja schreef:runningkawa schreef:mmm..vind juist de dingen die ze noemt wel problemen van nu waar andere partijen de kop mee in het zand steken....
Vind je? Ik heb juist het idee dat dat de onderwerpen zijn die zo vaak in de schijnwerpers staan in de media. En waar iedereen wel een mening over heeft. Dat bedoel ik met populistisch
Ronja schreef:MissJ schreef:naam ,,Trots op Nederland''. De beweging zal zich vooral bezighouden met maatschappelijke problemen als file's, onderwijs, immigratie en integratie.
![]()
Trots op Nederland... mag ik een tijltje.
Lekker populistische onderwerpen pikt ze er weer uit.
Zal wel veel kiezers trekken ja. Maar ik geloof niet dat ze in staat zal zijn om ook maar één probleem op te lossen. En dat de partij daarom geen lang leven beschoren zal zijn.
Denk ik he
Ronja schreef:Woeps, een spelfout, ik ben de Nederlandse taal kennelijk toch niet zo machtig.
Vind Verdonk vast niet leuk
Ronja schreef:Woeps, een spelfout, ik ben de Nederlandse taal kennelijk toch niet zo machtig.
VindT Verdonk vast niet leuk
Bolxy schreef:Trots op Nederland? Hmm ja ja, maar dan wel op een Nederland die aan haar voorwaarden voldoet?
lies schreef:Nog 1!! Ai ai..
Woogy schreef:ik ga ervoor, ik vind het een dijk van een wijf...maar nou is de keuze moeilijk tussen geert wordt wild en rita...
Sammie schreef:Verdonk is iig niet iemand die tijdens de verkiezingen zus roept en als ze eenmaal in de regering zit terugkrabbelt. Je weet wat je aan haar hebt, als ze iets zegt meent ze dat en doet ze dat ook. (tot zover ik het allemaal heb meegemaakt/gezien)
Kendra schreef:Toch is dat niet zo; haar beleid is misschien consistent geweest, maar in de uitvoering heeft ze het vaak niet waar kunnen maken. En uiteindelijk gaat het daar natuurlijk om: dat het ook wordt uitgevoerd. Als minister ben je daar óók verantwoordelijk voor, anders wordt het wel heel gemakkelijk om te regeren.
@ Delerium; ik moet je teleurstellen, Verdonk schijnt zeer gesteld te zijn op het comfortabele pluche, stelde zeer hoge eisen aan bv haar auto toen ze minister was...
Kendra schreef:Zou toch wel fraaie boel worden, als ministers alleen maar beleid hoeven te maken, maar niet verantwoordelijk zijn voor de uitvoering. Dat zou een vrijbrief betekenen om dingen te bedenken, zonder je te realiseren of het ook uitvoerbaar is.
Mooi weer spelen heet dat!
Maar goed, we zien wel waar het schip strandt. Ik vind het altijd jammer als mensen simpele oplossingen bedenken voor ingewikkelde problemen, in mijn ogen kun je maar beter gewoon aan het werk gaan en stapje voor stapje proberen de dingen te veranderen. Grootspraak bekt makkelijk, maar levert uiteindelijk niet zo veel op.
Wat betreft die auto: Delerium geeft aan dat ze een hekel heeft aan een bepaald soort politici. Ik vraag me af of Verdonk ook niet 'zo'n soort politica is'.