Wat een idee.
Nou dan wordt het toch moeilijk als ik volgend jaar wil gaan studeren. Met een beurs en een flinke bijbaan zou ik het net kunnen redden, eventueel met lening. Maar als ze zo gaan beginnen heb ik toch een probleem!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Klijn schreef:Ja lukt wel.. maar ik moet dan wel toegeven dat ik niet veel moeite heb met studeren en dan ook naast mijn hbo opleiding altijd 20 uur heb gewerkt (dit viel overigens bijna allemaal in het weekend)
Falona schreef:Alsof het al zo’n vetpot is voor de studenten.
Liezel1 schreef:ik heb overigens begrepen dat het niet voor iedereen geldt...
diegene die hun beurs/lening niet kunnen betalen komen wel in aanmerking voor het omzetten in een gift...
dus als je als afgestudeerde die giga lening niet kan afbetalen, dan wordt het een gift...
ik vraag me af waar ze de grens gaan trekken en hoe ze dat gaan controleren...
als het zo geregeld wordt is 1 ding zeker: Nederland krijgt er een hoop "creatieve" boekhouders bij!!!!
Noukie schreef:Klijn schreef:Ja lukt wel.. maar ik moet dan wel toegeven dat ik niet veel moeite heb met studeren en dan ook naast mijn hbo opleiding altijd 20 uur heb gewerkt (dit viel overigens bijna allemaal in het weekend)
ik heb dusdanig onhandige collegetijden (door hele studie heen al) dat er lastig bij te werken valt. Werk wel minimaal 1 dag per week hoor, en liever 2
Maar als ik alle kosten optel kom ik echt niet rond van basisbeurs enz. En ik dnek dat voor veel mensen studie zeker 40u per week is. Daar nog 20u bij werken is vrij veel, zeg maar.
Liezel1 schreef:ik heb overigens begrepen dat het niet voor iedereen geldt...
diegene die hun beurs/lening niet kunnen betalen komen wel in aanmerking voor het omzetten in een gift...
dus als je als afgestudeerde die giga lening niet kan afbetalen, dan wordt het een gift...
ik vraag me af waar ze de grens gaan trekken en hoe ze dat gaan controleren...
als het zo geregeld wordt is 1 ding zeker: Nederland krijgt er een hoop "creatieve" boekhouders bij!!!!
Misser schreef:Maar als je zo'n lening niet af kunt betalen na je studie, vraag ik me af waarvoor je gestudeerd hebt... Het zal er op neer komen dat het gros gewoon terug moet betalen hoor.
delerium schreef:Misser schreef:Maar als je zo'n lening niet af kunt betalen na je studie, vraag ik me af waarvoor je gestudeerd hebt... Het zal er op neer komen dat het gros gewoon terug moet betalen hoor.
Kijk eens om je heen. Het leven is superduur, lonen blijven achter, de belasting haalt al zo enorm veel op. Je doet het goed als je fatsoenlijk kunt rondkomen, maar zelfs niet iedere werkende haalt dat. Laat staan dat je nog je hele basisbeurs moet terugbetalen.