Verdachte doodgeschoten na neersteken agenten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verdachte doodgeschoten na neersteken agenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:54

Ik heb het niet over junks...iemand die geestelijk zo verward is, om wat voor reden ook, dat hij mensen kan vermoorden...tja jammer..

En van te voren...nee, dat was hier ook niet....deze was al aan het moorden....
Van te voren is mensen die nog niks gedaan hebben Lachen
Dan was deze man ook niet neer geschoten als hij alleen maar gedreigd had en niet meerdere malen gestoken op meerdere personen.
Groot verschil bij mij Ja

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:56

Ik zeg ook niet dat het wel mag als je geestelijk niet helemaal in orde bent, maar dit soort mensen hebben zichzelf niet in de hand en helaas heeft de overheid nog steeds niet gezorgd voor meer behandel plekken waardoor dit soort dingen nog steeds gebeuren en waardoor uiteindelijk onschuldigen doodgeschoten worden

Dit bedoel ik meer algemeen en niet over deze situatie Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:58

Met dat algemene ben ik het zeker eens
We betalen ons scheel aan gezondheidszorg, maar wat krijgen we er voor terug?
Dit valt idd ook onder gezondheidszorg.

Maar ik heb het over dit voorval...ja erg als het beghandeld had kunnen worden...al ben ik zo skeptisch dat als ik denk dat je kunt moorden...er niet 1 steekje los zit maar een heel breiwerk aan het rafelen is Lachen

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:59

Frouk schreef:
Ik zeg ook niet dat het wel mag als je geestelijk niet helemaal in orde bent, maar dit soort mensen hebben zichzelf niet in de hand en helaas heeft de overheid nog steeds niet gezorgd voor meer behandel plekken waardoor dit soort dingen nog steeds gebeuren en waardoor uiteindelijk onschuldigen doodgeschoten worden

Dit bedoel ik meer algemeen en niet over deze situatie Lachen

Maar er moet altijd eerst iets gebeuren voordat iemand in zo'n behandelhuis worden geplaats. Deze man heeft gewoon goed pech gehad, en ik heb helemaal geen medelijden met hem.

Tsja, ik wil zelf ook wat gaan doen met Politie/Marschaussee en ik laat me door niets of niemand zomaar neer steken, een kogel kunnen ze echt terug verdienen. En dit meen ik, kom op zeg is toch te belachelijk voor woorden dit

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 03:24

Ik had ook geschoten om te doden, dat weet ik zeker. Je kan op een school/academie trainingen krijgen tot er scheel van kijkt, in een situatie als dit reageer je grotendeels met je instinct. En mijn instinct zou ook zeggen: schieten om te doden. Overlevingsdrang van de mens denk ik.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:37

Frouk schreef:
nee dat denk ik ook niet. Daarom vroeg ik mij ook af hoe dit gebeurt kon zijn Lachen niets beschuldigends naar die agenten toe, maar meer het waarom dit kan gebeuren, in NL worden agenten namelijk volgens mij niet op deze manier opgeleid

Toch wel. Bij accute dreiging moeten agenten de agressor uitschakelen. En dat is dus niet in een arm ofzo schieten. Bovendien lijkt het me in zo'n situatie ook gewoon een zaak van schieten en de ellende beindigen. Ik vind het heel goed dat ze deze man neergeschoten hebben. Abnormale actie van die man en levensgevaarlijk.

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:05

Gelukkig maar dat de neergestoken agenten het overleven, ik vind dat ze heel juist gehandeld heeft.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:11

Ik denk dat ze het gewoon zo snel mogelijk wou beëindigen, door zo snel mogelijk te schieten.
Ik zou denk ik het zelfde gehandeld hebben.
Wat lopen er tegenwoordig ook een gekken in nederland zeg.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:13

Ik zou dan niet eens na kunnen denken waar ik moet schieten, als het maar raak is. Al vind ik het niet goed dat de ''verdachten'' overleden is.

Gelukkig is het niet heel ernstig met de agenten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:45

Blijkbaar heeft de verdachte al een lang crimineel verleden.En hij was idd niet goed bij zijn hoofd.Ik vind het lekker opgeruimd zo hoor.kan er geen medelijden mee hebben.
Zulke gasten worden op gesloten lopen binnen de korste keren wegens procedurefouten weer vrij en anders konden ze er niks aan doen want dan hadden ze een slecht verleden.Mogen ze ook weer rondlopen.En voor je het weet hebben ze je moeder/vriend/vriendin of kind te pakken.

ben blij dat hij zich op een agente heeft uitgeleeft.De agente verdient voor mij een medaille,want anders had waarschijnlijk haar colega het loodje gelegd.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:33

ik las vandaag dat ze vermoeden dat hij zelfmoord wilden plegen,het zogenoemde cops-suicidal
maargoed dat die agente heeft ingegrepen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:36

Hij blijkt ook bij de hofstadgroep te horen...

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:39

Frouk schreef:
in NL worden agenten namelijk volgens mij niet op deze manier opgeleid

Dat worden ze wel Ja
Het zgn noodweerschot welke gebruikt wordt bij direct gevaar voor het leven van jezelf of van anderen en daar was hier zeker sprake van.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:39

Ik vind het ook niet erg dat ze hem hebben neergeschoten...
Als ik in zo'n situatie zou zitten had ik het waarschijnlijk ook gedaan!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:46

Frouk schreef:
Ik denk dat je als politie agent getraind bent op dit soort situaties? en dat je daar uiteindelijk voor geleerd hebt... ik neem aan dat ze op de academie niet leren iemand dood te schieten als er iemand met een mes is...

Ik zeg dus niet dat ik het niet begrijp ofzo, ik bedoel, ik zou zelf miss wel het zelfde doen, maar ik vraag me alleen af hoe dat zo maar kon gebeuren omdat ik denk dat ze anders geleerd is Lachen

Op de academie leer je wel degelijk iemand dood te schieten die met een mes op je af komt rennen. Noodweer vuur heet dat. Het is jouw leven of dat van hem! Zeker als diezelfde persoon al iemand gestoken heeft en het gebruik van dusdanig geweld niet schuwt. Daar is praten geen optie en pepperspray zou ik ook zeker niet gebruiken.

Op benen schieten doe je alleen in uitzonderlijke situaties, waarbij het noodzakelijk is dat een persoon wordt aangehouden. Als hij vlucht en zijn vlucht dusdanige gevolgen kan hebben voor de maatschappij dat dit onwenselijk is, dan wordt er gebruik gemaakt van aanhoudingsvuur. Dat is op de benen.

Ik wens de collega's heel veel succes!

Moet toch niet gekker worden in deze wereld zeg... Waar gaat dit heen!?

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:49

Ik kan er zelf ook niet om tereuren.
Op geruimt staat netjes.
Mijn oom is ook agent en hij vertelt wel eens van die verhalen.
Het lijkt me sterk als jij je colega neer gestoken worden end at je zelf ook 3 keer gestoken word dat je dan nog wel na denkt.
Van o ik moet hem in zijn been raken .
Denk dat je meer zo iets heb van hoe stop ik hem het snelste.

Zo vind ik ook dat ze van mij de dood straf ook weer mogen invoeren.
Een leven voor een leven.
Natuurlijk alleen als ze zeker er van zijn dat die dader het heeft gedaan natuurlijk.
En dan de organen geven aan de mensen die ze nodige hebben.
Zo dat die moordenaar ook gelijk iets goed en nuttigs.
Ben je gelijk ook van het doner probleem af.
Klink mischien een beetje hard.
Maar ja dat is mijn mening.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:55

Rashja schreef:
Ik kan er zelf ook niet om tereuren.
Op geruimt staat netjes.
Mijn oom is ook agent en hij vertelt wel eens van die verhalen.
Het lijkt me sterk als jij je colega neer gestoken worden end at je zelf ook 3 keer gestoken word dat je dan nog wel na denkt.
Van o ik moet hem in zijn been raken .
Denk dat je meer zo iets heb van hoe stop ik hem het snelste.

Dan denk ik, en menig ander agent, al op het moment dat hij met een mes op je af komt rennen...

Blijf het onbegrijpelijk vinden. Zomaar iemand neersteken van achter een balie. Zonder enige aanleiding.

Dan doe je het er gewoon om, want je weet dat je hoe dan ook niet zomaar wegkomt en de kans dat je zal worden neergeschoten erg groot is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:00

Frouk schreef:
Ik denk dat je als politie agent getraind bent op dit soort situaties? en dat je daar uiteindelijk voor geleerd hebt... ik neem aan dat ze op de academie niet leren iemand dood te schieten als er iemand met een mes is...

Ik zeg dus niet dat ik het niet begrijp ofzo, ik bedoel, ik zou zelf miss wel het zelfde doen, maar ik vraag me alleen af hoe dat zo maar kon gebeuren omdat ik denk dat ze anders geleerd is Lachen

Even op jouw ingaande. Dit is een noodweer situatie en moet je iemand uitschakelen. Er is niet bekend waar de man is geschoten, maar op zo een moment wordt je nl wel geleerd om in de borst te schieten. Op een dergelijke afstand is het geen aanhoudingsvuur meer maar noodweer. Er was al gestoken en op vitale punten, dus dit is 100% noodweer, beide levens van de agenten waren in gevaar. Iemand in de been schieten doe je om een aanhouding op afstand te verkrijgen. Overigens schiet je dwars door iemand heen en iemand kan nog even doorgaan voordat hij van de pijn gaat liggen, kijk maar naar de reaktie van de agente, ze was immers al in de borst gestoken.

Zij heeft uitstekend gereageerd. Laten we wel zijn, deze man zoals achteraf al bekend is gemaakt, is ziek in zijn hoofd, hij kwam om deze mensen dood te maken, dat deze man nu is beschoten en aan zijn verwonding is overleden is een gevolg van een afweersituatie. In het hoofd is hij niet geschoten zoals misschien gedacht wordt. Ga er maar van uit dat deze man op een hele korte afstand van je staat te zwaaien met een mes en wel degelijk steekt en niet alleen dreigt. Overigens, als hij een burger zo te lijf was gegaan, was hij ook doodgeschoten. Dát wordt je nl geleerd. Niet zozeer doodschieten, maar wel een noodweer schot waaraan de dader eventueel zal kunnen overlijden. Benen/armen schakelen nl niet uit. Helaas pindakaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:08

Frouk schreef:
runningkawa schreef:
Hij is geestelijk niet in orde, lijkt me zeker...ben je normaal in je bovenkamer doe je zoiets niet Lachen
Waar dat geestelijk niet in orde van komt zal me echt worst wezen..dat meen ik Ja
Hij is heeeeel erg gevaarlijk....volgende keer ben jij het, je vriend, je moeder..nee dank je....
En gezien de softe straffen in NL staat zo iemand over 2 jaar weer op straat...en is hij dan wel oke?
Veel mensen vallen in herhaling....

Goed, je snapt wat ik bedoel met geestelijk niet in orde lijkt mij. Er lopen helaas nog genoeg mensen rond die het geestelijk niet helemaal op een rijtje hebben (en daarmee doel ik niet op junks of dergelijke) en ik vind dus niet dat je daardoor iedereen op 1 hoop moet gooien.
Ik ben het er mee eens dat de straffen in NL te soft zijn, maar om daarom iedereen van te voren maar dood te schieten..

Frouk, sorry maar vind dit geen reeele reaktie. Deze dader is niet van te voren doodgeschoten omdat hij niet helemaal alles op een rijtje heeft staan. Mensen met stemmen in hun hoofd kunnen heel gewelddadig worden en zelfs tot moorden overgaan, gestuurd door de stemmen, dat is niet iets als niet helemaal op een rijtje hebben staan. En idd lopen er een heleboel rond in de grote steden die van dat kaliber zijn. Drugs is vaak de boosdoener ervan. Als je je zo gedraagt, zeker naar politie toe is het je doodsvonnis tekenen en niet alleen in Nederland. Maar boter na de vis, inmiddels is bekend dat hij zelfmoordneigingen had, kennelijk kon hij de druk van de stemmen niet meer aan en koos ervoor om door zijn grootste vijanden dood geschoten te worden, maar wel eerst ook een daad van agressie uit te oefenen. Dan heeft hij ook nog een gevaarlijk crimineel verleden. Deze man was niet zo maar iemand en dit soort dingen gebeuren gelukkig ook niet zomaar.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:10

vind ik ook,russel.
hadden die agenten zich dan maar dood laten steken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:01

Het ergste vind ik dat er dan ook maar weer rellen uit breken.Je mag het niet zeggen.maar de gekleurde medemens,vind ook alles maar weer een aanleiding om te rellen.Blijkbaar hadden die agenten zich gewoon maar moeten laten doodsteken Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:03

Ja, maar zo is het in die buurten, dat is al met een aanhouding van een autodiefje. Zijn ze ondertussen al aan gewend daar... Verdrietig

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:13

Je hoort mij toch niet roepen dat ik het erg vind dat ze die man hebben neergeschoten? Iedereen lijkt dit zo op te vatten. ik vroeg mij enkel af of dit wel de 'normale' procedure was bij zoiets.
Daarbij blijf ik er bij dat het zo makkelijk gezegd is 'mooi, we zijn er weer 1 kwijt'.
Ik snap heus wel dat je als agent in zo'n situatie zoiets doet, ik wist echter niet dat dit ook echt geleerd wordt hier in Nederland (Amerika bv zijn ze sowieso nogal makkelijk met het neerschieten van mensen).
Dus niet meteen gaan denken dat ik het opneem voor die man, ik vind alleen dat je niet direct zo snel kunt oordelen over iemand. toen dit bericht uit kwam wist niemand nog maar iets over de man en direct was het zo van ja mooi dat hij dood is. Als hij het er om deed om doodgeschoten te worden, had het juist niet moeten gebeuren, de man was schizofreen,en had dus allang hulp moeten krijgen(dus opgenomen moeten worden), zeker aangezien hij dus blijkbaar al bekend was (aangezien hij contacten had bij de hofstadgroep).

ik snap dus best dat dit gebeurt is, ik vroeg mij alleen af hoe dit kon gebeuren Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:48

Zou me niets verbazen als de agenten schuldig bevonden worden

*denkt terug aan die tasjesroof waarbij de vrouw de tasjesdief dood reed*

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 02:40

MISTRAL94 schreef:
Zou me niets verbazen als de agenten schuldig bevonden worden

*denkt terug aan die tasjesroof waarbij de vrouw de tasjesdief dood reed*

Nee hoor, dit wordt absoluut vrijspraak op grond van schulduitsluitingsgronden... Dit is 100% noodweer geweest en dee situatie is in geen enkel opzicht vergelijkbaar met de zaak van de vrouw die de tasjesdief doodreed.