Steekpartij school Amsterdam!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: Steekpartij school Amsterdam!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:41

je vergeet dat hij minderjarig is (de dader) dat zal dus alleen papiertjes prikken worden voor hem, ik kan daar zo boos om worden... opruimen die hap!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:41

ja inderdaad die krijgen helaas niet zoveel straf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:42

zelfs volwassene krijgen amper wat...

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:55

runningkawa schreef:
zelfs volwassene krijgen amper wat...

Inderdaad, en dan altijd maar proberen om als ontoerekeningsvatbaar verklaard te worden. Als je de ballen hebt om iemand te vermoorden, heb dan ook de ballen om je straf (die al laag is) uit te zitten. Maarja wat voorn straf is de gevangenis. Leuk playstation spelen en genieten van de vloerverwarming, luxe die je thuis nieteens hebt.. Clown tis bijna de goudenkooi Koe

Ik vraag me af wanneer er nou eens stevige debatten komen over de uber lage straffen in Nederland. Nog liever, wanneer gaan ze nou eens écht aktie ondernemen. Wetten aanscherpen en zwaardere straffen instellen. Heb zo'n idee dat het over een paar jaar echt goed gaat escaleren als het zo door gaat. Nu gebeuren al de meest idiote dingen. Maar als dit zo door gaat komt er een tijd dat het "normaal" wordt en niemand zich meer veilig voelt.

In nederland moeten de dingen altijd eerst 100x goed mis gaan voordat er aktie ondernomen wordt. Nu krijgen we reclame spotjes over zinloos geweld, nee dat schrikt mensen af Clown een harde aanpak is het gene dat nodig is!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:58

hangt er vanaf of er politiek positieve dingen uit gehaald kunnen worden, had er gisteren nog een topic over gemaakt. Maar blijkbaar ben ik de enige die zo denkt Lachen

dat uberhoud een veertien jarige zo iets kan doen, kan hij als volwassenen behandeld worden vind ik

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:08

Ja ik hoorde het op tv echt ongelovelijk
Ik hoorde ook nog op tv dat een antilianse jongen zijn trui heeft gebruikt om de wond te proberen af te dekken dat vind ik wel lief van die jongen het had de jongen zijn leven kunnen reden maar de wond bloeide te veel en de jongen is helaas er aan overleden.
Echt zo erg voor de nabestaande en voor de mensen die het gebeuren zien hebben
en idd zijn straf zal wel niet echt hoog worden omdat het nog een kind is maar het is toch moordslag

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:22

Tja en dat voor een pen, de wereld wordt er niet beter op zo

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:02

Ik kom elke ochtend en middag op dat station en langs die school. Scheve mond

Behalfe vandaag, ben namelijk donderdag vrij.

Ik hoorde het vanmiddag in de bus naar huis (was wezen winkelen in amsterdam. Knipoog).

De vriend van mijn vriendin was ook mee op de terug weg en die kwam ook weer een vriend tegen, en die zijn vriend was oog getuigen geweest van de steekpartij en de ruzie enzo. Scheve mond

De jongen van 16 had en pen naar de jongen van 14 gegooid ofzo tijdens de les. Waarna ze afspraken om het buiten in de pause uit te vechten/praten. Dat is uit de hand gelopen, ik hoorde dat ze wapens gingen halen ofzo en dat een groepje de jongen van 16 bedreigde en toen kwam de jongen van 14 van achter en die stak hem neer in zijn nek. Volgens die vriend was hij dus gelijk dood maar volgens de pers berichten niet dus ik snap dat gedeelte niet. Hij vertelde ook nog dat de jongen daarna nog een paar keer in zijn rug was gestoken/geschoten? Dat weet ik niet zeker. Anyway, de jongen van 14 is gevlucht toen naar het metro station en is daar ingehaald door een groep vrienden van de jongen van 16. (20 man ofzo). Eerst praten ze tegen hem, en daarna duwde ze hem naar de grond terwijl hij dingen riep over dat hij hem niet geraakt had. Ze schopte en sloegen hem in elkaar, sleepte hem de trappen van het metrostation af (station staat op een viaduct zegmaar dus je moet er met de trap heen) en hebben hem daar beneden nog in elkaar getimmerd tegen een muurtje en toen afgeleverd aan de politie.

Dit is wat ik gehoord heb.

Ik vind het echt idioot, serieus. Morgen kom ik er weer langs... Scheve mond Idioot . Tis ineens wel heel dicht bij zo. Scheve mond

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:11

tja, je hebt ook jeugdgevangenissen, kunnen ze zulke kinderen daar dan niet in stoppen?

tja echt stom dat je iemand maar gaat vermoorden om een pen

HouVanUtopiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 21:18

DarkDreamer schreef:
Ik kom elke ochtend en middag op dat station en langs die school. Scheve mond

Behalfe vandaag, ben namelijk donderdag vrij.

Ik hoorde het vanmiddag in de bus naar huis (was wezen winkelen in amsterdam. Knipoog).

De vriend van mijn vriendin was ook mee op de terug weg en die kwam ook weer een vriend tegen, en die zijn vriend was oog getuigen geweest van de steekpartij en de ruzie enzo. Scheve mond

De jongen van 16 had en pen naar de jongen van 14 gegooid ofzo tijdens de les. Waarna ze afspraken om het buiten in de pause uit te vechten/praten. Dat is uit de hand gelopen, ik hoorde dat ze wapens gingen halen ofzo en dat een groepje de jongen van 16 bedreigde en toen kwam de jongen van 14 van achter en die stak hem neer in zijn nek. Volgens die vriend was hij dus gelijk dood maar volgens de pers berichten niet dus ik snap dat gedeelte niet. Hij vertelde ook nog dat de jongen daarna nog een paar keer in zijn rug was gestoken/geschoten? Dat weet ik niet zeker. Anyway, de jongen van 14 is gevlucht toen naar het metro station en is daar ingehaald door een groep vrienden van de jongen van 16. (20 man ofzo). Eerst praten ze tegen hem, en daarna duwde ze hem naar de grond terwijl hij dingen riep over dat hij hem niet geraakt had. Ze schopte en sloegen hem in elkaar, sleepte hem de trappen van het metrostation af (station staat op een viaduct zegmaar dus je moet er met de trap heen) en hebben hem daar beneden nog in elkaar getimmerd tegen een muurtje en toen afgeleverd aan de politie.

Dit is wat ik gehoord heb.

Ik vind het echt idioot, serieus. Morgen kom ik er weer langs... Scheve mond Idioot . Tis ineens wel heel dicht bij zo. Scheve mond

Jeetje!! Dat is wel raar dan!!!
Sterkte!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:26

dat kind moeten ze meteen kapot schieten, als ie nu al zo iets flikt, wil ik niet weten wat ie doet als ie ouder is... dan zullen er nu wel komen dat hij er niks aan kan doen en dat het door de opvoeding komt etc etc, neee gelijk afstraffen die handel!

en dat ze trouwens vermelden dat het slachtoffer gestorven is in de ambulance is, omdat ze hem anders niet eens mogen vervoeren. wordt best vaak gezegd...

maar vind het echt triest, het is niet meer normaal wat er tegenwoordig gebeurd

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:30

Niet normaal meer he!
En het schijnt alleen maar te gaan om een pen!

Dat joch die dat geflikt heeft moeten ze echt de doodstraf geven. Daar komt niks meer van terecht! Wie weet als ie ouder is wat ie allemaal gaat flikken! Boos!

Echt heel triest weer dit!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:31

Als de verhaal van DarkDreamer klopt. Moet hij toch wel een zwaardere straf krijgen, en jeugdgevangenis. Er zat genoeg tijd tussen de ongeval met de pen, en de steekpartij. Plus dat hij hem van achtere stak, en niet in een opwelling, en daarna nog een steek/schot in zijn rug??

Pfff wat een wereld, en wat een mensen lopen er toch rond..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:33

rockey schreef:
dat kind moeten ze meteen kapot schieten, als ie nu al zo iets flikt, wil ik niet weten wat ie doet als ie ouder is... dan zullen er nu wel komen dat hij er niks aan kan doen en dat het door de opvoeding komt etc etc, neee gelijk afstraffen die handel!

en dat ze trouwens vermelden dat het slachtoffer gestorven is in de ambulance is, omdat ze hem anders niet eens mogen vervoeren. wordt best vaak gezegd...

maar vind het echt triest, het is niet meer normaal wat er tegenwoordig gebeurd

Dan ben je net zo erg als de dader Verward

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:36

esperance schreef:
Als de verhaal van DarkDreamer klopt. Moet hij toch wel een zwaardere straf krijgen, en jeugdgevangenis. Er zat genoeg tijd tussen de ongeval met de pen, en de steekpartij. Plus dat hij hem van achtere stak, en niet in een opwelling, en daarna nog een steek/schot in zijn rug??

Pfff wat een wereld, en wat een mensen lopen er toch rond..

ind, waar zijn anders dan die jeugdgevangenissen voor?

dat ze dit soort "tuig" niet in zulke jeugd gevangenissen stoppen.
nee daar is nederland veel te laks voor

( in de meeste gevallen) Boos!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:40

Stelletje onopgevoede debielen. Waarom je iemand überhaupt lek steekt kan ik niet bij. Overigens ben ik het inmiddels lichtelijk zat dat die term 'allochtoon' er altijd maar bij vermeld 'moet' worden, maar dat is een andere discussie.

Ik heb de heli vanmiddag zien rondvliegen. Ik woon vlak bij het slotervaartziekenhuis dus ik hoor vaak ambulances, en dan valt het je niet meer zo op. Ik heb er dus niks van meegekregen.

Is toch te erg dat een mens een ander neersteekt om een puberale ruzie. Ik snap er de ballen van. Dan spoor je gewoon niet. Ik vraag me dan ook af of je iemand die zoiets doet nog wel kunt heropvoeden tot een vreedzaam burger die iets bijdraagt aan de maatschappij. Ik hoop het. Maar hoe ontspoort moet je zijn om zoiets te doen? Bah.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:17

Ik krijg er helemaal kippenvel van.. Scheve mond
Kan het gewoon niet geloven, kwam er altijd langs om naar school te gaan!
Heb er geen woorden voor Verdrietig
Ook op AT5 gekeken met grote ogen..

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:29

verhaal van darkdreamer klopte inderdaad, een vriendin van mij zat op 5 meter afstand van die jongen toen het gebeurde Scheve mond
het slachtoffer bleek ook eerst nog door een beveiliger naar binnen te zijn gehaald, maar vervolgens was de jongen gewoon weer naar buiten gegaan. de dader is toen op het afgerend en had hem dus in zijn halsstreek gestoken. bleek ook dat zijn hartslagader geraakt was, want hij greep naar zijn nek, en opeens kwam er allemaal bloed uit zijn mond en bij zijn nek...... en nog geen 10 sec later zakte de jongen in, en was eigenlijk al na 2 minuten doodgebloedt Verdrietig (terwijl de politie zei dat dit pas later was, wat dus niet het geval was)
in het nieuws stond trouwens dat er hulpgroepen waren om de kinderen op te vangen, dit klopt dus echt niet, de kinderen werden allemaal het gebouw uitgeschopt en maar naar huis gestuurd Scheve mond

Ik vraag mij soms echt af waar het heen gaat met dit land, lijkt wel of steekpartijen een hype worden Verward vorig jaar tijdens mijn stage is er toen ook al een jongen neergestoken, deze heeft het gelukkig wel na kunnen vertellen.

* edit: de dader is inderdaad ook naar het metro station gerend, en daar nog even in elkaar getimmerd. hij bleek helemaal blauw te zijn geslagen. ondertussen was er ook nog een jongen die met een camera het slachtoffer liep te filmen, ook deze jongen is in elkaar geslagen Scheve mond

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:39

heb het net gezien op rtl 4
waar gaat dit heen Huilen dit is gvd niet normaal Boos!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:43

ongelofelijk en om sprakeloos van te worden...
gelukkig heb ik zoiets nog nooit meegemaakt maar 't zou me ook niet moeten gebeuren, doodeng!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:46

Dit is echt niet meer normaal..
Een jongen van 16!!
Die zou nog een heel leven voor zich moeten hebben!
Naja heel veel sterkte voor de nabestaanden..

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:47

Idd doodeng, maar jeetje wat een verhaal...

Wie gaat dan ook het slachtoffer filmen na de tijd, ik kan me voorstellen dat het helemaal verkeerd valt. Maar wat een geweld opeens, uit jullie verhalen komt dus wel naar voren dat er 2 groepen zijn... (hopelijk heb ik het verkeerd) nu maar hopen dat het rustig blijft in die wijk

En sterkte voor de nabestaanden.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:51

ik weet niet of er 2 groepen waren, maar uit de verhalen die rondgaan, lijkt het er wel op.
de jongen die het slachtoffer filmde, werd in elkaar geslagen door een oudere jongen die zijn jongere broertje verloren was ( waardoor weet ik niet), maar het schoot hem ook inderdaad in het verkeerde keelgat.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:03

_LoT_GiN_ schreef:
ik weet niet of er 2 groepen waren, maar uit de verhalen die rondgaan, lijkt het er wel op.
de jongen die het slachtoffer filmde, werd in elkaar geslagen door een oudere jongen die zijn jongere broertje verloren was ( waardoor weet ik niet), maar het schoot hem ook inderdaad in het verkeerde keelgat.

Het zijn idd 2 groepen.
Dit heb ik gehoord in de bus.

Het is daar op het moment erg onrustig zeggen ze, ik weet niet precies wat er aan de hand is en ik hoop het ook nooit te weten te komen omdat het nooit gevaarlijk wordt ofzo.. Scheve mond

Maar het zijn idd 2 groepen die recht tegen over elkaar staan, er zijn een paar weken terug ook al schietgevechten geweest. (of hoe noem je dat? Scheve mond) Dit had die jongen toen gezien tijdens het uigaan, ook in Amsterdam, 2 mensen die tegen elkaar liepen te schieten.

Je moet een beetje aan Amerika denken ofzo, de bloods ofzo dat viel er ook nog? Geen idee wat het is maar dat is er dus gaande... Scheve mond

Athans dat heb ik uit het verhaal opgemaakt.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:15

DarkDreamer schreef:
_LoT_GiN_ schreef:

Het zijn idd 2 groepen.
Dit heb ik gehoord in de bus.

Het is daar op het moment erg onrustig zeggen ze, ik weet niet precies wat er aan de hand is en ik hoop het ook nooit te weten te komen omdat het nooit gevaarlijk wordt ofzo.. Scheve mond

Maar het zijn idd 2 groepen die recht tegen over elkaar staan, er zijn een paar weken terug ook al schietgevechten geweest. (of hoe noem je dat? Scheve mond) Dit had die jongen toen gezien tijdens het uigaan, ook in Amsterdam, 2 mensen die tegen elkaar liepen te schieten.

Je moet een beetje aan Amerika denken ofzo, de bloods ofzo dat viel er ook nog? Geen idee wat het is maar dat is er dus gaande... Scheve mond

Athans dat heb ik uit het verhaal opgemaakt.

Inderdaad amerikaanse toestanden in NL. Komt grotendeels ook doordat mensen zich in grote groepen samenvoegen en voor het minste en geringste meteen een hele heisa maken. De Bloods en de Crips net zo, stoer doen waneer de hele groep bij elkaar is. Een scheve blik en met de verkeerde kleur aan krijg je ook meteen al 10 a 20 man die je aanspreken. Schandalig gewoon, en dan nog een jongen van 16 die zijn hele leven nog voor zich had!!! Ongeloofelijk gewoon