Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:zelfs volwassene krijgen amper wat...
DarkDreamer schreef:Ik kom elke ochtend en middag op dat station en langs die school.
Behalfe vandaag, ben namelijk donderdag vrij.
Ik hoorde het vanmiddag in de bus naar huis (was wezen winkelen in amsterdam.).
De vriend van mijn vriendin was ook mee op de terug weg en die kwam ook weer een vriend tegen, en die zijn vriend was oog getuigen geweest van de steekpartij en de ruzie enzo.
De jongen van 16 had en pen naar de jongen van 14 gegooid ofzo tijdens de les. Waarna ze afspraken om het buiten in de pause uit te vechten/praten. Dat is uit de hand gelopen, ik hoorde dat ze wapens gingen halen ofzo en dat een groepje de jongen van 16 bedreigde en toen kwam de jongen van 14 van achter en die stak hem neer in zijn nek. Volgens die vriend was hij dus gelijk dood maar volgens de pers berichten niet dus ik snap dat gedeelte niet. Hij vertelde ook nog dat de jongen daarna nog een paar keer in zijn rug was gestoken/geschoten? Dat weet ik niet zeker. Anyway, de jongen van 14 is gevlucht toen naar het metro station en is daar ingehaald door een groep vrienden van de jongen van 16. (20 man ofzo). Eerst praten ze tegen hem, en daarna duwde ze hem naar de grond terwijl hij dingen riep over dat hij hem niet geraakt had. Ze schopte en sloegen hem in elkaar, sleepte hem de trappen van het metrostation af (station staat op een viaduct zegmaar dus je moet er met de trap heen) en hebben hem daar beneden nog in elkaar getimmerd tegen een muurtje en toen afgeleverd aan de politie.
Dit is wat ik gehoord heb.
Ik vind het echt idioot, serieus. Morgen kom ik er weer langs...Idioot
. Tis ineens wel heel dicht bij zo.
rockey schreef:dat kind moeten ze meteen kapot schieten, als ie nu al zo iets flikt, wil ik niet weten wat ie doet als ie ouder is... dan zullen er nu wel komen dat hij er niks aan kan doen en dat het door de opvoeding komt etc etc, neee gelijk afstraffen die handel!
en dat ze trouwens vermelden dat het slachtoffer gestorven is in de ambulance is, omdat ze hem anders niet eens mogen vervoeren. wordt best vaak gezegd...
maar vind het echt triest, het is niet meer normaal wat er tegenwoordig gebeurd
esperance schreef:Als de verhaal van DarkDreamer klopt. Moet hij toch wel een zwaardere straf krijgen, en jeugdgevangenis. Er zat genoeg tijd tussen de ongeval met de pen, en de steekpartij. Plus dat hij hem van achtere stak, en niet in een opwelling, en daarna nog een steek/schot in zijn rug??
Pfff wat een wereld, en wat een mensen lopen er toch rond..
_LoT_GiN_ schreef:ik weet niet of er 2 groepen waren, maar uit de verhalen die rondgaan, lijkt het er wel op.
de jongen die het slachtoffer filmde, werd in elkaar geslagen door een oudere jongen die zijn jongere broertje verloren was ( waardoor weet ik niet), maar het schoot hem ook inderdaad in het verkeerde keelgat.
DarkDreamer schreef:_LoT_GiN_ schreef:ik weet niet of er 2 groepen waren, maar uit de verhalen die rondgaan, lijkt het er wel op.
de jongen die het slachtoffer filmde, werd in elkaar geslagen door een oudere jongen die zijn jongere broertje verloren was ( waardoor weet ik niet), maar het schoot hem ook inderdaad in het verkeerde keelgat.
Het zijn idd 2 groepen.
Dit heb ik gehoord in de bus.
Het is daar op het moment erg onrustig zeggen ze, ik weet niet precies wat er aan de hand is en ik hoop het ook nooit te weten te komen omdat het nooit gevaarlijk wordt ofzo..
Maar het zijn idd 2 groepen die recht tegen over elkaar staan, er zijn een paar weken terug ook al schietgevechten geweest. (of hoe noem je dat?) Dit had die jongen toen gezien tijdens het uigaan, ook in Amsterdam, 2 mensen die tegen elkaar liepen te schieten.
Je moet een beetje aan Amerika denken ofzo, de bloods ofzo dat viel er ook nog? Geen idee wat het is maar dat is er dus gaande...
Athans dat heb ik uit het verhaal opgemaakt.