Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elinax21 schreef:jibbel, da tis nu nog makkelijk praten, maar zo werkt het helaas nin de praktijk niet als dat dag in dag uit zo gaat. en je wilt ook niet dat je kind gepest wordt omdat het niks mag
Sammie schreef:Quera, het merendeel van de 15 jarigen zuipen zich wel klem! Frappant als die leeftijdsgroep nog niet eens in dergelijke kroegen e.d. mag komen!
nargileh schreef:volgens mij is dat 'intieme' dansen iets van alle tijden, en niet speciaal iets van nu.
wel kan ik me groen en geel ergeren aan de meisjes van 14, die uitgaan in kroegen waar je minimaal 18 moet zijn.
en dan de lagen make-up, en de kleding.. echt verschrikkelijk.
ik vind de jeugd van tegenwoordig vaak niet volwassen, maar gewoon ordinair.
eefangel schreef:Ik ben het hier ook zeker mee eens.
De meisjes in het begin van hun tienerjaren van tegenwoordig zijn net kleine volwassenen!
Qua uiterlijk dan...
Kleding, en gedrag (ook op gebied van seks) etc.
Maar geestelijk zijn zij verre van volwassen.
Ik weet alleen niet zeker aan wie en wat dit te wijten valt.
quera schreef:@ faye
ik ben nu 15 en ik ga ook na het werk wat drinken met collega's in kroegen waar je 18 moet zijn. niet dat ik me klem zuip daar niet van want ik hou het vaak alleen bij de cola. dus ik vindt dat het maar net aan de persoon ligt. ik loop niet in korte minirokjes en Te diep uitgesneden shirtjes. heb ik ook een hekel aan. maar gelijk maar zeggen dat ze zich allemaal klemzuipen vindt ik niet altijd waar.
oke mijn collega's zijn wel ouder dan 18. maar dan nog. en ook zie ik daar niet een relatie in maar het zijn wel stuk voor stuk goede vrienden.
Lilian__ schreef:Ik zit op het mbo, en er zat een meisje van mijn leeftijd (16 jaar) bij mij in de klas, ze had veel te laag uitgesneden truitjes en string er boven uit en ik erger me er vies aan. Vind het zo ranzig om die tieten en bilspleeten zo half naakt te zien, vind het ook gewoon niet netjes. We ziten hier toch niet bij de prutsmutsen maar gewoon op school!
faye schreef:quera schreef:@ faye
ik ben nu 15 en ik ga ook na het werk wat drinken met collega's in kroegen waar je 18 moet zijn. niet dat ik me klem zuip daar niet van want ik hou het vaak alleen bij de cola. dus ik vindt dat het maar net aan de persoon ligt. ik loop niet in korte minirokjes en Te diep uitgesneden shirtjes. heb ik ook een hekel aan. maar gelijk maar zeggen dat ze zich allemaal klemzuipen vindt ik niet altijd waar.
oke mijn collega's zijn wel ouder dan 18. maar dan nog. en ook zie ik daar niet een relatie in maar het zijn wel stuk voor stuk goede vrienden.
Ik heb nergens iets gezegd over klemzuipen
JustBepr0ud schreef:@Sammie: Quera, het merendeel van de 15 jarigen zuipen zich wel klem! Frappant als die leeftijdsgroep nog niet eens in dergelijke kroegen e.d. mag komen!
Heb je hier cijfers voor? Já, er word inderdaad veel en veel te veel gedronken.. maar het merendeel? lijkt me ook iets te veel van het goeie.
Citaat:Maar liefst 93 procent van de jongeren vanaf 15 jaar drinkt alcohol, waarvan 10 procent overmatig. Van deze groep drinken jongens 21 glazen of meer, en meisjes 14 glazen of meer per week. Tijdens het uitgaan en in vakanties wordt het meest gedronken. Kinderen die thuis alcohol mogen, drinken later veel meer dan kinderen die thuis niet drinken.
Citaat:Bijna 75 % van de jongeren onder de 16 jaar drinkt wel eens alcohol.
Citaat:Jongens geven het meeste van hun geld uit aan drank. Bij meisjes staat alcohol op plek 2. Gemiddeld geven jongens per maand 42 Euro uit aan drank, dat is 500 Euro per jaar.
Sammie schreef:JustBepr0ud schreef:@Sammie: Quera, het merendeel van de 15 jarigen zuipen zich wel klem! Frappant als die leeftijdsgroep nog niet eens in dergelijke kroegen e.d. mag komen!
Heb je hier cijfers voor? Já, er word inderdaad veel en veel te veel gedronken.. maar het merendeel? lijkt me ook iets te veel van het goeie.Citaat:Maar liefst 93 procent van de jongeren vanaf 15 jaar drinkt alcohol, waarvan 10 procent overmatig. Van deze groep drinken jongens 21 glazen of meer, en meisjes 14 glazen of meer per week. Tijdens het uitgaan en in vakanties wordt het meest gedronken. Kinderen die thuis alcohol mogen, drinken later veel meer dan kinderen die thuis niet drinken.Citaat:Bijna 75 % van de jongeren onder de 16 jaar drinkt wel eens alcohol.Citaat:Jongens geven het meeste van hun geld uit aan drank. Bij meisjes staat alcohol op plek 2. Gemiddeld geven jongens per maand 42 Euro uit aan drank, dat is 500 Euro per jaar.
En met klem bedoel ik dus gewoon dronken, niet dat 'overmatig' in bovenstaand quote want dat is helemaal te bezopen voor woordenJe behoort nog niet eens alcohol te drinken onder de 16 laat staan dronken worden.
Ga voor de gein eens een zomersweekendje naar Renesse en vraag willekeurig eens naar de leeftijd... 13..14...15..12..
nargileh schreef:@quera, ook ik het het nergens over klemzuipen.
het maakt me niet uit hoeveel je zuipt, jullie horen gewoon niet thuis in een kroeg met minimale leeftijd 18.
met collega's ofniet.
die minimale leeftijd is niet voor niets gesteld, ongeacht of jij nou cola of bier drinkt, het begint er gewoon mee dat je er helemaal niet mag komen.
Sammie schreef:Terug met het schooluniform