'Seksualisering op scholen neemt toe'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polaris

Re: 'Seksualisering op scholen neemt toe'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:24

Ik ben het hier ook zeker mee eens.
De meisjes in het begin van hun tienerjaren van tegenwoordig zijn net kleine volwassenen!
Qua uiterlijk dan...
Kleding, en gedrag (ook op gebied van seks) etc.
Maar geestelijk zijn zij verre van volwassen.

Ik weet alleen niet zeker aan wie en wat dit te wijten valt.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:26

Ik zit op het mbo, en er zat een meisje van mijn leeftijd (16 jaar) bij mij in de klas, ze had veel te laag uitgesneden truitjes en string er boven uit en ik erger me er vies aan. Vind het zo ranzig om die tieten en bilspleeten zo half naakt te zien, vind het ook gewoon niet netjes. We ziten hier toch niet bij de prutsmutsen maar gewoon op school!

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:30

Ach ik denk dat het wel een beetje van alle tijden is.

Ik heb zelf ook een periode gehad dat ik mij iets te vroeg te vrouwelijk en eigenlijk een beetje ordi gedroeg qua kleding.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:35

Bij ons valt dit echt gigantisch mee, ik zit in H3 en daar loopt bijna niemand er echt ordinair bij natuurlijk is er wel eens iemand met een iets te laag uitgesneden truitje maar dan wordt niet echt wat van gezegd eigenlijk omdat het toch weinig voor komt.
Waarom schuren niet zou mogen vind ik raar, dat vind ik eigenlijk best normaal op een feestje ofzo. Als ze echt meer gaan doen, meer dan zoenen op een feestje dan vind ik wel dat ze weg gestuurd mogen worden. (Heb ik trouwens nog nooit mee gemaakt of gehoord dat er echt veel meer werd gedaan op feestjes, waar mensen rond de 12 - 17 heen gaan.)

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:58

volgens mij is dat 'intieme' dansen iets van alle tijden, en niet speciaal iets van nu.
wel kan ik me groen en geel ergeren aan de meisjes van 14, die uitgaan in kroegen waar je minimaal 18 moet zijn.
en dan de lagen make-up, en de kleding.. echt verschrikkelijk.
ik vind de jeugd van tegenwoordig vaak niet volwassen, maar gewoon ordinair.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:04

elinax21 schreef:
jibbel, da tis nu nog makkelijk praten, maar zo werkt het helaas nin de praktijk niet als dat dag in dag uit zo gaat. en je wilt ook niet dat je kind gepest wordt omdat het niks mag

Dus moet je alles maar toestaan omdat andere ouders te belazerd zijn om normen en waarden bij te brengen? Dacht het niet. ik zou mijn dochter uitleggen dat ze misschien nu gepest wordt, maar straks de rollen omgekeerd zijn als die fijne vriendinnetjes zwanger zijn of een soa hebben Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:29

Terug met het schooluniform Vork

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:32

Van die korte rokjes en tietentopjes vind ik niks hoor.. Dat mag inderdaad wel weg, hoe we dansen. Lekker zelf weten. Lachen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:35

@ faye

ik ben nu 15 en ik ga ook na het werk wat drinken met collega's in kroegen waar je 18 moet zijn. niet dat ik me klem zuip daar niet van want ik hou het vaak alleen bij de cola. dus ik vindt dat het maar net aan de persoon ligt. ik loop niet in korte minirokjes en Te diep uitgesneden shirtjes. heb ik ook een hekel aan. maar gelijk maar zeggen dat ze zich allemaal klemzuipen vindt ik niet altijd waar.

oke mijn collega's zijn wel ouder dan 18. maar dan nog. en ook zie ik daar niet een relatie in maar het zijn wel stuk voor stuk goede vrienden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:38

Quera, het merendeel van de 15 jarigen zuipen zich wel klem! Frappant als die leeftijdsgroep nog niet eens in dergelijke kroegen e.d. mag komen!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:44

Sammie schreef:
Quera, het merendeel van de 15 jarigen zuipen zich wel klem! Frappant als die leeftijdsgroep nog niet eens in dergelijke kroegen e.d. mag komen!

tuurlijk zuipen ze zich klem. en ik hoop dat ze alcoholvergiftiging krijgen . want dan weten ze gelijk dat ze het niet moeten doen. wat de gevolgen ervan zijn.

maar lang niet alle 15 jarige zuipen zich klem.
tuurlijk heb je mensen die stoer willen doen. maar ik vindt dat je pas stoer ben als je niet drinkt

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:47

nargileh schreef:
volgens mij is dat 'intieme' dansen iets van alle tijden, en niet speciaal iets van nu.
wel kan ik me groen en geel ergeren aan de meisjes van 14, die uitgaan in kroegen waar je minimaal 18 moet zijn.
en dan de lagen make-up, en de kleding.. echt verschrikkelijk.
ik vind de jeugd van tegenwoordig vaak niet volwassen, maar gewoon ordinair.

ik ben het wel eens met dat bericht maar ik zit zelf ook op de middelbare school (ben 15) en ik draag echt niet hele blote shirtjes en broekjes etc.
ik hou daar niet van en dan voel je je zo bekeken en daar hou ik niet van, voel ik me neit fijn bij, ik drink nooit alcohol bah....

eefangel schreef:
Ik ben het hier ook zeker mee eens.
De meisjes in het begin van hun tienerjaren van tegenwoordig zijn net kleine volwassenen!
Qua uiterlijk dan...
Kleding, en gedrag (ook op gebied van seks) etc.
Maar geestelijk zijn zij verre van volwassen.

Ik weet alleen niet zeker aan wie en wat dit te wijten valt.

ben ik met je eens, Bloos heel veel meiden die ik ken gedragen zich echt te hoerig als je het aan mij vraagt

ik heb ook een keer met een meisje gesproken die toen net 14 was, ik 13 toen vroeg ze of ik al ontmaagd was, ik zei natuurlijk nee.
en ook vroeg ze het aan anderen

zei ze, zijn jullie van een andere planeet ofzo!!

nouja....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:49

quera schreef:
@ faye

ik ben nu 15 en ik ga ook na het werk wat drinken met collega's in kroegen waar je 18 moet zijn. niet dat ik me klem zuip daar niet van want ik hou het vaak alleen bij de cola. dus ik vindt dat het maar net aan de persoon ligt. ik loop niet in korte minirokjes en Te diep uitgesneden shirtjes. heb ik ook een hekel aan. maar gelijk maar zeggen dat ze zich allemaal klemzuipen vindt ik niet altijd waar.

oke mijn collega's zijn wel ouder dan 18. maar dan nog. en ook zie ik daar niet een relatie in maar het zijn wel stuk voor stuk goede vrienden.

Ik heb nergens iets gezegd over klemzuipen Verward

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:51

Lilian__ schreef:
Ik zit op het mbo, en er zat een meisje van mijn leeftijd (16 jaar) bij mij in de klas, ze had veel te laag uitgesneden truitjes en string er boven uit en ik erger me er vies aan. Vind het zo ranzig om die tieten en bilspleeten zo half naakt te zien, vind het ook gewoon niet netjes. We ziten hier toch niet bij de prutsmutsen maar gewoon op school!

inderdaad, het liefst kijk ik dan ook nog eens een andere kant op

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:52

faye schreef:
quera schreef:
@ faye

Ik heb nergens iets gezegd over klemzuipen Verward

o sorry lees het nu pas het was voor nargileh
sorry had het even verkeerd gelezen Bloos

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:54

Nja even als 13jarige,,, Haha!
Ik zal als t kan nooit voor mijn 18de schuren ..
Bij onze schoolfeesten duurt t altijd zelfs even voor ze gaan dansen!!
Er wordt ook geen alcohol gegeven op die feesten, neem je t zelf mee dan lig je eruit..
Er wordt eigenlijk wel schaars gekleed zoals een spagetti-truitje in de winter...
Eigenlijk is dat bij ons wel heel erg!!
Verder dat sex gedoens.. als je iets doet voor je 18 bent dan heeft iedereen t erover en dan is het ook 'het'gesprek van de week...
Dat gebeurd dus ook niet veel..
Ik kan er nog niet eens aan denken BAH..
Helaas sommige wel...
nja Bloos Haha!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:55

Nou, ik vind het persoonlijk allemaal vrij overdreven.
Bij ons op school valt het allemaal reuze mee moet ik zeggen.
Ja ook ik kijk vaker van waaat? heeft die aan.. maar daar doe je toch niets tegen. Als je er al wat tegen wilt doen moet je het al uit de winkels halen.

Schuren verbieden vind ik rond uit belachelijk. Geen argumenten voor. Maar het 'slechts' dansen. Van de 100 mensen die het doen zullen er miss 1 of 2 zijn die er verder mee gaan?

@Sammie: Quera, het merendeel van de 15 jarigen zuipen zich wel klem! Frappant als die leeftijdsgroep nog niet eens in dergelijke kroegen e.d. mag komen!

Heb je hier cijfers voor? Já, er word inderdaad veel en veel te veel gedronken.. maar het merendeel? lijkt me ook iets te veel van het goeie.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:55

openbare vrijpartijen : als het gaat over kussen alleen , en dan niet al bij elkaar onder de kleren zitten vind ik dat het nog gaat. dansen ,, nou dat kies je toch zelf Lachen en ja ik drink ook graag eens een biertje.. maar ik ga me niet stomdronke zuipen Knipoog
en ik ken idd mensen die met uitgesneden truitjes enzo héél diep lopen, wel dan denk ik , doe maar .. ik hou het best wel deftig Lachen

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:56

Ik zit nu zelf ook op de middelbare.. En ik zie idd wel is meisjes lopen die wel wat meer aan mogen trekken Ja Over dat schuren en elkaar betasten vind ik echt lachwekkend... Wij kunnen de lol ervan inzien maar gelijk doen ze alsof ze elkaar verkrachten Nagelbijten / Gniffelen ik vind het gewoon onzin Ja

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:11

JustBepr0ud schreef:
@Sammie: Quera, het merendeel van de 15 jarigen zuipen zich wel klem! Frappant als die leeftijdsgroep nog niet eens in dergelijke kroegen e.d. mag komen!

Heb je hier cijfers voor? Já, er word inderdaad veel en veel te veel gedronken.. maar het merendeel? lijkt me ook iets te veel van het goeie.

Citaat:
Maar liefst 93 procent van de jongeren vanaf 15 jaar drinkt alcohol, waarvan 10 procent overmatig. Van deze groep drinken jongens 21 glazen of meer, en meisjes 14 glazen of meer per week. Tijdens het uitgaan en in vakanties wordt het meest gedronken. Kinderen die thuis alcohol mogen, drinken later veel meer dan kinderen die thuis niet drinken.

Citaat:
Bijna 75 % van de jongeren onder de 16 jaar drinkt wel eens alcohol.

Citaat:
Jongens geven het meeste van hun geld uit aan drank. Bij meisjes staat alcohol op plek 2. Gemiddeld geven jongens per maand 42 Euro uit aan drank, dat is 500 Euro per jaar.

En met klem bedoel ik dus gewoon dronken, niet dat 'overmatig' in bovenstaand quote want dat is helemaal te bezopen voor woorden Clown Je behoort nog niet eens alcohol te drinken onder de 16 laat staan dronken worden.

Ga voor de gein eens een zomersweekendje naar Renesse en vraag willekeurig eens naar de leeftijd... 13..14...15..12..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:13

Sammie schreef:
JustBepr0ud schreef:

Citaat:
Maar liefst 93 procent van de jongeren vanaf 15 jaar drinkt alcohol, waarvan 10 procent overmatig. Van deze groep drinken jongens 21 glazen of meer, en meisjes 14 glazen of meer per week. Tijdens het uitgaan en in vakanties wordt het meest gedronken. Kinderen die thuis alcohol mogen, drinken later veel meer dan kinderen die thuis niet drinken.

Citaat:
Bijna 75 % van de jongeren onder de 16 jaar drinkt wel eens alcohol.

Citaat:
Jongens geven het meeste van hun geld uit aan drank. Bij meisjes staat alcohol op plek 2. Gemiddeld geven jongens per maand 42 Euro uit aan drank, dat is 500 Euro per jaar.

En met klem bedoel ik dus gewoon dronken, niet dat 'overmatig' in bovenstaand quote want dat is helemaal te bezopen voor woorden Clown Je behoort nog niet eens alcohol te drinken onder de 16 laat staan dronken worden.

Ga voor de gein eens een zomersweekendje naar Renesse en vraag willekeurig eens naar de leeftijd... 13..14...15..12..

klemzuipen is overmatig drinken want dronken worden doe je door overmatig te drinken

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:15

Kijk, in die cijfers kan ik meegaan. Ja er word inderdaad gedronken.
Maar in jou citaat las ik dus echt; stomdronken.
Ik was bijvoorbeeld ook 15 toen ik vaker uitging, en toen dronk ik ook wel eens wat 2 à 3 glazen ofzo en daarna cola/spa citroen.

Overigens denk ik dat dit vooral met opvoeding te maken heeft.

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 01:27

@quera, ook ik het het nergens over klemzuipen.
het maakt me niet uit hoeveel je zuipt, jullie horen gewoon niet thuis in een kroeg met minimale leeftijd 18.
met collega's ofniet.
die minimale leeftijd is niet voor niets gesteld, ongeacht of jij nou cola of bier drinkt, het begint er gewoon mee dat je er helemaal niet mag komen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:10

nargileh schreef:
@quera, ook ik het het nergens over klemzuipen.
het maakt me niet uit hoeveel je zuipt, jullie horen gewoon niet thuis in een kroeg met minimale leeftijd 18.
met collega's ofniet.
die minimale leeftijd is niet voor niets gesteld, ongeacht of jij nou cola of bier drinkt, het begint er gewoon mee dat je er helemaal niet mag komen.

die kroeg is dan wel voor 16. maar ik ben dan wel bijna 16 . dat scheeld denk ik ook wel . en hoe je gedrag is enzo.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:57

Sammie schreef:
Terug met het schooluniform Vork

dat roep ik al jaren!
scheeld ene hoop geld(als niemand meer in de nieuwst edure merken loopt)
en geen gepest meer,tegen diegene die het niet kunnen betalen.