Britse opa wordt spermadonor voor schoondochter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Re: Britse opa wordt spermadonor voor schoondochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:39

Weer typisch Bokt om dat gatver, bah etc. te gaan roepen. Ik vind het nobel van de vader om op die manier zijn zoon en schoondochter te helpen. Het is geen incest oid want de schoondochter is geen familie van de man (dus in principe hetzelfde als zou het een anonieme donor zijn). Ten tweede: wie zegt dat die man heel oud is (je hebt ook jonge vaders hoor) en dat hij ouder zou zijn dan een anonieme donor ? In dit geval lijkt het genetisch materiaal het meest op de zoon en dus zal het kind dezelfde familietrekjes en/of erfelijk materiaal meekrijgen als ware het kind van de zoon.

Als je het zelf niets vindt, wil dat toch niet zeggen dat een ander hier niet voor mag kiezen. Het is hier altijd meteen zo kort door de bocht !

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:41

Tja... de vader van haar echtgenoot is NIET aan háár verwant... dus het kind is gewoon een halfbroer van eigen vader.

Op zich... ik kan me er wel iets bij voorstellen, al zou het mijn keuze absoluut nooit zijn. Maar het kind is nu tenminste wel aan beide ouders genetisch verwant. Misschien is dat de familie of ouders zelf wel gewoon veel waard.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:42

dat ligt niet aan hier, zo zijn de meeste nederlanders. 'we' zijn lang zo tolerant niet als we ons voordoen.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:43

het klinkt wel onwijs raar... maar anderzijds vind ik het opzich een logische keuze Ja

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:16

Ik vind het niet eens een raar idee. Het zit in dezelfde bloedlijn en heeft dus ook dezelfde genen. Als ik naar mijn man en zijn vader kijk lijken ze qua uiterlijk en karakter ook erg veel op elkaar dus ergens wel een keuze waar goed over na is gedacht. Daarbij heeft het totaal niks met sex te maken dus is er niks 'vies' aan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:54

Gewoon een heel steriel rietje denk ik ook nog onder ziekenhuis begeleiding. Haha!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:15

karuna schreef:
Gewoon een heel steriel rietje denk ik ook nog onder ziekenhuis begeleiding. Haha!

Hahaha jaaa... Haha!

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:10

Wel een raar verhaal maar opzich niet zo een gek idee.Het kind heeft dan toch ook gene van de vader.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 07:47

vind de opmerking over toleratie ook weer onnozel zeg......er word toch om meningen gevraagd?
ik vind het raar en zou het persoonlijk nooit doen.
ik hoop dat die mensen en het kind er vooral wel gelukkig mee zijn

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 09:46

Ik vind het op zich wel een mooie oplossing.

Ik ken mensen genoeg die geen kinderen kunnen krijgen en op dat gebied kan je echt niet zeggen: ik leg me erbij neer. Als ik in die situatie zou zitten en ik zou moeten kiezen tussen een onbekende donor (die je kind dus ook nooit zal kennen) en een donor uit de familie (waarmee je zelf geen bloedband hebt uiteraard), zou ik ook voor de laatste gaan.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:04

Dit doet me denken aan het boek De passievrucht, maar als beide partijen hier vrede mee hebben, ga ik het ze niet beletten. Het lijkt me hoogstens wat ongemakkelijk voor het kind.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:17

van die vrouw begrijp ik het wel. ik bedoel zij krijgt een kind. en verder geen familie van haar ofzo.

maar voor die man (en later het kind) lijkt het me vrij moeilijk om een vader - zoon relatie te hebben als het eigenlijk je half broer of zus is

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:27

Ze zijn niet aan elkaar verwant, dus ik zie niet in waarom dit vies is of niet zou kunnen. Het lijkt mij fijner dan een anonieme donor, je weet tenmisnte hoe wat en wie.
Het is alleen te hopen dat opa niet stiekum toch vader gevoelens krijgt voor de baby, maar denk dat die in een opa rol ook wel tevreden zou zijn.

Tja allemaal volwassen mensen dus vrij om te kiezen wat voor hun het beste werkt. Denk niet dat het kind hiermee geschaad wordt.

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:31

hoe verzin je het

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:34

Snoevie schreef:
vind de opmerking over toleratie ook weer onnozel zeg......er word toch om meningen gevraagd?
ik vind het raar en zou het persoonlijk nooit doen.
ik hoop dat die mensen en het kind er vooral wel gelukkig mee zijn

Vooral het kind, daar hoop ik voor dat hij of zij er geen problemen mee krijgt. Moet hij dan papa zeggen tegen zijn broer en opa tegen zijn vader. Als het ware wordt hij dan opgevoed door zijn broer die zijn vader wil zijn. Ik kan mij voorstellen dat dat niet altijd makkelijk zal worden. Zeker op het moment dat het kind gaat puberen en zijn eigen identiteit gaat ontplooien.
Ik hoop dat er echt om het kind gedacht gaat worden. Hij heeft niet om deze constructie gevraagd.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:56

Ik kan het me eigenlijk best voorstellen dat ze dit zo willen en dat opa zijn medewerking verleend!
Waarom wel van een andere (onbekende) donor en niet van 'opa'?
Zo blijft de familieband wel.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:03

haha ik las de titel in eerste instantie verkeerd. Ik las opa wordt spermadonor voor dochter. Ik dacht wat een zieke mensen. Maar dit vind ik wel meevallen. Het zou mijn eigen keus niet zijn, maar als hun het zo willen vind ik het prima.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:05

Mooi dat de man zijn zoon en schoondochter kan helpen... maar zou het zelf nooit willen, vind ik ene vreemde gedachte.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:17

Mooie oplossing toch !

Vrouw en man willen samen een kind , 2 verschillende families die bij elkaar komen in die baby.

Als het dan niet via die man kan , kun je het altijd nog elders uit de familie halen , dus dmv. een broer of vader o.i.d. zodat het idee toch hetzelfde blijft van dat kind uit hun 2 families samengevoegd.

Dan is een opa zo slecht nog niet , want opa's zijn toch grootVADER dus kunnen vaderlijke gevoelens goed kwijt en voor de "pappa" is het ook een gevoel van "eigen".

Geen gedoe met een onbekende donor , maar alles gewoon fijn binnen de familie.

Lijkt me als kind een stuk fijner als je weet dat je echt het kind bent van je opa , met zijn zoon die voor je zorgt , dan 1 of andere onbekende.

Je draait het nu eigenlijk een beetje om , in veel gezinnen doen de opa en oma actief mee met de opvoeding en logeren enzo , je houdt als kind dan toch van allebei. (als alles goed is)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:27

ik weet niet of het zo'n prettig idee voor het kind zelf is,als de ouders het vertellen natuurlijk

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:43

Snoevie schreef:
ik weet niet of het zo'n prettig idee voor het kind zelf is,als de ouders het vertellen natuurlijk

Het lijkt mij een stuk fijner om je kind te vertellen dat opa en oma erg veel van papa en mama hielden en dat ze het heel erg vonden dat papa en mama samen geen kindertjes konden krijgen en dat opa en oma daarom geholpen hebben en dat opa daarom zijn zaadjes aan mama heeft gegegeven, dan dat je moet vertellen dat papa en mama samen geen kindertjes konden krijgen en dat mama daarom naar een ziekenhuis is geweest voor zaadjes van een onbekende man. Dat laatste is in mijn ogen ook wel uit te leggen hoor, maar doe mij toch als het kan het eerste maar.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:18

hmmm ik weet het niet,als dat ter ore komt van andere kinderen word dat kind zelf vast erg gepest later.....

moeilijk,zo'n situatie.
hoop dat de 'ouders' van het kindje daar ook goed over nadenken,maar dat neem ik aan van wel

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:57

Dat kind kan toch ook gepest worden als hij/zij helemaal niet weet wie zijn/haar vader is? Of als hij/zij flaporen heeft, of een bril krijgt, of een verkeerd merk kleding draagt? Als je zeker wilt weten dat je kind later nooit gepest zal worden kun je er denk ik beter niet aan beginnen. Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, er is een kans dat het kind er mee gepest zal worden. Maar dit zou voor mij geen overtuigende reden zijn om het niet te doen. Lachen

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:36

Wat is hier nou in godsnaam vies aan? Het is precies hetzelfde als dat het sperma van een of andere onbekende man zou komen. Het klinkt alleen een beetje vreemd misschien..
En zou krijgt het kind misschien juist de kenmerken van de man van de moeder?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:57

nah ik vind het niet vies,maar ja het is gewoon zo'n raar idee en ik ben heel benieuwd hoe ze het dat kindje gaan uitleggen later.

goeroe daar heb je ook gelijk mee hoor,maar dat is wat in mij opkwam