Maik79 schreef:Heb ik het goed begrepen als de accijns per liter brandstof wel € 0,01 omhoog gaat? Dat valt me nog best mee. Misschien dat mensen dan inderdaad eens vaker het OV pakken. Ik vraag me nog steeds vol verwondering af waarom die mensen tòch de auto willen pakken, er in hun eentje in zitten terwijl het dan echt wel uit kan om de trein te pakken.
Welkom in de wereld die niet de randstad heet. Welkom de bus die doordeweeks 1x per uur rijdt en in het weekend 1x per 2 uur. Welkom de trein waarvoor je eerst de bus moet pakken die daar een half uur naar toe moet rijden, vervolgens is het op dat traject zo verdomd druk vanwege vertragingen en scholieren dat je het komend uur in de zweetlucht van andermans oksel mag hangen.
Dat jij toevallig een school/werk/ huis route hebt die voor jou lekker kort en makkelijk is wilt niet zeggen dat dat in heel Nederland is. Sterker nog, in de randstad is het drukker dan de rest van Nederland, maar tergelijkertijd kleiner. (en duurder om te wonen)
Van buiten de randstad de randstad in komen werkt zelden met de trein/bus.
Van hieruit naar Rotterdam 2 bussen. De Interliner rijdt 1x per uur (50 minuten naar Zuidplein dus dan ben je er nog niet
) en nog niet eens de hele dag. Als je die mist, mag je dus fijn een uur wachten en s avonds de gewone bus pakken, die op elk moment van de dag stampesvol studentjes, scholiertjes en oude oma's zit, waarvan de laatste vaak moeten staan. En aangezien je daar géen abbo voor hebt mag je lekker ong. €15 dokken. De reguliere bus gaat over alle dorpjes, dus ben je een half uur langer onderweg. Maar als je van hier verder naar de overige dorpjes en stadjes wilt ben je vaak nog eens dik een half uur tot 3 kwartier bezig om thuis te raken. Met de trein kan ook, eerst gezellig 40m in de bus naar de trein. Dan naar het station hollen, s winters moet je dus omlopen of lieslaarzen meenemen omdat een of andere domme bouwer die tunnel zodanig heeftgebouwd dat bij een beetje regen de tunnel tot je oksels vol water staat. En terug kun je lekker een half uur in de kou uit je neus eten omdat de trein weer eens lekker vertraging hebt waardoor je 9 van de 10 keer de bus mist.
Welkom in een wereld waar je de auto gewoon nodig hebt omdat het OV gewoon klote werkt.