Stop BOS zeg nee tegen de accijnsverhoging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_K

Re: Stop BOS zeg nee tegen de accijnsverhoging

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:21

detour schreef:
LauraMc schreef:
Ik vind dit een prima regeling. Het mileu en de strijd tegen klimaatverandering gaat nu gewoon voor. Als dit zo doorgaat is er straks helemaal geen aarde meer om auto te rijden Scheve mond

Ben het helemaal met je eens, vroweger waren er ook geen auto's en toen waren er ook oplossingen voor het halen van boodschappen, etc.

Prima actie van Bos!

Boodschappen kan je inderdaad ook lopend halen. Ze komen alleen niet op eigen pootjes in de winkel. De consument van tegenwoordig verwacht dat winkels aan al hun wensen kunnen voldoen. Dat kan alleen maar met gedegen logistiek waar transport een zeer belangrijk onderdeel van is.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:45

Ik heb ook getekend..
Bos troggelt bij iedereen geld af, wat nergens voor nodig is..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:47

Maik79 schreef:
Heb ik het goed begrepen als de accijns per liter brandstof wel € 0,01 omhoog gaat? Dat valt me nog best mee. Misschien dat mensen dan inderdaad eens vaker het OV pakken. Ik vraag me nog steeds vol verwondering af waarom die mensen tòch de auto willen pakken, er in hun eentje in zitten terwijl het dan echt wel uit kan om de trein te pakken.

Welkom in de wereld die niet de randstad heet. Welkom de bus die doordeweeks 1x per uur rijdt en in het weekend 1x per 2 uur. Welkom de trein waarvoor je eerst de bus moet pakken die daar een half uur naar toe moet rijden, vervolgens is het op dat traject zo verdomd druk vanwege vertragingen en scholieren dat je het komend uur in de zweetlucht van andermans oksel mag hangen.
Dat jij toevallig een school/werk/ huis route hebt die voor jou lekker kort en makkelijk is wilt niet zeggen dat dat in heel Nederland is. Sterker nog, in de randstad is het drukker dan de rest van Nederland, maar tergelijkertijd kleiner. (en duurder om te wonen)
Van buiten de randstad de randstad in komen werkt zelden met de trein/bus.

Van hieruit naar Rotterdam 2 bussen. De Interliner rijdt 1x per uur (50 minuten naar Zuidplein dus dan ben je er nog niet Knipoog ) en nog niet eens de hele dag. Als je die mist, mag je dus fijn een uur wachten en s avonds de gewone bus pakken, die op elk moment van de dag stampesvol studentjes, scholiertjes en oude oma's zit, waarvan de laatste vaak moeten staan. En aangezien je daar géen abbo voor hebt mag je lekker ong. €15 dokken. De reguliere bus gaat over alle dorpjes, dus ben je een half uur langer onderweg. Maar als je van hier verder naar de overige dorpjes en stadjes wilt ben je vaak nog eens dik een half uur tot 3 kwartier bezig om thuis te raken. Met de trein kan ook, eerst gezellig 40m in de bus naar de trein. Dan naar het station hollen, s winters moet je dus omlopen of lieslaarzen meenemen omdat een of andere domme bouwer die tunnel zodanig heeftgebouwd dat bij een beetje regen de tunnel tot je oksels vol water staat. En terug kun je lekker een half uur in de kou uit je neus eten omdat de trein weer eens lekker vertraging hebt waardoor je 9 van de 10 keer de bus mist.

Welkom in een wereld waar je de auto gewoon nodig hebt omdat het OV gewoon klote werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:51

Te voet naar de winkel?
De peperdure dorpswinkel die niets heeft is 4km, dorp verderop 8 KM, de stad 12 KM
Ik loop dat niet zomaar hoor Lachen

Openbaar vervoer, de eerste bus is 4 KM verderop...loopt 1x per uur en savonds niet.
Trein in de stad, metro en trams die kennen we niet ::)

Last van files heb ik overigens niet...eerder langzaam verkeer (tractoren) voor je neus Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 18:01

Als automobilist heb je misschien nog uitzonderingen trein, bus of wat dan. Maar als je zo als wij in het transport werkt zijn er geen alternatieven.
De consument verwacht op tijd zijn spulletjes in de winkel, de fabriek verwacht op tijd de grondstoffen en ga zo maar door. Dat betekend voor het transport een hele logistieke etappe. Want dat het transport voor dag en dauw op gang komt en soms zelfs s nachts doorgaat vergeten de meesten. Het warme verse brood dat je bij de supermarkt in het rek vind, vergeet niet dat de chauffeur van de broodrit s nachts om twee uur al op pad gaat. Dan moet hij wel met de auto naar zijn vrachtwagen of met de fiets want zon groot ding wordt geweerd uit de steden. Nu is het brood er en dan is het fijn dat jij het met de fiets of benenwagen gaat halen. Die chauffeur is allang weer op pad om andere zaken naar die winkel te brengen.

Wat BOS vergeet is dat zonder transport alles gewoon stil staat. Het gaat niet om 0,01 cent maar met verwacht komend jaar een prijsstijging van 20 cent op de diesel. En dat betekend dat de consument dubbel gepakt wordt. Niet alleen gaat hij of zij meer betalen voor de diesel benzine die hij zelf tankt hij gaat ook meer betalen voor de producten in de winkel want het transport moet toch uitgevoerd worden en kostendekkend wel te verstaan. En de gene die dus er voor opdraait is de consument.

Daarom is het belangrijk dat iedereen tekent ook zij die nog thuis wonen en geen flauw idee hebben van wat het allemaal kost.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:18

Op het platteland gaat het moeilijk om lopend boodschappen te doen dus een auto is hier wel nodig.
Als er geen vrachtwagens rijden hoe krijgen de winkels dan hun voorraad om maar eens een voorbeeld te noemen

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:49

Misser schreef:
Niet het Kwartje van Kok, maar de Klos met Bos...

Tsja, daar zijn die lui van de pvda sterren in he. Daarom snap ik niet dat er mensen blijven stemmen op de pvda.

MISTRAL94 schreef:
Maar ja wie worden daar de dupe van? Juist de mensen die geen geld hebben voor die zuinige auto's Knipoog

Precies! Net of ik niet ook wel zo'n zuinige auto zou willen!

LauraMc schreef:
Ik vind dit een prima regeling. Het mileu en de strijd tegen klimaatverandering gaat nu gewoon voor. Als dit zo doorgaat is er straks helemaal geen aarde meer om auto te rijden Scheve mond

Oh en dat gaan wij nederlanders als enige wel eens even oplossen en straks stopt de klimaatverandering dank zij ons en dank zij Wouter Bos! Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:53

Kun je toch makkelijk op stemmen als je met je voordeur aan de bushalte woont....geen werk hebt in het buitengebied waar de werktijden beginnen voordat de eerste bus rijd...
Alemaal zo makkelijk l*llen midden in de stad.

En wat Kafue schrijft...daar denken we niet aan...dat alles in de winkel er niet te voet in is gekomen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:02

Nogal logisch dat men daar (in de stad) niet aan denkt, aangezien het gros van de kinderen nu al denkt dat melk uit de fabriek komt Lips are sealed

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:09

Sammie schreef:
Nogal logisch dat men daar (in de stad) niet aan denkt, aangezien het gros van de kinderen nu al denkt dat melk uit de fabriek komt Lips are sealed

Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:07

Ik woon in de Randstad, als ik naar me werk ga met het OV dan ben ik meer dan een uur onderweg! Terwijl ik met de auto er in 20 minuten ben. Ja dan ik echt niet met het OV. Tenzij ze gaan zorgen dat alles wel goed op elkaar aansluit.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:09

En ook dat vind ik heel logisch.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:16

Ze kunnen beter is het openbaarvervoer beter regelen en goedkoper maken, dan los je veel meer op (denk ik zo) Knipoog

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:28

de grootse vervuilers moeten daar ook voor betalen, lijkt me logisch Lachen Zie de roker, die vervuilt ook mee, maar betaalt ruim 3 euro per pakje sigaretten aan accijns.. Auto rijden is duur, blijft duur, en wordt alleen maar duurder!

Ik snap trouwens niet zo goed dat Bos nu ineens alles gedaan heeft, wat dacht je van de stijgende olieprijs en de doorvoering daarvan in de benzine? Daar betaal je per jaar veeel meer aan dan aan accijns Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:30

Ik heb getekend! Zolang ze de lonen van de ministers kunnen opschroeven en de burgers overal voor op laten draaien teken ik voor alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:32

Machie...dan moeten ze alternatieven geven...ook voor de minder druk bevolkte delen van NL...dat doen ze ook niet...

Roken doe je zelf..niet noodzakelijk om te doen Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:35

Een milieuvriendelijke auto kopen, moet je niet eens tax betalen Lachen Ik zou zelfs met geen andere willen rijden, ben erg trots op de deze dat ik men steentje bijdraag Lachen
Wereld heeft genoeg last van onze vervuiling

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:41

Leuk bedacht hoor, denk dat veel meer mensen mee willen werken aan een schonere wereld maar dit is niet voor iedereen op te brengen. Dus wie lijden er onder die beslissingen? Juist de mensen die het geld niet hebben voor die zuinige auto Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:40

katiavl schreef:
Een milieuvriendelijke auto kopen, moet je niet eens tax betalen Lachen Ik zou zelfs met geen andere willen rijden, ben erg trots op de deze dat ik men steentje bijdraag Lachen
Wereld heeft genoeg last van onze vervuiling

Helaas heeft niet iedereen het geld voor een milieuvriendelijke auto....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:26

En die trekken ook geen trailer

Duikt nu weg Zij zijn groot en ik is klein!

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:18

HAHAHAHA@! ja, sorry maar met een koekblik kan ik mijn trailer ook niet trekken! DAarom heb ik nu eenmaal een ECHTE auto nodig. Die kan TREKKEN!

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:26

Het gaat Bos echt niet om het milieu.. Het is gewoon om de mensen weer wat centen af te troggelen (hoe je het maar schrijft).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:27

Juist....gewoon kas spekken...anders kunnen hun eigen loonsverhogingen niet door gaan...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:30

Zo, getekend...

Bos moet zelf maar een stukje salaris inleveren, samen met zijn collega's in de zogenaamde top van de maatschappij. Dan zou deze maatregel niet eens hoeven....

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:52

uniekhorse schreef:
Het gaat Bos echt niet om het milieu.. Het is gewoon om de mensen weer wat centen af te troggelen (hoe je het maar schrijft).

Ben ik het helemaal mee eens