Wat vind jij tot de taken van de Dierenbescherming horen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Youko

Re: Wat vind jij tot de taken van de Dierenbescherming horen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 23:40

Nou, ik vindt juist wel dat de DB eerder moet kunnen ingrijpen. Wij hadden juist in onze buurt een geval van mishandeling. Het dier kreeg wel een droog plekje om in te slapen, kreeg voldoende te eten etc. Maar werd op allerlei manieren gepijnigd door een 4-jarig kind. Ouders en oudere zus grepen ook niet in. Het ging om een mini-hondje, dus die peuter kon hem zeker wel wat aandoen. Dat ettertje had zelfs al twee konijntjes verdronken, en ik heb hem herhaaldelijk het hondje zien mishandelen. Er is een melding hiervan gemaakt bij de DB en een inspecteur heeft de buurtbewoners ondervraagd. De mensen werden gedwongen het diertje te herplaatsen, of anders een boete van 1500 euro betalen. Diertje is gelukkig herplaatst. Nou, vind ik het helemaal top van de DB dat ze in hebben gegrepen voordat het te laat zou zijn.

Het is echt niet dat de DB niets doet, maar ze hebben bijna geen poot om op te staan. Ze moeten wel wat meer steun krijgen van de overheid, willen ze wat meer kunnen betekenen voor de dieren. In Hong Kong krijg je echt gevangenisstraf voor het mishandelen van een dier plus hoge geldboetes. Zouden ze hier ook moeten invoeren, wat dat betreft lopen er al een aantal landen voor op Nederland. Ook zijn er genoeg mensen die 'oh, wat zielig' roepen, maar daar heeft een dier in nood niks aan natuurlijk. Gewoon melding van mishandeling maken, en het liefst door meerdere mensen.

Nou, in het geval van het hondje heeft de DB het echt voortreffelijk aangepakt! Mijn steun krijgen ze zeker Ja

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Wat vind jij tot de taken van de Dierenbescherming horen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 23:56

Kimberley77 schreef:
Citaat:
Op bokt worden paardeneigenaren opgeroepen om toch vooral te melden wanneer de smid een paard een tik verkoopt...

Jij doelt hier de oproep in het topic van de smid die het jonge paard behoorlijk wat heeft aangedaan..dat noem ik niet een 'tik' want daar doet de DB niets aan hoor en dat is ook ieder voor zich.

Lijkt me beter om eerst de uitspraak van de rechter af te wachten voor die smid er weer als voorbeeld bijgehaald wordt.

We hebben al een AID, waarom moet daar nog een vrijwillge organisatie met onopgeleide mensen als de dierenbescherming bij?

Ik heb in mijn hele leven 1x de dierenbescherming gebeld. Daar wilden ze niet eens gaan kijken. Het ging om sterk vermagerde schapen met overduidelijk maden. Terwijl ik zelf die sukkels al 2x op de stoep gehad heb vanwege een melding mbt een koe. Volgens mij is het ook afhankelijk wie er belt met een heel zielig verhaal en welke muts de telefoon daar opneemt.