Hirsi Ali terug in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PingWing

Re: Hirsi Ali terug in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:10

Ook ik ben het hier niet mee eens. Kijk, buitenlandse beveiliging van de overheid uit voor Ministers kan ik wel begrijpen (Balkenende, minister van buitenlandse zaken enzo) maar voor zo iemand, die notabene vertrekt omdat ze zich in USA beter zou kunnen ontwikkelen en veiliger zou voelen (dit was ook een van de redenen meen ik me te herrineren) hoeft voor mij niet meer terug te komen omdat ze zelf dieper in het buideltje moet tasten.

Edit; dit was dus voor persoonlijke redenen, ook al bestempelde ze t zo mooi als politiek vluchteling

Ik vind dit zeer zeer vertrouwensschadend jegens de nederlandse bevolking. Hoeveel moeite die niet moeten doen eer een aangifte vanwege bedreiging serieus word genomen, dan lig je ook al onder de groene zoden... En mevrouw krijgt dus beveiling van NL belastingsgeld, en hoeft hier niet eens belasting af te dragen Rolleyes Nu begrijp ik ook waarom de alcprijzen en autobelastingen omhoog gaan...

Mijn mening is dat ze net als elke zichzelf respecterende amerikaan zich een bodyguard aanmeet, deze zelf betaald en verder daar blijft. Ze heeft zich hier al meer dan voldoende op de hals gehaald.

Daarbij vraag ik me af hoe ze erbij kwam dat de amerikaanse overheid wel haar beveiliging zou betalen?? Nors opkijken Voor zover ik weet betaald de Amerikaanse overheid alleen de beveiligingskosten van (voormalige) presidenten (?)
Laatst bijgewerkt door PingWing op 02-10-07 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:11

Ik denk dat mevrouw Ali de laatste tijd weer wat weinig media aandacht krijgt.
Dat is daar even en dan hebben ze het wel gezien.
Ze zal hier wel weer volop in de media komen en anders weer opruiende dingen gaan roepen waardoor ze in de media komt.

Maar ze was toch kamerlid voor de VVD en dikke vriendin van mevrouw Kroes, wellicht dat die nog een paar sponsors kunnen vinden om haar te beveiligen Haha! .

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:17

Weet je wat ik ook vind, als zo'n dame, die in principe gewoon een burger is, bedreigd wordt dan is er geld om beveiliging regelen. Wordt jij bedreigd door je ex, je buren of wie dan ook, dan wordt er niet echt heel veel voor je gedaan. Dat is toch meten met dubbele maten? Voor mensen die in hun dagelijkse leven met zoiets te maken hebben, vind ik dit wel erg zuur.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:52

Opvallend dat de absoluut niet rechtse krant De Volkskrant een peiling houdt waarin meer dan 80% voor niet beveiligen is.
Ik vond het optreden van Femke Halsema gisteren in P&W beneden ieder peil, ook tegenover dat meisje dat gedwongen sex van minderjarigen onder de aandacht wil brengen. Daar zat ze ordinaire partijpolitiek te bedrijven alleen omdat Plasterk zich sympatiek tegenover dit streven getoond had.
Dus ik denk dat Femke het met haar motie in deze zaak nog moeilijk krijgt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:15

sarabande schreef:
Opvallend dat de absoluut niet rechtse krant De Volkskrant een peiling houdt waarin meer dan 80% voor niet beveiligen is.
Ik vond het optreden van Femke Halsema gisteren in P&W beneden ieder peil, ook tegenover dat meisje dat gedwongen sex van minderjarigen onder de aandacht wil brengen. Daar zat ze ordinaire partijpolitiek te bedrijven alleen omdat Plasterk zich sympatiek tegenover dit streven getoond had.
Dus ik denk dat Femke het met haar motie in deze zaak nog moeilijk krijgt.

Vind het jammer dat ik dat niet heb kunnen zien.......

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:35

Ik ook!

Ik ben van mening dat het Hirsi Ali haar eigen verantwoordelijkheid is om zichzelf te beveiligen. Daar hoeft geen regering voor op te draaien, welke dan ook.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:06

Ik vind dat Nederland (de belastingbetaler dus) al bijzonder genereus is geweest door tot nu toe te betalen voor haar beveiliging, terwijl ze er nog eens zelf voor heeft gekozen NL te verlaten ook. Het is prima als mensen bepaalde zaken onder de aandacht brengen en eens aan wat tafelpootjes schudden om de boel wakker te houden/maken, maar zij is als een olifant in een porseleinkast tekeer gegaan met boute beweringen over de Moslims en hun geloof. Je kunt op je klompen aanvoelen dat dat niet leidt tot een wederzijds begrip. Het leidt er juist toe dat de betrokkenen hun geloof, hun cultuur nóg meer willen beschermen en de hakken meer dan ooit in het zand zetten, ook als er een kern van waarheid in haar beweringen zit. Om dan vervolgens heel de verantwoordelijkheid bij B.V. Nederland in de schoenen te schuiven? Ook nog eens onder het mom van 'ik ben Nederlands Staatsburger', terwijl ze haar eerste Somalische Nationaliteit (op zich om begrijpelijke redenen) per se niet op wilde geven? Nee, dat gaat er bij mij niet in .

Ze verdient meer dan genoeg om voor haar eigen beveiliging te zorgen als ze dat nodig acht. Zoals hierboven al meermaals is aangehaald zijn er hier meer dan genoeg gewone burgers die in veel levensbedreigender situaties zitten waar ze niet zelf voor gezorgd hebben, die krijgen geen centje tegemoetkoming.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:16

Hoorde vandaag op de radio dat die mannen 280 euro per uur kosten en dat x 6 x 24 uur per etmaal.
Dat mogen jullie even uitrekenen.

Dat nog buiten de gepansterde auto en ander toebehoren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:18

ach weet ik in iedergeval waarvoor ik zoveel belasting betaal en de ouwetjes niet de zorg krijgen die ze verdienen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:18

idd, voor de minister zijn extra 30% en deze onzin....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:20

ik vind het niet erg om belasting te betalen........... maar wel voor dit soort sjit.

Is toch te gek voor woorden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:22

idd, ik betaal graag voor zieken, gehandicapten en ouderen...maar nee, dit wil ik ook niet...ik zou willen dat je aan mag kruisen waar je geld naartoe zou gaan Ja
Denk dat er een paar in Den Haag het heel benauwd zouden krijgen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:24

een paar, EEN PAAR Lachen ik denk op 5% na HEEL Den Haag Lachen Lachen

ik heb het zo, zo gruwelijk gehad met de BV Nederland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:25

Dat heb ik ook Kim..het is dat ik een huismus ben, mijn mamsie en fam niet kan missen....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:53

runningkawa schreef:
idd, voor de minister zijn extra 30% en deze onzin....

30% wilde de VVD, maar het is uiteindelijk 10% geworden. Lijkt me ook niet direkt met dit topic te maken hebben.

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 23:46

Moschino schreef:
Pff heb je haar ook weer Huilen van het lachen
Ze zoeken het maar lekker uit met zn allen ROFL

Prima, zolang ik er maar niet aan mee hoef te betalen middels de zoveelste belastingvehoging. Boos!

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 23:47

KiWiKo schreef:
ik heb het zo, zo gruwelijk gehad met de BV Nederland

Pffff.... eindelijk. Ik ben blij om te lezen dat ik dus niet de enige ben. Lovers

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 00:09

Dit is echt weer Nederland ten top. Ik vind het werkelijk niet kunnen dat wij voor haar veiligheid in Amerika hebben moeten opdraaien, ze is tenslotte zelf vertrokken...
Maar om het allemaal op Hirsi Ali zelf te spelen vind ik een beetje een makkelijke weg. Het is de Nederlandse wetgeving die zo krom in elkaar steekt waardoor zij er zo'n misbruik van kan maken.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 00:38

Ayaan zou zich eens wat beter bewust moeten zijn van haar handelen. Ik zeg niet dat zij niets mag zeggen. Ayaan zou zich eens wat meer moeten verdiepen in het brengen van een boodschap.

Het kan niet zo zijn dat in het kader van eerlijk je maar links en rechts ongecensureerd om je heen kan schoppen.

Zolang zij dat blijft doen vind ik dat zij moet bijdragen in de kosten van haar beveiliging. Dit zou ook voor Wilders moeten gelden.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 07:07

Wilders werkt dan nog in Nederland en voor de Nederlandse overheid, daar zie ik dan mee logica in dan dokken voor Hirsi Ali's beveiliging. Tja, het is heel erg krom allemaal. Als je maar flink in de belangstelling staat, dan kan je een hoop flikken blijkbaar...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 07:08

en toch is het triest dat je dan beveiliging nodig hebt........maarja dat is een anders probleem niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:04

tuurlijk heeft dat wel met dit topic te maken...dat wij gewoon alle onzin op kunnen hoesten.....dingen waar we het totaal niet mee eens zijn....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:09

En maar inleveren en alles wordt nog weer duurder. Op het kwartje van Kok zit nu een dubbeltje van Bos
Het wordt een keer tijd, dat ze daar eens wakker worden en niet altijd maar op de knieën vallen voor de mensen met de grootste mond

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:28

En natuurlijk, het is ook niet goed te praten dat iemand doodgeschoten omdat hij zijn opvattingen durft uit te spreken, net zo min als het geweld dat een aantal extremisten (ook niet-Moslims niet te vergeten) gebruiken, maar wat Hirsi Dinges doet is óók erg radicaal. Als je dan toch luidkeels van de daken blijft schreeuwen dat de Islam de veroorzaker is van alle kwaad (of een variant op die uitspraak), dan weet je dat je represailles kunt verwachten, hoe oneerlijk dat ook mag zijn.

Als je dan vervolgens vrijwillig het land verlaat waar ze nog zo gek waren om voor je beveiliging te betalen vanwege je eigen boute uitspraken, dan heb je IMO toch echt het recht verspeeld op een ongelooflijk dure persoonlijke beveiliging die een ware aanslag vormt op de begroting die van onze zuurbetaalde belastingcenten in elkaar gezet wordt.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:36

Het was haar eigen keus om Nederland te verlaten.
Het lijkt mij logisch dat dan ook de beveiliging ophoudt. Schijnheilig
Had ze maar niet moeten vertrekken.