Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dondeyne schreef:Tuurlijk zullen er altijd mensen zijn die anorexia blijven houden zonder de media maar ik denk dat de media zeker mee helpt!
Ik dacht trouwens dat afgelopen jaar bij de Italian Fashionweek ze als regel hadden dat alle modellen goedgekeurd moesten zijn door een dokter en minstens maatje 36 moeten hebben (alhoewel dat in Italiaanse maten natuurlijk bij lange na niet het maatje 36 van de H&M is waar ik ook in pas)
Anna01 schreef:dondeyne schreef:Tuurlijk zullen er altijd mensen zijn die anorexia blijven houden zonder de media maar ik denk dat de media zeker mee helpt!
Ik dacht trouwens dat afgelopen jaar bij de Italian Fashionweek ze als regel hadden dat alle modellen goedgekeurd moesten zijn door een dokter en minstens maatje 36 moeten hebben (alhoewel dat in Italiaanse maten natuurlijk bij lange na niet het maatje 36 van de H&M is waar ik ook in pas)
Ik denk dat een italiaanse 36 overeen komt met een belgische/nederlandse 34?
poes schreef:Anna01 schreef:
Ik denk dat een italiaanse 36 overeen komt met een belgische/nederlandse 34?
Als je hier in een 34 past zul je in Italië idd min. een 36 nodig hebben. De regel om geen ultradunne modellen meer te gebruiken werd in Italië al een keer ingesteld na de dood van een meisje, met veel poeha werd het aangekodnigd door alle media en modehuizen. Na krak een week stonden er weer graatmagere modellen op de catwalk omdat de ontwerpers hun kleren anders niet fatsoenlijk konden showen...
Shanna schreef:ik vind het wel een goede actie!maar aan de andere kant vinden annorexia patiënten deze modellen een zeer mooi figuur hebben en willen ze zelf ook zo dun en mager zijn.. dit zijn wel hun voorbeelden..
Nadya schreef:Je moet de modellen op de catwalk zien als kleerhangers.
Misschien grof gezegd, maar zo is het.
Ik hoop ook dat ze iets vollere modellen gaan gebruiken voor hun shows. Maar ik denk niet dat dat snel gaat gebeuren. Maar ik vind wel een verschil zitten in een slanke vrouw en een anorexialichaam.