n.a.v. Reportage; pedofielen castreren of..?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: n.a.v. Reportage; pedofielen castreren of..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:12

Ilsemarie schreef:
runningkawa schreef:
Waarom helpt het bij een hond of paard dan wel goed?

Misschien omdat dieren het meer zien als voorplanting en mensen niet?

Maar van die natuurlijke drang zijn ze dan toch ineens af als het zaakje er niet meer is.
En instinct is toch een heel sterk iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:13

Merilyn schreef:
castreren vind ik een 1e stap. tuurlijk mogen dit soort mensen eigenlijk nooit meer naar buiten toe. De beste optie zou wat mij betreft zijn: maak er maar een vrouwtje van. het hele handeltje eraf. kan ie het ook nergens meer insteken.

Inderdaad Lachen Handjes er ook nog afhakken & mondje dichtplakken en t is helemaal safe!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:14

katiavl schreef:
Dat castreren is juist om het gevoel te helpen, niet om de wereld tegen hen te beschermen. Alleen zoals ik vertelde het is controversieel en er staan er weinig achter, het moet zelf uit de zak van de deliquent komen, en kan gebruikt worden in belgie en nederland als vereiste voor vrijlating.

Dan denk ik niet dat het gaat werken...
Niemand zal zich vrijwillig laten castreren om een paar jaar eerder terug de wereld in gedropt te worden waar ze worden uitgekotst + het riekt naar morele chantage. Bovendien geloof ik niet dat het zo simpel is om die gevoelens te laten verdwijnen, er zit meestal veel meer achter.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:52

runningkawa schreef:
Misschien omdat dieren het meer zien als voorplanting en mensen niet?

Maar van die natuurlijke drang zijn ze dan toch ineens af als het zaakje er niet meer is.
En instinct is toch een heel sterk iets.[/quote]

Maar bij mensen wordt er ook na castratie nog testosteron geproduceerd, dus dat haalt toch niet alles weg?

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:55

turbotinker schreef:
En musicjohn...we hebben het echt over kinderen,10 jarigen,of jonger.. Scheve mond Echt kinderen die het hier niet mee eens waren.En mannen die wel 50 (!) kinderen misbruikt hadden.
Dat noem ik niet even expirimenteren... Lips are sealed

Zoals gezegd, ik heb de uitzending niet gezien.

Maar als dat zo is wat jij beschrijft, dan is dat natuurlijk afschuwelijk.

poes schreef:
Ik wil ook wel even zeggen dat ik het toch te ver vind gaan dat volwassen mannen ingaan op de 'avances' van een 13jarige... Daar krijg ik een heel wrang gevoel bij.

Ook als ik eruit zag als een 16 jarige? En dat vertelde ik ze ook. Ik was flink uit de kluiten gewassen. Clown

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:58

Ik heb de uitzending ook niet gezien.
Ikvind wel dat ze mogen castreren, opsluiten en daarna de sleutel kwijt maken!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:46

Musicjohn schreef:
Ook als ik eruit zag als een 16 jarige? En dat vertelde ik ze ook. Ik was flink uit de kluiten gewassen. Clown

Ja. Hangt ook af van de leeftijd van de volwassen mannen die jij noemt, 20 vind ik heel anders dan 40 bv. Maar dan nog, 13, das echt jong om met volwassenen te rotzooien vind ik (uiteraard is dit helemaal mijn persoonlijke mening, en zolang jij het helemaal ok vind, is er natuurlijk geen probleem voor jou, ik vind het alleen vreemd dat volwassenen ingaan op avances van een kind).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:52

bromfiets schreef:
katiavl schreef:
Dat castreren is juist om het gevoel te helpen, niet om de wereld tegen hen te beschermen. Alleen zoals ik vertelde het is controversieel en er staan er weinig achter, het moet zelf uit de zak van de deliquent komen, en kan gebruikt worden in belgie en nederland als vereiste voor vrijlating.

Dan denk ik niet dat het gaat werken...
Niemand zal zich vrijwillig laten castreren om een paar jaar eerder terug de wereld in gedropt te worden waar ze worden uitgekotst + het riekt naar morele chantage. Bovendien geloof ik niet dat het zo simpel is om die gevoelens te laten verdwijnen, er zit meestal veel meer achter.

Het libido word verminderd dus ook de afwijkende gedachten, maar zoals ik zij heel controversieel en staan weinig nog maar achter. En je moet het zelf betalen, terecht maar het is een duur middel

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=OM1GEH2M

Ik zie hier geen morele chantage, het word gezien als een weg die zowel voor de deliquent goed is als de potentiele slachtoffers, er zijn er ook die er zelf naar vragen

Citaat:
De correctionele rechtbank van Kortrijk heeft gisteren beslist dat een pedofiel pas kan vrijkomen als hij zich onderwerpt aan chemische castratie.

Dat was een zaak in 2003 gebeurd dus al langer dan vandaag

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:21

Misschien komt de wetenschap nog eens zover dat ze een chip
kunnen implanteren die zulk gedrag onmogelijk maakt.
Dwz die bijvoorbeeld sterk lichamelijk ongemak veroorzaakt bij zo'n persoon op het moment dat deze opgewonden raakt van een verkeerde doelgroep.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:52

Als castratie gebruikt wordt als ruilmiddel om eerder vrij te komen vind ik het weinig verschillen van het verlinken van je "maten" voor strafvermindering. Daarbij wordt er i.m.o. op een verkeerde manier druk op zo'n persoon gezet en dat vind ik dus niet kunnen. Ik denk ook niet dat het een zaligmakende oplossing is, want als ze echt willen kunnen ze ook zonder ballen hun lusten botvieren.

En zo'n chip... Dat is wel een erg futuristisch idee, dat zal de komende 50 tot 100 jaar niet haalbaar zijn. Maar ik weet ook niet of je zo'n oplossing moet willen, daar zal misbruik van worden gemaakt door de grote machten. (Amerikanen die met een chip het moslimgeweld willen onderdrukken en dat soort rare dingen)
Je zal trouwens maar storing in je chip krijgen zodat je in je broek plast als je de magnetron aanzet Tong uitsteken

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:50

We kunnen wel zeggen castreren, maar volgens de wet mag dat niet zomaar. Volgens artikel 11 van de grontwet heb je namelijk het recht op onaantastbaarheid van je lichaam.

Citaat:
Artikel 11
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.

Dit soort situaties zijn heel erg tegenstrijdig. Om even een ander voorbeeld erbij te pakken: het sterilliseren van gehandicapten.. dit mag volgens de wet ook niet, maar de maatschappij vind het beter...
Je neemt bij een castratie niet de behoeftes van een pedofiel weg, het enige wat je weghaald is zijn vruchtbaarheid maar dat maakt het niet minder erg als ze het nomaals doen. Levenslang vastzetten heeft volgens mij ook geen zin, van een homo maak je ook geen hetero.. Zelfde geldt voor therapie, geaardheid kun je niet veranderen
Ik weet niet wat je er wel mee moet doen, misschien een mooi onderwerp voor afstudeerscriptie dit jaar? Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:58

De behoefte is juist het punt waar ze om strijden om weg te doen, om controle te krijgen. trouwens zijn er veel die het vragen, dus zo hard zitten ze er niet mee. Alleen is het gewoon spijtig dat belgie en nederland dit nog aanhouden terwijl veel het verwerpen. Je haalt punten ook aan die er niet mee te maken hebben.

Hersentechniek terug invoeren Tong uitsteken enkel niet etisch verantwoordelijk, als mensen al klagen voor chemische castratie

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:22

katiavl schreef:
De behoefte is juist het punt waar ze om strijden om weg te doen, om controle te krijgen. trouwens zijn er veel die het vragen, dus zo hard zitten ze er niet mee. Alleen is het gewoon spijtig dat belgie en nederland dit nog aanhouden terwijl veel het verwerpen. Je haalt punten ook aan die er niet mee te maken hebben.

Hersentechniek terug invoeren Tong uitsteken enkel niet etisch verantwoordelijk, als mensen al klagen voor chemische castratie

Ik kan me wel voorstellen dat er gedacht wordt ballen eraf en het is genezen, terugkeren in de maatschappij.. maar zo werkt het helaas niet Die behoefte krijgen ze niet kwijt...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:24

Met chemische castratie blijven ze erop hoor Lachen en nee het is controversieel werking staan veel? op dus eigelijk zowiezo geen goed idee. Maar goed belgie nederland is altijd wel iets wat speciaal

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:27

beetje vergeten wordt ook wel dat chemische castratie geen eenmalige actie is maar een injectie die iedere paar weken gegeven moet worden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:29

delerium schreef:
beetje vergeten wordt ook wel dat chemische castratie geen eenmalige actie is maar een injectie die iedere paar weken gegeven moet worden.

Nee hoor, gedetineerde moeten het zelf betalen en worden "gecontroleerd" Clown

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:34

ik werk er met een die decapeptyl krijgt, dat hoeft ie niet zelf te betalen hoor!
Misschien is er daarin wel een verschil tussen belgie en nederland?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:39

delerium schreef:
ik werk er met een die decapeptyl krijgt, dat hoeft ie niet zelf te betalen hoor!
Misschien is er daarin wel een verschil tussen belgie en nederland?

Echt, kan best zijn moet ik is opzoeken. wat ik ken, is uit belgie Bloos