Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dudette_

Re: Meneer Wilders is zelf knetter gek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:37

Unfaithful schreef:
Nathachou schreef:
Heeey!
Ok, Wilders plannen zijn inderdaad nogal extreem, en toch ben ik het met sommige dingen eens. We mogen dan een nogal 'sociaal' land zijn, ik vindt dat de moslims zich nou iets te veel uit gaan breiden. Dat ze boerka's dragen enzo zal mij een zorg zijn, maar dat hier allemaal moskeeën gebouwd worden gaat mij eerlijk gezegd net iets te ver. En dan niet omdat ik een rascist ben, maar het gewoon onzin vindt dat zij hier allemaal moskeeën bouwen en wij dat allemaal moeten pikken. Maar als iemand een kerk in hun 'heilige' land bouwt, nou dan mag je behoorlijk hard gaan rennen. Dus zelf willen ze geaccepteerd worden, maar andere religies en godsdiensten accepteren, ho maar ...

Helemaal mee eens!!

ook mee eens! Knipoog

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:38

Hij heeft ze niet allemaal op een rijtje...blijkbaar tast de perioxide niet alleen zn haar aan
@ nathachou, dus omdat wij geen kerken mogen bouwen in hun land, mogen zij geen moskeeen bouwen in ons land? Dat maakt ons dan toch geen haar beter? Maakt mij echt geen ruk uit, laat ze lekker een moskee bouwen als ze dt willen!
Nederlanders kunnen rustig de wet overtreden maar hun worden gelijk Nederland uitgeknikkerd, wat maakt ons meer mens dan hun? Wat maakt het in godsnaam uit wie dr in Nederland wonen?
iedereen is gelijk en heeft net zo veel recht als onderdak en een paspoort! (wordt hier een beetje nijdig van)

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:38

sronnie schreef:
Ga eerst maar eens proberen om in een islamitisch land een kerk te bouwen, ga vervolgens met de bijbel zwaaien en als laatste een misdaad plegen, kijken hoe je dan nog tegen over het standpunt van Wilders kijkt..

Zoals ik he bovenstaande lees moet Nederland volgens jouw redenatie een Uber Christelijk land zijn?
Je kunt de twee niet met elkaar vergelijken. Compleet andere Godsdiensten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:39

Schimmelig schreef:
Lynn_Nikita schreef:
ze kunnen ook een scholing of zo volgend doen ze ook niet, taalcursussen, zijn zat mensen die hun eien wijken vormen, eigen winkels openen, eigen cafe`s en scholen en moskeen,
is dat integreren???

Ik ken moslims die in ieder geval foutloos kunnen schrijven Tong uitsteken No offence.

ik kan t wel foutloos, maar dit had te maken met snelheid, blind typen met 2 vingers en ondertussen een kitten van je toetsenbord afmeppen....

en oplossing voor die foutloos schrijvende buitenlanders, kunnen ze administratief werk doen....

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:40

sronnie schreef:
Ga eerst maar eens proberen om in een islamitisch land een kerk te bouwen, ga vervolgens met de bijbel zwaaien en als laatste een misdaad plegen, kijken hoe je dan nog tegen over het standpunt van Wilders kijkt..

Ik sta der dan zeker achter. maar wanneer ik daar een misdaad pleeg heb ik de kans niet meer in leven te zijn dus heb ik niet veel aan gehad Dromen Tong uitsteken
ik vind dat hij wel gelijk heeft, maar afentoe iets minder grof kan ook.

ik heb niks tegen de buitenlanders, maar de criminelen daar zit mijn probleem.
laat die hun straf elders uitzitten. in hun herkomstland. dan leven ze vaak niet lang meer. en dan heeft ook niemand er meer last van..

Schimmelig

Lynn_Nikita schreef:
ik kan t wel foutloos, maar dit had te maken met snelheid, blind typen met 2 vingers en ondertussen een kitten van je toetsenbord afmeppen....

en oplossing voor die foutloos schrijvende buitenlanders, kunnen ze administratief werk doen....

Natuurlijk kunnen 'ze' dat, maar wat nu als ze niet aangenomen worden?

Nijn

Schimmelig schreef:
sronnie schreef:

Zoals ik he bovenstaande lees moet Nederland volgens jouw redenatie een Uber Christelijk land zijn?

Nee maar er wordt naar mijn idee in Nederland hier veel te los mee omgegaan..

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:41

Ik zeg niet dat ik het met al z'n plannen eens ben maar zeker met een groot gedeelte wel.
Allochtonen die werken, hun steentje bijdragen aan de maatschappij en moeite doen om de taal te leren heb ik absoluut geen problemen mee en mogen van mij zeker blijven. Maar wat hier denkt in het beloofde land te komen, een uitkering heeft en na 30 jaar in nederland te zijn nog steeds geen woord nederlands spreekt mag van mij een enkele reis terug.

Citaat:
En wat doen me met nederlanders die wel kunnen werken, maar niet willen werken en liever van een uitkering genieten?

Om even op je quote terug te komen, als we al nederlanders hebben die zo zijn waarom dan sommige allochtonen laten blijven die hetzelfde doen? Hebben we aan die nederlanders niet genoeg dan? Kost zat.
Sommige zouden best een schop onder hun hol mogen hebben, als je "wil" werken is dr vrijwel altijd werk voor je. Uiteraard niet alle gevallen (jonge kinderen, ziekte, handicap etc)

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 22:42

Maar ze gaat helemaal niet in over het werkloos zijn.

En overigens trekt de arbeidsmarkt nu pas weer wat aan. De afgelopen paar jaar is het zowiezo moeilijker geweest op de arbeidsmarkt en dat niet alleen voor mensen van buitenlandse afkomst. Er zijn ook genoeg mensen met Nederlands paspoort de afgelopen jaren werkloos zijn geworden. Het is gewoon niet realistisch om zoiets op de afgelopen jaren te beoordelen. De economie is zowiezo erg slecht geweest en dat hebben we allemaal kunnen merken.

-----------------------------------------------------------

Om mezelf maar even te herhalen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:42

sronnie schreef:

Afgod

net als wat al eerder genoemd is.... wanneer mensen niet kunnen werken, ongeacht wit, zwart of van mijn part groen van kleur, geen enkel probleem.
maar mensen die hier wel willen wonen, maar geen klauw uit willen steken en alleen maar een uitkering willen innen, daar heb ik geen problemen mee als die het land uit gemieterd worden, net zoals nederlanders die op deze manier willen profiteren geen uitkering meer ontvangen en aan het werk getrapt worden

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:43

Quarterh0rse schreef:
Ik zeg niet dat ik het met al z'n plannen eens ben maar zeker met een groot gedeelte wel.
Allochtonen die werken, hun steentje bijdragen aan de maatschappij en moeite doen om de taal te leren heb ik absoluut geen problemen mee en mogen van mij zeker blijven. Maar wat hier denkt in het beloofde land te komen, een uitkering heeft en na 30 jaar in nederland te zijn nog steeds geen woord nederlands spreekt mag van mij een enkele reis terug.

weer helemaal mee eens

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:44

Schimmelig schreef:
sronnie schreef:

Dat geldt dus zoals ik het lees dan alleen daar en niet hier?

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:45

ok,wilders hier komtie...ook ik kan keihard door de bocht gaan......... Clown
denk namenlijk eens na over wat ie zegt...hij scheert 1 hele bevolkingsgroep over 1kam. ik geloof dat er nog ooit eens iemand was die dat deed.; een groepering die banen inpikte,liever lui waren dan moe, voor alle ellende in het land zorgde,die maar het land uit moesten, etc. uiteindelijk ruim 50 jaar later herdenken we deze ellende nog steeds........

Schimmelig

sronnie schreef:

Je doet nu alsof er in elk dorp een moskee staat, maar volgens mij staat er juist in ieder dorp een kerk.

Nathachou

x_Marr schreef:
Ik denk dat iedereen eens goed moet nagaan hoe hij het bedoeld: ik denk dat ie goed doorgeeft hoe het anders over een paar jaar in nederland is. Scheve mond

Hier ben ik het dus ook mee eens ... Misschien is hij heel erg radicaal wat dat betreft, maar hebben andere maatregelen ooit echt geholpen? Eerlijk is eerlijk, het begint nogal uit de hand te lopen. Sommige moslims willen maar niet integreren, maar wel uitgebreid van Nederland genieten en hun eigen gang gaan (hieronder versta ik dus o.a. moskeeën bouwen). Ik vindt niet dat ze 'ons' geloof aan moeten nemen, maar dan moeten ze het ten minste accepteren. Volgens mij zouden zij het liefst alleen maar moskeeën zien en alle kerken hier de grond gelijk maken. Ze manipuleren ons waar we zelf bijstaan, maar het gewoon niet door hebben. Ze beginnen ons land steeds meer over te nemen (proberen het althans) en dat vindt ik gewoon heel erg fout.

Bovendien lijkt het me sterk dat ook daadwerkelijk alle allochtonen die werkloos zijn het land uit gezet moeten worden. Er zullen vast wel criteria aan verbonden zijn, die niet in het krantenartikel genoemd worden Knipoog. Het is over het algemeen wel bekend dat de journalisten alleen de extreme kreten openbaar maken en de details achterwege laten, ik vindt dus ook niet dat we zo over Wilders kunnen kritiseren.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 22:46

Schimmelig schreef:
sronnie schreef:

Je doet nu alsof er in elk dorp een moskee staat, maar volgens mij staat er juist in ieder dorp een kerk.

of 2 of 3 of of of of

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:46

Schimmelig schreef:

dan kunnen 'ze' hard roepen dat ze gediscrimineerd worden en nog lekker genieten van hun uitkering.
hou toch op... als je wílt werken, kun je dat, buitenlander of niet.
ik heb op mijn werk met 90 % 'buitenlanders' te maken, voornamelijk surinamers en marokkanen, welke grotendeels keurig een baan heeft op allerlei gebieden... secretaresse, schoonmaakster, advocaat, projectontwikkelaar, kapster, eigenaar van een groentezaakje.
ik bedoel maar.... dat heeft geen drol te maken met buitenlander zijn, maar met de wil om te werken

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:47

mistercooper schreef:
Hij heeft ze niet allemaal op een rijtje...blijkbaar tast de perioxide niet alleen zn haar aan

*LOL* Nagelbijten / Gniffelen
Wilders is eng Nors opkijken . Zijn denkwijzen vind ik griezelig, zo niet rascistisch. Wat moet er dan gebeuren met de Nederlanders niet niet willen werken? Dat is toch eigenlijk hetzelfde...

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 22:47

Nathachou schreef:
x_Marr schreef:
Ik denk dat iedereen eens goed moet nagaan hoe hij het bedoeld: ik denk dat ie goed doorgeeft hoe het anders over een paar jaar in nederland is. Scheve mond

Hier ben ik het dus ook mee eens ... Misschien is hij heel erg radicaal wat dat betreft, maar hebben andere maatregelen ooit echt geholpen? Eerlijk is eerlijk, het begint nogal uit de hand te lopen. Sommige moslims willen maar niet integreren, maar wel uitgebreid van Nederland genieten en hun eigen gang gaan (hieronder versta ik dus o.a. moskeeën bouwen). Ik vindt niet dat ze 'ons' geloof aan moeten nemen, maar dan moeten ze het ten minste accepteren. Volgens mij zouden zij het liefst alleen maar moskeeën zien en alle kerken hier de grond gelijk maken. Ze manipuleren ons waar we zelf bijstaan, maar het gewoon niet door hebben. Ze beginnen ons land steeds meer over te nemen (proberen het althans) en dat vindt ik gewoon heel erg fout.

Bovendien lijkt het me sterk dat ook daadwerkelijk alle allochtonen die werkloos zijn het land uit gezet moeten worden. Er zullen vast wel criteria aan verbonden zijn, die niet in het krantenartikel genoemd worden Knipoog. Het is over het algemeen wel bekend dat de journalisten alleen de extreme kreten openbaar maken en de details achterwege laten, ik vindt dus ook niet dat we zo over Wilders kunnen kritiseren.

En hoe dacht je dat dan te realiseren?

Ik werk voor 1 van de grootse werkgevers van Nederland en ik weet voor een feit dat er heel wat discriminatie is op de arbeidsmarkt.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:48

x_Marr schreef:
Dat geldt dus zoals ik het lees dan alleen daar en niet hier?

Ieder land maakt zijn regels. In Nederland hebben wij besloten openminded te zijn tov andere religies en deze hebben wij laten integreren in onze samenleving. Die andere landen (moslim landen) hebben dit niet. Zij hebben ook hun regels en omdat jij het er niet mee eens bent betekent het nog niet dat het 'slecht', of 'idioot' is. Het is alleen een compleet andere cultuur.

Anoniem

Belachelijke uitspraak weer. Meer woorden ga ik er niet meer aan vuil maken. Wat een ..... Boos!

mistercooper

Jemig, ben blij dat mijn ouders me altijd hebben bijgebracht dat elk mens, ongeacht huidskleur of geloof gelijk is...
Celticpony, helemaal met je eens, en toen alles voorbij was riepen ze allemaal dat ze er niks mee te maken hadden.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 22:48

_rosita_ schreef:
Schimmelig schreef:

dan kunnen 'ze' hard roepen dat ze gediscrimineerd worden en nog lekker genieten van hun uitkering.
ik heb op mijn werk met 90 % 'buitenlanders' te maken, voornamelijk surinamers en marokkanen, welke grotendeels keurig een baan heeft op allerlei gebieden... secretaresse, schoonmaakster, advocaat, projectontwikkelaar, kapster, eigenaar van een groentezaakje.
ik bedoel maar.... dat heeft geen drol te maken met buitenlander zijn, maar met de wil om te werken

Ik verschaf werk voor mensen, en als ik 3 CV opstuur.. met 2 nederlanders en 1 buitenlander dan kun je er van uit gaan dat de eerste keus bij de andere ligt.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:51

Whiz schreef:
Ik verschaf werk voor mensen, en als ik 3 CV opstuur.. met 2 nederlanders en 1 buitenlander dan kun je er van uit gaan dat de eerste keus bij de andere ligt.

het is de discussie niet, maar dan nog heeft het te maken met de wil om te werken. met doorzettingsvermogen bereik je een hoop. het komt mij ook niet aanwaaien. dus om dan hard discriminatie te roepen is de grootste onzin. in nederland is er werk zat, wil je werken, kun je werken.... zo simpel is het hier.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:51

_rosita_ schreef:
Schimmelig schreef:

Je hebt inderdaad zat buitenlanders met een baan. Je hebt ook zoals je hierboven 'vervelende buitenlanders' beschrijft ook vervelende Nederlanders, maar daar hoor je nooit iets over. Je moet je woede wel eerlijk verdelen Tong uitsteken
Nederlanders die een uitkering trekken vind ik even slecht namelijk, maar toch zijn het altijd de buitenlanders die er geassocieerd mee worden. En waarom is dat eigenlijk? De statistieken? Dat denk ikzelf niet.
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 19-09-07 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt