tweederde truckers valt door de mand bij controle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: tweederde truckers valt door de mand bij controle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:08

faye schreef:
Er wordt slechts gereageerd op opmerkingen. En helaas zijn er meer slechte dan goede vrachtwagenchauffeurs.

Hoezo vooroordeel..

nou neem van mij aan dat er meer slechte vrouwelijke autobestuurders zijn, dan
slecht vrachtwagenchauffeurs..
En meer doordrammerige autobestuurders, dan vrachtwagencahuffeurs..

jij wil toch ook op tijd je ochtenkrantje
Je eten in de supermarkt
Enz enz, wat er per truck vervoerd moet worden...

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:10

ja idd, ik kan me echt kwaad maken over sommige uitspraken die mensen doen. net doen alsof ze alles weten, maar zelf nog nooit in zo'n ding gezeten!

iets simpel als een rotonde rijden, nou doe dat maar ff met een vrachtwagen voor speciaal vervoer (versta hieronder een vrachtwagen zo groot dat er een helikopter op moet.).

dan ben je echt wel ff aan het zweten hoor!

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:11

Zoals vele hier is mijn vriend ook (internationaal) vrachtwagen chauffeur en ook ik had altijd commentaar op ze, tot ik inderdaad ook een paar keer meegeweest ben, dan leer je pas wat het sturen van zo'n ding eigenlijk betekend en dat remmen met 30-40 ton toch even anders is dan in je autootje Slapen

Tuurlijk zijn er " truckers" die aso zijn, echter is de gemiddelde nederlander niet echt een heer of dame in het verkeer en laten we ons vooral niet opjennen door een persoon hier.........

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:11

Echwel schreef:
faye schreef:
Er wordt slechts gereageerd op opmerkingen. En helaas zijn er meer slechte dan goede vrachtwagenchauffeurs.

Hoezo vooroordeel..

nou neem van mij aan dat er meer slechte vrouwelijke autobestuurders zijn, dan
slecht vrachtwagenchauffeurs..

Wat heeft dit nou weer met vrouwelijke autobestuurders te maken?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:12

nicci88 schreef:
ja idd, ik kan me echt kwaad maken over sommige uitspraken die mensen doen. net doen alsof ze alles weten, maar zelf nog nooit in zo'n ding gezeten!

iets simpel als een rotonde rijden, nou doe dat maar ff met een vrachtwagen voor speciaal vervoer (versta hieronder een vrachtwagen zo groot dat er een helikopter op moet.).

dan ben je echt wel ff aan het zweten hoor!

en dan hulde aan de autochauffeurs die afstand houden zodat de vrachtauto er fatsoenlijk langs kan Knipoog
wat dat doen er weinig

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:13

Op een 80km weg waar je iet kunt/mag inhalen achter
een automobilist rijden die 70 hard zat vind..
Boos! Boos!
Wendy schreef:
Wat heeft dit nou weer met vrouwelijke autobestuurders te maken?

Hetzelfde als dat er meer slechte vrachtwagenchauffeurs zijn.

Kafue

Als transportondernemer wil ik graag reageren op de opmerkingen van een aantal mensen hier.

Allereerst is het rijden met vervoer onder de 3500 kilo vrijgesteld van de NIWO vergunnen maar moet je wel een bewijs van de SIEV hebben stichting eigen vervoer. Dit vervoer valt buiten het rijtijdenbesluit en eerhalve kan de chauffeur 20 uur achter het stuur zitten zonder dat je er iets van merkt en het is nog legaal ook!!
Niet tegenstaand de vakantieganger, de vertegenwoordiger, het ritje naar familie aan de andere kant van het land die kunnen ook net zolang achter het stuur als ze willen. En als je als trucker een maal gepakt wordt en wekelijk een hele beste boete krijgt dan mag je rustig met de auto verder.

Maar nu dan dus de overbelading ja ja dat klopt dat is zo, maar die vrachtwagens die overbeladen zijn veroorzaken de ongelukken niet, die zijn namelijk wel berekend op overbelading zo is het ook niet. Die mogen gewoon niet meer, hier in nederland bijvoorbeeld 50 GVW gewicht maar in duitsland is dat maar 40 ton.

Soms is het idd de vrachtwagenchauffeur die in slaap valt ja dat gebeurd, maar die vind je ook aan de kant van de automobilisten, soms is het in het weekend raak. Legio ambtenaren, vertegenwordigers, leraren, produktiemedewerkers met C rijbewijsen gaan in het weekend een ritje travemund doen, nul komma nul ervaring maar ze worden wel losgelaten op de weg.

En dan vlak me de autmobilisten niet uit. Wij mogen maar 80, oke we riden iets van 84 of 85 ofzo, komen achter opa en oma die fijn een dagje uit zijn die dus 75 rijden op de snelweg, een ellende hoor want wij rijden op tijd en niet voor de lol. Afijn je loert in je spiegel want je wilt inhalen, nu mag dat in grote delen van nederland tussen bepaalde tijden niet. Afij knipperlicht aan, denk je dan automobilisten je ertussen laten. Welnee die hebben allemaal haast die laten je er niet tussen, of willen nog wel over de vluchtstrook als je bezig bent naar links te sturen.
Zon vrachtwagen komt snel op snelheid maar helaas is er een begrenzer die ingrijpt. Die vrachtwagen gaat naar links en haalt in, gaat zo snel mogelijk weer naar rechts, wij blijven niet onnodig links rijden, en dan haalt automobilist alsnog in gaat ook naar rechts terwijl ze normaal altijd onnodig links rijden en gaat boven maar dan ook werkelijk boven op de rem staan, baanvak voor je echt leeg hoor maar omdat die automobilist boos is gaat hij bovenop de rem staan en zo onstaan de meeste ongelukken.

Of nog snel even voor je langs de uitvoegstrook opschieten, of de invoegstrook. Idioot remmen, en dat soort dingen. Jongens op straat is het geven en nemen, maar soms is het niet leuk en vooral voor de chauffeurs. Want die rijden op tijd, en worden afgebekt als ze in de winkel te laat komen met jouw brood en melk.

En in de stad, ha ha ha achterwaarst inmanouvreren schiet er een automobilist langs, rechtsaf slaan fietser fiest snel door in je dode hoek. Rechtdoor de automobilist staat voor linksaf en gaat plots toch rechtdoor. Parkeren pal achter de vrachtwagen keurig tussen de spiegels in.

En de files op de tegenrijbaan bij ongelukken, tja de autos want die truckers vinden het allemaal niet zo interessant meer en kunnen het veel sneller overzien zitten ja hoger.

Dus beste mensen als je eens echt wat wilt beleven en mee wilt maken waarom dan ga eens een keer mee met een trucker. Smorgens om vier uur al weg en savonds voor 6 er niet weer.

En sjoemelen met rijtijden. Meiske eerstens is er erg veel te vervoeren ten tweede zijn er veel te weinig mensen die kunnen vervoeren en ten derde wordt er vooral met de nieuwe tachograven niet gesjoemeld.
Ik wil jou wel raar op zien kijken als de winkel leeg is en er niks geen eten komt die dag omdat de chauffeur moet rusten vanwege het rijtijdenbesluit.
Bovendien als jij 10 uur gewerkt hebt rijd je toch ook in de auto naar huis.

nicci88

hahaha ja inderdaad.

uitvoegen is ook altijd zo leuk.

rijd je dan heel mooi met je vrachtwagen en dan net ff een auto die hem voor je duwt Frusty

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:16

Oeps vergeet de mensen met caravan niet, rijden nooit met zo een ding
achter de auto, maar willen er wel mee
op vakantie, ja 80 is dan al eng hard hoor(75 is veiliger)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:17

Kafue jij verwoordt mijn gedachten
Ik moet regelmatig die dingen 'aanhoren' van mijn vriend

dat ie zo dicht langs de stoep gaat zodat er haast geen fietser meer langs kan
maar dat ze het tóch doen, en dan zitten ze in de dode hoek...

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:17

Kafue je hebt nu wel over een bedrijf specifiek Knipoog en ja daar gaat een keer per week eentje op zijn kant maar das in duitsland.

Mijn vriend is internationaal chauffeur en ik mag ook rijden en als ik soms kijk wat voor acties er onder weg gebeuren van automobilisten.. nog even snel inhalen om dat als een gek de afrit te nemen..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:18

Echwel schreef:
Boos! Boos!

Kom gezellig eens op de Twenteroute rijden... daar doen ze niet anders. Als ze de 70 al halen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:19

Vrachtwagens mogen inderdaade maar 80, opmerkelijk dat ik ze op de A15 altijd met een gangetje van 100 tegenkom. Niet voor niets gebeuren bijna alle ongelukken op de A15 met vrachtwagens
Inhaal verbod? Hebben ze toch schijt aan? Het wordt hoog tijd dat er veel strenger op vrachtwagens gecontroleerd gaat worden!

En natuurlijk heb je ook aso automobilisten, maar er is 1 heel belangrijk verschil: Als een vranhtwagen schijt aan de medeweggebruiker heeft is dat vele malen ergen aangezien het zijn BEROEP betreft!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:20

faye schreef:
Vrachtwagens mogen inderdaade maar 80, opmerkelijk dat ik ze op de A15 altijd met een gangetje van 100 tegenkom. Niet voor niets gebeuren bijna alle ongelukken op de A15 met vrachtwagens
Inhaal verbod? Hebben ze toch schijt aan? Het wordt hoog tijd dat er veel strenger op vrachtwagens gecontroleerd gaat worden!

En natuurlijk heb je ook aso automobilisten, maar er is 1 heel belangrijk verschil: Als een vranhtwagen schijt aan de medeweggebruiker heeft is dat vele malen ergen aangezien het zijn BEROEP betreft!

De meeste vrachtauto's zijn begrenst op 85/90 km/uur
tenminste de vrachtauto's van bedrijven die ik ken

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:21

En al die aso vertegenwoordigers in die dikke leasebakken? Dat is net zo erg, het is immers ook hun beroep. Maar die vallen minder op...

Chronos

faye schreef:

De vertegenwoordiger in zijn auto de taxichauffeur tellen die niet mee??

Anoniem

Nee Wendy, ze maken gebruik van de weg, een chauffeur heeft rijden als beroep. Wezenlijk verschil!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:22

Wendy schreef:
Echwel schreef:
Boos! Boos!

Kom gezellig eens op de Twenteroute rijden... daar doen ze niet anders. Als ze de 70 al halen...

Tussen Raalte en Ommen ook ziets
laatst paardenvrachtwagen gereden kregen we een oud baasje voor de neus
die reed 60, dus echtgenoot maar even op de claxon gestampt....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:22

faye schreef:
Nee Wendy, ze maken gebruik van de weg, een chauffeur heeft rijden als beroep. Wezenlijk verschil!

Zonder rijbewijs kunnen zij ook hun werk niet doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:23

Nee, klopt. Maar een vertegenwoordiger hoeft niet speciaal een ander rijbewijs te halen om zijn vak uit te oefenen. Die heeftzelfde papiertje als iedereen.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:24

faye schreef:

Ja waar een dikke opleiding aan vooraf gaat voor de nederlandse chauffeur.. Dus ik denk dat je misschien toch een mee moet gaan. Misschien ga je dan zien dat jij misschien iets meer moet anticiperen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:25

faye schreef:

Ook een taxichauffeur dus..
Maar dat beroep, nogmaals is er om jou in alles te voorzien.
faye schreef:
Nee, klopt. Maar een vertegenwoordiger hoeft niet speciaal een ander rijbewijs te halen om zijn vak uit te oefenen. Die heeftzelfde papiertje als iedereen.

Misschien dat dus de gewone automobilist rijvaardigheid in omgan met vrachtwagens extra moet leren voor ze de weg op gaan

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:26

faye schreef:

www.maakjezelfonmisbaar.nl

Kun je aan de gang. Misschien kun je dan aan iedereen laten zien hoe een goede chauffeur zich hoort te gedragen Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:27

Ik anticipeer genoeg! Maar als je tussen 7 en tien en tussen drie en zeven niet mag inhalen als vrachtwagen, dan zit je gewoon fout. DAAR hoeft een personenauto dan namelijk niet op te anticiperen Haha!

Chronos, we pakken ze wel aan in de rechtzaal, veel effectiever Haha!

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:27

Das knap in de rechtzaal... ga je je auto onder elke auto parkeren???