Jonge marokkanen nieuwe topcriminelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamorka

Re: Jonge marokkanen nieuwe topcriminelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:24

Nee, ze mogen zichzelf niet beschermen. Want dan kunnen ze die arme crimiminelen misschien verwonden.

MAar afgezien daarvan moet de politie niet zeveren, want het hoort bij hun werk.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 07:27

3 hoeratjes voor de media..

Sjonge jonge zeg.. Wat een bericht.. Marokanen hebben al een slechte naam door dat er een groep tussen zit wat niet helemaal goed bezig is en dit maakt die naam alleen maar erger.. Er is al genoeg rasisme in nederland dacht ik zo.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 08:00

Wat heeft dat nu met racisme te maken, als die bevolkingsgroep voor problemen zorgt is dat gewoon zo...
Altijd springen en direct roepen naar racisme is ook niet gezond.
In belgie zijn bv albanese die problemen geven, als ze dan al niet meer albanees mogen gebruiken zou ik het juist erg vinden, als het is is het zo

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:40

what's new

en even een opmerking tussen door, altijd als je een realistische kijk er op geeft, dan is het meteen zo van jaaa, niet alle .... zijn zo.....
nee, dat weten wij nu ook wel, maar wees realistisch...het gebeurd...er zijn goede, accepteer dan ook dat er slechte zijn.
en dat daar ook over gesproken word, en dan niet gelijk op racisme brengen. daar heb ik zo'n hekel aan Clown

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:42

omg mijn scharrel is net naar A'dam verhuisd op kamers...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:02

katiavl schreef:
Wat heeft dat nu met racisme te maken, als die bevolkingsgroep voor problemen zorgt is dat gewoon zo...
Altijd springen en direct roepen naar racisme is ook niet gezond.
In belgie zijn bv albanese die problemen geven, als ze dan al niet meer albanees mogen gebruiken zou ik het juist erg vinden, als het is is het zo

Jep, er is een groep uit die bevolkingsgroep die "ontspoort" zijn en criminelen zijn inderdaad, maar niet de hele bevolkingsgroep is zo hoor.. Hoe jij dit zo neertypt..

Direct roepen dat alles rasicme is? Dat doe ik niet hoor.. Alleen toets het woord marrokaan even in op google ofzo.. Geloof mij dat je héél veel onaardige berichten ziet. Teveel als je het aan mij vraagt.. En de media gooit daar een schepje boven op. Dat vind ik niet nodig, want het haat gevoel is al veel te groot..

ladylay schreef:
what's new

en even een opmerking tussen door, altijd als je een realistische kijk er op geeft, dan is het meteen zo van jaaa, niet alle .... zijn zo.....
nee, dat weten wij nu ook wel, maar wees realistisch...het gebeurd...er zijn goede, accepteer dan ook dat er slechte zijn.
en dat daar ook over gesproken word, en dan niet gelijk op racisme brengen. daar heb ik zo'n hekel aan Clown

Zou jij mijn bericht eerst willen lezen voordat je reageerd? Aangezien ik er duidelijk in heb gezegd dat er een groep niet goed bezig is..
Ik gooi het niet gelijk op racisme, ik zeg alleen dat de media er een schep bovenop gooit en dat dat niet nodig is.. Aangezien de "maffia" van nederland ( om zo even de drugsdealers/moordenaars als Willem Holleder ( of hoe je dat ook schrijft) toch echt bestaat uit nederlanders.. Dus dat ze nu zeggen dat marrokanen topcriminelen zijn vind ik gewoon raar, aangezien de grootste criminelen gewoon nederlanders zijn en je daar vrij weinig over hoort ( ja nu toevallig van die Holleder)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:33

Dan moet jij beter lezen, want het nieuwbericht gaat er over dat jonge marokkanen de NIEUWE topcriminelen zijn! Haha!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:05

randie schreef:

Ah joh ik woon al mn hele leven in de randstad en ik leef ook nog hoor. Haha!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 23:48

mijn bericht is algemeen bedoelt Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 23:50

randie schreef:

Uhm, 20 jaar heb ik er gewoond en ik LEEF nog Tong uitsteken
Super stad om op te groeien en te wonen. Het maakt je tenminste een beetje wereldwijs Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 10:35

dit verbaasd me niks hoor,is dit nieuws dan?

ik woon trouwens in Hoorn kersenboogerd en daarvoor al 20 jaar in amsterdam,maar in amsterdam merk je het wel ja,en als je dat gewend bent is hoorn een modelstad!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:01

Snoevie schreef:
dit verbaasd me niks hoor,is dit nieuws dan?

Nee dat is het niet Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:39

faye schreef:
"Vijf jaar geleden waren het kleine criminelen, begonnen in hun eigen wijk, maar nu werken ze landelijk. Ze plegen grote kraken en schuwen geweld niet", aldus Woelders.

(..)
Ben toch blij dat ik niet meer in de randstad woon Nagelbijten / Gniffelen

Het maakt niet zoveel uit denk ik, er is overal criminaliteit en je hebt er overal mee te maken.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:56

Ik zit al 6 jaar een beetje in het marokaanse wereldje (ik heb veel marokaanse vrienden en mijn vriend is marokaans) en ik moet zeggen ik vond ze 6 jaar geleden toch echt crimineler. Als er een groep islamitische jongeren weer ergens wat vernield zijn het ALTIJD metteen de marokanen terwijl dat de groep is die zich in mijn ogen juist steeds meer verbeterd!! (De grootste groep die ik ken heeft gewoon een netjese baan of zit op school)
Ik word er echt ziek van dat het hier altijd alleen maar over marokanen gaat. Terwijl de irakesen, iranesen en afghanen juist de gene zijn die nu herrie gaan schoppen!! Nou wil ik natuurlijk niet zeggen dat alle marokanen goed zijn en dat die nooit mee doen maar ik zie en hoor wel het verschil tussen marokanen en irakezen enz. en toch zie ik op tv vaker irakezen enz. verschijnen en dat word er gezegd die marokanen blablabla.. En ik weet ook wel dat het verschil zien tussen hun niet makkelijk is maar als je het niet zeker weet is het gewoon echt wel racistisch om ze dan maar metteen als marokaans te bestempelen.
Ik noem dit dus echt zeker weten wel racisme..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:09

tja je kan natuurlijk ook direct bij alles gaan gillen dat het racisme is..........zelfde had gebeurd als er een andere groep genoemd werd

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:30

Daarom vind ik dus dat er geen groepen mogen worden genoemd zeg dan bijvoorbeeld een gemengde groep jongeren ofzo.. Het is gewoon racisme als je metteen maar een hele bevolkings groep bestempeld met crimineel als ze nou eens zeiden dat alle nederlanders crimineel waren hadden we dit ook niet leuk gevonden!! En dan word er gezegd dat je niet zomaar alles racisme kan noemen en daarbij dus ook een beetje dat het niet erg is dat marokanen als criminelen worden beschouwd omdat toevallig een aantal marokanen crimineel is.. Nou en!! Dat is bij elke bevolkingsgroep toch zo.. Net of er geen Nederlandse criminelen zijn.. Beeld je eens in in al die marokanen die gewoon netjes een baan hebben en denk er eens bij na hoe jij je zou voelen als ze zeiden dat alle nederlands crimineel waren moet je dan eens kijken hoe je word aangekeken dan denk je er echt wel anders over!! Bij dit soort dingen word gewoon niet na gedacht over wat er gezegd word. Bedenk je eens een paar keer voordat je het woord marokaan er weer uit floept..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:36

Ik ben niet verbaasd, weet eigenlijk wel over welke groep het gaat, was nl al 10 jaar geleden bekend. Is ook al aangegeven bij de overheid. Ben dus niet verbaasd dat er geen aktie is ondernomen.

Dan maar hopen dat de verschillende groepen elkaar gaan uitmoorden, een betere opruiming kun je niet hebben.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:47

maar feliciaa er word niet een hele groep bestempeld,maar vaak zijn ze het wel,en niet alleen marokkanen,er zijn zat anderen.
maar helaas is t de waarheid en de media smullen ervan.

ze kunnen idd beter elkaar pakken,scheelt de politie weer Haha!

Luilak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:51

Nessah schreef:
3 hoeratjes voor de media..

Sjonge jonge zeg.. Wat een bericht.. Marokanen hebben al een slechte naam door dat er een groep tussen zit wat niet helemaal goed bezig is en dit maakt die naam alleen maar erger.. Er is al genoeg rasisme in nederland dacht ik zo.

Waardoor denk je dat ze die slechte naam krijgen dan? Niet voor niets is 70% van het tuig dat in de gevangenis zit buitenlands, en het merendeel marokkaan. Dan vind jij het gek dat ze een slechte naam krijgen?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:01

Het is wel degelijk zo dat de hele groep zo bestempeld word probeer maar eens met een arabische achternaam werk te zoeken dan denken ze ook metteen dat je Marokaans bent en dus crimineel. Het zijn vaak wel de islamitische mensen die de onrust stokers zijn maar dat zijn dus niet altijd alleen maar marokanen!! Natuurlijk zijn er marokanen die onrust stoken maar zo zijn er ook nederlanders!! Ik zie hoe sommige marokaanse groepen er onder lijden!! De broer van mijn vriend is al bijna 2 maand vermist en wat doet de politie er aan niks!! ze zullen wel denken yes weer een marokaan minder.. Ik walg er iedere keer weer van als de media de marokaanse bevolkings groep weer zwart maakt.. Het is niet dat ik het niet begrijp dat sommige mensen denken van ja het is ook eigenlijk wel zo maar dat komt dus juist door de media!! Het is ook niet zo dat ik van iedereen walg die denken dat het misschien ook wel zo is ik walg van de nederlandse media.. Dat dat in ieder geval even duidelijk mag zijn Knipoog

@ Luilak: Kijk daar gaan we weer.. Kijk nou eens goed vraag ze naar hun papieren ofzo dan zul je zien dat echt niet alle mensen met een licht getinte huidskleur zwart haar en een taal sprekend dat op arabisch lijkt, marokaans zijn. Dat is nou precies wat racisme inhoud mensen beoordelen op hun uiterlijk zonder daad werkelijk te weet of het wel echt zo is!! Sorry maar ik kan echt niet over dit soort uitspraken..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:13

hoe je het ook wend of keert,en het is heel vervelend,toch is het een groep die veel overlast veroorzaakt.
en dat is extra rot voor de rest,die zich gewoon gedraagt zoals t hoort

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:13

Ik woon in Gouda. Voor mensen die Gouda kennen: jullie weten genoeg.

Voor de mensen die Gouda niet kennen: In twee wijken wil je nog niet dood gevonden worden omdat er zoveel mensen uit deze specifieke bevolkingsgroep wonen. Het is er zo verschikkelijk crimineel, buurtbewoners worden ook onwijs geterroriseerd. Mensen met koophuizen raken ze niet kwijt omdat geen fatsoenlijk mens er meer wil wonen.

Ik zal even de oorzaken uitleggen van dit criminele gedrag.
Deze mensen komen uit het Rifgebergte. Ze wonen in kleine dorpen in een soort zelfgemaakte hutjes. Er is weinig onderwijs. Ongeveer 80% is analfabeet. Deze mensen zijn in de jaren '60 en '70 naar NL gekomen om te werken in fabrieken e.d.

De grote fout die toen gemaakt is, was de gezinshereniging. De vrouwen en kinderen die hier heen kwam beleefden een cultuurshock van jewelste! De werkende vaders kwamen erachter dat je hier ook geld kon krijgen zonder te werken. Daar hebben ze in grote getale mooi misbruik van gemaakt. De vrouwen, totaal niet ontwikkeld, kregen kind-na-kind. Moeders voeden kids niet op, vaders zitten hele dagen in het koffiehuis.

Jonge kinderen spreken gee Nederlands. Hierdoor krijgen ze weer achterstanden op school. Ze lopen hier regelmatig 's nachts buiten op straat. Dan zijn ze pas 10 jaar ofzo. Uiteraard belanden ze dan in het criminele circuit.
Miljoenen wordt er aan subsidies uitgegeven om deze ontspoorde jongeren op het rechte pad te krijgen. Maar waarom zou je gaan werken als je ook bijstand kan trekken en ondertussen lekker hasj kan dealen voor je neef?

Mannetjes van 18 rijden rond ik dikke BMW's en Mercedesen terwijl ze nooit een middelbare schooldiploma hebben gehaald. Rara, hoe kan dit...

Ik zie dit dagelijks als ik door mijn stad fiets. Veel mensen uit mijn omgeving zijn slachtoffer geworden van berovingen, inbraken enz en het was altijd toevallig iemand met "kort donker haar en een Noord-Afrikaans uiterlijk"

Dus, voor alle mensen die gelijk maar weer politiek correct uit hun nek gaan kletsen. Jullie zullen wel in een keurig Hollands dorp wonen ver buiten de randstad. Niemand in Gouda durft het hardop te zeggen, maar het is gewoon een groot probleem.

Helaas is dit dus niet op te lossen met buurthuizen of bonussen als je 6 weken niet in aanraking bent geweest met de politie (ik verzin dit niet, ze kregen cadeaubonnen van 25 gulden)

For the record: Ik ben niet van mening dat alle Marokkanen fout zijn. Ik ken zelfs een paar hele aardige waar ik goed mee overweg kan. Zij irriteren zich ook mateloos aan het gedrag van andere Marokkanen. Ik ben dus ook geen racist of moslimhater of wat dan ook...ik stel hierboven even de feiten op een rijtje. Het is gewoon een probleemgroep en dat mogen we niet blijven ontkennen anders wordt het probleem ook niet opgelost.

Sorry voor lange post

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:18

Als het marokanen zijn dan mag het toch gezegd worden, net als het belgen zijn of wat dan ook, vind ik meer normaal, tis net de mensen die discriminatie roepen die de problemen veroorzaken en erger maken dan ze zijn vind ik

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:24

_Sigrid_, ik begrijp helemaal wat je bedoeld! Ja

Ook ik kan het met een aantal marokkaanse mensen uitstekend vinden. Ja
Zoals mijn buren. Ja

Je weet het he, Gouda heet geen Gouda meer.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:33

loop maar eens door Amsterdam,daar is het nog een graadje erger!

moet zeggen dat ik het hier in Hoorn erg rustig vind,tot zover geen overlast,hooguit bij het station kersenboogerd,maar dat valt eigenlijk ook wel mee,omdat ik daar niet naast woon