Elf scholieren gewond bij ongeval Arkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Elf scholieren gewond bij ongeval Arkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:02

die persoon heeft een halve dwarsleasie en hij schijnt nog veel te kunnen.

maar we weten niet of hij het bv vertikte om aan de kant te gaan...bestelbusje kon er ook vast niet zomaar langs.

Persoonlijk vind ik het altijd eng groepies scholieren in te halen..ze letten niet op en nemen vaak voorrang want ze zitten toch vaak goed en auto is altijd fout

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:44

Het openbaar ministerie gaat de 45-jarige vrouw uit Gorinchem vervolgen wegens het veroorzaken van een ernstig verkeersongeval op 14 september op de Vlietskade te Arkel. Haar wordt ten laste gelegd overtreding van artikel 5 Wegenverkeerswet, gevaarlijk rijgedrag. De kantonzitting vindt plaats op 17 maart om 14.00 uur in het stadhuis te Gorinchem.
Het ongeval werd die vrijdag 's morgens vroeg veroorzaakt doordat de bestuurster van de auto de macht over het stuur verloor en daardoor in botsing kwam met een groep fietsende scholieren. Een aantal van hen belandde met fiets en al in de aangrenzende sloot met de auto daar bovenop.
Hierbij raakten twaalf scholieren in de leeftijd van 13 tot 15 jaar gewond waarvan een aantal zeer ernstig. De verdachte raakte ook gewond. Enkele slachtoffers zijn nog bezig met revalidatie of moeten nog operaties ondergaan. Een van de slachtoffers is door het ongeval blijvend invalide door een dwarslasie.
De politie heeft uitgebreid onderzoek verricht naar de toedracht van het ongeval. Uit dit onderzoek is niet gebleken dat de bestuurster de maximum snelheid heeft overtreden. Daarnaast heeft onderzoek uitgewezen dat de vrouw ten tijde van de aanrijding geen alcohol had gedronken en geen medicijnen en/of drugs tot zich had genomen. Ook is het belgedrag van bestuurster onderzocht, hieruit bleek geen direct verband mert het ongeval.

Bron: Stad Gorinchem 12 februari

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:54

vind dit wel heftig hoor, het zal je gebeuren, of dat het kinderen van je zijn.. vreselijk.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:22

Ik vraag me af of de kinderen niet het verkeersongeval zelf deels hebben veroorzaakt, door met een grote groep & naast elkaar te gaan fietsen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:24

Waarschijnlijk wel..ik rij elke dag over de haarweg naar mn werk en af en toe word ik er ook niet goed van hoe aso ze fietsen. Het is daar al smal en denk maar niet dat ze een cm ruimte geven. Het is echt net alsof ze de weg voor hun alleen hebben.
Grote kans dus dat ze idd zelf veroorzakers zijn van het hele gebeuren en dat de automobiliste om er langs te kunnen in de berm is gekomen en daardoor dus in die groep is beland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:00

Lang leve het OM

Fietsers zijn over het algemeen asociaal in het verkeer, vooral groepen tieners die van en naar school fietsen. Als automobilist ben je altijd het haasje helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:17

Ik las een paar weken geleden een blog op een hyve, over dat 1 van de gewonden een dwarleasie heeft. Die kan nooit meer lopen.. Hij had het er wel moeilijk mee, maar 'life goes on..'

Ik denk ook wel dat het hun eigen schuld was, ze waren met een grote groep, en die fietsen meestal echt niet netjes achter elkaar.. Maar andersom zijn ook niet alle automobilisten voorzichtig tegenover die scholieren.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:50

Nee, klopt. Ik betrap me er ook wel eens op dat ik geirriteerd raak en en dan hard voorbij zoef zodra het kan..als iedereen een beetje met elkaar meedenkt, dan gaat t vast al beter!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:54

Oh, wat erg voor die fietsers, maar ook voor de automobiliste moet dit een hel zijn....