tamorka schreef:DarkDreamer schreef:Alhoewel, bij dit soort typjes krijg ik toch wel moordneigingen.
Maar de wereld zou dan ook zo veel mooier zijn als dit soort types niet bestonden.
Als het geloof afgeschaft werd bedoel je..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamorka schreef:DarkDreamer schreef:Alhoewel, bij dit soort typjes krijg ik toch wel moordneigingen.
Maar de wereld zou dan ook zo veel mooier zijn als dit soort types niet bestonden.
tamorka schreef:Ik ken het geloof op 2 manieren.
- Hier is de mens er voor het geloof. Een geweldadige manier, zoals de extreem fanatieke gelovigen dat doen, en anderen het opdringen en anders de dood in willen jagen. DAt zie je nu voorkomen bij de islam. Vroeger ook bij de christenen (denk aan de spaanse inquisitie, dat waren echt vuilakken(.
- Het geloof dat er is voor de mens, het geloof als steun. Mensen die er zich aan op kunnen trekken in moeilijke tijden, en mensen die uit naam van hun geloof anderen helpen.
Dat laatste bevalt me wel, hoewel ik zelf niet gelovig ben. Maar dat uitgangspunt is goed.
Alles heeft kwade en goede kanten. Ik denk dat als het geloof er niet was geweest, dat mensen wel andere redenen hadden gevonden voor oorlogsvoering. Het zit in de mens.
Nathalie schreef:Als je dat niet geloofd als gelovige, dan ben je dus ook geen gelovige...
Als je geloofd wordt er wel van je verwacht dat je ook geloofd wat er in het heilige boek geschreven staat. Doe je dat niet dan kun je je zelf i.m.o. geen gelovige noemen.
En geloven wat in het boek staat (koran, bijbel of wat dan ook) betekend niet gelijk dat je extreem geloofd.
Ik geloof ook mijn boek, maar ik geloof wel op de 2e manier van Tamorka.
Citaat:Al-Qaeda looft beloning uit voor moord cartoonist
Uitgegeven: 15 september 2007 14:50
DUBAI - Een groepering van de terreurgroep al-Qaeda in Irak heeft een beloning uitgeloofd van 100.000 dollar voor de moord op de Zweedse cartoonist Lars Vilks.
http://www.nu.nl/news/1236514/23/Al-Qae ... onist.html
tamorka schreef:Vergeet niet dat de koran en de bijbel ook in een ander tijdsbestek geschreven zijn. Als ze in deze tijd waren geschreven, was het lang niet zo vrouw onvriendelijk meer geweest, en humaner.
_rosita_ schreef:ik las het net in de krant op i-net idd....
het is toch te gek voor woorden dit soort randebielen. wat mij betreft mogen al die extremisten ( en dan ook rechts-extremisten etc) op 1 grote hoop worden gedonderd op een mini eilandje in de zee.
Talisa schreef:tamorka schreef:Vergeet niet dat de koran en de bijbel ook in een ander tijdsbestek geschreven zijn. Als ze in deze tijd waren geschreven, was het lang niet zo vrouw onvriendelijk meer geweest, en humaner.
Weg met die Koran dus
Talisa schreef:tamorka schreef:Vergeet niet dat de koran en de bijbel ook in een ander tijdsbestek geschreven zijn. Als ze in deze tijd waren geschreven, was het lang niet zo vrouw onvriendelijk meer geweest, en humaner.
Weg met die Koran dus
Redrumfox schreef:Dat is wel een beetje kort door de bocht. Voor heel veel Moslims is de Koran net zoals de Bijbel voor een Christen, en die gaan er ook normaal mee om. Helaas zijn er ook fanatiekelingen die het allemaal wat te serieus nemen. Je hebt ook Christenen die zo lopen te zieken, dan zou je net zo goed de Bijbel ook meteen kunnen afschaffen.
Redrumfox schreef:Verwacht je nu dat ik namen noem ofzo?Het lijkt me duidelijk dat er bij ieder geloof wel conflicten ontstaan.
casperrr schreef:Redrumfox schreef:Verwacht je nu dat ik namen noem ofzo?Het lijkt me duidelijk dat er bij ieder geloof wel conflicten ontstaan.
Maar die vallen blijkbaar (bijna) allemaal in het niet als je de conflicten van dit geloof ziet...