Onthoofding voor Spears en Madonna?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: Onthoofding voor Spears en Madonna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:13

tamorka schreef:
DarkDreamer schreef:
Alhoewel, bij dit soort typjes krijg ik toch wel moordneigingen .

Maar de wereld zou dan ook zo veel mooier zijn als dit soort types niet bestonden.

Als het geloof afgeschaft werd bedoel je.. Scheve mond

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:21

Ik ken het geloof op 2 manieren.
- Hier is de mens er voor het geloof. Een geweldadige manier, zoals de extreem fanatieke gelovigen dat doen, en anderen het opdringen en anders de dood in willen jagen. DAt zie je nu voorkomen bij de islam. Vroeger ook bij de christenen (denk aan de spaanse inquisitie, dat waren echt vuilakken(.
- Het geloof dat er is voor de mens, het geloof als steun. Mensen die er zich aan op kunnen trekken in moeilijke tijden, en mensen die uit naam van hun geloof anderen helpen.

Dat laatste bevalt me wel, hoewel ik zelf niet gelovig ben. Maar dat uitgangspunt is goed.
Alles heeft kwade en goede kanten. Ik denk dat als het geloof er niet was geweest, dat mensen wel andere redenen hadden gevonden voor oorlogsvoering. Het zit in de mens.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:51

tamorka schreef:
Ik ken het geloof op 2 manieren.
- Hier is de mens er voor het geloof. Een geweldadige manier, zoals de extreem fanatieke gelovigen dat doen, en anderen het opdringen en anders de dood in willen jagen. DAt zie je nu voorkomen bij de islam. Vroeger ook bij de christenen (denk aan de spaanse inquisitie, dat waren echt vuilakken(.
- Het geloof dat er is voor de mens, het geloof als steun. Mensen die er zich aan op kunnen trekken in moeilijke tijden, en mensen die uit naam van hun geloof anderen helpen.

Dat laatste bevalt me wel, hoewel ik zelf niet gelovig ben. Maar dat uitgangspunt is goed.
Alles heeft kwade en goede kanten. Ik denk dat als het geloof er niet was geweest, dat mensen wel andere redenen hadden gevonden voor oorlogsvoering. Het zit in de mens.

Hier sluit ik me bij aan, het geloof is iets moois om je aan op te trekken en het kan een goede steun/troost zijn als je gelovig bent. Maar dat god/allah/whatever de wereld heeft geschapen vindi k zo'n gigántische flauwekul. Ik kan er met mijn hoofd echt niet bij dat mensen dat werkelijk geloven. Verward

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:55

Ja, dat snap ik ook niet. Beetje realistisch moet je wel zijn vind ik.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:29

Als je dat niet geloofd als gelovige, dan ben je dus ook geen gelovige...
Als je geloofd wordt er wel van je verwacht dat je ook geloofd wat er in het heilige boek geschreven staat. Doe je dat niet dan kun je je zelf i.m.o. geen gelovige noemen.
En geloven wat in het boek staat (koran, bijbel of wat dan ook) betekend niet gelijk dat je extreem geloofd.
Ik geloof ook mijn boek, maar ik geloof wel op de 2e manier van Tamorka.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:20

Nathalie schreef:
Als je dat niet geloofd als gelovige, dan ben je dus ook geen gelovige...
Als je geloofd wordt er wel van je verwacht dat je ook geloofd wat er in het heilige boek geschreven staat. Doe je dat niet dan kun je je zelf i.m.o. geen gelovige noemen.
En geloven wat in het boek staat (koran, bijbel of wat dan ook) betekend niet gelijk dat je extreem geloofd.
Ik geloof ook mijn boek, maar ik geloof wel op de 2e manier van Tamorka.

Maar je heb toch verschillende soorten christelijk (tja hoe leg je dat uit..) Je hebt 'streng gelovig', een beetje half/half etc. Ben je dan in het tweede geval niet gelovig? Ik dacht altijd dat christelijk gelijk stond aan gelovig..

By the way: die foto van je vriend met sinterklaas is zó adorable. sorry had even in je profiel gespiekt. Sigaar

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:11

Ik heb daar geen verstand van. Haha!
Maar als je gelovig bent geloof je in het heilige boek. Dit betekend niet dat je alles letterlijk op moet nemen. Dit doe ik dan ook niet. En extrimisten doen dat wel, en doen er nog even een schepje bovenop.
Ik zie gewoon hele andere dingen staan dan dat een extrimist doet.
Zo heb je net zo goed mensen die een film anders zien dan iemand anders.
Het is alleen jammer dat extrimisten hierdoor verschrikkelijke acties begaan uit naam van het geloof. Omdat volgens hun God of Allah dat zo bedoelt had.
Ik ben van mening dat God of Allah nergens mee bedoelt dat je ook maar iemand op deze aardbol pijn moet doen. Maar zoals ik al zei neem ik niet alles letterlijk wat in mijn boek staat, en zij maken het alleen maar erger. Je ziet namelijk nergens staan dat je iemand mag vermoorden omdat hij of zij niet wil bekeren tot de Islam. Maar vele extrimisten denken dit wel.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:10

Citaat:
Al-Qaeda looft beloning uit voor moord cartoonist
Uitgegeven: 15 september 2007 14:50

DUBAI - Een groepering van de terreurgroep al-Qaeda in Irak heeft een beloning uitgeloofd van 100.000 dollar voor de moord op de Zweedse cartoonist Lars Vilks.

http://www.nu.nl/news/1236514/23/Al-Qae ... onist.html

'Deze' willen het niet zelf doen, maar ze willen er wel iemand voor betalen...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:54

Dat is natuurlijk net zo makkelijk... Lips are sealed Lips are sealed

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:36

Achjaa....het staat in de Koran dus ze volgen gewoon braaf hun geloofs-regeltjes op! Dat het nergens op slaat weten ze zelf niet geloof ik.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:45

Het staat niet in de Koran. Zo zíen zij het staan. Maar zo staat het er absoluut niet.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:38

Vergeet niet dat de koran en de bijbel ook in een ander tijdsbestek geschreven zijn. Als ze in deze tijd waren geschreven, was het lang niet zo vrouw onvriendelijk meer geweest, en humaner.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 02:05

tamorka schreef:
Vergeet niet dat de koran en de bijbel ook in een ander tijdsbestek geschreven zijn. Als ze in deze tijd waren geschreven, was het lang niet zo vrouw onvriendelijk meer geweest, en humaner.

Weg met die Koran dus Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:03

_rosita_ schreef:
ik las het net in de krant op i-net idd....
het is toch te gek voor woorden dit soort randebielen. wat mij betreft mogen al die extremisten ( en dan ook rechts-extremisten etc) op 1 grote hoop worden gedonderd op een mini eilandje in de zee.

Zonder eten en drinken en helemaal volgehangen met foto;'s van naakte vrouwen Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:03

Talisa schreef:
tamorka schreef:

wilders heeft in iedergeval 1 stem

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:05

Waar maken mensen zich druk om zeg.. Scheve mond

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:25

Talisa schreef:
tamorka schreef:

Dat is wel een beetje kort door de bocht. Voor heel veel Moslims is de Koran net zoals de Bijbel voor een Christen, en die gaan er ook normaal mee om. Helaas zijn er ook fanatiekelingen die het allemaal wat te serieus nemen. Je hebt ook Christenen die zo lopen te zieken, dan zou je net zo goed de Bijbel ook meteen kunnen afschaffen. Knipoog

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:27

Redrumfox schreef:
Dat is wel een beetje kort door de bocht. Voor heel veel Moslims is de Koran net zoals de Bijbel voor een Christen, en die gaan er ook normaal mee om. Helaas zijn er ook fanatiekelingen die het allemaal wat te serieus nemen. Je hebt ook Christenen die zo lopen te zieken, dan zou je net zo goed de Bijbel ook meteen kunnen afschaffen. Knipoog

Welke Christenen precies als ik vragen mag? Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:28

tja maar toch is het niet met elkaar te vergelijken,moslims en christenen,en het is zielig dat een paar van die gasten zulke uitspraken doen,die zijn idd ook kort door de bocht.......de meeste mensen gaan gelukkig normaal met hun geloof om zoals het hoort

en ach ik denk niet dat Britney en Madonna zich er werkelijk druk om kunnen maken

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:28

Verwacht je nu dat ik namen noem ofzo? Clown Het lijkt me duidelijk dat er bij ieder geloof wel conflicten ontstaan.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:31

Welja joh. Onthoofding, stenigen. Gooi ze gewoon gelijk op de brandstapel.
Het moet niet gekker worden met die gasten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:32

maar overal ontstaan en zijn problemen,duidelijk bij de een heftiger en meer als de ander.

ik denk dat je geen namen hoeft te noemen redrumfox

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:33

Redrumfox schreef:
Verwacht je nu dat ik namen noem ofzo? Clown Het lijkt me duidelijk dat er bij ieder geloof wel conflicten ontstaan.

Maar die vallen blijkbaar (bijna) allemaal in het niet als je de conflicten van dit geloof ziet...

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:34

casperrr schreef:
Redrumfox schreef:

Maar die vallen blijkbaar (bijna) allemaal in het niet als je de conflicten van dit geloof ziet...

Dat bedoel ik.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:44

No fence, daarin moet ik jullie gelijk geven. Knipoog