Charaz schreef:Ik wist niet eens dat dit boek verboden was in Nederland en dat vind ik echt te ver gaan, via internet is alles toch wel te vinden dus waarom verbieden?
Tegenwoordig heeft idd iedereen internet. Maar dat is niet altijd zo geweest....
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Charaz schreef:Ik wist niet eens dat dit boek verboden was in Nederland en dat vind ik echt te ver gaan, via internet is alles toch wel te vinden dus waarom verbieden?
Cassidy schreef:Om te voorkomen dat die dingen geen tweede keer gebeuren hebben we echt dat boek niet nodig. We kunnen zien wat er is gebeurd, en daarvan leren.
katiavl schreef:En dan nog, het is toen veel gelezen om te voorkomen, niet om te voorkomen gelezen te worden
Katja schreef:Ik denk dat de verkeerde mensen die zo'n boek willen lezen het sowieso wel in handen krijgen.
Vind het verbieden van boeken nooit goed en ook niet van deze tijd.
detour schreef:Sorry hoor, Cowboy, maar ik vind dat je de Koran en Bijbel niet kunt inzetten voor het aanrichten van schade, dat gaat me te ver, deze boeken kun je niet vergelijken met Mein Kampf.
Je mag het knap beroerd willen doen wil je de bijbel zo interpreteren dat je dergelijke citaten als uit Mein Kampf eruit krijgt.
Sterker nog (en ben zelf echt niet geen fanatatiek christen); als we met z'n allen nou eens de 10 geboden praktiseerden uit de bijbel zou het leven er een stuk gezelliger uitzien!...
detour schreef:Sorry hoor, Cowboy, maar ik vind dat je de Koran en Bijbel niet kunt inzetten voor het aanrichten van schade, dat gaat me te ver, deze boeken kun je niet vergelijken met Mein Kampf.
Je mag het knap beroerd willen doen wil je de bijbel zo interpreteren dat je dergelijke citaten als uit Mein Kampf eruit krijgt.
Sterker nog (en ben zelf echt niet geen fanatatiek christen); als we met z'n allen nou eens de 10 geboden praktiseerden uit de bijbel zou het leven er een stuk gezelliger uitzien!...
Uphill schreef:detour schreef:Sorry hoor, Cowboy, maar ik vind dat je de Koran en Bijbel niet kunt inzetten voor het aanrichten van schade, dat gaat me te ver, deze boeken kun je niet vergelijken met Mein Kampf.
Cowboy bedoeld dat foute mensen hun eigen uitleg aan dergelijke schriften toedienen. Hoeveel oorlogen zijn er niet in Godsnaam gevoerd.