Man vermoord met bijl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: Man vermoord met bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 07:46

Vreselijk is dit zeg, idd zo kort in de buurt.
Maar dat het uberhaupt gebeurd, die 22 jarige man was gewoon op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats.. Verdrietig

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:04

DAKLOZE dader heeft nu wel mooi elke dag een dak boven zijn hoofd, krijgt elke dag voldoende eten en hygiene zal voor hem ook beter zijn. Hoe bizar. Vergis je niet dat zo'n gevangenis voor hem een 5* hotelletje is!

Grrr, jammer dat we niet een harder gerechtsysteem hebben want deze man verdiend het om buiten weg te rotten.

Sorry voor het taalgebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:18

Deze dakloze dader is gewoon een gestoorde. Er lopen er meer buiten dan dat er in inrichtingen zitten en dat ook dankzij ons geweldige systeem.

Deze figuren worden door de politie wegens overlast vaak zat binnengehaald, maar voor opname komen ze voor een dichte deur, geen plaats of ze zijn niet gevaarlijk genoeg. Nu dus wel......, dat is het zure van het geheel.

Er zijn zo veel foute drugs, drugs die versneden zijn met zoveel troep, dat er een enorm grote groep totaal gestoord raakt, flinke hersenbeschadigen oplopen, dat is een groep die gewoon gedumpt leeft en daar wordt door deze samenleving niets aan gedaan.

Ook niet door de hoge heren, de heren met hun nette pakjes en dure leventje, de gestudeerden, de betrokken burger jawel die praat er over, maar aktie?? , het is allemaal de ver van mijn bed show.

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:07

Ik had hem vorig jaar voor gym Scheve mond Stagaire was hij bij ons op school Verdrietig

Werd vanmiddag omgeroepen op school, heel de school was stil ..

Rust zacht meneer Geers Huilen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:11

Wat eng! Dat dit soort dingen al gebeuren in ons 'veilige nederland'. Echt ziekelijk.

Mijn medeleven gaat uit naar iedere betrokkene, sterkte met dit plotselinge verlies..

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:38

Gatver, dit klinkt als een hele slechte horror film. Maar valt het dan niet op dat iemand met een bijl over een station loopt? Verward

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:10

De politie was al gewaarschuwd voordat het was gebeurd, om half 8 werd de politie gebeld, 5 minuten later was het al gebeurd. Politie kwam dus net te laat..

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:17

jeetje
wat een drama
heel veel sterkte voor de nabestaanden!

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:06

suuszzzz schreef:
De politie was al gewaarschuwd voordat het was gebeurd, om half 8 werd de politie gebeld, 5 minuten later was het al gebeurd. Politie kwam dus net te laat..

En dat vind ik echt raar.. Ten eerste is het politiebureau echt 2 min rijden vanaf het station! en er staat ALTIJD een busje op het station in roosendaal op spoor 1...
Waar zijn ze ook als je ze nodig hebt!

De wachtruimte is ook precies middenin, het tijdstip ik vind het echt bizar! Heb vanochtend dan ook mijn bosje bloemen bij de rest neergelegd!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:44

Het was een amerikaanse man.
is nu een stukje over op tv Lachen

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:45

Ja het is ook op het nieuws verteld. Gewoon afschuwelijk wat er gebeurd is, maar het is een kwestie van verkeerde tijd, verkeerde plaats. Die banketstaaf had die bijl in zijn eigen kop moeten steken! Echt verschrikkelijk gewoon!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:32

Ik las het vandaag in het AD..het moetniet gekker worden!

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:48

Idd heel erg ik heb van zijn vader 2 jaar lang les gehad heb hem weleens gezien kende hem niet persoonlijk zit wel op dezelfde school iedereen was vandaag wel in shock

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:51

Mijn maag keert om van dit verschrikkelijk verdrietige bericht. Afschuwelijk en ik heb er geen woorden voor.
Het klinkt misschien hard, maar neergeschoten worden en voor een trein springen lijkt bij dit zoveel minder erg. (begrijp me niet verkeerd: ook dat vind ik vreselijk) Dit is gewoon afschuwelijk, te bedenken dat het hem niet gegund was deze aanval te overleven of althans op slag dood te zijn.

Dit vind ik echt afschuwelijk en het heeft me echt heel erg geraakt toen ik het hoorde. En zo jong nog.... Vreselijk. Ik heb er geen woorden voor.
Laatst bijgewerkt door Polivy op 10-09-07 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:51

tsja echt bizar, geen woorden voor Boos!

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:48

De man (41) die wordt verdacht van de moord op Thijs Geers heeft verteld waarom hij het heeft gedaan: hij heeft iets tegen militairen. Eigenlijk wilde hij een commando van een lokale kazerne vermoorden.

Hij had een heel plan: donderdag sliep hij in een hotel, vrijdag bracht hij de nacht door in de bosjes rondom de kazerne bij Roosendaal. Hij was daar op zoek naar iemand die hij wat kon aandoen. Toen dat niet lukte stelde hij zijn plan bij: hij wilde een overheidsdienaar vermoordden.

Zaterdagavond vermoordde hij Thijs Geers, een student van 22 uit Bergen op Zoom. Thijs zat in de wachtruimte van station Roosendaal, toen de man met een bijl naar binnen liep. Volgens de politie begon de man begon meteen op zijn slachtoffer in te hakken. Thijs overleed later op de avond in het ziekenhuis. De man is op het station gearresteerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 07:50

Het lijkt wel of alles steeds erger wordt, alsof geweld in de maatschappij thuis gaat horen. Deze dingen heb je in Amerika als normaal, ook al hier??? Wat moest die Amerikaan uberhaupt hier..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:54

russel schreef:
Het lijkt wel of alles steeds erger wordt, alsof geweld in de maatschappij thuis gaat horen. Deze dingen heb je in Amerika als normaal, ook al hier??? Wat moest die Amerikaan uberhaupt hier..

Hij woonde hier al een paar jaar geloof ik.

Wat vreselijk zeg, om zo aan je einde te moeten komen. De dader wordt onderzocht in het Pieterbaancentrum. Zou hij over een paar jaar als TBS-er weer buiten lopen?

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:19

Mooi dat ik dus zorg dat ik wél een overstap heb en niet zoals ik wel eens doe een half uur in Roosendaal moet wachten op een trein Scheve mond. Las het in de krant ja, in de trein, op weg naar Roosendaal Clown.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:23

mijn jaarclub genootje kwam dinsdag beetje over de zijk binnen vallen en vertellde dat die man die dood is haar oude leraar was. dus dat was wel appart. was voor haar ook wel poedersuiker want die zelfde dag was ook een andere jongen die ze kende overleden. dus dat was ff heckties geweest.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:28

Mijn zus (bedrijfleider bij de Aldi) wist mij gister te vertellen dat er bij de Aldi bijlen in de aanbieding zijn deze week....toeval...of niet ....

Lips are sealed

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:32

Over de verdachte:

Citaat:
Carlos H. naar P. Baan Centrum
door Yolanda Sjoukes

Woensdag 12 september 2007 - BREDA - De 41-jarige Amerikaan Carlos H. wordt zo snel mogelijk voor psychiatrisch onderzoek opgenomen in het Pieter Baan Centrum. Hij is gisteren door de rechter-commissaris op verdenking van moord in bewaring gesteld.

H bekende bij de rechter-commissaris wederom dat hij de 22-jarige Thijs Geers met een bijl heeft vermoord, zaterdag op het station in Roosendaal.

Carlos H. had commando's te lijf willen gaan uit protest tegen de oorlog in Irak. Zijn advocaat mr. Peter Gremmen: "Hij is tegen het Amerikaanse leger en alle legers in Europa die doden. Hij vindt het daarom legitiem een militair te doden."

H. postte eerst vergeefs rondom de Roosendaalse commandokazerne, waar volgens een defensiewoordvoerder niemand iets gemerkt heeft.

Op het Roosendaalse NS-station trof H. zaterdagavond bijna doel. Gremmen: "Hij zag twee militairen maar toen hij zijn bijl uit zijn tas had gehaald en er een T-shirt om had gewikkeld, waren zij al weg. Hij raakte in paniek en heeft daarna een willekeurig iemand aangevallen."

De verdachte heeft verklaard te lijden onder jeugdtrauma's. "Hij zegt dat zijn stiefvader een voorkeur had voor Hitler. 'Mein Kampf' stond bij hem thuis. In die sfeer is hij volgens hem opgevoed. Hij zegt dat hij mishandeld werd en dat hij rond zijn negende en tiende jaar stemmen in zijn hoofd hoorde."

Ook zou Carlos H. zijn stiefvader verdenken van moord op de jongere broer van Carlos H. , die volgens officiële lezing zelfmoord zou hebben gepleegd door zich met uitlaatgassen in een auto te vergiftigen.

Het motief van de dader - protest tegen de oorlog in Irak en Nederlandse steun - wordt voorlopig niet als een terroristisch motief beschouwd, laat een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding weten.

Carlos H. heeft gediend in de Amerikaanse luchtmacht en heeft daar volgens familie ontslag genomen. Hij verblijft sinds 2002 in ons land. De Amerikaanse ambassade wil geen commentaar geven op vragen over H. Van uitlevering aan de Verenigde Staten is geen sprake, zegt woordvoerster Martine Pilaar van het Openbaar Ministerie.

Vandaag beslist de rechter over verlenging van de gevangenhouding van H.

bron: http://www.bndestem.nl/binnenland/article1869415.ece

Ik was vanochtend heel even op het station en moest langs de wachtruimte, pff.. toch wel erg confronterend. Scheve mond Echt zo, zó triest dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:03

Diablo schreef:
russel schreef:

Hij woonde hier al een paar jaar geloof ik.

Wat vreselijk zeg, om zo aan je einde te moeten komen. De dader wordt onderzocht in het Pieterbaancentrum. Zou hij over een paar jaar als TBS-er weer buiten lopen?

Nou eigenlijk zwerft hier al een paar jaar, zonder vaste woon of verblijfplaats heb ik gehoord.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:13

achterlijke banketstaaf , dat doe je toch niet , tjees man die jognen was pas 22 jaar had nog een heel leven voor hem en men niet eens op slag dood nee hij heeft nog pijn moeten lijden ook asociaal gek gestoord .
wat kan mij het verotten wat hij vroeger heeft meegemaakt ? dat is in zijn eigen lang gebeurt in zijn eigen gezin en huis , pak dan je vader en hak die dood maar niet een osnchuldige 22 jaarige nederlander die hier gewoon totaal niks mee te maken heeft !

hier kan ik zo boos om worden he , maar ja heeft het nut nee ? want nederlandese regering blijft de buitnelanders maar hierheen halen , och ja ze zijn zo zielig en dergelijke , nou aan me hoela naast ons woont een armeens russisch gezin met 4 auto's en geen banen , allemaal de nieuwste van de nieuwste mobielene telefoons enz .
ze zijn weg omdat ze in hun eigen lang gezocht werden
ach joh zegt de nederlandese regering kom dan toch lekker hierheen ???

brrr

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:13

Ik reisde die avond met de internationale trein van Antwerpen naar Rotterdam, samen met een groep vrienden waarvan er twee op Roosendaal uit zijn gestapt.
We zagen wel veel politie en ambulances, maar wisten toen nog niet wat er gebeurd was.
Dat hoorde ik pas de volgende dag.

Zeer eng eigenlijk. Vooral omdat die vent dus gewoon een willekeurig persoon heeft gepakt.
Zeer triest voor de familie en vrienden van deze man. Huilen

En als ik mij bedenk dat, als wij eerder op Roosendaal geweest waren, die vent mijn vrienden had kunnen verwonden *bibbert*