Perfecte moord?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Perfecte moord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 12:44

Kan wel zijn eigelijk, want veel geven zichzelf aan anders zouden ze ook nooit gevonden worden

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:45

Lusitana schreef:
russel schreef:
Moord is altijd opzet en als er geen stille getuigen zijn (de materialen die de moord hebben medegepleegd) dan heb je alleen iets als uit het verhoor een bekenning komt. Maar ik denk dat er maar relatief weinig mensen zijn die zo pathologisch zijn dat ze het heel hun leven verborgen kunnen houden, nooit opvallen en nooit wroeging krijgen.

Ik geloof dat de zwakste schakel voor een perfecte moord, het geweten van de mens is.

Precies. Een slecht geweten doet een hele hoop met je gedrag. Als je iemand met een slecht geweten onder druk zet op z'n Amerikaans, dan hoor je binnen no-time zijn hele levensverhaal. Daarbij kan ik me niet voorstellen dat mensen met zichzelf kunnen leven als ze zoíets op hun geweten hebben.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:48

Marianne Vaatsra en dochter zijn eigenlijk 2 onopgeloste moorden. Wat dacht je van Nicky Verstappen, zijn moord is ook nog steeds niet opgelost. Vergeet niet dat CSI erg overdreven is (Amerikaanse televisie) een heleboel dingen zullen wel overeen komen, maar een heleboel dingen ook niet. Denk je nou echt dat wanneer je de dader oppakt hij dan netjes verteld waar, waarom en wanneer.
Als je op deze manier elke verdwijningszaak (vermiste kinderen) naloopt dan zijn er een heleboel onopgeloste moorden/verdwijningen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:53

Farouche schreef:
Ik denk dat de perfecte moord wel bestaat. Kijk naar Nathalie Holloway, stel dát ze dus dood is, dan is het een goed voorbeeld van de perfecte moord.

Je moet als moordenaar wel heel sterk in je schoenen staan en niet zelf raar gaan doen of je aangeven.

Dan neem ik aan dat het lijk ook gevonden is? Pling dus kunnen ze snel genoeg sectie verrichten om er achter te komen wat zich nou heeft afgespeeld.
Er zijn genoeg moordzaken die zolang duren en er zullen er ook vast genoeg zijn waar wij idd geen weet van hebben.

Verder maak ik een begin aan het boek dat Joran van der Sloot geschreven heeft over deze zaak,... ben benieuwd!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:55

Wat dat CSI betreft, bij forensisch onderzoek gaat het natuurlijk voornamelijk om bewijslast. En daarna zal inderdaad lang niet iedereen bekennen, maar met bewijzen op tafel breken er wel meer mensen dan zonder.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 12:58

Csi is overdreven in het uitvoeren van, één persoon doet werk van tien personen. Maar de zaken zijn wel hetzelfde

Die aflevering met die verbrandingsoven waarbij de lijken buiten lagen te ontbinden, die moord met die trap ook echt gebeurd
neem dat plus sensatie plus onmogelijk slimme mensen en snelle computers plus las vegas en je hebt csi

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:59

Nathalie Holloway is trouwens een zaak apart, daar dat iemand was die al vrij rebels eerder weggelopen was en nog wel eens de intentie gehad zou kunnen hebben om opzettelijk uit het leven van haar overbeschermende ouders te verdwijnen, wat ook mogelijk is. Niet alles wat weg is, is ook dood. Verder kán ze gewoon in zee verdwenen zijn na een ongeluk ofzo. Vissen laten niet veel over van zo'n snack.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:00

op Discovery Channel was zo'n serie over gepleegde moorden en hoe die waren opgelost. Iemand vond ergens naast een sloot/riviertje een stukje TEENNAGEL met DNA aan de hand daarvan werd het slachtoffer, de dader en de manier waarop duidelijk. Ze was doodgeslagen en ingevroren en geshredderd (machine die takken vermorzelt tot zaagsel)
Er was dus geen lijk, ook niet na het dreggen van de sloot. Maar gelukkig vond iemand dus wel iets.
Laatst bijgewerkt door Onali op 08-09-07 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:02

Ja het is echt onvoorstelbaar hoe ze van miniscule dingen een moordzaak op kunnen lossen,...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 13:09

Citaat:
De resten kunnen misschien gestoord worden na de dood. Omdat het bijvoorbeeld veel voorkomt dat moordenaar terug naar de plaats van misdaad keert. Dit kan een storing in de insecten ontwikkelingscyclus creëren; en de entomoloog kan dan de tijd van de dood determineren. Maar ook de datum dat de moordenaar is teruggekeerd.

De resten kunnen misschien verplaatst zijn na de dood. Van de plek waar de moord heeft plaatsgevonden tot de verstopplaats. Kunnen we zien dat sommige plaatselijk zijn voor de eerste omgeving en niet voor de tweede. Dat zal ons dan laten zien dat de resten zijn verplaatst. Maar het zal ons ook een indicatie geven van het type omgeving waar de moord heeft plaatsgevonden

Forensische entomologie het gebruik van insecten in het forensisch onderzoek katia vl Pling Clown altijd al willen doen ROFL

Een klein vliegje of kever kan zelfs een moord oplossen prachtig toch, dat er dan gerechtigheid kan komen

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:23

IndianLady schreef:
Marianne Vaatsra en dochter zijn eigenlijk 2 onopgeloste moorden. Wat dacht je van Nicky Verstappen, zijn moord is ook nog steeds niet opgelost. Vergeet niet dat CSI erg overdreven is (Amerikaanse televisie) een heleboel dingen zullen wel overeen komen, maar een heleboel dingen ook niet. Denk je nou echt dat wanneer je de dader oppakt hij dan netjes verteld waar, waarom en wanneer.
Als je op deze manier elke verdwijningszaak (vermiste kinderen) naloopt dan zijn er een heleboel onopgeloste moorden/verdwijningen.

Marianne vaatstra was niet die met de dochter.
Ik weet niet meer hoe dat meisje heette, maar die is toen wel opgelost (haar ex vriend had haar met een andere vriend van hem begraven in de duinen en omdat de vriend wroeging kreeg is het toen uitgekomen).
Nicky Verstappen klopt inderdaad, ook nooit opgelost.

En zoals ik al eerder zei... als je idd alles na gaat... het meeste haalt vaak niet eens de media.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:33

kan je nagaan hoeveel ik al weer vergeten ben. Dat is inderdaad met die vriend die aan kanker is overleden en die andere vriend die pas na de verjaring zn mond opendeed. Maar ik kan nog niet op de naam komen.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:46

20% van de moorden worden niet opgelost (volgens het Openbaar Ministerie in 2006). Ofwel: in één op de vijf is sprake van de perfecte moord Slim

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 17:47

ofterwel een tekort koming in forensisch onderzoek Tong uitsteken in belgie

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:49

even een gedachtenkronkel van mij....
stel je bent iemand met een heel clean verleden, geen strafblad, geen verkeersboetes, niets...
je vermoord iemand 200 km verderop, die je niet kent en nooit hebt gezien... ergens op een hele afgelegen plek, en niemand heeft je gezien...
vervolgens ga je weer naar huis...
wat zijn dan de aanknopingspunten? volgens mij valt zoiets bijna niet op te lossen...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:09

Ik voldoe aan je eisen Liezel Clown

Aanknopingspunten,... tja 200 km verderop kan ik ook een afgelegen plek zoeken waarbij ik toevallig langs een huis rijdt met doodlopende straatjes die het niet vertrouwen en mijn kenteken noteren en zo zijn er nog duizenden aanknopingspunten. Als een insect al een moord kan opdoeken tja,... ik denk dat het toch echt wel aan het licht komt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:12

Ik denk niet dat dat aan het licht komt.
Ze hebben geen DNA van je, hoe moeten ze dat dan ooit achterhalen?
Want je ging uiteraard niet met de auto, maar met de trein naar 200 km verderop en daar verder te voet Lachen Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 18:14

Liezel1 schreef:
stel je bent iemand met een heel clean verleden, geen strafblad, geen verkeersboetes, niets...
je vermoord iemand 200 km verderop, die je niet kent en nooit hebt gezien... ergens op een hele afgelegen plek, en niemand heeft je gezien...
wat zijn dan de aanknopingspunten? volgens mij valt zoiets bijna niet op te lossen...

Hmm dan moet je eerst zeggen hoe die persoon de moord heeft begaan
En wat voor moord dat het was, reden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:15

Reden, de perfecte moord doen Tong uitsteken

Iedereen in dit topic is nu verdacht Clown

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:24

mijn moeder heeft een pottenbakoven, kan tot 1400 graden....
Van de ratten en hamsters bleef niet veel over...

maar een mens in 1 keer zou niet passen. In stukjes wel Haha!

denk dat geen link met het slachtoffer belangrijk is, en dan zorgen dat het lijk "verdwijnt".
Mijn ex werkte bij de pakketten sorteer oliebol als bijbaantje, en hij had het er over dat je, als je gewoon willekeurig lichaamsdelen goed vocht en luchtdicht verpakt en die naar allemaal verzonnen en niet bestaande adressen over de hele wereld verstuurd dat men er dan ook niet normaal achter kan komen. Mits je natuurlijk zorgt dat jou vingerafdrukken niet te vinden zijn.

Ook even opletten dat je niet ineens 200 pakketjes verstuurd, maar via verschillende postkantoren verstuurd worden...
en als het even kan wel met de boot meelaten gaan, dan is het verder inhet ontbindings proces Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 18:30

botten vertellen ook geheimen, en dan naar niet bestaande adressen, als er dan één opengemaakt word zullen ze snel traceren naar de plek waar het van komt en je zo wel vinden

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:37

Liezel1 schreef:

Hoe wil je de voetsporen wissen en je geur die door speurhonden wordt opgepakt?
Als ze het lijk vinden, vinden ze jou. De perfecte moord heeft geen (rest van) lijk om mee te werken.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:38

Nagelbijten / Gniffelen Lijkt hier wel Cluedo Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:40

Gewone scapino/schoenenreus schoenen die veel verkocht worden, daar kunnen ze je toch niet op vinden?
Nog niet gedragen, dus geen afloop randen. Thuis ff in de wasmachine, weg zand van die plek Lachen
En speur honden? voordat het lijk gevonden is zit je thuis alweer CSI te kijken Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 18:40

jep, zoals industriele wc reiniger, maar dat gaat ook al niet meer op omdat je ingeschreven moet zijn bij aankoop, of je moet in een bedrijf werken waar je kan stelen