Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:russel schreef:Moord is altijd opzet en als er geen stille getuigen zijn (de materialen die de moord hebben medegepleegd) dan heb je alleen iets als uit het verhoor een bekenning komt. Maar ik denk dat er maar relatief weinig mensen zijn die zo pathologisch zijn dat ze het heel hun leven verborgen kunnen houden, nooit opvallen en nooit wroeging krijgen.
Ik geloof dat de zwakste schakel voor een perfecte moord, het geweten van de mens is.
Farouche schreef:Ik denk dat de perfecte moord wel bestaat. Kijk naar Nathalie Holloway, stel dát ze dus dood is, dan is het een goed voorbeeld van de perfecte moord.
Je moet als moordenaar wel heel sterk in je schoenen staan en niet zelf raar gaan doen of je aangeven.
Citaat:De resten kunnen misschien gestoord worden na de dood. Omdat het bijvoorbeeld veel voorkomt dat moordenaar terug naar de plaats van misdaad keert. Dit kan een storing in de insecten ontwikkelingscyclus creëren; en de entomoloog kan dan de tijd van de dood determineren. Maar ook de datum dat de moordenaar is teruggekeerd.
De resten kunnen misschien verplaatst zijn na de dood. Van de plek waar de moord heeft plaatsgevonden tot de verstopplaats. Kunnen we zien dat sommige plaatselijk zijn voor de eerste omgeving en niet voor de tweede. Dat zal ons dan laten zien dat de resten zijn verplaatst. Maar het zal ons ook een indicatie geven van het type omgeving waar de moord heeft plaatsgevonden
IndianLady schreef:Marianne Vaatsra en dochter zijn eigenlijk 2 onopgeloste moorden. Wat dacht je van Nicky Verstappen, zijn moord is ook nog steeds niet opgelost. Vergeet niet dat CSI erg overdreven is (Amerikaanse televisie) een heleboel dingen zullen wel overeen komen, maar een heleboel dingen ook niet. Denk je nou echt dat wanneer je de dader oppakt hij dan netjes verteld waar, waarom en wanneer.
Als je op deze manier elke verdwijningszaak (vermiste kinderen) naloopt dan zijn er een heleboel onopgeloste moorden/verdwijningen.
Liezel1 schreef:even een gedachtenkronkel van mij....
stel je bent iemand met een heel clean verleden, geen strafblad, geen verkeersboetes, niets...
je vermoord iemand 200 km verderop, die je niet kent en nooit hebt gezien... ergens op een hele afgelegen plek, en niemand heeft je gezien...
vervolgens ga je weer naar huis...
wat zijn dan de aanknopingspunten? volgens mij valt zoiets bijna niet op te lossen...
Liezel1 schreef:even een gedachtenkronkel van mij....
stel je bent iemand met een heel clean verleden, geen strafblad, geen verkeersboetes, niets...
je vermoord iemand 200 km verderop, die je niet kent en nooit hebt gezien... ergens op een hele afgelegen plek, en niemand heeft je gezien...
vervolgens ga je weer naar huis...
wat zijn dan de aanknopingspunten? volgens mij valt zoiets bijna niet op te lossen...