Alweer een tijd geleden dat ik de docu gezien heb, maar als ik eraan terug denk, denk ik altijd meteen aan dat meisje met die vagina en die moeder. Ik kon het eerst gewoon niet geloven hoe naief en beinvloed mensen kunnen zijn.
Je gaat je toch niet druk over je vagina

tenzij je er echt last van hebt en dan in fysieke zin, niet over je mentale gezondheid ten opzichte van je doos. Maar ik denk als je er niet werkelijk last van hebt, dat het cosmetisch ook echt wel goed zit met je doos.
rijoyco schreef:Ik vind haar aan de ene kant te ver doorschieten. Dat er reclame word gemaakt met mooie vrouwen, dat begrijp ik volkomen (die dove reclames spreken mij helemala niet aan bijv.) en dat mensen zich daar aan spiegelen ala. Maar je kan je zelf toch ook wel bedeken dat niet alles klopt wat je te zien krijgt. Modellen met een gladde huid, geen haartjes in het gezicht, één tint...dat KAN gewoon niet, ook niet als model. Gebruik even je gezond verstand en je gaat dat niet gebruiken al 'referentie'.
Het probleem is dat de menselijke hersens ingewikkelder in elkaar zitten dan alleen het gezonde verstand. Dan kun je nog zo slim zijn en nog zo op de hoogte van hoe het werkelijk in elkaar zit, het kan je onbewust wel degelijk beinvloeden. Daarnaast heb je soms gevoelens die je niet kan veranderen met je gezonde verstand. Heel extreem voorbeeld, maar anorexia personen weten na een tijdje vaak ook dat ze dom bezig zijn en niet dik zijn, toch spreekt hun gevoel anders wat dan vaak sterker is dan hun gezonde verstand die ze wel degelijk hebben.
Daarnaast zijn kinderen makkelijk te beinvloeden en naief. Die krijgen die beelden ook allemaal naar hun hoofd, lezen de Tina en de Fancy. Zij weten echt niet allemaal dat photoshop bestaat en wat er allemaal bewerkt wordt. Eigelijk zouden scholen moeten anticiperen en er meer over moeten vertellen.
Marketing vind ik vaak compleet doorgeslagen, eigelijk is photoshoppen in een reclame pure misleiding, maar dat mag allemaal en is natuurlijk ook moeilijk te controleren. Wat bladen betreft vind ik 'journalistieke' vrijheid belangrijker, maar voor mij hoeft het allemaal niet.