Kunst??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Re: Kunst??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:15

Tja wat is kunst... wat meerdere mensen hier al zeggen, iets is kunst zodra mensen het als zodanig bestempelen.

Wat dacht je van de Dali periode,, maatschappelijk totaal niet geaccepteerd toen wat Dali allemaal uitspookte, en toch werd het een (zeer populaire) kunststroming. En lachen we erom dat er toen zo moeilijk over gedaan werd.

Wat dacht je van Manet,, met de Olympia of Le Dejeuner sur L'herbe. Een groot schandaal was het in die tijd dat hij naakte vrouwen zo recht en zelfs uitdagend het publiek aan liet kijken. Kunnen we ons dat nu nog voorstellen? Dat dat schokkend zou zijn?

Ik denk dat dat hier ook het geval is. We zijn het niet gewend, vinden het luguber en schokkend. Maar wie weet...over 100 jaar lachen ze er misschien wel om.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:40

Moderatoropmerking:
[UK] is een fora voor creatieviteit op Bokt. Het voeren van dit soort discussies is natuurlijk prima, en juist goed om eens te praten over wat er zo al gedaan wordt. Echter leek het ons beter om dit naar [NM] te verplaatsen zo dat [UK] een plek blijft voor het plaatsen van je eigen creativiteit. [NM] is een prima plaats voor discussies.

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:29

Kandit nou ook niet echt kunst noemen. Beetje creapy als je je daar dagelijks mee bezig houdt.

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:31

bizar hoor. Vind het persoonlijk geen kunst.
Meer iets tegen proefdieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:13

Ik vind dit vies en lelijk. En geen kunst.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:20

Niet echt eh.. mijn smaak.
Natuurlijk is het kunst te noemen, maar dat wil dus niet zeggen dat het ook mooi is ..
Persoonlijk vind ik het luguber, niet veel meer dan dat.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:01

de dode vlinders zien er heel wta minder luguber uit, daarom zal iemand het sneller mooi vinden dan een opengereten dier

ik vind het wel wat hebben
die schedel vind ik dan weer geen fluit aan ,
kweetniet....vind het niet allemaal heel heftig ofzo ...een schaap in een blok resin of een ander dier in hars ...sja niet echt kunstig of spannend ofzo ...
doe dan echt iets met het dier ofzo .... of met onderdelen, voeg iets te ipv het alleen te conserveren
vind het kalf met de vijf poten en het lammetje etc meer in een medisch museum passen als expositie op afwijkingen bij voortplanting etc thuishoren

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:12

Ik heb het niet zo op dode dieren Bloos Maar buiten dat vind ik een deel van de expositie zeker kunst, de mensenschedel vind ik best wat hebben, al zou ik hem écht niet in mijn kamer willen hebben Tong uitsteken
Het kalfje met 5 poten vind ik geen kunst. Dat is niets van de kunstenaar zelf. Hij heeft hier (voor zover ik kan zien) niets aan veranderd, alleen opgehangen. Dat kan elke gek, en zoiets kom je ook gewoon bij het natuurmuseum tegen tussen andere opgezette dieren.
Die geit of wat het dan ook is vind ik wel weer kunst, daar heeft hij lang over nagedacht, zit een idee achter.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 15:08

Ik vind het lelijk, en geen kunts, maargoed dat is mijn mening Lachen

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:06

Ik vind het wél kunst en ook zeer interessant. Het gaat er bij kunst niet om of het mooi is maar de gedachter erachter. Als alle kunst mooi zou moeten zijn dan was er imo heel wat minder kunst geweest namelijk. Ik heb zoiets van als die dieren niet geleden hebben, why not? We eten ze toch ook?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:14

Daf schreef:
wat ik mij alleen afvraag: is dat aapje ook dood? Of is dit een vorm van dierenproeven waarvan een foto is genomen, want dan vind ik het verre van kunst, maar dierenmishandeling.

Dat is een schilderij he, die met dat aapje. Knipoog
http://mocoloco.com/art/archives/2005_04.php
Even naar beneden scrollen. Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:39

ik vind het wel degelijk kunst.. dat ís het nml. gewoon. kunst hoeft niet mooi te zijn om het kunst te kunnen noemen...
maar ik vind het ook verschrikkelijk,
en vooral de in stukken 'gehakte' koe vind echt echt vreselijk!

ik vind het een beetje respectloos, lijken tentoonstellen, alsof het van jou is.
maar het is wél kunst, het is ook interessant.
maar ook behoorlijk gestoord, en gruwelijk afschuwelijk.

(dat vind ik trouwens van alles wat hier staat, de vlinders, de dieren, dat schedel, en ook die dode mensen uit die andere tentoonstelling).. aan de andere kant, misschien was het voor de persoon die dat schedel heeft mogen dragen in zijn levens jaren, ook wel een eer om het duurste kunstwerk ooit te zijn...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:28

Ik vind het een mooie manier van uitbeelden hoe respectloos er vaak met dieren omgegaan wordt. Maar verder vind ik het niets, omdat het met echte dieren gemaakt is. Als hij het precies had nagemaakt dan had ik het geweldig gevonden. Ja

Ik teken zelf vaak uiteengereten dieren die aan haken hangen in een slachthuis, juist omdat ik er tegen ben. Of beesten die door mensen veel pijn lijden.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:52

vind het net zo kunstig als dat "werk" van die malloot die in gorinchem een nepbom heeft geplaatst als kunst object, Niet dus Hamer
vind het in alle opzichten respectloos Boos!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:19

Die foto op de voorlaatste link... Lijkt verdacht veel op een tafereel uit de film 'The Cell' met Jennifer Lopez.
Het dier is, zeg maar, in stukjes 'gehakt' en het staat in glas. In de film was dit een paard, het is echt net hetzelfde.

Dus dat ideetje lijkt me wel gestolen uit die film (of van iemand anders)

Verder vind ik het op zich wel kunst, kunst is nogal een breed onderwerp op zich, maar mij kan het allesinds niet bekoren.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:50

Ik vind het wel gaaf Ja ik zou het hier niet in de huiskamer willen hebben staan omdat de mensen dan al helemaal niet meer binnen durven te komen...
Verder vind ik het niet echt respectloos, zolang de dieren maar op een fatsoenlijke wijze zijn dood gegaan, natuurlijke dood of als ze ziek waren een spuitje oid.
Die tentoonstelling met mensen lichamen vind ik ook gaaf! Mooi toch om te zien hoe het menselijk lichaam in elkaar zit?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:54

Respectloos vind ik het zeer zeker niet. Hoe die dieren naar slachthuizen ed worden gebracht. Dát is pas respectloos.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:06

Tellie schreef:
Respectloos vind ik het zeer zeker niet. Hoe die dieren naar slachthuizen ed worden gebracht. Dát is pas respectloos.

en dat is weer n andere discussie Knipoog

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:10

Het gaat hier over tentoonstellen van de lichamen van dode dieren. Dat het onrespectvol is. Dan is het toch logisch dat ik daar zo'n weerwoord tegen geef om een punt duidelijk te maken. Ik kan moeilijk zeggen dat ik het niet zo is zonder een achterliggende gedachte te geven.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:47

Nickytje schreef:
Die foto op de voorlaatste link... Lijkt verdacht veel op een tafereel uit de film 'The Cell' met Jennifer Lopez.
Het dier is, zeg maar, in stukjes 'gehakt' en het staat in glas. In de film was dit een paard, het is echt net hetzelfde.

Dus dat ideetje lijkt me wel gestolen uit die film (of van iemand anders)

Verder vind ik het op zich wel kunst, kunst is nogal een breed onderwerp op zich, maar mij kan het allesinds niet bekoren.

daar dacht ik ook meteen aan ja!
ik wist alleen niet hoe die film heette..
maar inderdaad, hartstikke nagemaakt..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:53

The cell is uit 2000.

Some Comfort Gained from the Acceptance of the Inherent Lies in Everything (1996) multiple cows in a line head-to-tail, divided cross-sectionally into equal rectangular tanks of formaldehyde, equally-spaced, each containing about 3 feet of the animals.

Ik denk dat dit het beeld is waar jullie het over hebben. Deze is dus voor de film gemaakt.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:31

Tellie schreef:
The cell is uit 2000.

Some Comfort Gained from the Acceptance of the Inherent Lies in Everything (1996) multiple cows in a line head-to-tail, divided cross-sectionally into equal rectangular tanks of formaldehyde, equally-spaced, each containing about 3 feet of the animals.

Ik denk dat dit het beeld is waar jullie het over hebben. Deze is dus voor de film gemaakt.

Idd, bij deze dan mijn excuses Lachen Dan hebben ze de beelden uit deze film vast en zeker geïnspireerd op deze kunstenaar.
Ik vind het op zich niet onrespectvol, wel bizar dat een mens op zo'n ideeën kan komen. Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:55

tsja, zo had ik er nog helemaal niet bij nagedacht! maar idd, dat is best logisch Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:36

Het is een beetje hetzelfde als erg vinden dat er mensen zijn die paardenvlees eten. Waarom zou je geen paardenvlees eten als je wel vlees eet van andere boerderijdieren (want dat is het uiteindelijk).
Waarom zou men geen kunst mogen maken met dode dieren of mensen? Persoonlijk vind ik het wel mooi genoeg om in een museum te bekijken, niet mooi genoeg om aan te schaffen, op de vlindervleugetjes na, wat me op een idee heeft gebracht.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:48

Moeten we je nu gaan aangeven bij de dierenbescherming wegens het ombrengen van onschuldige vlinders? Nagelbijten / Gniffelen .