Mag dit zo maar in Nederland??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Mag dit zo maar in Nederland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:07

Is toch normaal Lachen
Daar heb ik nooit over nagedacht hoor, dat de vraag nooit in je gedachten is gekropen. En verder heb je recht om het artikkel te lezen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:33

susie1981 schreef:
Ik heb bericht gehad, en het mag dus wel.
Maar de informatie die ze verstrekken moet wel juist zijn.
Nu is dit niet helemaal het geval, maar men mag dus kennelijk gewoon een naam incl toenaam publiseren in de krant.

Toch blijf ik het vreemd vinden.

Topic van op slot!!

je kunt dan een rectificatie eisen van de telegraaf, dan plaatsen ze een excuus en verantwoordingskopje in de krant van de volgende dag met dat er een foute tekst stond...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:22

Duke schreef:
Het is anders als iemand van een delict beschuldigd wordt. Dan wordt vaak alleen de voornaam + eerste letter achternaam vermeld.

Dit wordt idd meestal gedaan, maar is niet wettelijk verplicht.

En ach, de Telegraaf...

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:08

Ik studeer journalistiek, en het mag inderdaad. De richtlijnen per krant verschillen, de Volkskrant zal nooit een anonieme bron vermelden behalve als het om een zeer ernstige zaak gaat en de Telegraaf grijpt alles aan wat 'ie kan maar zal altijd namen noemen, dit schept een soort sensatie en een vertrouwensband binnen het artikel [Dat de relatie van je vriend alleen 'hoi' en 'doei' was intresseert zo'n krant geen bal, als het maar gelezen word.] En de reden dat de krant de burgemeester wel alleen met de voorletter citeert is omdat hij een bepaalde autoriteit is waar dat bij gepast is.

Ik vind het trouwens totaal niet van belang dat de naam van je vriend genoemd word hier, wij krijgen geleerd dat wij hem in dit geval bijvoorbeeld 'de buurman van de ouders' genoemd.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:22

Dieuwke1989: als jij journalistiek studeert, mag je wel even extra op je spelling letten. Bloos! Nagelbijten / Gniffelen