eenzaam jongentje ( 6) belt de politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: eenzaam jongentje ( 6) belt de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:01

Sommige mensen hebben dan ook totaal geen verantwoordelijkheids gevoel... Ik hoop dat mams er wat van geleerd heeft.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:43

Yvonnelind schreef:
Sommige mensen hebben dan ook totaal geen verantwoordelijkheids gevoel... Ik hoop dat mams er wat van geleerd heeft.

Dat was ook het eerste wat ik bedacht, wáár is het verantwoordelijkheids gevoel! Van zulke mensen moet je -indien ze een ZEER goed excuus hebben- meteen helpen, desnoods kinderen ergens anders plaatsen. Niet normaal dit.

PDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:44

jee dan ben je echt niet goed als je je kind alleen thuis laat! zoo jong! echt erg..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:46

Zulke mensen horen geen kinderen te hebben, bah!
Er zijn zoveel mensen die kinderen willen en er goed voor zijn.. maar niet kunnen
En dan zijn er mensen die ze zo op de aardkloot werpen en ze als een pak melk behandelen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 17:57

laten we dan maar hopen dat hij via het uit huisplaatsen een liefdevol warm nest krijgt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:12

Dat het jongentje amper 6 is zegt al genoeg. Maar dat het eerste wat in hem opkwam toen mams weg was de politie bellen was zegt al helemaal dat dit kind helemaal hulpeloos is. Een 16-jarige kan je alleen laten, als die niet weet waar mams is dan belt ze wel naar mam zelf of oma of.. Alleen een 6-jarig kind heeft dus totaal geen besef wat het moet doen in die situatie. Ik mag er idd niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als dat jongetje plots ziek werd, of opstond en van de trap viel of...
Bah, er staat nergens bij waar de moeder was maar als die ook nog eens gewoon de bloemetjes aan het buiten zetten was heeft ze van moederschap al hélemaal niets begrepen .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:17

mijn sanne van net 9 is ook wel eens alleen thuis geweest, regelmatig zelfs, ook nachten.

maargoed ik vertel haar voor dat ze gaat slapen dat ik er waarschijnlijk niet ben en morgen zeker weer terug ben. Daarnaast woon ik in een soort van commune (met twee gezinnen in dezelfde boerderij) en kan mijn dochter binnendoor naar de benedenburen, waar ze kind aan huis is. Nog nooit problemen mee gehad, ik breng haar naar bed, vertel het haar nog eens...... en er is gewoon geen probleem. Mocht er wel een probleem zijn dan kan ze naar de buren, zonder dat ze naar buiten hoeft. En een telefoontje en ik ben er weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:25

Sorry kiwiko, maar ook dat vind ik niet kunnen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:27

Waarom niet?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:28

Wat ontzettend zielig voor dit jochie Verdrietig
Schandalig als je als moeder zo met je kind om gaat Boos!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:31

als het wel eens gebeurt, en je zorgt dat je kind goed ingelicht is, weet hoe en wat, en dat er iemand in de buurt is voor het geval dát (buren of oppas, dus ik vind kiwiko's verhaal helemaal niet erg eigenlijk, zeker niet omdat 6 of 9, al zijn het maar 3 jaar, een enorm verschil is).

Nu kunnen kinderen gekke dingen doen, maar de politie bellen? Dat lijkt mij toch een hulpkreet.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:31

Wat een onverantwoording! hoop dat die moeder zich flink schuldig voelt
Ik vind dat van KiWiKo opzich wel kunnen. Er is goed duidelijk gemaakt hoe en wat, en er is toch een oppas waar je zo bent en die 'r in de gaten kunnen houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:36

Omdat Sanne pas 9 is, ik vraag me af of je je realiseert als er iets gebeurt terwijl je er niet bent je Sanne wel kwijt kan raken. Is het je dat waard om snachts op pad te gaan?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:39

dat is toch inderdaad een soort van oppas kiwiko, ik neem ook aan dat je gewoon met een gerust hart weggaat dan ?!

van het jongetje....tja ik weet het niet, waar was moeders ? wat was de reden dat ie alleen is ?
natuurlijk is het nooit goed dát hij alleen thuis is maar ik vraag me altijd af waarom..
mijn kindjes zijn hooguit vijf minuten alleen binnen als ik de hond nog ff voor de deur laat piesen, kan me dan ook niet voorstellen dat deze moeder zomaar weg is gegaan...

daarbij vind ik het wel knap dat dat ventje de politie heeft gebeld, mijn oudste is ruim 5 nu maar die zou niet weten hoe het moet, hij kan wel bellen met mijn mobieltje maar dan alleen naar de laatste persoon die ikzelf gebeld heb daarvoor.

maar goed, ik zou het hele verhaal wel eens precies willen weten, zoals het er nu staat vind ik het erg onverantwoordelijk van de moeder en/of vader...

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:43

faye schreef:
Omdat Sanne pas 9 is, ik vraag me af of je je realiseert als er iets gebeurt terwijl je er niet bent je Sanne wel kwijt kan raken. Is het je dat waard om snachts op pad te gaan?

Ik ben het hier helemaal mee eens hoor. Ik vind het ook niet kunnen. Wat nou als er een inbreker komt? Ja sorry, maar je weet het maar nooit Knipoog

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:46

Och arm ding...
Hoe verlaten zal die zich hebben gevoeld dat hij van nood de politie heeft gebeld..

Vind het absoluut niet kunnen dat ouders hun kids hele nachten alleen laten terwijl ze zelf aan de zwier gaan.
Kids is iets waar je bewust voor kiest, en die verantwoordelijkheid moet je nemen...en anders de moeite nemen om een goede oppas te regelen zodat je kind zich nooit zo in de steek gelaten hoeft te voelen als dit menneke.

Zelfs als mijn kinderen binnendoor naar de buren zouden kunnen lopen zou ik het niet doen, niet om zelf in de bar te kunnen zitten.
Mijn eigen ego en lust tot mannen en drank gaat niet boven het welzijn van mijn kinderen.

Ook kinderen van 9 kunnen zich behoorlijk eenzaam voelen,al is de buurvrouw dichtbij.
Hoe zelfstandig en groot ze ook kunnen zijn, het blijven kinderen met behoefte aan geborgenheid en het idee dat er altijd iemand is waar ze op terug kunnen vallen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:49

Faye Lachen ik snap wel wat je bedoeld hoor, maar sanne is eerder van haar slaapkamer in de slaapkamer van de buren als in die van mij Lachen Lachen

Ze hoeft hier alleen maar een binnendeur door, die nooit op slot is. En uiteraard weten de buren dat ik er niet ben... en houden dus extra scherp de "ongewone" geluiden in de gaten, en als jij weet dat ik mijn buurman kan horen snurken, dan weet je denk ik wel genoeg Lachen

Sanne is inderdaad pas negen, erg jong! dat zeker..... maar ook gruwelijk zelfstandig.

Ik woon in een hele oude boerderij, waar mijn verzekering geen brandverzekering op wil geven......... dus mijn Sanne kan beter overweg met een brandblusser dan een aspirant brandweerman....... en ik gooi er inderdaad regelmatig goed geld tegenaan om dit te oefenen. Daarnaast kan ze uit alle ramen weg, ook uit ten treure geoeffend Lachen

Een ding staat voorop, als ze het niet zou kunnen zou ik het niet doen. Daarnaast vind ze het wel stoer zo alleen thuis Lachen het valt haar alleen wat rauw op haar dak dat de buuf altijd zo rond een uur of 9 komt vertellen dat ze nu toch echt, echt naar bed moet Lachen

Feitelijk heb ik dus gewoon een oppas, alleen die oppas zit in een andere kamer Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:50

Sophie2 schreef:
faye schreef:

Ik ben het hier helemaal mee eens hoor. Ik vind het ook niet kunnen. Wat nou als er een inbreker komt? Ja sorry, maar je weet het maar nooit Knipoog

hmzzz heeft inbreker het slecht, want hij moet toch echt eerst de oprijlaan van 150 meter op, dan langs de erfhond, en dan langs die twee honden van mij Lachen Lachen Lachen

arme inbreker Lachen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:52

ik vind het netjes hoor kiwi!
kan me voorstellen dat je meissie het wel stoer vind, ook om met de brandblusser aan de gang te gaan Haha!
die kent mijn oudste (van 5) nu ook al.

maarga je dan echt gewoon uit of moet je werken ?
want ik denk dat ik niet zo snel uit zou gaan...nou ja ik zou niet zo snel uitgaan, doe ik nu ook niet terwijl mijn oppasje bijna altijd wel kan en wil komen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:53

jacimatho schreef:
Och arm ding...
Hoe verlaten zal die zich hebben gevoeld dat hij van nood de politie heeft gebeld..

Vind het absoluut niet kunnen dat ouders hun kids hele nachten alleen laten terwijl ze zelf aan de zwier gaan.
Kids is iets waar je bewust voor kiest, en die verantwoordelijkheid moet je nemen...en anders de moeite nemen om een goede oppas te regelen zodat je kind zich nooit zo in de steek gelaten hoeft te voelen als dit menneke.

Zelfs als mijn kinderen binnendoor naar de buren zouden kunnen lopen zou ik het niet doen, niet om zelf in de bar te kunnen zitten.
Mijn eigen ego en lust tot mannen en drank gaat niet boven het welzijn van mijn kinderen.

Ook kinderen van 9 kunnen zich behoorlijk eenzaam voelen,al is de buurvrouw dichtbij.
Hoe zelfstandig en groot ze ook kunnen zijn, het blijven kinderen met behoefte aan geborgenheid en het idee dat er altijd iemand is waar ze op terug kunnen vallen.

en wat als ik nou gewoon moet werken, zodat ik mijn kindje haar kleertjes kan kopen? ik moet toegeven dat ik haar ook wel eens alleen heb gelaten om aan de zwier te gaan hoor, absoluut....... maarja, krijgt ze wel weer een vrolijke blije moeder voor terug Lachen Terwijl als ik in moet vallen ergens ik daar niet echt vrolijker van wordt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:59

kekaro schreef:
ik vind het netjes hoor kiwi!
kan me voorstellen dat je meissie het wel stoer vind, ook om met de brandblusser aan de gang te gaan Haha!
die kent mijn oudste (van 5) nu ook al.

maarga je dan echt gewoon uit of moet je werken ?
want ik denk dat ik niet zo snel uit zou gaan...nou ja ik zou niet zo snel uitgaan, doe ik nu ook niet terwijl mijn oppasje bijna altijd wel kan en wil komen.

Ik ga niet zo snel uit Lachen er zijn een aantal feesten waar ik naar toe MOET, vaak kan ze dan bij opa slapen Lachen en een heel enkele keer niet......

Toevallig had ik het twee weken geleden dat er iemand niet op een nachtdienst verscheen, en toen kon ik er zelf in..... dan maak ik haar wakker en zeg dat ik voor mijn werk weg moet........ en dan zegt ze heel lief "werk ze mamma, ik hou van jou, en zie je morgen weer"

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:00

Zo te lezen heb je goed overleg met je buren en is er iemand die de boel in de gaten houdt.
Het zou niet mijn keus zijn...maar goed, zoveel mensen, zoveel wensen he?

Ook ik werk me de pleuris en draai soms dubbele diensten om kleren en eten te kopen, dus daar ben je niet uniek in.
Is echter nooit een reden geweest om mijn kids alleen te laten 's nachts, of overdag.
Dat is een keuze die je zelf maakt, wordt je niet opgedwongen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:01

Ik zou er persoonlijk voor kiezen om haar dan bij de inwonende buren of hoe je het ook wilt noemen te laten slapen. Maar goed, bij jou is er iig iemand.
In het artikel klinkt het wel een beetje erg onverantwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:02

Ik ben het helemaal met jacimatho eens. En ik zou al helemaal mijn kind niet alleen laten om te gaan stappen. Maar goed, iedereen is daar anders in.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:05

ben jij ook alleenstaand dan?

@ urielle Lachen ik woon op 82 vierkante meter met Sanne, mijn buren wonen op 72 vierkante meter met zijn vieren Lachen Lachen geloof me weinig slaapplaats meer over Lachen Lachen

maar feit blijf inderdaad dat ze alleen thuis is........... ook al is het eigenlijk hetzelfde als toch niet alleen thuis Lachen