Achtjarig meisje rent 3500 kilometer door China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: Achtjarig meisje rent 3500 kilometer door China

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:14

Toekie schreef:
khirshanta schreef:
Nou... zoveel meisjes van acht die in twee maanden 3500 km afleggen hebben ze daar ook niet Lachen

Wat dacht je van al die arme kinders die vanaf hun derde gedrild worden om de wereld een ''mooie'' show voor te schotelen tijdens de opening van de Olympische Spelen? Misselijk

ja precies dat wou ik ook zeggen ja...

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:16

Ik vind het onwijs knap van dat meisje! Trotse pa zo te horen. Maar misschien niet helemaal goed.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 11:26

Echt knap van dat meisje! Maar ze is pas 8 man Nagelbijten / Gniffelen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:43

Op de een of andere manier krijg ik het gevoel dat ze dat arme kind volgestopt hebben met doping pijnstillers en andere narigheid.

Valeriie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:47

Dat is echt niet gezond, als ik dat kind was zou ik weg rennen voor die vader

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:55

Arm meisje Ach gut
Lijkt me echt niet gezond!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:25

3500 km klinkt niet echt geloofwaardig. Hoe lang heeft ze er over gedaan? (word niet vermeld?) Ik denk niet dat een kind van 8 dusdanig veel doorzettingsvermogen heeft om überhaupt 10 km te rennen, laat staan 3500 km.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:34

wat ik zo belachelijk vind is dat de mensen zo raar reageren (chinezen zelf) terwijl al die turnmeisjes daar ook al vanaf hun 3e suf getraind worden om op hun 14 mee te kunnen doen aan de OS.. en dat is wel gezond zeker

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:56

True, ik vind die chinezen allemaal een beetje van hun padje af op sport gebied. als je ziet hoe die kleine meisjes tussen 2 banken gestopt worden met op elke bank 1 been en dan maar naar beneden drukken zodat ze nog verder dan de split kunnen nee sorry hoor, dat is echt niet gezond

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:59

sport is toch gezond Clown

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:11

Valeriie92 schreef:
Dat is echt niet gezond, als ik dat kind was zou ik weg rennen voor die vader

Misschien deed ze dat al wel. Clown

Of ze nou echt die hele afstand in die tijd heeft afgelegd weet ik niet, ik was er niet bij (gelukkig), maar er zal in elk geval een kern van waarheid in zitten. Echt een helemaal broodje aap verhaal lijkt het me niet. Maareh... dat iemand een naar kuchje krijgt van verkeerd voedstel... dát lijkt me dan weer volslagen onzin. Hoe dan ook, ik zie zulke jonge kinderen altijd liever spelen, of spelenderwijs sporten, dan dat ze op commando van hun ouders zichzelf op een dergelijke manier schade toebrengen. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:15

Faelivrin schreef:
3500 km klinkt niet echt geloofwaardig. Hoe lang heeft ze er over gedaan? (word niet vermeld?) Ik denk niet dat een kind van 8 dusdanig veel doorzettingsvermogen heeft om überhaupt 10 km te rennen, laat staan 3500 km.

Lezen blijft moeilijk Ja
Cayenne schreef:
[i]Zelfs in China is met scepsis gereageerd op de bizarre hardloopverrichtingen van een 8-jarig meisje. Zhang Huimei volbracht een bijna twee maanden durende trektocht door China en legde rennend 3558 kilometer af. Dat berichtte de staatskrant Beijing News.

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:28

Nou, ik denk dat het wel mogelijk is. In oa Kenia rennen die kinderen vanaf hun 5e-6e levensjaar elke dag naar school en is die school soms wel 25 km weg. Dit doen ze met hun vriendjes en in de loop der jaren gaan ze steeds harder lopen zodat ze later van huis kunnen.

Daar komen ook al die top Keniaanse hardlopers vandaan. Dus ik denk dat dit best wel mogelijk is.

Enneh, sommige mensen beweren dat ze het op commando van haar vader doet maar niemand weet dat toch? Het is toch zijn woord tegen het woord van de anderen. Dus ik vind het ook een beetje fout om hier meteen die vader helemaal zwart te maken omdat wij ons niet kunnen voorstellen dat het 'leuk' is om 2 maanden lang dagelijks 60 km te lopen (en trouwens, ze kan ook gewoon rustig 10 km/h lopen, dan duurt 't elke dag 6 uur maar is het voor iemand met een zeer goede conditie best te doen lijkt mij. Neemt niet weg dat ze een bijzonder goede conditie heeft, maar theoretisch gezien is die 3500 km niet onmogelijk imo)

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:38

auk schreef:
True, ik vind die chinezen allemaal een beetje van hun padje af op sport gebied. als je ziet hoe die kleine meisjes tussen 2 banken gestopt worden met op elke bank 1 been en dan maar naar beneden drukken zodat ze nog verder dan de split kunnen nee sorry hoor, dat is echt niet gezond

Dit is nog niet eens zo extreem hoor, dat deden wij namelijk ook met turnen. Misschien dat zij het iets hard handiger doen maar echt erg vind ik het niet eigenlijk.
Ik vind het erger dat ze die kindjes echt 6à7 dagen per week weet ik hoeveel uur laten trainen en zij dus niet eens kunnen spelen enzo.