Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vanessa24 schreef:Volgens mij is het dus een combinatie van te veel hooi op de vork hebben qua dagindeling zowel voor de kinderen als voor de ouders en geen zin/ of geen tijd meer hebben om meer aandacht te besteden in de keuken.
runningkawa schreef:maar dan zijn er tussendoortjes in huis
Bij ons waren die er niet
In het weekend was er 1 zak chips voor ons 3en samen en kregen we snoep.
En door de week kon je water of ranja drinken, geen fris.
Lusitana schreef:Als je ouders werken voor jullie sporten en hobbies neem ik ook maar aan dat jullie niet het type kinderen zijn dat dik wordt van stilzitten... DAAROM zijn jullie niet dik. Het is dus niet zo dat kinderen dik worden omdat de ouders aan hun carriere denken, maar wat ze uiteindelijk dóen met de kinderen. Nogmaals, het gaat om het gebrek aan opvoeding en stimulering en daar ontbreekt het dus bij jullie niet aan xxappiexx en daarom zijn jullie niet dik.
Welshcobfan schreef:Als het om echt jonge kinderen gaat is het wel degelijk de schuld van de ouders: zij bepalen wat het kind krijgt. Maar ook bij pubers heb je als ouder ook zeggenschap in wat zij eten: zorg dat je geen vette dingen in huis hebt.
Welshcobfan schreef:Bovendien: als je vanaf de geboorte je kind al goed opvoed qua gezond eten (en dus zelf ook het goede voorbeeld geeft) dan zal het zelf later ook voor gezond kiezen.
Welshcobfan schreef:Ene kind heeft er wel aanleg voor, andere niet. Maar (uitzondering medicatie) ek pondje gaat door het mondje![]()
Als jij en je zusje veel actiever zijn dan je broertje, dan verbranden jullie veel meer. Je moet naar het patroon kijken: met gezond eten kom je er niet alleen
(mijn zus, broer en ik hebben allemaal wat ondergewicht, al ben ik nu wel redelijk op gewicht: onze stofwisseling is veel te snel)
Welshcobfan schreef:Hmm friettent op weg langs school kun je prima links laten liggen als je bent opgevoed zonder vette troep
Welshcobfan schreef:runningkawa schreef:maar dan zijn er tussendoortjes in huis
Bij ons waren die er niet
In het weekend was er 1 zak chips voor ons 3en samen en kregen we snoep.
En door de week kon je water of ranja drinken, geen fris.
Het kon mijn huis geweest zijn
xxappiexx schreef:Welshcobfan schreef:Hmm friettent op weg langs school kun je prima links laten liggen als je bent opgevoed zonder vette troep
Nu zeg jij eigenlijk dat we zijn opgevoed met vette troep?
Wat een onzin, ik kan een friettent idd makkelijk links laten liggen. Maar mijn broertje heeft daar meer moeite mee, gezellig even met wat "maten" een frietje pakken ofzo. Dat doet hijzelf, niet mijn ouders.
Yinari schreef:xxappiexx: feit blijft natuurlijk dat de ouders en opvoeding niet álles kunnen bepalen. Hij gaat dus met zijn vrienden naar de snackbar. Dat is óók een deel van zijn omgeving en je leert niet alleen van je ouders maar zeker ook van vrienden natuurlijk. Het hoort op dit moment bij zijn sociaal leven. Tsja, zie daar maar eens wat aan de doen als ouders zijnde.
Welshcobfan schreef:Neeheedat zeg ik niet
meer algemeen: als je thuis veel vette troep krijgt, ga je zelf ook makkelijker even een patatje halen.
Ik was en ben niet makkelijk beinvloedbaar als het om eten gaat, terwijl mijn vriendinnen elke pauze een sausijzen broodje en chips aten, at ik lekker mijn brood op
In de puberteit is men toch wat sneller beinvloedbaar, en hebben vrienden ook wel invloed op het gewicht (ik zou bv bij een dikke vriendin niet voorstellen om naar de mac te gaan).