Sjuimpje schreef:Wij hebben 4 honden, het gebeurt wel eens dat 2 daarvan mot met elkaar hebben waarop de andere 2 eens komen kijken wat er gebeurt en eventueel helpen.
Dat gaat dan gepaart met wat gemopper, geblaf of gejank maar daarbij heeft nooit 1 druppel bloed gevloeid.
Ik vind het niet normaal wanneer 2 honden samen een andere hond afmaken, dat is zover ik weet ook helemaal geen natuurlijk gedrag. Ik ken wel het fenomeen dat 2 of meer honden in een pack achter bijv. schapen aangaan, maar dat vind ik niet vergelijkbaar met het killen van een soortgenoot
Sjuimpje, bij jouw is het in de roedel. Maar nu 2 honden uit de zelfde roedel die in conflict komen met een vreemde hond. Mijn hond reageert nooit aardig naar vreemde honden, type angstbijter, dus de mijne is nooit los. Maar ik heb wel een probleem als er 2 honden die bij elkaar horen, los lopen en op mijn hond af komen galopperen. Dan roep ik, "Roep ze terug". Dan krijg ik als antwoord, "ze doen niks"

Zo hadden we hier een Mastinopup. Eigenaar type pitbullsmoking, plakplaatjes en matje, woont achter ons. Mastino loopt altijd los (ik zie hem trouwens niet meer), hond is niet onder appel. Komt bij mijn hond, mijn hond begint te grauwen, Mastino loopt helemaal mee. Roep ik hem, of hij zijn hond terug wil roepen. Krijg ik als antwoord, "De mijne is groter, dus die wint toch"!