Nederlanders massaal voor fusie met Vlaanderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Nederlanders massaal voor fusie met Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:31

pharagirlke schreef:
Katiavl; dan zou ik toch een koppige vlaming zijn en rustig mn eigen taaltje blijven doorspreken, geen haar op mn hoofd die er aan denkt om echt nederlands te gaan spreken Nagelbijten / Gniffelen

hahahahaha Haha! stel je voor. Denk zowiezo dat die fusie er niet inzit hoor Lachen

nederlanders willen gewoon de wereld overheersen, eerst belgie dan de rest Vork

Zou eigelijk niet willen weten waarom iemand naar belgie wilt, waarschijnlijk hebben ze gelezen dat we hier met kerstbomen en paaseieren aan naar het werk gaan Clown

'Het Antwerpse stadsbestuur stelt dat de neutraliteit in het gedrang komt als personeelsleden een kruis of een hoofddoek dragen', zegt Miri. 'Alleen ervaren wij dat enkel is opgetreden tegen de moslima’s. Als het stadsbestuur echt begaan is met de neutraliteit, dan mogen er geen kerstbomen of paaseieren meer komen op de werkvloer. Wij vragen een meldpunt voor alle overtredingen op de kledingvoorschriften.'
(bron: DS Online)

http://www.fantasycostume.net/fantasy/i ... ee8306.jpg

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:10

Tieneke schreef:
En waarom niet?

Ik vin et goe zoals het is, ik hou wel van mn landje, en aangezien we wonen in Vlaanderen en wallonie...

Ik vermoed dat moest vlaanderen bij nederland aansluiten, wallonie bij frankrijk aansluit, gezellig, id week in nederland en int verlof in frankrijk...

Laat voor mij maar belgie één blijven

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:13

Voor mijn part mag België ook 1 blijven, maar dan moet er wel schot in de zaak komen. We zitten nu al meer dan 70 dagen zonder regering en dat is een beetje... belachelijk Haha!

Nu gaat Leterme zijn ontslag aanbieden. Ok, denk ik dan. Maar what's next Haha! Het lijkt bijna een soap...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:15

Van mij mogen Vlamingen er bij hoor!
Hmm
Maar dan kan ik mijn belgische vrienden niet meer zo pesten denk ik Tong uitsteken

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:17

Laat maar komen, gezellig! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:24

Ik kies een zelfstandig vlaanderen.belgie heeft ook best een boel voordelen op nederland.
En Wallonië kost alleen maar geld,laat ze maar eens zien hoe ze het redden zonder de vlaamse euro's.Koningshuis krijgen ze er van mij gratis bij. Haha!
.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:27

kjoetie schreef:
Van mij mogen de vlamingen er gezellig bij hoor Haha! Als ze die vervelende fransozenbelgen dan maar niet meenemen Tong uitsteken Ligt dat nu aan mijn ervaringen, of zijn franstalige belgen gewoon veel onvriendelijker tegen buitenlanders? Op vakantie altijd hetzelfde verhaal, nederlandstalige belgen altijd supervriendelijk, franstaligen lomp en bot, zelfs als je je in het frans verstaanbaar probeert te maken..

Walen zijn niet persé onvriendelijk tegen buitenlanders, wel tegen Nederlanders. Hebben ze over het algemeen een hekel aan. Tegen Fransen en Vlamingen enzo zijn ze een stuk vriendelijker.

Voor mij mag België overgings ook splitsen. Maar dan wel zonder teveel gezever. Brussel als stadstaat. Antwerpen hoofdstad van Vlaanderen. (Of Brussel bij Vlaanderen, maar dat zal niet pakken, vrees ik Sigaar )
Maar niet bij Nederland. Zie ik weinig voordelen in.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:28

Tieneke schreef:
Voor mijn part mag België ook 1 blijven, maar dan moet er wel schot in de zaak komen. We zitten nu al meer dan 70 dagen zonder regering en dat is een beetje... belachelijk Haha!

Nu gaat Leterme zijn ontslag aanbieden. Ok, denk ik dan. Maar what's next Haha! Het lijkt bijna een soap...

Hebben we niet hetzelfde slot altijd.

Volgende week komt er een grote fraude uit, waarbij er een visa kaart gebruikt is voor een sleutelhanger te kopen voor eigen gebruik. Als gevolg daarop blijkt dat er een minister in een sociaal woning woont, waar hij geen huur voor moet betalen. Een jacuzi heeft staan en $$$$$$ in de maand verdiend.

Wanneer alle ogen daarop gericht zijn, vergeet men de regeringscrisis.
Publiceert een persbericht waarbij alle schuld van de crisis op magda dewaele word gebracht

En het verhaaltje is uit Clown

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:29

katiavl schreef:
Hebben we niet hetzelfde slot altijd.

Volgende week komt er een grote fraude uit, waarbij er een visa kaart gebruikt is voor een sleutelhanger te kopen voor eigen gebruik. Als gevolg daarop blijkt dat er een minister in een sociaal woning woont, waar hij geen huur voor moet betalen. Een jacuzi heeft staan en $$$$$$ in de maand verdiend.

Wanneer alle ogen daarop gericht zijn, vergeet men de regeringscrisis.
Publiceert een persbericht waarbij alle schuld van de crisis op magda dewaele word gebracht

En het verhaaltje is uit Clown

ROFL Yep, vive la Belgique!!!

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:35

pff, nee hoor, dan neem ik waarschijnlijk een of ander hollands accent over Haha!
Op zich, voor de paardensport zou het waarschijnlijk geen slecht plan zijn.
Maar voor de rest denk ik niet dat het een echte eenheid kan vormen.
Daarvoor zijn er teveel verschillen uit het verleden.

En, de fransozen, die zijn ook tegen de vlamingen niet altijd vriendelijk Cool
Maar ze horen er nu eenmaal bij...

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:11

katiavl; Whahahahaha Huilen van het lachen

Ik zou het raar vinden dat we nu samen gaan met Nederland, terwijl we zolang "gevochten" hebben voor onze onafhankelijkheid. En wat gebeurt er eigenlijk met de Oostkantons (Duitse deel dan Tong uitsteken )?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:33

LoreV schreef:
katiavl; Whahahahaha Huilen van het lachen

Ik zou het raar vinden dat we nu samen gaan met Nederland, terwijl we zolang "gevochten" hebben voor onze onafhankelijkheid. En wat gebeurt er eigenlijk met de Oostkantons (Duitse deel dan Tong uitsteken )?

Dat is net het plan, we doen alsof we maar een stom land zijn, met nog een debieler regeringsbeleid. We laten de hollanders geloven dat we niet zonder kunnen. Geven seinen dat we graag met ze zouden mengen.
Eerst geven we wallonie, alleen beseft nederland later dat dit niet met hun "bezuinigings" gedrag past.

Waarbij magda op een zonnige zomerdag een telefoontje krijgt van balkenende dat hij de oorlog verklaard.
Magda ontschuldig als altijd, verklaart dat ze van niets weet, en geeft de schuld aan de verloren papieren.
Waarbij balkenende zucht, de telefoon ophangt en naar stiefke belt.
Stiefke neemt op, en gaat akkoord. Laat alle mannen in belgie verzamelen om als soldaat op te treden.

--------------------------------------------------------------------------------

Twee dagen later staat stief in de expo:

Stief: Ieder battalion heeft een eigen naam, nummer drie steek even je hand op (alle inwoners van het oostkanton steken hun hand op)

Stief: Jullie zijn het belangrijkste deel an deze vergeldingsactie, we noemen jullie operatie "menselijk schild" magda zal jullie leiden.

Oostkanton inwoners: Blond

Stief: soldaten je moet wel onthouden dat jullie hevige verliezen zullen leiden, maar geef de hoop niet op; Batalion 14 steek je hand even op ? (alle vlamingen steken hun hand op)

Stief: kijk mannen jullie zijn operatie, verstop je achter de oostkantonners, jullie volgen batalion 3, maar alstublief zorg dat er geen gewonden vallen, zijn er nog vragen?

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:38

Ik ben tegen!!!
Waarom? Ik ga nu eindelijk in het buitenland studeren, moet natuurlijk niet verpest worden doordat belgie en nederland 1 zouden worden .
(Voor de duidelijkheid, ben nederlands, ga studeren in belgie)

Haha! Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:38

en een catfight dat dat wordt Haha!

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:16

Ik vind het wel grappig, Vlaanderen bij Nederland. Kan ik zeggen: 'ik ben Nederlandse en ex-Belgische'. Koningshuis van Nederland zou ik wel laten, ons koningshuis zal maar moeten gaan werken voor hun geld Vork . De Oostkantons mogen van mij meekomen, of we geven het als een cadeautje aan Duitsland?
Stel dat we gewoon onafhankelijk worden: liever Antwerpen geen hoofdstad. Nee, zou'k gelijk niet zo goed mee kunnen leven. (Niets persoonlijks hoor. Gewoon gevoelsmatig.)

Moest ik mogen kiezen, nog het liefste België behouden, maar dan met Walen die willen samenwerken (ipv op ieder voorstel 'nee' te zeggen Rolleyes ).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:21

Liever antwerpen dan brussel, zijn meer antwerpenaars die frans willen spreken, dan brusselaars die bereid zijn om nederlands te spreken.

ik wil wel robland Clown volgens mij zou het nog werken ook!

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Robland_Hymne

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:31

katiavl schreef:
Eerst geven we wallonie, alleen beseft nederland later dat dit niet met hun "bezuinigings" gedrag past.
*LOL*

katiavl schreef:
ik wil wel robland Clown
Jaaa Lovers

Iig geen Nederland x Vlaanderen samen voor mij.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:02

En dan zeggen ze dan dat nederlanders de buitenlanders allemaal eruit willen gooien, bieden we hier aan om de vlamingen te adopteren, wordt het nog niet gewaardeerd Clown

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:52

Nee, ik wil helemaal niet bij Nederland horen. We zijn nu in de meerderheid met 6 miljoen Vlamingen tegen 4 miljoen Walen (die nog zo moeilijk moeten doen :p ), als we dan plots volledig moeten luisteren naar 16 miljoen anderen zie ik niet zitten. Daarnaast vraag ik mij af als we door elke Nederlander wel zo verwelkomd worden (al zijn jullie wel zo lief hoor Lovers ), maar ik heb geen zin om in een land als een apart groepje behandeld te worden en me een beetje een buitenbeentje te voelen. Daarnaast zal ik mezelf altijd 'Vlaming' blijven voelen en nooit Nederlander (ik mag er niet aan denken mee te doen aan dat oranjegekte gedoe Huilen van het lachen ) Ik blijf veel liever moppen over onze noorderburen tappen met de vrienden Clown .

Vlaanderen onafhankelijk daar heb ik niets op tegen. De laatste tijd begin ik er zelfs meer voor te zijn Haha! . Maar ik ga er ook niet van wakker liggen als België nog honderd jaar verder blijft bestaan.

Tieneke schreef:
Ik haat veralgemenen, maar het is wel zo dat Brussel tweetalig hoort te zijn, maar het is allesbehalve zo. Alleen maar Frans.

Klopt ook. Vriendin van me studeert in Brussel, en in heel de omgeving is geen enkele apotheek te vinden waar er iemand ook maar een beetje Nederlands beheerst. Ze moest het dus maar in het frans proberen uit te leggen.
In het zesde middelbaar ben ik daar trouwens eens met klasgenoten door een franstalige mac-donalds kwees ongelofelijk bot behandeld geweest, alleen omdat ik Vlaams sprak. Daar wordt je dan ook niet echt vrolijk van Scheve mond .
Net als wij die naar Wallonië gaan en desnoods met ons handen en voeten frans spreken om het te kunnen uitleggen, maar het lijkt wel of elke Waal die ik hier ben tegengekomen niet eens te moeite doet om een beetje Nederlands te kennen, laat staan dat ze wat langzamer willen spreken zodat het verstaanbaarder is. Erg vervelend als zo iemand voor je staat te ratelen en verwacht dat jij wel hun taal beheerst omdat een landstaal is, maar zelf geen fatsoenlijk woord Nederlands kan produceren.

katiavl schreef:
ik vind ons koningshuis belachelijk, geef mij dat van nederland maar die zijn teminste niet zo stijf, en gewoon normale mensen.

Overspel, buitenechtelijke dochters, vader die buitenechtelijk kind niet wil erkennen, zoon met 'geldproblemen', rechtzaken over fraude, gebrekkig Nederlands, zoon die verbannen wordt van het ouderlijk huis, ontevreden ontslagen werknemers die boeken vol vuiligheid schrijven om het koningshuis in een kwaad daglicht te steken... lijkt me toch een normale familie Clown .
Moet wel nog even zeggen dat ik je vooruitzicht geniaal vind, en robland zie ik ook wel zitten Haha! Haha! .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:53

Niet antwerpen als hoofdstad Pomp dan ineens het koningshuis neer in het midden van de straatmadeliefjes op het falconplein. Clown

walen zijn overigens niet vriendelijker tegen vlamingen hoor daar heb ik iig nog maar bitter weinig van gemerkt.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:01

Had het er nog over mijn een van mijn Vlaamse vrienden Clown

Dan worden we met zijn allen Bellanders of Nederelgen Haha!

Maar nee, Goed, Vlaamderen bij Nederland, net zoals Fryslan ben je dan Vlaam zoals een Fries een Fries is. Beide Koningshuizen blijven gewoon bestaan, maar het word in iedergeval hetzelfde als de Nederlandse qua macht en politiek. Bea moet alleen even de boel delen met de andere Koning. Haha!

Ik vond in het geschiedenisboekje 'de Verenigde Neder Landen' helemaal niet zo verkeerd klinken hoor. Haha!

Maar zoals m'n vriend heel droog opmerkt: "In 1800 lukte het niet, waarom zou het honderd jaar later wel werken?" *LOL*

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:31

Nu even verhaal van een "arrogante" franstalige Belg ;D die wel in Nederland woont ... België moet bij elkaar blijven, want als de Vlamen en de Walen uit elkaar gaan, zul je alsnog hetzelfde probleem hebben wanneer Vlaanderen naar Nederland gaat en Wallonië naar Frankrijk. Beide partijen zijn te eigenwijs om ook maar toe te geven, dat zal niet veel anders worden wanneer beide partijen uitelkaar gaan en aan een ander land toegevoegd zal worden.
Beide partijen hebben gewoon zo hun vooroordelen, niet alleen Wallonië heeft schuld aan alle problemen, Vlaanderen net zo. Dus denk niet dat het veel op zal lossen, alleen de problemen verplaatsen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:33

Nathachou schreef:
Nu even verhaal van een "arrogante" franstalige Belg ;D die wel in Nederland woont ... België moet bij elkaar blijven, want als de Vlamen en de Walen uit elkaar gaan, zul je alsnog hetzelfde probleem hebben wanneer Vlaanderen naar Nederland gaat en Wallonië naar Frankrijk. Beide partijen zijn te eigenwijs om ook maar toe te geven, dat zal niet veel anders worden wanneer beide partijen uitelkaar gaan en aan een ander land toegevoegd zal worden.
Beide partijen hebben gewoon zo hun vooroordelen, niet alleen Wallonië heeft schuld aan alle problemen, Vlaanderen net zo. Dus denk niet dat het veel op zal lossen, alleen de problemen verplaatsen.

Van de geldstroom die naar wallonie gaat, kan iedere onafhankelijke vlaming een vila kopen Haha!

Zeg eerder wat zijn de voordelen van wallonia, is veel minder opschrijfwerk Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:34

Imo zijn het wel altijd de vlamingen die maar frans moeten praten. Scheve mond (ja vlamingen, niet vlamen)

En inderdaad, als het toen niet lukte, waarom zou het dan nu lukken, ze zullen niet zomaar onafhankelijk hebben willen worden of wel?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:34

pharagirlke schreef:
walen zijn overigens niet vriendelijker tegen vlamingen hoor daar heb ik iig nog maar bitter weinig van gemerkt.

Echt wel hoor. Ja En ze komen er zelfs voor uit.
Mijn familie heeft ook eigendom in Wallonie, in de Ardennen. Dus komen ook vaak in aanraking met de 'officials' zoals de boswachter, wijkagent enzo. Als die denken dat je Nederlander bent, doen die eerst wreed moeilijk. Tot je zegt dat je Vlaming bent. Draaien ze als de wind en kan plots alles. En bij pot en pint wordt daar ook het één en ander over zulke zaken verteld natuurlijk Knipoog