Prijzen in supermarkten gaan flink omhoog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chronos

Re: Prijzen in supermarkten gaan flink omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:14

Het ligt bij een bron... en dat is nl brandstof..

Omdat de dieselprijzen de afgelopen jaren alleen maar gestegen zijn is het nu voelbaar bij de consument.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:14

En ook de ziektenkosten gaan omhoog!
Vind je het gek als ze alle gezonde dingen maar duurder maken, dan leeft niemand straks nog gezond...

Kunnen we zeker nog harder gaan werken met een loon wat nooit stijgt en als het stijgt is het misschien met 0,02%
BELACHELIJK!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:27

Geweldig, zou er nu dan eindelijk een redelijke melkprijs komen voor de boeren? Lachen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:33

lundi schreef:
Niet alleen de boodschappen worden duurder,ook de ziektekostenverzekeringen zullen volgend jaar met minimaal 50 euro stijgen! Hamer

Aaah wat achterlijk zeg
Ze hebben zeker door dat ze er mee kunnen verdienen Koe

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:38

Ik ben benieuwd.... Ik hoop vooral dat de patat, de shag, de alcohol en chocola duurder worden in plaats van brood groente en zuivel..!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 20:50

Ziektekosten nog meer omhoog???
Nou, dat zal helemaal mooi worden zeg Scheve mond

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:59

Omdat men ziek wordt van al die ongezonde goedkope dingen Tong uitsteken

Sigaar

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:02

Citaat:
Geweldig, zou er nu dan eindelijk een redelijke melkprijs komen voor de boeren?

Oh, als dat toch eens waar was... dan had ik geen moeite met een prijsstijging! Maar gek genoeg lijkt het geld zelden bij de boeren terecht te komen... Boos!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:25

Inderdaad Nakisha!
Het zelfde geldt voor de graanprijzen!
Boeren zien er haast NIETS van terug!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:29

lundi schreef:
Niet alleen de boodschappen worden duurder,ook de ziektekostenverzekeringen zullen volgend jaar met minimaal 50 euro stijgen! Hamer

Nóg duurder? Met min. 50 euro?!?!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:53

tja, per week, per maand of per jaar ladyjoy, dat maakt nogal een verschil Knipoog

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:54

Ik nam meteen aan per maand.. dat is nogal veel!
Per jaar.. oke.. maar toch ook weer erg zonde..

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:08

Neee, het is volgens mij echt 50 per maand hoor!!!
Heb ik in de krant gelezen!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:12

Teeer.ng dat is echt achtelijk veel!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:15

Dat is toch te zot voor woorden! Ik werk 40 uur en mijn vriend waar ik mee samenwoon het zelf een bedrijfje. Maar als het zo door gaat, houden we geen spaarcentje meer over.
Ik ben het trouwens wel eens met de hogere zuivelprijzen mits de boeren daarvan profiteren. Zij hebben het de laatste jaren ook niet te breed gehad. Maar het wordt toch wel echt te gek met die zorgverzekeringen!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:16

dovish schreef:
Ik ben benieuwd.... Ik hoop vooral dat de patat, de shag, de alcohol en chocola duurder worden in plaats van brood groente en zuivel..!

De patat is al duurder ivm de slechte aardappeloogst van 2006...
Als ze die nu nog duurder gaan maken, kan de snackbar het wsl shaken.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:30

Nakisha schreef:
Citaat:
Geweldig, zou er nu dan eindelijk een redelijke melkprijs komen voor de boeren?

Oh, als dat toch eens waar was... dan had ik geen moeite met een prijsstijging! Maar gek genoeg lijkt het geld zelden bij de boeren terecht te komen... Boos!

En dan hoorde ik zo'n mannetje van de C1000 zeggen op de radio: "Ja, de boeren vragen meer voor hun melk. Niet de zuivelfabrieken, nee, het zijn de boeren die meer geld willen voor hun melk."

Hamer Stoom uit je oren Hamer Stoom uit je oren Wat een.... Geen fatsoenlijk woord voor over.

Mogen de boeren nu eindelijk eens wat verdienen? En dan nog... het leeuwendeel van de prijsstijging blijft aan de strijkstok der supermarktbazen hangen.

En mensen waar hebben we het over? Een paar centjes! Vlees en melk zijn amper in prijs gestegen de laatste jaren. Zeker in vergelijking met andere producten. Tien jaar geleden kocht ik voor 15 gulden nog een paardrijdekje... En dan was één genoeg. Tegenwoordig heeft ieder zelfrespecterend pennymeisje voor iedere dag een nieuwe kleur en ieder seizoen een nieuw set dekjes. Ik bedoel maar.... dan kunnen die paar rotcenten voor eten er ook nog wel bij. Wat zijn we toch een stelletje hypocrieten bij elkaar. Eten is één van de belangrijkste onderdelen van onze dagelijkse behoeften en daar willen we zo min mogelijk aan uitgeven. Vreemd hoor.

Bovendien stijgen de grondstofprijzen enorm omdat we de opkomst van de biodiesel hebben. Akkerbouwgrond heeft naast voedsel een tweede functie gekregen: biodiesel. Daarom stijgen de prijzen nu zo enorm omdat er veel akkerbouwgrond gebruikt (gaat) wordt(en) voor de dieselproductie. Dat gaat tenkoste van de voedselproductie, die dus duurder wordt. En ook dus vlees en zuivel, want vee krijgen krachtvoer, gemaakt van granen, te eten, dus ook dat werkt door in de prijs.

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:32

nou ik werk bij de appie en ik krijg idd geen opslag.. en kan je vertellen er gaan nog meer prijzen omhoog! slaat echt weer nergens op en dan blijft het 2 maanden zo en dan gaan de prijzen weer omlaag (dus terug naar de vorige prijs)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:37

De koeien brengen wel 2 euro per dag meer op Lachen ! Dus dat is al heel positief. Maar de prijsstijgingen komen ook door de slechte oogst he, patat gaat ook flink duur worden denk ik. Net zoals uien, dat is bijna allemaal verrot geoogst. En China heeft meer geld te besteden, en die halen alles uit Nederland.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:37

Duke schreef:
En mensen waar hebben we het over? Een paar centjes! Vlees en melk zijn amper in prijs gestegen de laatste jaren. Zeker in vergelijking met andere producten. Tien jaar geleden kocht ik voor 15 gulden nog een paardrijdekje... En dan was één genoeg. Tegenwoordig heeft ieder zelfrespecterend pennymeisje voor iedere dag een nieuwe kleur en ieder seizoen een nieuw set dekjes. Ik bedoel maar.... dan kunnen die paar rotcenten voor eten er ook nog wel bij. Wat zijn we toch een stelletje hypocrieten bij elkaar. Eten is één van de belangrijkste onderdelen van onze dagelijkse behoeften en daar willen we zo min mogelijk aan uitgeven. Vreemd hoor.

Nu heb je het idd over PENNYMEISJE. Dat zijn meestal geen studenten/starters of dergelijke.
Ik vind het ook leuk om af en toe iets nieuws voor m'n paard te kopen, maar als ik moet kiezen tussen die week geen eten en een nieuw dekje of andersom, weet ik het wel hoor.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:00

Ja, ja, dat snap ik, daarom zet ik er bewust pennymeisje. Ik weet dat diezelfde meisjes het geen moer kan schelen dat de melk duurder wordt. Maar het is om maar om even aan te geven hoe wij hier in Nederland soms langs elkaar leven. Aan de ene kant geven we geld uit als water, maar aan de andere kant is 1 euro per week meer betalen aan zuivel, teveel gevraagd.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:16

Dat snap ik. Maar als je thuis woont en nog jong bent, heb je natuurlijk ook minder te maken met geldproblemen/prijsverhogingen e.d.

Ik ben ook 'pas' 21 maar heb al een jaar samen gewoond en dan merk je wel hoe duur alles is. Dus dvd'tjes die we daarvoor eerst doodleuk elke week kochten, lieten we nu ook wel liggen.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:51

lundi schreef:

per jaar hoop ik???
alles is zo achtelijk duur hier echt heel vermoeiend

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:08

Per maand!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 00:52

lundi schreef:
Per maand!

Per jaar zeiden ze op de radio