Britse (18) ondergaat zesde abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Re: Britse (18) ondergaat zesde abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:59

Uit geloofsovertuiging zal het iig niet zijn.
Het is wel zo dat wij hier veel openlijker zijn dan in the UK.
Zal mijn engelse collega is vragen of ze hier mee info over heeft, altijd handig die contacten.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:02

Tssss tis wat, dit is te dom voor woorden.
Dat je dan nog niet denkt go ik ga eens aan de pil of zo.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:05

Ik heb stage gelopen in Engeland en heb daar echt met verbazing staan kijken naar mensen. Als we een avondje uit gingen dan was het "normaal" dat je met minstens 10 jongens of meer ging zoenen en liefst meer, sloten alcohol naar binnen goot en als meisje/vrouw zijnde in de meest hoerige outfit rond liep. Stond ik dan in mijn spijkerbroek en t-shirtje... Heb daar ook meerdere meiden ontmoet die inderdaad abortus hadden gehad en twee meiden van 16 (ik was toen 18) die al kinderen hadden van 2 en 3 jaar oud! Zij vonden dat doodnormaal. En een van de vaders (een jaar of 19) probeerde daarna vrolijk mij te versieren...dank je de koekoek!

Maar wat ik hier mee wil aangeven is dat het moraal heel apart is daar. In hoeverre het ligt aan sociale status, geld, voorlichting en leefomstandigheden weet ik niet, maar gezond nadenken is er niet bij!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:06

Maar goed, ze zal haar redenen er wel voor hebben, om zo iedere keer abortus te doen. Daar ben ik dan wel nieuwschierig naar.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:13

Tjee, moet je toch niet aan denken..
Voorbeeld van Moska verklaart een groot deel denk ik.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:17

44 vrouwen voor de 8ste keer? Wow! Wow! Wow! Wow!
Hoe dik is die plaat voor je kop!
Alsof je een wrat laat weghalen bij de huisarts.....

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:20

NoaC schreef:

Zelfs dat heb ik maar 1 keer laten doen Clown

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:26

Sim0ne schreef:
NoaC schreef:

Zelfs dat heb ik maar 1 keer laten doen Clown

Ik ook Clown

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:30

Ik denk dat de gekkekoeienziekte het een en ander heeft aangetast bij die meiden...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:33

Dit verteld mijn britse collega. Ik wist wel dat Rep. Ierland zo erg was, is ook een overvloed aan vrouwen, de mannen door hebben aan iedere vinger een vrouw bij wijze van spreke dan.

Unfortunately its normal – in UK we have the youngest mothers and highest abortion rates of Europe – they are all lower class – no education (cos they have not gone to school) and the council gives them free housing – this is down to a labour government!! No one will say or do anything because its against their human rights – everyone forgets the poor kids – they are that stupid they don’t take the pill or use condoms – UK is a mess and we are also full of polish people too and they are no better!!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:02

Wat ik hierboven lees komt me allemaal helaas heel erg bekend voor.
Ik heb 5 jaar in schotland gewoond, je wilt niet weten hoevaak ik meisjes mee heb moeten sleuren naar een kliniek voor de morning afterpil. Het is idd waar dat als deze meisjes uit gaan ze zo dronken mogelijk willen worden en daar wordt door de heren dankbaar gebruik van gemaakt.
Het is in en in triest, ik heb lettelijk klantgenootjes uit de goot kunnen halen en naar huis kunnen brengen omdat ze zo dronken waren dat ik ze vond met gescheurde kleding en ze totaal niks meer wisten.
Het zal je misschien verbazen dat dit om meiden ging die uit rijke gezinnen kwamen, goede opleiding kregen en niks te kort kwamen. Ik vraag me ook af in hoeverre er tegenwoordig drugs in het spel is, toen ik er woonde was dat net een beetje op komst.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:06

Jeetje....doe die meiden dan aan de pil ofzo Nagelbijten / Gniffelen voor de 6e keer een abortus is en pijnlijk en heel erg dom. Na 1 abortus dringt het zeker nog niet door dat je moet vrijen met voorbehoedsmiddelen!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:11

Mijn god! Wat voor een normen en waarden heeft die thuis meegekregen???

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:13

miep1979 schreef:
Dit verteld mijn britse collega. Ik wist wel dat Rep. Ierland zo erg was, is ook een overvloed aan vrouwen, de mannen door hebben aan iedere vinger een vrouw bij wijze van spreke dan.

Unfortunately its normal – in UK we have the youngest mothers and highest abortion rates of Europe – they are all lower class – no education (cos they have not gone to school) and the council gives them free housing – this is down to a labour government!! No one will say or do anything because its against their human rights – everyone forgets the poor kids – they are that stupid they don’t take the pill or use condoms – UK is a mess and we are also full of polish people too and they are no better!!

Laatst sprak ik een lerares uit de UK en zij vertelde vrijwel hetzelfde als het stuk in het Engels hierboven (behalve dan over de Polen, en het is ook niet allemaal 'lower class'). De voorlichting in de UK (zowel thuis als op school) laat over het algemeen ook erg te wensen over, vertelde zij. Je zou het een combinatie van factoren kunnen noemen - helaas.

Max schreef:
Wat ik hierboven lees komt me allemaal helaas heel erg bekend voor.
Ik heb 5 jaar in schotland gewoond, je wilt niet weten hoevaak ik meisjes mee heb moeten sleuren naar een kliniek voor de morning afterpil. Het is idd waar dat als deze meisjes uit gaan ze zo dronken mogelijk willen worden en daar wordt door de heren dankbaar gebruik van gemaakt.
Het is in en in triest, ik heb lettelijk klantgenootjes uit de goot kunnen halen en naar huis kunnen brengen omdat ze zo dronken waren dat ik ze vond met gescheurde kleding en ze totaal niks meer wisten.
Het zal je misschien verbazen dat dit om meiden ging die uit rijke gezinnen kwamen, goede opleiding kregen en niks te kort kwamen. Ik vraag me ook af in hoeverre er tegenwoordig drugs in het spel is, toen ik er woonde was dat net een beetje op komst.

Yup, wat ik al zei: het is idd niet alleen maar lower class.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:17

in èèn woord;; DOM

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:22

Ik denk het ook niet nee...
Absurd..

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:57

Ik heb een half jaar in Wales gewoond vanwege een stage en heb me daar toen ook verbaasd over de vele tienermoeders die daar rondlopen. In de stad zag je om de paar meter meiden van een jaar of 18 met buggy's, kinderwagens en dikke buiken. We (klasgenootje en ik) hebben ons toen echt afgevraagd of ze wel voorlichting geven op de scholen daar.

Zes abortussen vind ik gewoon echt absurd. Waar ben je dan in godsnaam mee bezig?

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:40

Goh, hoe kunnen ze dat nou doen..

Waarom beseffen die meiden zich niet na één keer abortus dat het een fout is geweest, dat ze niet hun dingen veilig gedaan hebben..

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:01

GreyHorses schreef:
Ik heb een half jaar in Wales gewoond vanwege een stage en heb me daar toen ook verbaasd over de vele tienermoeders die daar rondlopen. In de stad zag je om de paar meter meiden van een jaar of 18 met buggy's, kinderwagens en dikke buiken. We (klasgenootje en ik) hebben ons toen echt afgevraagd of ze wel voorlichting geven op de scholen daar.

Zes abortussen vind ik gewoon echt absurd. Waar ben je dan in godsnaam mee bezig?

De meiden daar laten zich vaak zwanger maken omdat ze dan een huis toegewezen krijgen voor zichzelf, dat is voor hun de manier om aan hun thuis situatie te ontkomen.
Jammer, want ze zullen geen studie gaan volgen en hun kinderen krijgen precies weer dezelfde "lower class" normen en waarden mee en zullen waarschijnlijk dus ook niet proberen om later hogerop te komen..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:10

ik mijn ogen is dat kind later geen kind waard.. oke 1 keer kan gebeuren.. 2e keer superstom maar ja.. maar 6 keer??!!
weet je hoeveel mensen er op de wereld zijn die GEEN kinderen kunnen krijgen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:51

Toen ik drie weken geleden geopereerd werd lag er een meisje naast me die al voor de derde keer een abortus had gehad. Ze zal niet veel ouder dan 18 geweest zijn. Het komt ook hier voor.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 03:04

Ik ben 20 en nog niet zwanger! Wauw ik mag trots zijn op mezelf als ik dit zo lees!
Eierstokken eruit, zou inderdaad niet verkeerd zijn! Ik zou als moeder bij de 2de abortus overweging ook echt zeggen van ja dit is de 2de keer, eigen schuld dikke bult, nu moet je maar leven met de GEVOLGEN (voor het leven)....

Maar jeetje, 6 keer. Massamoord.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 03:59

Ongelovelijk 6 keer Verward Verward.. Ik ben benieuwd wat er allemaal achter zit..

Maar ja zoals eerder gezegt dan denk je dat ze uit een goed milieu komen echt maar vaak liggen daar geen grenzen ze mogen en kunnen altijd maar doen en laten. Dus waarom zouden ze dan niet met jan en alleman het bed in duiken om het zo te zeggen hoe er dan waarschijnlijk gedacht wordt. Nu wil ik niet alle kinderen met een familie met geld tegen de borst stoten maar je ziet het vaak zo toch gebeuren.

Net zoals een kind wat aan weet ik veel hoeveel regels moet voldoen van de ouders en ja dan worden ze 18 en dan is doei pap en mam nu ben ik volwassen : in andere woorden FEESTEN MAAR.. met alle gevolgen van dien.

Eierstokken eruit zou ik nou niet meteen bepaald zeggen. Om het tijdelijk de boel wat af te sluiten ok.. maar om iemand nu kans een kind te krijgen voor de rest van zijn leven te ontnemen.. nee daar ben ik het niet mee eens..

Voorlichting voorlichting voorlichting.. Wat er nog steeds te weinig is.. Druk zulke meiden maar eens met de neus op de feiten! Laat ze maar eens zien wat er kan gebeuren daarna of wat er van hun (kan) wordt.. En dan heb ik het niet alleen over roekeloos seks gedrag maar ook drugs, alcohol ect, ect..

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 04:17

phoeh lastig Ik vindt dit zowel voor dat meisje als voor het ongeboren vruchtje/kindje heel erg, Ik geloof niet dat je op je 18e voor de lol 6 keer abortus gaat doen.
Zoizo tijd dat daar de voorlichting etc beter word

Verder kan en wil ik eigenlijk geen conclusies trekken omdat het een EENZIJDIG verhaal is en wellicht wel wat overtrokken. (leer mij inet kennen en kranten kunnen er ook wat van Telegraaf etc vaak onbetrouwbare bronnen waar men iets van overneemt.)

Zou dat meisje zelf haar verhaal vertellen zonder schroom en dat de abortussen gepleegd zijn wegens onveilig vrijen omdat ze geen zin heeft in condooms pil of wwhatever of omdat al dr vriendinnen het ook doen mogen ze van mij haar steriliseren, Dan is zet idd niet waard ooit mama te worden.

Maar ik (en niemand hier) weet haar beweegredenen waarom zou ze niet 6 keer verkracht kunnen zijn ?? Weten wij veel wat er bij haar gebeurt? dus laat ik een oordeel buiten beschouwing.

Wel vindt ik dit heeeeeeeeeel erg triest!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 04:27

Oscar schreef:
Je geloof je oren en ogen toch niet he, als je zoiets leest?
't Is bijna niet te bevatten
Ik vraag me af wat het verschil maakt met Nederlandse vrouwen. Zou dat alleen een kwestie van voorlichting zijn?
Weet iemand toevallig hoe die verhouding in Nederland ligt?
Ik weet dat het aantal abortussen hier relatief een stuk lager ligt, maar heb geen idee hoeveel lager.

http://www.monitor.nl/ziek.html?http:// ... _3388_.htm

d.d. oktober 2006:

Citaat:
Vandaag kwam de Inspectie voor de Gezondheidszorg met het jaarrapport betreffende zwangerschapsonderbrekingen, met daarin de cijfers over 2005. Voor wie het hele rapport wil lezen: www.igz.nl/33986/ 2006-10_ Jaarrapportage_Wet_1.pdf

Een paar in het oog springende cijfers en conclusies:

Het aantal abortussen stabiliseert, en bedraagt thans plm 33.000 per jaar, waarvan 4.200 bij vrouwen die niet in Nederland wonen. Dat laatste cijfer bevestigt de daling in het abortustoerisme die sedert 1980 is ingezet (toen waren er 19.000 abortussen bij in Nederland woonachtige vrouwen, tegen meer dan 36.000 bij "toeristen"). Het aantal abortussen bij vrouwen die in Nederland wonen blijft "hangen" op ongeveer 29.000. Het aantal tienerabortussen (10-19 jaar) blijft dalen en bedraagt 15% van het aantal abortussen.

Het abortuscijfer daalde licht van 8,7 naar 8,6. Dat wil zeggen dat 8,6 van elke 1000 vrouwen in de leeftijd van 15-44 jaar in 2005 een abortus onderging. De abortusratio steeg echter. De abortusratio geeft aan de verhouding tussen het aantal door abortus beeindigde zwangerschappen en het aantal uitgedragen zwangerschappen. Op elke 1000 uitgedragen zwangerschappen (levendgeborenen) waren er 153 abortussen. Vertaald in het percentage van alle zwangerschappen die door abortus eindigen, komt men dan op 13,3%, ofwel bijna een op de zeven. De stijging wordt vooral veroorzaakt doordat het aantal levendgeborenen opnieuw daalde, en wel van 200.297 in 2003 naar 187.884 in 2005.