Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NoaC schreef:Alsof je een wrat laat weghalen bij de huisarts.....
Sim0ne schreef:NoaC schreef:Alsof je een wrat laat weghalen bij de huisarts.....
Zelfs dat heb ik maar 1 keer laten doen
miep1979 schreef:Dit verteld mijn britse collega. Ik wist wel dat Rep. Ierland zo erg was, is ook een overvloed aan vrouwen, de mannen door hebben aan iedere vinger een vrouw bij wijze van spreke dan.
Unfortunately its normal – in UK we have the youngest mothers and highest abortion rates of Europe – they are all lower class – no education (cos they have not gone to school) and the council gives them free housing – this is down to a labour government!! No one will say or do anything because its against their human rights – everyone forgets the poor kids – they are that stupid they don’t take the pill or use condoms – UK is a mess and we are also full of polish people too and they are no better!!
Max schreef:Wat ik hierboven lees komt me allemaal helaas heel erg bekend voor.
Ik heb 5 jaar in schotland gewoond, je wilt niet weten hoevaak ik meisjes mee heb moeten sleuren naar een kliniek voor de morning afterpil. Het is idd waar dat als deze meisjes uit gaan ze zo dronken mogelijk willen worden en daar wordt door de heren dankbaar gebruik van gemaakt.
Het is in en in triest, ik heb lettelijk klantgenootjes uit de goot kunnen halen en naar huis kunnen brengen omdat ze zo dronken waren dat ik ze vond met gescheurde kleding en ze totaal niks meer wisten.
Het zal je misschien verbazen dat dit om meiden ging die uit rijke gezinnen kwamen, goede opleiding kregen en niks te kort kwamen. Ik vraag me ook af in hoeverre er tegenwoordig drugs in het spel is, toen ik er woonde was dat net een beetje op komst.
GreyHorses schreef:Ik heb een half jaar in Wales gewoond vanwege een stage en heb me daar toen ook verbaasd over de vele tienermoeders die daar rondlopen. In de stad zag je om de paar meter meiden van een jaar of 18 met buggy's, kinderwagens en dikke buiken. We (klasgenootje en ik) hebben ons toen echt afgevraagd of ze wel voorlichting geven op de scholen daar.
Zes abortussen vind ik gewoon echt absurd. Waar ben je dan in godsnaam mee bezig?
Oscar schreef:Je geloof je oren en ogen toch niet he, als je zoiets leest?
't Is bijna niet te bevatten
Ik vraag me af wat het verschil maakt met Nederlandse vrouwen. Zou dat alleen een kwestie van voorlichting zijn?
Weet iemand toevallig hoe die verhouding in Nederland ligt?
Ik weet dat het aantal abortussen hier relatief een stuk lager ligt, maar heb geen idee hoeveel lager.
Citaat:Vandaag kwam de Inspectie voor de Gezondheidszorg met het jaarrapport betreffende zwangerschapsonderbrekingen, met daarin de cijfers over 2005. Voor wie het hele rapport wil lezen: www.igz.nl/33986/ 2006-10_ Jaarrapportage_Wet_1.pdf
Een paar in het oog springende cijfers en conclusies:
Het aantal abortussen stabiliseert, en bedraagt thans plm 33.000 per jaar, waarvan 4.200 bij vrouwen die niet in Nederland wonen. Dat laatste cijfer bevestigt de daling in het abortustoerisme die sedert 1980 is ingezet (toen waren er 19.000 abortussen bij in Nederland woonachtige vrouwen, tegen meer dan 36.000 bij "toeristen"). Het aantal abortussen bij vrouwen die in Nederland wonen blijft "hangen" op ongeveer 29.000. Het aantal tienerabortussen (10-19 jaar) blijft dalen en bedraagt 15% van het aantal abortussen.
Het abortuscijfer daalde licht van 8,7 naar 8,6. Dat wil zeggen dat 8,6 van elke 1000 vrouwen in de leeftijd van 15-44 jaar in 2005 een abortus onderging. De abortusratio steeg echter. De abortusratio geeft aan de verhouding tussen het aantal door abortus beeindigde zwangerschappen en het aantal uitgedragen zwangerschappen. Op elke 1000 uitgedragen zwangerschappen (levendgeborenen) waren er 153 abortussen. Vertaald in het percentage van alle zwangerschappen die door abortus eindigen, komt men dan op 13,3%, ofwel bijna een op de zeven. De stijging wordt vooral veroorzaakt doordat het aantal levendgeborenen opnieuw daalde, en wel van 200.297 in 2003 naar 187.884 in 2005.