Wilders wil Koran verbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Re: Wilders wil Koran verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:16

Senja_x schreef:
Ik heb beide boeken gelezen en ik kan wel in de stelling komen van Wilders. In Mein Kampf staat keurig vermeld hoe Hitler zich wil ontdoen van de joden omdat deze untermensh zijn. In de koran staat in dezelfde bewoordingen hoe je anders gelovigen moet gaan opruimen en overheersen en moet behandelen.

Dit zou dus betekenen dat als de Koran geen religieus boek was dit dus wel verboden zou moeten worden en nu het onder het kopje religieus wordt geplaatst mag het dus gewoon gezegd worden.

Wilders wil geen verbod op de koran maar aantonen dat het belachelijk is te accepteren dat er volgens dit boek geleefd moet worden. Wie namelijk niet naar de letter van dit boek leeft is geen goed moslim.

Er is al een rassenhaat aanklacht maar dat slaat weer eens helemaal nergens op, een moslim is geen ras. Discriminatie is het ook niet want waarom zou je geen kritiek mogen hebben op wat er in de koran staat. Ik mag toch ook kritiek hebben op de bijbel.

Afgod

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:16

ik heb ook de bijbel en de koran gelezen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:17

Meissielief, heb je ook een eigen mening hierover?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:19

ik ben het met senja eens het klopt wat ze zegt , maar in de bijbel staan ook dingen die niet helemaal van deze tijd zijn, het is maar net hoe de lezer het leest , alleen beetje apart dat de bijbellezers niet zoveel opschudding veroorzaken als de koranlezers

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:20

meissielief schreef:
ik ben het met senja eens het klopt wat ze zegt , maar in de bijbel staan ook dingen die niet helemaal van deze tijd zijn, het is maar net hoe de lezer het leest , alleen beetje apart dat de bijbellezers niet zoveel opschudding veroorzaken als de koranlezers

Karin bedoeld of je ook écht een eigen mening over het onderwerp hebt i.p.v. dat je het met andere mensen eens bent.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:23

xKatleentjex schreef:
Ik vraag me af: heeft iemand hier al eens echt de Koran zèlf gelezen? Wat vond je ervan? Vond je dat er echt zo duidelijk oproepen tot haat instonden (die je in de bijbel trouwens ook wel zou kunnen terugvinden), of moet je echt zelf interpreteren?

Ik heb nog nooit eentje vastgehad. Het lijkt me wel eens interressant om te doen, dan weet je tenminste beter waarover je praat Lachen .

Ik heb de koran gelezen, alle dingen waarmee gegooid wordt staat er alleen suggestief in. Alleen homosexualiteit wordt letterlijk veroordeeld.
Dat gedoe over de Jihad etc: je moet veel fantasie hebben om dat er uit te halen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:24

Kunnen we Wilders ook verbieden...??

Wat probeert die man nou te doen..?? Inspelen op onderbuikgevoelens om de populaire jongen uit te hangen? Dit begint griezelig veel op Pim Fortuin's ideeen t.o.v. buitenlanders te lijken... die wilde het verbod op discriminatie toen schrappen. Bah.

Dit soort lui zijn gevaarlijk... ik hoop echt dat hij zélf de politiek uitstapt, voor hij straks ook moet onderduiken voor bedreigingen... want hij vráágt er gewoon om...

Hoe dom kan een man zijn...
Laatst bijgewerkt door Nakisha op 08-08-07 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:24

EvaloveSandy schreef:
meissielief schreef:

Karin bedoeld of je ook écht een eigen mening over het onderwerp hebt i.p.v. dat je het met andere mensen eens bent.

als je eens goed leest dan zie je dat ik haar mening deel , waarom zal ik het dan zelf nog een keer typen Knipoog

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:26

Grappig dat deze man, met zeer bijzondere meningen over de Islam en wat mensen wel en niet mogen doen, nou net met Mijn Kampf aankomt... Schijnheilig

*Rolt met de ogen, negeert de om aandacht kraaiende idioot en groet haar Marrokaanse buurman alvorens ze verder gaat met haar leventje.* Rolleyes

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:30

meissielief schreef:
als je eens goed leest dan zie je dat ik haar mening deel , waarom zal ik het dan zelf nog een keer typen Knipoog

Het is IMO wel erg gemakkelijk om steeds met Afgod te reageren, maar dat zal dan wel aan mij liggen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:32

dat denk ik wel of ik nou Afgod of mee eens typ
maakt weinig verschil , ik ga niet een heel verhaal typen wat op het zelfde neerkomt

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:51

Senja_x schreef:
Ik heb beide boeken gelezen en ik kan wel in de stelling komen van Wilders. In Mein Kampf staat keurig vermeld hoe Hitler zich wil ontdoen van de joden omdat deze untermensh zijn. In de koran staat in dezelfde bewoordingen hoe je anders gelovigen moet gaan opruimen en overheersen en moet behandelen.

Dit zou dus betekenen dat als de Koran geen religieus boek was dit dus wel verboden zou moeten worden en nu het onder het kopje religieus wordt geplaatst mag het dus gewoon gezegd worden.

Wilders wil geen verbod op de koran maar aantonen dat het belachelijk is te accepteren dat er volgens dit boek geleefd moet worden. Wie namelijk niet naar de letter van dit boek leeft is geen goed moslim.

Er is al een rassenhaat aanklacht maar dat slaat weer eens helemaal nergens op, een moslim is geen ras. Discriminatie is het ook niet want waarom zou je geen kritiek mogen hebben op wat er in de koran staat. Ik mag toch ook kritiek hebben op de bijbel.

Mee eens. Ik maak zelf vaak genoeg opmerkingen over dingen die in de bijbel staan. Heb vaak genoeg kritiek op streng gelovige christenen etc. Als ik soms mensen bij een programma van de EO zie dan denk ik ook..Mensmensmens Gaaaap
Dat heeft niets met rassendicriminatie te maken of iets dergelijks. Dat is gewoon een mening hebben over iets. Waarom zouden mensen hun mening niet mogen uiten over boeken als de Koran? Wilders zet ons daarmee niet aan tot het zaaien van haat, spoort ons niet aan tot "rassen discriminatie tegenover de islamitische bevolking". Hij laat gewoon weten wat hij fout vind. Wij moeten zelf weten wat we met die informatie doen.

Ik vind het zelf eng om op tv te zien dat al die mensen alles in de ban van Allah en de koran doen. Ze doen álles wat hun geloof hun opdraagt te doen. Dit doordat ze gedwongen worden. Doen ze dit niet worden ze vermoord/verstoten/komen ze in de hel enz. Dan zijn ze een slechte moslim.
Een broer kan zelfs zn eigen zus vermoorden als ze voor het huwelijk sex gehad heeft. Dit alleen omdat de koran het verbied.

Boeken die mensen aanzetten tot dit soort gruwelijkheden vind ik maar niets.
Ik vind het goed dat hier eens over gesproken wordt. Maar of dat kán in Nederland? We mogen o zo veel vrijheid van meningsuiting hebben. Maar het loopt echter vaaak uit de hand. Ik ben benieuwd wat voorn rellen hieruit voort gaan komen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:52

Dan hoef je helemaal niet te reageren. Alleen een quote en ikoontje is onzin en tegen de regels.
Mijn eigen m,ening: Het is en beetje maf om een boek te gaan verbieden. Een boek kan gezien worden zo men het wil. er zijn ook moordenaars die een moord nadoen uit een boek. Meteen alle boeken maar verbieden dan. In de tien geboden staat ook dat je geen ander geloof mag aanhangen. Het probleem is extremistische bewegingen, mensen die anderen opjeunen uit naam van weet ik het wat. Maar daarvoor hoeven ze niet persee met de Koran te zwaaien.
Verder heeft iest verbieden er nog nooit voor gezorgd dat het er ineens niet meer was. Het enige gevolg zal zijn dat het illegaal er nog is en nog meer gewenst/aangehangen wordt.
De problematiek in Nederland zit veel dieper dan de oppervlakte of het bestaan van een boek.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:55

o0marije0o schreef:
.
Een broer kan zelfs zn eigen zus vermoorden als ze voor het huwelijk sex gehad heeft. Dit alleen omdat de koran het verbied.

Hier in Portugal mocht in de tijd van de dictatuur een man zijn vrouw verkrachten en vermoorden, omdat Salazar het zei. En dat was dus in de zeventiger jaren pas voorbij, die dictatuur. En het heeft tot 2002 geduurd voordat de vrouw wettelijk beschermd werd en er worden nog maandelijks zo´n vijf vrouwen omgebracht door hun partner of ex en dan heb ik het nog niet over de mishandeling die men overleefd en incest etc. Dat dus allemaal in moderne tijden in een KATHOLIEK (99% !)land, waar de hele moslim kwestie nog niet bestaat.

Het slechte zit in de MENS, niet in een boek.

(en de partij voor de vrijheid staat zeker voor alleen vrijheid voor christelijke blanken ofzo?)

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:12

Een van de grootste onzin verhalen is wel de leugen dat Islam vrede zou betekenen.

Islam betekend "Onderwerping".

Onderwerping aan God pas dan zal er vrede zijn. En voor wie nog steeds gelooft dat Islam een vredige en tolerante religie is, hier wat citaten uit de koran:

Koran 2:191 - “And kill them wherever you find and catch them. Drive them out from where they have turned you out; for Al-Fitnah (polytheism, disbelief, oppression) is worse than slaughter.”

Koran 8:7 - “Allah wished to confirm the truth by His words: ‘Wipe the infidels out to the last.’”

Koran 8:12 - “I shall terrorize the infidels. So wound their bodies and incapacitate them because they oppose Allah and His Apostle.”

Koran 8:39 - “So, fight them till all opposition ends and the only religion is Islam.”

Koran 8:59 - “The infidels should not think that they can get away from us. Prepare against them whatever arms and weaponry you can muster so that you may terrorize them. They are your enemy and Allah’s enemy.”

Koran 8:67 - “It is not fitting for any prophet to have prisoners until he has made a great slaughtered in the land.”

Koran 9:5 - “When the sacred forbidden months for fighting are past, fight and kill the disbelievers wherever you find them, take them captive, torture them, and lie in wait and ambush them using every stratagem of war.”

Koran 33:26 - “Allah made the Jews leave their homes by terrorizing them so that you killed some and made many captive.”

Koran 5:17 - “Verily they are disbelievers and infidels who say, ‘The Messiah, son of Mary, is God.’”

Koran 2:61 - “Humiliation and wretchedness were stamped on the Jews and they were visited with Allah’s wrath.”

Koran 5:51 - “Believers, take not Jews and Christians for your friends. They are but friends and protectors to each other.”

Koran 5:72 - “They are surely infidels who blaspheme and say: ‘God is Christ, the Messiah, the son of Mary.’ But the Messiah only said: ‘O Children of Israel! Worship Allah, my Lord and your Lord.’”

Koran 59:14 - “The Jews are devoid of sense. There is a grievous punishment awaiting them. Satan tells them not to believe so they will end up in Hell.”

Koran 74:31 - “We have appointed nineteen angels to be the wardens of the Hell Fire. We made a stumbling-block for those who disbelieve and We have fixed their number as a trial for unbelievers in order that the People of the Book may arrive with certainty, and that no doubts may be left for the People of the Book, those in whose hearts is a disease.”

Koran 9:29 - “Fight those who do not believe in Allah or the Last Day, who do not forbid that which has been forbidden by Allah and His Messenger, or acknowledge the Religion of Truth (Islam), (even if they are) People of the Book (Christians and Jews), until they pay the Jizyah tribute tax in submission, feeling themselves subdued and brought low.”

Koran 4:55 - “Sufficient for the Jew is the Flaming Fire!”

Koran 5:73 - “They are surely disbelievers who blaspheme and say: ‘God is one of three in the Trinity for there is no Ilah (God) except One, Allah. If they desist not from saying this (blasphemy), verily a grievous penalty will befall them—the disbelievers will suffer a painful doom.”

Koran 3:85 - “If anyone desires a religion other than Islam, never will it be accepted of him; and in the Hereafter He will be in the ranks of those who are losers.”

Dit zijn geen suggestieve teksten uit de koran. Ik heb er even een paar gekopieerd. Elke moslim dient naar de letter van de koran te leven doet die dat niet dan is die geen goed moslim.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:32

Er werd eerder gezegd dat de bijbel net zo gruwelijk is als de koran. Dit klopt inderdaad de Christenen waren ook geen lieverdjes maar inmiddels heeft 99% het oude testament openlijk verworpen vanwege deze gruwelijkheden echter iets dergelijks gaat niet op voor moslims. Daarentegen wie niet leeft volgens de koran is geen goed moslim is wat ingewikkelder dan dat het zo lijkt. De Koran kan op verschillende manieren geinterpreteerd worden radicaal/minder radicaal etc... Veel moslims (kijk maar eens op http://www.ontdekislam.nl) verwijten elkaar geen goed moslim te zijn, het lijkt er dus op dat ze zelf niet weten wat dat het is en dat ze weinig tolerant zijn naar moslims die op een andere manier met hun geloof om gaan.
Maar om nog even iets te zeggen over Wilders, deze man wil gewoon aandacht en ik denk inderdaad dat hij niks weet van moslims en hoe zij leven behalve dan als er iets negatiefs op te merken valt.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:38

vera23 schreef:
ben benieuwd hoe lang hij nog zal leven Bloos erg gewaagd .. voor de tijd van nu kan hij wel extra veiligheidsm mannetje omzich heen laten lopen Bloos

wat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn natuurlijk Knipoog

Dit was precies wat ik ook dacht, namelijk, volgens mij wil hij dood maar het niet zelf doen..

Jeetje die man is totaal de weg kwijt krijg ik de indruk. En die noemt zich nog Partijleider (toch?) van partij van de VRIJheid

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:43

xKatleentjex schreef:
Ik vraag me af: heeft iemand hier al eens echt de Koran zèlf gelezen? Wat vond je ervan? Vond je dat er echt zo duidelijk oproepen tot haat instonden (die je in de bijbel trouwens ook wel zou kunnen terugvinden), of moet je echt zelf interpreteren?

Ik heb nog nooit eentje vastgehad. Het lijkt me wel eens interressant om te doen, dan weet je tenminste beter waarover je praat Lachen .

Ik wil ook best de Nederlandse vertaling van de Koran eens lezen hoor. Lijkt me best een mooi boek. Vind ik de Bijbel ook maar die volg ik toch ook niet letterlijk... Ik geloof best dat er meer is op hemel en aarde maar ik laat me echt niet wijsmaken dat mensen die oprecht en eerlijk door het leven gaan van een ander geloof dan het Christendom zullen branden in de hel zoals veel dominees je proberen wijs te maken.

Binnen de Koran heb je gewoon net als binnen het Crhistendom veel verschillende stromingen. Ik ben van mening dat alle extremen gevaarlijk zijn. Op het moment dat je jezelf vanwege je geloof verheven voelt boven een ander die een ander geloof aanhangt moet je imo je toch ernstig eens gaan afvragen of alles in je bovenkamer nog wel op een rijtje zit.

Ik verdenk Dhr. Wilders van het laatste. Die heeft alles in zijn bovenkamer niet helemaal op orde imo.

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:47

[quote="Senja_x"]Een van de grootste onzin verhalen is wel de leugen dat Islam vrede zou betekenen.

Islam betekend "Onderwerping".

Onderwerping aan God pas dan zal er vrede zijn. En voor wie nog steeds gelooft dat Islam een vredige en tolerante religie is, hier wat citaten uit de koran:

Heb een tijd in het midden oosten gewoond, en heb nog nooit zulke aardige en vredige mensen gekend als de arabieren (moslims).
Het is gewoon triest wat Wilders zegt, aangezien hij niet eens zou weten hoe een koran er uit ziet.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:49

Wat Lusitana zegt, het slechte zit in de mens, niet in een boek, daar kan ik ergens wel inkomen. De Koran heb ik niet gelezen, de Bijbel wel. In beide boeken zullen vast en zeker haatdragende dingen staan die misschien zelfs aanzetten tot geweld. Maar allereerst komen die boeken uit een heel andere tijd, en ten tweede snap ik dan niet dat het grootste deel van de moslims/christenen/welk geloof dan ook zich wél kunnen gedragen. Ook die gelovigen leven naar hun heilige boek, echter zijn dat hele normale mensen. Steeds een klein groepje verpest het voor de rest. Dat ondersteunt volgens mij het idee dat het slechte in de mens zit die het boek leest, niet in het boek.

Beetje vaag beschreven zie ik nu, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel. Knipoog

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:52

Wilders heeft jullie nu waar hij je wilt hebben.. er word over gesproken.. allemaal media aandacht! Dat hij deze uitspraken doet is complete waanzin je kunt zo'n boek niet verbieden. Je kunt ook moeijlijk de bijbel gaan verbieden..
Aan de andere kant heeft wilders wel gelijk over een aantal dingen. het gaat soms te ver. Homo's die het ziekenhuis ingeslagen worden omdat ze homo zijn. Moslims die meer dood dan levend zijn, omdat ze meer nederlands zijn dan moslim.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:58

Tuurlijk gaat dat te ver, neem aan dat de meesten van ons dat vinden. Maar daar zijn andere (betere) oplossingen voor dan de oplossingen van Wilders. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:02

JustBepr0ud schreef:
vera23 schreef:
ben benieuwd hoe lang hij nog zal leven Bloos erg gewaagd .. voor de tijd van nu kan hij wel extra veiligheidsm mannetje omzich heen laten lopen Bloos

wat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn natuurlijk Knipoog

Dit was precies wat ik ook dacht, namelijk, volgens mij wil hij dood maar het niet zelf doen..

Jeetje die man is totaal de weg kwijt krijg ik de indruk. En die noemt zich nog Partijleider (toch?) van partij van de VRIJheid

maar het is te gek voor woorden dat er nooit iets over de koran gezegd mag worden. Als een persoon dergelijke dingen over de bijbel zegt hoeft deze niet voor zijn leven te vrezen. En dat maakt de islam voor mij een gewelddadig geloof, en kan ik me , zeker gezien bovenstaande quotes uit de koran, ergens wel in zijn stelling vinden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:04

Trieste is dat Wilders weer volop in de belangstelling staat en, lang leve bokt, dat onder dit topic ook nog een reclame met link van hem staat.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:05

Waar ik niet op geklikt heb, mwoehahaha Haha! *trots op zelf*