Mkz in Groot-Brittannië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nicky

Re: Mkz in Groot-Brittannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:36

Inderdaad dichtbij, hopen dat het niet zo als 2001 wordt. Wat ik overigens altijd een trieste gebeurtenis vind, is dat alles moet worden afgemaakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:37

Idd
OP zich wel mooi dat ze er meteen flinke maatregelen in treffen.
Wel vervelend voor de boeren. Maar het is te hopen dat het geval in GB op zichzelf staat en kan het vervoersverbod ook snel weer opgeheven worden.

Is het wel naar hier gekomen is het te hopen dat ze zo flink erger kunnen voorkomen.

Maar was het in voorgaande jaren met die ziektes niet veel eerder in het jaar en zou het met het slechte weer het virus kapot gaan??
Of ben ik nu in de war?

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:39

Ik hoorde het vanochtend op de radio bij het werk, hoop echt dat het niet zo erg word als in 2001. Wij mochten toen niet op de club lessen en kregen elk in ons eigen 'disctrict' les met andere uit dat gebied. Toen mocht dr ook niemand op me verjaardag komen omdat wij op een boerderij wonen.. Vork

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 15:44

hmm geen idee volgens mij was het toen winter (maart)

Voor ons is het eigenlijk best wel een beetje drama dat het vervoersverbod is ingevoerd, wij hebben nl een melkveebedrijf met meer dan 140 koeien.

maar beter een vervoersverbod dan dat het hier uit breekt.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:45

ik heb het gister ook gehoord ja op het nieuws en lees hier net dat stuk op nu.nl over vervoersverbod..
idd fingers crossed dat het niet overslaat... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:46

Ik meende ook eind maart begin april

edit:
21 maart lees ik nu ergens

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:50

Yep, eind maart kocht ik mijn paard, maar kon hem niet ophalen vanwege het vervoersverbod. Op 5 april werd dat verbod even opgeheven en hebben we met een rotgang Duncan opgehaald uit Brabant, dag er op was het vervoersverbod weer van kracht tot ergens in mei. In mei ben ik toen naar Engeland geweest, toen we terugkwamen was het vervoersverbod opgeheven en kon ik eindelijk buiten gaan rijden met m'n peerd Haha!

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:50

Gatverdamme...dat is echt balen... Laten we hopen dat het aan de andere kant van het water blijft en dat die boeren daar niet al te zwaar getroffen worden. Dat ze het hoofd boven water kunnen houden (dat is ook al een beetje een nare zin gezien de afgelopen maand...)
Als het goed uitbreekt dan zullen veel boeren dit denk ik niet kunnen trekken financieel maar ook wel emotioneel.
Tsja...voor ons ruiters is het ook niet leuk, maar voor die boeren veeeeelen malen erger.

We zullen maar heel hard gaan duimen!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:11

Ik hoop dat het zich niet verspreid... zowel voor de boeren als voor de beesten.
Maar hoe zit het met de paarden die dag en nacht buiten staan tussen de oneven hoevige?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:22

een paard kan wel drager van de ziekte zijn maar het niet zelf krijgen

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:26

Maar als je paard dan tussen die dieren staan (koeien schapen geiten enz) of de buren hebben die wordt jou paard toch ook geruimt of zie ik het verkeerd?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:49

denk niet dat paarden kunnen besmetten, anders was er voor hun nu toch ook vervoersverbod?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:54

Oneeee!!!
Vorige keer had ik net 3 dagen voor het vervoersverbod een Paard bij Ria hekkert uit Wijhe gehaald...In de driehoek bij Olst/Ommen (waar de elende begon) naar onze pensionstal toe....juist op een melkveehouderij. Ik heb toen echt 3 weken met samengeknepen billen gezeten Ziek Mochten inderdaad niet naar ons paard...maar dat vond ik echt het minste van alle problemen.

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:55

Tiffany schreef:
Maar als je paard dan tussen die dieren staan (koeien schapen geiten enz) of de buren hebben die wordt jou paard toch ook geruimt of zie ik het verkeerd?

nee paarden hoeven niet geruimd te worden! hier een stukje daarover uit 2001 Knipoog

http://www.kwpn.nl/php_apps/nieuws_alg_ ... alg_id=910

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:57

Marigold schreef:
denk niet dat paarden kunnen besmetten, anders was er voor hun nu toch ook vervoersverbod?

paarden kunnen dus wel drager zijn van het virus! daarom mochten ze ook niet van het erf af! maar nu geldt die regel nog niet, kan nog komen Huilen
Laatst bijgewerkt door jessie34 op 04-08-07 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:57

Marigold schreef:

paarden kunnen wel degelijk besmetten als ze nou contakt met het virus hebben slaat het ook op paarden maar het uit zig niet als mkz, hoogstens een dipje maar ze kunnen het zeker wel versprijden

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:58

jessie34 schreef:
Marigold schreef:

paarden kunnen dus wel drager zijn van het virus! daarom mochten ze ook niet van het erf af!

je haalt me de woorden uit de mond Tong uitsteken

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:17

oke, weer wat geleerd, dat wist ik niet.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 21:34

Jeetje, ik verbaas mij echt over de reacties hier... wat zijn sommige mensen toch hypocriet.........

Wat is er nou erger? Even niet van het terrein af kunnen of dat boeren/hobbyhouders hun hele veestapel moeten laten afmaken?

Ik heb in 2001 de MKZ crisis van zeer dichtbij meegemaakt. En geloof mij, dat is geen pretje. Om onze eigen dieren eten te geven moesten wij 2 keer douchen (voordat wij de wei op gingen en als we eraf kwamen) Aangezien wij 2 weides hadden moesten we in 4 uur 4 keer douchen.. Ook op onze boerderij mocht niemand af of op....

Denk ook eens aan de mensen die ander vee hebben, die hebben het er veel zwaarder mee dan degene die paardrijden als 1e prioriteit stellen...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 21:42

Melissa schreef:
Jeetje, ik verbaas mij echt over de reacties hier... wat zijn sommige mensen toch hypocriet.........

Wat is er nou erger? Even niet van het terrein af kunnen of dat boeren/hobbyhouders hun hele veestapel moeten laten afmaken?

Ik heb in 2001 de MKZ crisis van zeer dichtbij meegemaakt. En geloof mij, dat is geen pretje. Om onze eigen dieren eten te geven moesten wij 2 keer douchen (voordat wij de wei op gingen en als we eraf kwamen) Aangezien wij 2 weides hadden moesten we in 4 uur 4 keer douchen.. Ook op onze boerderij mocht niemand af of op....

Denk ook eens aan de mensen die ander vee hebben, die hebben het er veel zwaarder mee dan degene die paardrijden als 1e prioriteit stellen...

Natuurlijk..
Daar heb je helemaal gelijk in.
Een vervoersverbot voor paarden is niet te verglijken met de kans dat misschien je hele veestapel opgeruimd word.
Dat is echt 100000000% waar en niemand beweerd ook anders.
Maar we zijn hier ook met paardenmensen onder elkaar en ja wij vinden het vreselijk als we niet van het erf af mogen met onze dieren.
Het is niet te verglijken met wat de veehouders ondergaan, en dat doen wij ook niet.
Maar het is wel vervelend!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 21:46

Ik hoop niet dat het naar Nederland overgaat.....
weet nog goed dat we overal door speciale bakken moesten (school ed.) en veel kinderen van school kwam niet omdat zij op een boerderij wonen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 22:16

Wij staan tegenwoordig bij een schapenboer. Als de maatregelen strenger worden dan hebben we daar maar mee om te gaan, maar ik hoop dat het dit keer niet uitbreekt in Nederland, het is echt afschuwlijk.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 22:29

Ik sta sinds kort bij een koeienboer en hoop echt voor hem (en alle anderen) dat het overwaait.
Het lijkt me echt vreselijk om je hele veestapel te verliezen.

Weet iemand misschien waar ik info kan vinden over MKZ?
Over wat wel en niet mag/slim is, wat de gevolgen zijn voor mij en mn paard en welke maatregelen er getroffen kunnen worden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 22:33

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:38

gatverdamme daar gaan we weer

opstallen vervoers verbod ezv....
en eigenlijk is het helemaal niet nodig, MKZ is nou niet echt een bijzondere dieren ziekte en de meeste dieren overleven het gewoon.
ook is er tegen te enten
maar de commercie dicteerd dat dieren MKZ vrij moeten zijn en daar wringt de schoen.
en niet alleen wat de ziekte betreft maar ook het eindeloos verslepen van dieren om een zo goedkoop mogenlijk stukje vlees in de winkel te krijgen, wat weer uitbraken van ziekten tot gevolg heeft.
en het einige andwoord van uit de politiek lijkt ruimen te zijn Boos!

heel dubbel en heel waardeloos allemaal
ik hoop dat het dit keer met een sisser afloopt en dat we niet een herhaaling krijgen van 2001
de boeren hebben het al moeilijk genoeg Ach gut