Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:56

Poeh barmat niet alleen mijn geliefde hoor maar mijn spaarrekening waar ik super zuinig op ben waar ik jaren jaren centjes op heb gestort iemand die mij ook van veel geld zal bestelen iid meer dan duizende euries moet ook uitkijken..

zo snel gaat dat niet gebeuren maat toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:57

druppeltje schreef:
Ik vind het echt heel moeilijk. Ik denk dan altijd, hoe zou het zijn als het 'andersom' zou zijn. Dus in de auto een moslimvrouw met burka en ik weet allemaal niet, en op de brommer een volkomen 'Nederlander'. (nederlander tussen haakjes om niemand tegen het hoofd te stoten!)

Verder vind ik het wel vreemd dat ze het na 2 jaar pas laten voorkomen, dat is toch echt veels te lang?

HEt Om wilde niet vervolgen maar is hoogst warschijnlijk gezwicht door de druk vanuit de marokkaanse gemeenschap

Als het andersom was geweest had ik precies hetzelfde geredeneerd. Dit was een ordinaire crimineel, die nu zijn eigen onvoorwaardelijke straf heeft doen toekomen.

Barmat

ELpatcho schreef:
jah ik voor zoiets ook zeker! maar niet voor mijn tasje!

Maar... daar zit het nuance-verschil dus in! Die vrouw heeft niet doelbewust gemoord, ze heeft enkel en alleen haar tasje getracht terug te krijgen (en met succes) Knipoog
Dus ik kan hier echt niet over moorden spreken.

tita

runningkawa schreef:
idd, het is toch geen moord, maar iets wat tragisch afliep.

Het is alweer zo lang geleden, was deze jongen niet gevallen en daardoor dood? Of haal ik het nu door de war met wat anders?

Dat is wat anders maar het is geen moord
moord is doodslag met voorbedachte raden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:58

Het doel heiligt toch niet de middelen? Wel een heel straffe manier om je tasje terug te krijgen.

Barmat

runningkawa schreef:

Het is alweer zo lang geleden, was deze jongen niet gevallen en daardoor dood? Of haal ik het nu door de war met wat anders?

Nee, hij was klem komen te zitten tussen auto en boom en door de beknelling overleden Lachen

Anoniem

idd barmat
die tasjes dief rukte haar deur open om wel bewust te jatten.
Omdat zij in de auto zat reed ze achteruit om bewust het tasje terug te krijgen, niet om bewust iemand het leven te ontnemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:59

tita schreef:
runningkawa schreef:

Dat is wat anders maar het is geen moord
moord is doodslag met voorbedachte raden.

voorbedachte rade was het iig al niet Lachen
Ze wilde alleen haar tasje terug Lachen

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:59

vind het belachelijk dat ze nu toch moet voorkomen, 2jr is wel lang. En jah, de een vind het moord en de ander vind het handelen uit wanhoop. Ik kies voor wanhoop. Je zal nooit weten wat er in het tasje zat en Barmat weet precies datgene te zeggen wat ik ook kwijt wil.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:00

runningkawa schreef:
idd barmat
Omdat zij in de auto zat reed ze achteruit om bewust het tasje terug te krijgen, niet om bewust iemand het leven te ontnemen

Juist.

En dan zeg ik nogmaals - risico van het "vak" van de rover... pech voor hem. Kan er geen traan om laten.

tita

Ja wilde haar tasje terug maar hij hoefde niet dood

Anoniem

Sommige zaken duren veel langer, dan is 2 jaar nog kort. Tja het is nou eenmaal druk met strafzaken, kan je nagaan wat er allemaal gebeurd in Nederland. Ook rechtbanken moeten bezuinigen, waardoor de zaken langer blijven liggen.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:01

wat een omgekeerde wereld weer.
die vrouw heeft gewoon in een impuls gehandeld en ik denk dat wel meer mensen dat zouden doen als je tas wordt gejat.
dat het voor de tasjes rover fataal afliep heeft zij ook niet kunnen bedenken en waarschijnlijk ook niet gewild.
zeker niet gezien de ellende die ze nu mee maakt.

ik hoop van harte dat deze mevrouw wordt vrij gesproken!

tita

AmmieJ_ schreef:
vind het belachelijk dat ze nu toch moet voorkomen, 2jr is wel lang. En jah, de een vind het moord en de ander vind het handelen uit wanhoop. Ik kies voor wanhoop. Je zal nooit weten wat er in het tasje zat en Barmat weet precies datgene te zeggen wat ik ook kwijt wil.

poeh ga het nieuws maar vaker lezen er worden mensen van 80 jaar vervolgd wat ze vroeger in de 2e wereld oorlog hebben gedaan.

je kunt altijd vervolgt worden

Anoniem

Barmat schreef:
runningkawa schreef:
idd barmat

Juist.

En dan zeg ik nogmaals - risico van het "vak" van de rover... pech voor hem. Kan er geen traan om laten.

Maar dan heeft ze niet de juiste advokaat gekregen die haar straf in een ongelukkig ongeluk heeft doen laten omzetten. Misschien gaat ze nog in hoger beroep.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:03

Russel: ik hoop het voor haar. Geloof me, die zit al genoeg in de oliebol hoor, die heeft ook een leven op haar geweten, hoe onbedoeld en ongelukkig dan ook....

tita

Misschien kan ze geen advocaat betalen en een pro deo kan niet zo goed en mag ook niet tot hoger beroep

Anoniem

bedrijfsongevalletje Haha!
zo zou ik het noemen, had ie maar een echt vak moeten gaan leren Tong uitsteken Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:10

Maar dief is toch ook een ambacht??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:10

faye schreef:
Nu maar hopen dat deze vrouw vrijgesproken wordt. Ze heeft gehandeld nav een brutale roof van haar tas en heeft nooit tijd gehad om over de risico's na te denken.

Hangt van de situatie af en veel hangt af van de verklaringen van de vrouw die net na het incident zijn opgenomen.

Beroofd of niet, als jij iemand aanrijdt met de auto wéét je/behoor je te weten dat die ander daar ernstig letsel van kan oplopen. Zoiets noem je voorwaardelijk opzet en kan wel degelijk tot een veroordeling leiden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:13

Ja idd. Stel je wordt staande gehouden door een agent en je wilt toch doorrijden en de agent kan maar op het nippertje wegspringen, is het wel poging tot doodslag.

De vraag is wat de vrouw beoogde met het achteruit rijden. Tasje kon ze niet pakken, ze zat immers in de auto, hem tegen de boom aan plakken zodat hij niet weg kon rennen, zonder hem natuurlijk de dood in te jagen. Maar ze had wel een reden op dat moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:15

Of wat denk je van het idee dat de dief dan het tasje wel op de grond zou gooien omdat hij bang is gesnapt te worden?

Dat zou denk ik mijn gedachte zijn met het achterna rijden (waar ik denk ik het lef niet voor zou hebben, maar das wat anders)

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:18

Ik vind het belachelijk. Denk je nou echt dat als de dader nog geleefd had hij
niemand meer van zijn tasje zou beroven??
Eigen schuld dikke bult. Ik denk maar zo je zal nooit zelf weten hoe je zou handelen
totdat het je overkomt.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:23

Hmm, een extreem geval van 'wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten'. In mijn ogen heeft de vrouw uit impuls gehandeld met als gevolg een 'dode dief'. Je kunt dit haar dus niet zwaar aanrekenen, want op zo'n moment ben je behoorlijk "ontoerekeningsvatbaar". Een tik op de vingers, een taakstraf (tasjesdieven opvoeden of zoiets) en een waarschuwingsbord op tas lijken mij voldoende. In sommige gevallen kun je 'het recht' maar beter niet in eigen hand nemen en dit bewijst het wel soort van.
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 27-07-07 13:24, in het totaal 2 keer bewerkt

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:23

Ik blijf bij mijn mening, als dat rotjoch geen risico had willen lopen, dan had ie met z'n tengels van andermans spullen af moeten blijven. De keer daarna rooft ie een tas van een oude vrouw, die valt en haar heup breekt. Denk je dan echt dat dat zo'n gozertje ook maar iets kan schelen? En hoe zou zijn familie dan hebben gereageerd, ook zo boos en geschokt?

Die vrouw die 'm klemreed en helaas doodreed had geen moord in gedachten, ze wilde hem alleen tegenhouden. Helaas is dat verkeerd afgelopen, maar dan wel helaas voor haar en niet voor die jongen.