Kat voorspelt overlijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Re: Kat voorspelt overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:37

Zo gek vind ik het niet eens. Dieren voelen wel vaker dit soort dingen aan. Ze merken het ook als een soortgenoot op het punt staat dood te gaan, dan gaan ze erbij weg.
Maar denk dat het wel geruststellend is voor die bejaarden, of juist niet Tong uitsteken

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:40

Wat een apart verhaal, maar ik geloof wel dat dat zou kunnen Ja
Gelukkig zijn mijn katten ''normaal'' Haha!
Het is ook wel erg fijn lijkt mij, dat je dan toch nog de laatste uren bij je naaste kan zijn ..

Edit: foutje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:44

Hmmm, ik zou toch wel héél zeker moeten zijn van de gave van die kat voor ik zou besluiten de familie op de hoogte te stellen van het feit dat hun bejaarde familielid waarschijnlijk snel overlijdt. Stel je voor dat je familie waarschuwt, dat die zo snel mogelijk overkomen, al helemaal verdrietig zijn en dat hun moeder/oma/wat dan ook dan toch niet komt te overlijden...

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:17

Als erbij verteld wordt hoe het allemaal gegaan is en dat die kat er (bijna???) nooit naast gezeten heeft... En erbij zeggen: De kans is groot dat ... binnen een aantal uren overlijdt, maar dit is niet zeker...

Ik denk dat dit wel een goede mogelijkheid is..

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:24

Denk zeker dat dieren dit kunnen aanvoelen.

Maar katten hebben ook nog wel eens de neiging om op je gezicht te gaan liggen.

Als jongere mep je zo'n kat dan gewoon weg.

Maar de overleden ouderen kunnen misschien wat moeilijker bewegen en zijn dan niet in staat om die kat weg te duwen.

Kan ook nog dat die kat vanaf een afstand ineens op je bed springt en die oudere een hartaanval krijgt van schrik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:31

Waarom staat dit op ON? Verward
ON is alleen voor paardgerelateerd nieuws Lachen

Er is trouwens ook al een topic over.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:32

Katten hebben een 6e zintuig. Ze voelen dingen feilloos aan. Dus het verhaal klinkt mij niet vreemd in de oren. Een voorbeeldje: een aantal jaren geleden vierde ik mijn verjaardag. Ik had toen 3 katten die de drukte eigenlijk maar niets vonden en lekker buiten liepen (ik heb een kattenluikje). Tot het moment dat er 3 mensen binnenkwamen (moeder met dochter en zoon) die een week eerder hun man/vader hadden begraven. Ze gingen de huiskamer in en zochten ieder afzonderlijk een plekje op. Ik ging een bakje koffie en fris halen en toen ik terug kwam zat er op elke schoot één van mijn katten. Ik vond dat zo bizar. Ze voelden gewoon aan dat die mensen verdriet hadden en waren lekker bij hun op schoot gekropen. Katten zijn echt hele speciale dieren!

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:11

Ik zou het als bejaarde in dat ziekenhuis toch niet zo leuk vinden moest die kat bij me komen liggen hoor!! Sigaar Zo van: Oké binnen enkele uren is het hier gedaan met me...Brrr moet maar een heel apart gevoel geven dan

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:18

Het is voor ons makkelijk gezegd: ik zal er niet aan moeten denken om in dat verzorginshuis te moeten liggen...

vergeet niet dat er aardig veel oudere mensen zijn die wel willen sterven...
Hetzij om welke reden dan ook...

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:19

Eng zeg Vork Maar t kan wel.. Dat hoor je wel is vaker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:43

Moet trouwens zeggen dat ik het ook wel raar vind, een huiskat in zo'n verzorgingstehuis... Mag dat eigenlijk wel uit hygiënisch oogpunt en in verband met allergieën enzo? Weet iemand dat?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:50

Ik begrijp dat er tot op heden geen mensen met verstandvan oderenzorg hebben gereageerd.
Katten mogen, zolang ze verzorgd worden, en de andere bewoners geen allergieen hebben vaak wel.
Meestal is er dan 1 huiskat en die bied een hoop troost.

Het is vast wel zo dat de families van mensen die een familielid in dat huis hebben elkaar kennen en met elkaar spreken.
Ze kennen het verhaal van de kat en zullen hetdaardoor prettig vinden ingelicht te worden als deze bij een van hun dierbaren gaat liggen.

Dat de kat de doodveroorzaakt lijkt me niet reeel, een besmettelijke ziekte zou veeel meer sterftegevallen ik korte tijd geven en ook onder personeel slachtoffers geven, dat zou dus echt wel opvallen.
Dat de kat op hoofd of zuurstofslang gaat ligen lijkt mij niet reeel, er zitten namelijk bij terminale mensen andere mensen te waken.

Ik geloof dat het waar kan zijn, ik heb vaker meegemaakt in mijn beroep dat dieren dingen aanvoelden als overlijden.

Het heftigste daarvan was een paard.
Deze ging vanuit draf halthouden, maar heel geleidelijk. 10 tellen na het halthouden valt de man van het paard, de man had een hartstilstand. Het was echt bizar. De man zat nog gewoon op zijn paard en toen deze al even stil stond viel hij ineens in elkaar en eraf.

Ik denk dat de huiskat vaak in de huiskamer is en dan ook bij de mensen gaat liggen, maar dat als ze in bed blijven omdat ze niet lekker zijn, zo gaat dat namelijk vaak, dat hij dan bij ze kruipt vlak voor het overlijden.

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:54

Wauw. Dat is wel fijn, dat die bewoners toch nog gezelschap hebben. Lachen En de familie kan gewaarschuwd worden..
Ik denk niet dat die kat de dood veroorzaakt hoor, en zijn namelijk indd meer mensen die bij terminale patiënten waken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:57

in het ziekenhuis lijkt mij zo'n kat dan erg geschikt Tong uitsteken

slimmerik

Typisch Amerika... Dromen

Marigold

van mij was het ook maar een geintje hoor, van die zuurstofslang,
je zou het beleven snap je, dat het dat blijkt te zijn Tong uitsteken

ik vind het bericht van raket erg verhelderend qua situaties enzo in zo'n tehuis.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:59

Ik heb (ooit) eens op ik meen discovery chanel of animal planet gezien, over een soort geleide hond. Deze mevrouw had een soort epilepsie geloof ik. Deze hond voelde aan wanneer deze mevrouw een aanval kreeg, er veranderen nl. waarden in het bloed en in het lichaam, die deze hond kon aanvoelen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:00

raket schreef:
Meestal is er dan 1 huiskat en die bied een hoop troost.

In dit geval is de kat verder schuw en niet mensachtig, behalve als..
Dus weinig troost of wat dan ook verder van t beestje.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:02

[quote="lindsey"]

Maar de overleden ouderen kunnen misschien wat moeilijker bewegen en zijn dan niet in staat om die kat weg te duwen.

[quote]

Nee das waar, overleden mensen kunnen wat moeilijker bewegen Haha!

Die kat zal maar naast je komen liggen als je dat bericht hebt gelezen Ach gut

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:07

tja het kan ook zijn dat de die oude mensen al een tijdje vechten om te blijven leven en dat wanneer die kat er bij komt liggen daat er gedacht wordt o nu is het mijn beurt, en dat ze rustig kunnen worden. aan de andere kant ben ik wel van mening dat ook ouder recht hebben op contact met dieren, verder zijn er ook verhalen bekend van honden die kankercellen kunnen opsporen. dus ik geloof wel dat die kat het e.a kan aanvoelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:11

Mischien gaat de kat inderdaad wel bij mensen liggen die dood willen, en ios die kat voor hun een teken dat ze rustig kunnen gaan en dat de mensen weten dat ze niet lang meer leven.. Mensen en dieren kunnen zelf bepalen wanneer ze overlijden bij een natuurlijke dood ben ik van mening. Ze kunnen wachten tot iedereen er is zodat ze niet alleen zijn, maar ook juist tot iedereen afscheid heeft genomen en ze wel alleen heen kunnen gaan.
Of wanneer iedereen het weet maar niemand er bij is zodat de herrinnering ene persoon is die leeft, en niet eentje die (bijna) dood gaat.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:16

apart.
zou wel schrikken als die op mijn bed zou sprngen.

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:17

Ik geloof hier zeker wel in. Ja Dieren voelen dingen zo veel beter aan dan mensen. Een oudere voelt bijvoorbeeld (vaak) zelf al aan dat hij niet lang meer te leven heeft en dat merkt de kat dan. Vind 't wel een mooi iets, en het lijkt me heel vredig zo te sterven.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:02

lindsey schreef:
Denk zeker dat dieren dit kunnen aanvoelen.

Maar katten hebben ook nog wel eens de neiging om op je gezicht te gaan liggen.

Kan ook nog dat die kat vanaf een afstand ineens op je bed springt en die oudere een hartaanval krijgt van schrik.

Er staat nergens dat de kat op hun hoofd ging zitten Clown ze lagen ernaast.

Daarbij overleden de ouderen een aantal uur nadat de kat erbij ging liggen, je laatste zin slaat dus nergens op.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:07

Er gaan 2 topics over dit onderwerp Clown
ik vind het wel leuk Ja Zo kan je er toch een beetje op worden voorbereid als familielid